Diesel 1.6 CDTI - má to vůbec smysl kupovat?
Re: Diesel 1.6 CDTI - má to vůbec smysl kupovat?
To je těžký, to je těžký. Zbavit se návyku na cokoliv jde fakt ztuha. V době, kdy se otevřely hranice, tak rozdíl v ceně nafta benzín byl cca 3 Kč, když jsem jel natankovat do Polska, tak byl rozdíl 6 Kč ! A když se k tomu započetl rozdíl ve spotřebě, tak nebylo kromě pořizovací ceny auta co řešit. Navíc je dnes cena nafťáka a benzíňáka při srovnatelném výkonu a výbavě téměř stejný. Když jsem se nad tím u prodejce podivoval, tak mi bylo vysvětleno, že vývoj nových motorů hodně stojí a tak je třeba je zaplatit (myšleno benzíny).A myslím, že až tady bude stát benzín tolik co v USA ( bráno nikoliv jako absolutní hodnota, ale jako hodnota ve spotřebitelském koši), tak se ten pohled na věc začne měnit. Tak že kde brát motivaci pro změnu ?? Dalším befelem EU ??
Simca Elyse, Škoda 120 Rapid, Škoda MB 100, Škoda 120, Škoda Forman,
WV Passat IV 1,9TDi combi, VW Passat V 1,9TDi combi,
Opel Astra G 2.0 Di caravan,
Opel Corsa D 1,4 16V,
Opel Astra J Sports Tourer 1,6 CDTI (100kW)
WV Passat IV 1,9TDi combi, VW Passat V 1,9TDi combi,
Opel Astra G 2.0 Di caravan,
Opel Corsa D 1,4 16V,
Opel Astra J Sports Tourer 1,6 CDTI (100kW)
- Reklama
Re: Diesel 1.6 CDTI - má to vůbec smysl kupovat?
Furt kdyz stojim v nekonecne kolone a opodal je sidliste, kde parkuje dalsich tisic aut, tak dekuju ze benzin neni za 10Kc, to by sa vsichni vypravili autem do kramku Na Slovensko ale jezdim s bandaskou ceskeho benzinu, protoze rozdil je 6Kc
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Diesel 1.6 CDTI - má to vůbec smysl kupovat?
Je treba reflektovat mistni realitu. V USA se neresi CO2 ani spotreba, takze muzou dal jezdit s atmosferou. V Evrope je to presne naopak, takze logicky nastupuje downsizing, turbo a prime vstrikovani do valce. A jakmile se vstrikuje do valce (diesel i benzin), vznikaji mikro/nanocastice a take vice NOx.
It may be surprising to learn that the modern gasoline direct-injection (GDI) engines in today’s passenger cars can emit more hazardous fine particulate matter than a port fuel-injected engine (PFI), or even the latest heavy-duty diesels equipped with a particulate filter.
Takze davat prednost benzinu kvuli aktualni diesel afere... proc? S okamzitou platnosti se taky muzou zakazat vsechny primovstrikove benzinove motory bez filtru pevnych castic. Petrolhead se ted mozna smeje, ale behem 5 let budou veskere benzinove motory vybaveny EGR (redukce NOx) a DPF, resp. GPF (redukce castic). A jsme tam, kde jsme u dieselu. A vyhral kdo?
It may be surprising to learn that the modern gasoline direct-injection (GDI) engines in today’s passenger cars can emit more hazardous fine particulate matter than a port fuel-injected engine (PFI), or even the latest heavy-duty diesels equipped with a particulate filter.
Takze davat prednost benzinu kvuli aktualni diesel afere... proc? S okamzitou platnosti se taky muzou zakazat vsechny primovstrikove benzinove motory bez filtru pevnych castic. Petrolhead se ted mozna smeje, ale behem 5 let budou veskere benzinove motory vybaveny EGR (redukce NOx) a DPF, resp. GPF (redukce castic). A jsme tam, kde jsme u dieselu. A vyhral kdo?
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Re: Diesel 1.6 CDTI - má to vůbec smysl kupovat?
Zpet k puvodni otazce,pri tomto najezdu ti doporucim rozhodne dvoulitr,vetsi vykon,stejna spotreba
Astra J st 1.6 cdti 100kw,mahagon,cosmo
Re: Diesel 1.6 CDTI - má to vůbec smysl kupovat?
tomax - zminil si zaoceanske lode 1000mil od nejakeho mesta v CR, pritom otevres okna ve meste, kde na rusnejsi silnici projede za den 70Brno-100Praha tisic aut. 70% je to vsechno nafta z 95% bez DPF z 99% nez SCR. Ze nejaka cinska elektrarna vypousti dioxiny to je sice spatne, ale mne spis zajima tech 70tisic naft pod okny. Benzin nema problem s NOx (krome GDI nebo prvnich FSI). Primozstrik benzinu emituje nejake PM, ale to je tak asi 10% co nafta bez filtru. Londyn je presne ten priklad, kde se hledelo na CO2, tak danove zvyhodnili auta na naftu. Jak bylo vsehno skvele zelene az do doby nez jim vyskocil NOx nad uroven Ciny, kde maji ty toxicke elektrarny - analogie k zaoceanskym lodim. Stejne v Parizi, ted Francouzi zvysuji dan z nafty a doted vsude cpali svoje HDI. To je mozna pravdepodobnejsi variant, ze se zvedne dan z nafty i u nas. Zakaz naftovych aut nehrozi, ale ta dan je pravdepodobna a mozna EU rekne, ze sazba bude takova a makova a Babis a svaz dopravcu (kamionu) nic neudelaji.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Diesel 1.6 CDTI - má to vůbec smysl kupovat?
Koneckonců je fajn se ohánět ekologickými nesmysly a pranýřovat osobní auta za euro -6 a pak se dozvědět, že MHD a město nemá nejmenší zájem mít autobusy s DPF, nebo aspoň nakoupit busy s euro víc než 3. Viz Praha a návrh na zákaz vjezdu do zón pod euro 3 a méně. Sorry za spam.
ex.Astra OPC 2013 280k 12,2/100 downpipe, HJS cat, M-Tech Byla moc fajn
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
Re: Diesel 1.6 CDTI - má to vůbec smysl kupovat?
To neni spam, ale je to k placi...
Atmosfericke motory, to byly zlate casy.
Mel jsem 2.2i benzinak atmosferak a to byl krasny.
Ted EU dela nesmysly, zmensovani obsahu motoru a zvysovani vykonu pomoci turba a jeste chteji 3 valce... Pak se dozvidame, ze vyprodukuje vice NOx.
Atmosfericke motory, to byly zlate casy.
Mel jsem 2.2i benzinak atmosferak a to byl krasny.
Ted EU dela nesmysly, zmensovani obsahu motoru a zvysovani vykonu pomoci turba a jeste chteji 3 valce... Pak se dozvidame, ze vyprodukuje vice NOx.
Opel Astra ST J Cosmo 1.6 CDTI - 100 kW
ex: Škoda Octavia I Combi Elegance 1.9 TDI - 81 kW
ex: Peugeot 406 Combi 1.9TD - 66 kW
ex: Škoda Felicia LX 1.9D - 47 kW
ex: Renault 21 TXE 2.2i - 81 kW
ex: Škoda 120L - 36,7 kW
ex: Škoda Octavia I Combi Elegance 1.9 TDI - 81 kW
ex: Peugeot 406 Combi 1.9TD - 66 kW
ex: Škoda Felicia LX 1.9D - 47 kW
ex: Renault 21 TXE 2.2i - 81 kW
ex: Škoda 120L - 36,7 kW
Re: Diesel 1.6 CDTI - má to vůbec smysl kupovat?
Ja nemam nic proti dieslu ani benzinu, oba systemy maji sve postaveni v doprave a dal mit budou. Jen chci podotknout, ze se EU honi za nesmyslnou redukci CO2 u aut a jako vysledek dostava NOx a saze. CO2 je potrava pro floru, ty druhe veci jsou hrebiky do rakve. V USA to evidentne vedi. EU ale resi nesmysly a pak se nekdo divi, ze papir nedokaze ohnout realitu. Jestli chce koupit diesel, tak at ho koupi.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Re: Diesel 1.6 CDTI - má to vůbec smysl kupovat?
No Brno napriklad nedavno nakoupilo flotilu CNG autobusu v programu Dychej Brno, ale jinak tech autobusu je fakt minimum v porvnani s poctem osobnich aut. Jeste pred par lety ale radni zamitli projekt na dodatecne DPF pro starsi autobusy, ze radeji nakoupi autobuse nove (opet ale bez DPF v te dobe jeste standard). Nasledne se ale zjistilo ze:
http://brno.idnes.cz/v-brne-se-dycha-hu ... 1_brno_trr
tak asi chteli jit prikladem a pozdeji nakoupili CNG.
http://brno.idnes.cz/v-brne-se-dycha-hu ... 1_brno_trr
tak asi chteli jit prikladem a pozdeji nakoupili CNG.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Diesel 1.6 CDTI - má to vůbec smysl kupovat?
Myslim ze CNG ma zmysel, lenze rozsirenie cerpaciek je male.
Ako je na tom LPG co sa tyke ekologie, je to lepsie ako benzin?
Mam dojem ze dakedy davno sme mali v kuchini sporak na LPG.
1.6 CDTI a 1.6 SIDI je to iste akurat ten prvy vstrekuje naftu a ten druhy benzin.
Akurat som sa v tomto vlakne dozvedel ze nafta produkuje ovela viac NOx a dymu ako benzin.
Benzin produkuje viac CO2 ako nafta.
1) Naftak a benzinak sa lisia charakterom. Aj ked nove turbo benziny sa dost priblizili k naftaku, krutiaci moment zacina pri nizsich otacka + vyhoda oproti naftaku, krutiaci moment je dostupny aj pri vyzsich otackach.
2) Prevadzkove naklady. Toto hodne zalazi na style jazdy. Ked zoberies udaje s technickeho tak sa da nieco spocitat, ale realna spotreba je ina. Mne LPG vyslo porovnatelne s naftakom
Ako je na tom LPG co sa tyke ekologie, je to lepsie ako benzin?
Mam dojem ze dakedy davno sme mali v kuchini sporak na LPG.
1.6 CDTI a 1.6 SIDI je to iste akurat ten prvy vstrekuje naftu a ten druhy benzin.
Akurat som sa v tomto vlakne dozvedel ze nafta produkuje ovela viac NOx a dymu ako benzin.
Benzin produkuje viac CO2 ako nafta.
1) Naftak a benzinak sa lisia charakterom. Aj ked nove turbo benziny sa dost priblizili k naftaku, krutiaci moment zacina pri nizsich otacka + vyhoda oproti naftaku, krutiaci moment je dostupny aj pri vyzsich otackach.
2) Prevadzkove naklady. Toto hodne zalazi na style jazdy. Ked zoberies udaje s technickeho tak sa da nieco spocitat, ale realna spotreba je ina. Mne LPG vyslo porovnatelne s naftakom
Zafira-C Cosmo 1.4T 103kW LPG ( B14NET ) 8/2015
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012