Plne suhlasim. Mam osobnu skusenost, ked som polku letnej sezony mal zimne gumy. Chcel som ich dojazdit, lebo mali este luxusny vzorek, ale na dalsiu sezonu uz boli stare.tomax píše:Tema jezdeni na zimnich zavrhni. Je to nebezpecne, zimni gumy v lete nedrzi, brzdna draha je o nekolik metru delsi. Za mokra se to jeste umocnuje.
Zimní pneumatiky a vše okolo - rady, tipy, otázky...
Re: Zimní pneumatiky a vše okolo - rady, tipy, otázky...
Opel Astra Sports Tourer Cosmo (J) 1.6 Turbo 125kW/170k - 2016
Opel Astra Caravan Classic II (G) 1.6 76kW/103k - 2008
Opel Astra Caravan Classic II (G) 1.6 76kW/103k - 2008
- Reklama
Re: Zimní pneumatiky a vše okolo - rady, tipy, otázky...
Jeste si dovolim prispevek do debaty ohledne alu/plech. Vsem bych vrele doporucil nastudovat termin "neodpružená hmota" (unsprung mass), at se tady zbytecne nehadame o kravinach.
ALU
+ jsou o moc hezci nez plechace (jak nekdo rika, auto delaji kola a barva)
+ mensi vaha, tim padem lepsi zrychleni a brzdeni
+ mensi vaha, tim padem vetsi prilnavost k povrchu vozovky
+ mensi vaha, tim padem lepsi odpruzeni a jizdni komfort
+ vetsi pevnost, tim padem mensi deformace v zatackach, auto lepe sedi a zataci
+ lepsi tepelna vodivost hliniku, lepsi chlazeni brzd
+ kvalitni ALU kola maji v cycklickych zatezovych testech lepsi vysledky nez plech
- v miste poruseni laku kola oxiduji (da se opravit, stejne jako orezle plechace)
- pokud se disk na nerovnosti ohne, jde velmi spatne srovnat
- v pripade vymeteni hodne velke diry disk praskne (plech se jen ohne)
- kvalitni ALU kola jsou draha
Jestli nekdo porovnava 16" plech a 17" ALU, tak porovnava jabka a hrusky. Kdyz si da nekdo na auto vetsi ALU, snizi se tim vetsinou velikost bocnice pneumatiky. Tim padem je auto tvrdsi, na dobrem povrchu lepe sedi, je rychlejsi v zatackach, lepe i brzdi. Na druhou stranu castecne ztraci vzduchovy polstar, ktere poskytuji pneumatiky s vyssi bocnici. Neco za neco, ale na kvalitnich silnicich neni 17" problem. Pokud se bude srovnavat 16" vs 16" ALU, z hlediska fyziky je ALU vzdy vitez.
Na Biturbu jsou 18" kola a i v zime to jezdi vyborne
ALU
+ jsou o moc hezci nez plechace (jak nekdo rika, auto delaji kola a barva)
+ mensi vaha, tim padem lepsi zrychleni a brzdeni
+ mensi vaha, tim padem vetsi prilnavost k povrchu vozovky
+ mensi vaha, tim padem lepsi odpruzeni a jizdni komfort
+ vetsi pevnost, tim padem mensi deformace v zatackach, auto lepe sedi a zataci
+ lepsi tepelna vodivost hliniku, lepsi chlazeni brzd
+ kvalitni ALU kola maji v cycklickych zatezovych testech lepsi vysledky nez plech
- v miste poruseni laku kola oxiduji (da se opravit, stejne jako orezle plechace)
- pokud se disk na nerovnosti ohne, jde velmi spatne srovnat
- v pripade vymeteni hodne velke diry disk praskne (plech se jen ohne)
- kvalitni ALU kola jsou draha
Jestli nekdo porovnava 16" plech a 17" ALU, tak porovnava jabka a hrusky. Kdyz si da nekdo na auto vetsi ALU, snizi se tim vetsinou velikost bocnice pneumatiky. Tim padem je auto tvrdsi, na dobrem povrchu lepe sedi, je rychlejsi v zatackach, lepe i brzdi. Na druhou stranu castecne ztraci vzduchovy polstar, ktere poskytuji pneumatiky s vyssi bocnici. Neco za neco, ale na kvalitnich silnicich neni 17" problem. Pokud se bude srovnavat 16" vs 16" ALU, z hlediska fyziky je ALU vzdy vitez.
Na Biturbu jsou 18" kola a i v zime to jezdi vyborne
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Re: Zimní pneumatiky a vše okolo - rady, tipy, otázky...
mal som alu vs plech 15-15 rovnak rozmer pneu. sirka vyska aj indexi. u mna bol vitaz plech..ja si myslim, ze tvrdost alu je to, co robi auto pri rovnakom rozmere pneu menej komfortnyma ma vplzv na horsiu prilnavost ako plech.a to, ze auto skor zoberu kolaje. zrychlenie neviem, no pocitove zrychlenie, lahsi rozbeh...tiez plech.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Zimní pneumatiky a vše okolo - rady, tipy, otázky...
Zasadni je vaha kola, od toho se odviji vsechno co pises. Pokud bylo v tvem pripade ALU kolo tezsi, mel jsi lepsi jizdni vlastnosti s plechem. Rozhodne bych nepsal, ze obecne plech vitezi nad ALU. Neznam zadne zavodni auto (okruh, WRC), co by pouzivalo plechace.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Re: Zimní pneumatiky a vše okolo - rady, tipy, otázky...
Ale neporovnavaj okruh a nase cesty. Tie prirovnaj skvor piolnym cestam. Dialnice neriesim, tam rozdiel verunepocitis ci v meste pri 50ke. A netvrdim, ze plech je vitaz. Ja vravim, ze u mna je vitaz, pretoze podla mnasa s nim jazdi pohodlnejsie a istejsie
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Zimní pneumatiky a vše okolo - rady, tipy, otázky...
No bratm:tomax píše:Jeste si dovolim prispevek do debaty ohledne alu/plech.
ALU
+ mensi vaha, tim padem lepsi zrychleni a brzdeni
+ mensi vaha, tim padem vetsi prilnavost k povrchu vozovky
+ mensi vaha, tim padem lepsi odpruzeni a jizdni komfort
+ vetsi pevnost, tim padem mensi deformace v zatackach, auto lepe sedi a zataci
+ lepsi tepelna vodivost hliniku, lepsi chlazeni brzd
- kvalitni ALU kola jsou draha
......na dobrem povrchu lepe sedi, je rychlejsi v zatackach, lepe i brzdi.
- neviem ako tvoje ALU disky, ale moje originál OPEL sú podstatne ťažšie ako originál Opel plecháče. Ľahký ALU-disk niečo naznačuje - čo, to ponechám na každom jedincovi, ako si to vysvetlí.
- väčšia pevnosť - to súhlasím, no deformácie v zatáčka sú - dovolím si povedať- v praxi pocitovo "necítiteľné", laicky nemerateľné a tým pádom prakticky zanedbateľné.
- chladenie-na chladenie brzd vplýva hlavne usmernenie prúdenia náporu vzduchu k brzdiacim kotúčom a doštičkám a konštrukcia kotúčov, pretože styčná plocha kotúč-disk na odvedenie tepla nie je až taká veľká, aby podstatne ovplyvnila chladenie brz. kotúčov.
- a k tomu poslednému bodu - to je len suché konštatovanie a minimálne diskutabilné, podľa mňa len reklamný slogan výrobcov a predajcov alu-diskov.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Zimní pneumatiky a vše okolo - rady, tipy, otázky...
Souhlasim, že kvalitní lehké alu disky jsou na léto lepší než plech a to právě kvůli lepšímu chlazení brzd. Nejde o materiál, ani plochu styku, ale o daleko větší otvory na čelní ploše disku. Odvětrání brzd je nesrovnatelně lepší. A to že má někdo disk origo Opel neznamená, že je kvalitní, nejlepší jsou magneziove, pak kované s cenami od 10tis za 18'' nakonec klasické lité různé kvality. V zimě zase naopak pleh k brzdám nepustí tolik bordelu, ale i tak krom pracovního auta preferují hliník.
ex.Astra OPC 2013 280k 12,2/100 downpipe, HJS cat, M-Tech Byla moc fajn
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
Re: Zimní pneumatiky a vše okolo - rady, tipy, otázky...
To je jedno, jestli se bavime o okruhu, okresce nebo polni ceste. Disk ma byt co nejlehci a nejpevnejsi. Pokud pruzi disk (plech) tak spravne nefunguje podvozek, zpusobuje to napr. vetsi naklony auta v zatackach (mechanika napravy neni ucinna). Disk se ma otacet, pruzit maji v aute jine veci.
Co se tyce chlazeni, vetsi otvory jsou samozrejme ten hlavni benefit pro brzdy. Ale to odvisi od designera, videl jsem i uzavrena kola. Nicmene si nekdy jdete sahnout na hlinikova kola po brzdeni, kdyz neverite, ze rozvadi teplo z kotouce. Vzhledem k tloustce materialu je hlinik mnohem lepsi chladic nez ocelovy plech.
At si kazdy dava na auto co chce, ja zustanu u hliniku. Auto na hliniku sedi mnohem lepe nez na plechu.
Co se tyce chlazeni, vetsi otvory jsou samozrejme ten hlavni benefit pro brzdy. Ale to odvisi od designera, videl jsem i uzavrena kola. Nicmene si nekdy jdete sahnout na hlinikova kola po brzdeni, kdyz neverite, ze rozvadi teplo z kotouce. Vzhledem k tloustce materialu je hlinik mnohem lepsi chladic nez ocelovy plech.
At si kazdy dava na auto co chce, ja zustanu u hliniku. Auto na hliniku sedi mnohem lepe nez na plechu.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Re: Zimní pneumatiky a vše okolo - rady, tipy, otázky...
A co jed konstrukter navrhoval podvozok auta s plechacmi? Potom tasm ten tvrdy disk nesedi to uz su take uvahy...kaslime na to a jazdime
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Zimní pneumatiky a vše okolo - rady, tipy, otázky...
Velmi dobre, ze sa tato debatka teraz rozprudila za chvilu tu mame cas prezuvania.
Na gecku som mal zimne na plechu a letne na hliniku, rovnaky rozmer 195 60 R15. Ked som prezul na zimu tak som mal pocit ze su meksie, lepsie pruzili nerovnosti. Ine rozdiely som nepozoroval. Jazdil som iba na mojom aute, mozno keby som jazdieval aj na niecom inom tak to viem poprovnat.
Teraz na zafire mam hlinik 225 50 R17. Zatial som najazdil cca 500km. Ked je pekna rovna cesta tak mam pocit ze je to fajn, dobre drzia v zakrute. Po zaplatanych cestach to "buchoce" viac ako som bol zvyknuty. Jasne, porovnavat gecko a zafiuru-c nieje korektne.
Myslim si, ze nielen disk samotny ma vplyv na jazdne vlastnosti ale aj pneumatika. Takze teoreticky, ak by sme chceli porovnavat plech vs alu tak by sme ich museli prezut s rovnakymi pnuematikami a zajazdit tie iste trasy. Ja osobne by som asi necitil rozdiel.
Ano, panuje nazor ze auto robia kolesa, alebo inak povedane ze pekne kolesa zmenia auto. Zaroven sa casto hovori ze najskor si to vsimnes ked auto stoji, co soferom moze byt ukradnute. Co sa da zbadat na iducom aute je ci to ma R15 alebo R18 a ci je hlinik cierny alebo "strieborny" ...
Takze pri vybere diskov a pneumatik treba brat ohlad hlavne na akych cestach sa jazdi a vhodne to skombinovat so vzhladom. Este dobre ze kazdy sme iny a mame ine pohlady na vec, takze auta nevyzeraju rovnako
Ja na zafiru pravdepodovne budem kupovat zimne R16 plech.
Na gecku som mal zimne na plechu a letne na hliniku, rovnaky rozmer 195 60 R15. Ked som prezul na zimu tak som mal pocit ze su meksie, lepsie pruzili nerovnosti. Ine rozdiely som nepozoroval. Jazdil som iba na mojom aute, mozno keby som jazdieval aj na niecom inom tak to viem poprovnat.
Teraz na zafire mam hlinik 225 50 R17. Zatial som najazdil cca 500km. Ked je pekna rovna cesta tak mam pocit ze je to fajn, dobre drzia v zakrute. Po zaplatanych cestach to "buchoce" viac ako som bol zvyknuty. Jasne, porovnavat gecko a zafiuru-c nieje korektne.
Myslim si, ze nielen disk samotny ma vplyv na jazdne vlastnosti ale aj pneumatika. Takze teoreticky, ak by sme chceli porovnavat plech vs alu tak by sme ich museli prezut s rovnakymi pnuematikami a zajazdit tie iste trasy. Ja osobne by som asi necitil rozdiel.
Ano, panuje nazor ze auto robia kolesa, alebo inak povedane ze pekne kolesa zmenia auto. Zaroven sa casto hovori ze najskor si to vsimnes ked auto stoji, co soferom moze byt ukradnute. Co sa da zbadat na iducom aute je ci to ma R15 alebo R18 a ci je hlinik cierny alebo "strieborny" ...
Takze pri vybere diskov a pneumatik treba brat ohlad hlavne na akych cestach sa jazdi a vhodne to skombinovat so vzhladom. Este dobre ze kazdy sme iny a mame ine pohlady na vec, takze auta nevyzeraju rovnako
Ja na zafiru pravdepodovne budem kupovat zimne R16 plech.
Zafira-C Cosmo 1.4T 103kW LPG ( B14NET ) 8/2015
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012