dochlazovani turba je zaklad, staci i 30sec, aby teplota klesla, nebo pred vypnutim motoru zvolnit jizdu. Tuhle se mi stalo, ze jsem jel po delsi dobu pres 200kmh, sjel na odpocivadlo chtel to nechat dochlazovat, ale mel jsem zaplej start&stop. Hned to chciplo a ani jsem si toho nevsimnul, jak bezi ten motor potichu. No tak jsem to po chvili nahodil a dochlazoval, ale jak me to trapilo
Co mi bylo mechanikem jeste doporuceno pro zvyseni zivotnosti motoru je castejsi vymena oleje nez je predepsano. Problem je, kdyz se zacne tvorit v motoru karbon, ktery postupne ucpava ty uzke trubicky na olej, slouzici k mazani turba a zacne dochazet k postupnemu pridirani. Osobne tedy menim olej, kdyz je na 50% životnosti, nedavno jsem to pocital a vychazi mi to cca kazdych 8 tis km. Pak by melo byt to turbo udajne nesmrtelny. Mozna se to zda kratka doba, ale ten olej stoji par korun a pocit, ze delam maximum je k nezaplaceni