Interval DPF pre vsetky dieslove motory!

Odpovědět
kotek
Příspěvky: 240
Registrován: 07 lis 2014, 20:35
Bydliště: Ostrava

Re: Interval DPF pre vsetky dieslove motory!

Příspěvek od kotek » 03 kvě 2015, 20:22

Je tady někdo, kdo se již odhodlal tu otravu vykuchat ??? A jezdí bez něj. Konkrétně pro motorizace Astra J.
Simca Elyse, Škoda 120 Rapid, Škoda MB 100, Škoda 120, Škoda Forman,
WV Passat IV 1,9TDi combi, VW Passat V 1,9TDi combi,
Opel Astra G 2.0 Di caravan,
Opel Corsa D 1,4 16V,
Opel Astra J Sports Tourer 1,6 CDTI (100kW)

Reklama
 

Uživatelský avatar
igorrohal
Příspěvky: 8
Registrován: 12 led 2015, 23:49

Re: Interval DPF pre vsetky dieslove motory!

Příspěvek od igorrohal » 05 kvě 2015, 00:36

Zdravim DPF znalcov :) Moj pripad je nasledovny: moju Astru 1.7 81kW som kupil pri 102 tisic nabehanych, spravil som uz nejakych 13 tisic km, skoro vsetko po dialnici z Nemecka na Slovensko.
Ked som ju kupoval, ani som nevedel co je to DPF, no clovek sa uci :) Neviem, ako bolo jazdenych tych prvych 102 tisic, no bol som teraz v servise na vymenu oleja a filtrov a povedali mi, ze mam DPF zapchaty na 97%. Spustili mi nuteny regeneraciu a vraj prvych 10 minut cmudil a po nej diagnostika vypisala 47% zapchatie. Usudili sme teda, ze zrejme ta firma, co jazdila tych prvych 102 tisic km, na regeneraciu zrejme dost dlabala a toto je asi vysledok. Ze sa mam stavit zase o par mesiacov, ze to opat zmeraju a uvidime.

Po tom vycisteni som si sluboval trochu lepsiu spotrebu (motor by mal byt pri zapchatom filtri "trochu" duseny), no ta sa nezmenila, stale cca 5,6 pri jazde na dialnici cca 120-140 km/h. Ale tak ta spotreba je snad aj tak fajn.

Pocas tych 14 tisic km mi kontrolka nesvietila ani raz a ani raz som si nevsimol ziadnu regeneraciu (snad prebiehala stale v poriadku na tej dialnici).
Kazdopadne som v stave, v ktorom musim sledovat dalsie regeneracie a dat si na to pozor, kym auto nebudem chciet predat :) V servise mi ale povedali, ze nemam sancu zistit, kedy prebieha, kedze nemam palubny pocitac (nemam tie funkcie okamzitej spotreby atd atd, mam len Trip 1, Trip 2 a Aktualna rychlost).

A konecne moja otazka, velmi jednoducha, nikde som sa to tu zatial nedocital: volnobezne otacky su vacsinou cca 800/min. Su pri regeneracii filtra vyssie? Logicky mi vyplyva, ze by mali byt, kedze sa spaluje ovela viac paliva. Je to tak? Ak ano, ake vysoke cca pri volnobehu su? Takto mam moznost vediet, kedy bezi regeracia, vsak?
Alebo mi zostava pri zastaveni pobehovat okolo auta a citit smrad a ked nieco citim, tak vtedy prebieha?

Dik za informaciu a prajem vela uspechov v boji s DPF :)
Astra J ST (r.2010), 1.7 CDTi (A17DTJ), 81kW

pico
Příspěvky: 622
Registrován: 17 pro 2012, 16:44
Bydliště: Bratislava - Ruzinov

Re: Interval DPF pre vsetky dieslove motory!

Příspěvek od pico » 05 kvě 2015, 13:28

Zo skusenosti viem, ze pri regeneracii otacky volnobehu stupnu na cca 1200. Aspon tak sa to deje na Golfe 7, ktory mame v robote. A doplnim, ze sa spusti sahara ( ventilator ), ktora bezi este hodne dlho po vypnuti motora.
Astra J, 1,4 T, 103 kW, Enjoy+, Silver lake, 02/2013

honzina
Příspěvky: 310
Registrován: 08 pro 2013, 18:41
Bydliště: mikulov

Re: Interval DPF pre vsetky dieslove motory!

Příspěvek od honzina » 05 kvě 2015, 20:40

to ze jsi mel dpf na 97% není žádný problém akorát když dojels do servisu tak mel těsně před další regeneraci
regenerace na miste nevím ze by byly zvýšené otáčky akorát ventilátory jedou na plno a umí se zapnout vyhřívaní zadního okna a jinak zvýšená spotřeba cca kolem 4l/hod
jinak na 1.7ce nejde vykuchat dpf není na něj náhradní soft na 2.0 nevim
astra j sportstourer cosmo 1.6sidi turbo
corsa d a12xer
ex opel
zafira b a17dtr
astra h z17dth
corsa b x10xe

kotek
Příspěvky: 240
Registrován: 07 lis 2014, 20:35
Bydliště: Ostrava

Re: Interval DPF pre vsetky dieslove motory!

Příspěvek od kotek » 05 kvě 2015, 20:50

Na mé motorizaci se volnoběžné otáčky nemění, jsou stále stejné. Pokud nejedeš, tak to poznáš podle takového hrubšího chodu motoru, no a samozřejmě smrádek kolem auta. Za jízdy to bez PC nemáš šanci zjistit. No a i tak je to pak neustále koukání na okamžitou spotřebu, což není zrovna moc ideál.
Simca Elyse, Škoda 120 Rapid, Škoda MB 100, Škoda 120, Škoda Forman,
WV Passat IV 1,9TDi combi, VW Passat V 1,9TDi combi,
Opel Astra G 2.0 Di caravan,
Opel Corsa D 1,4 16V,
Opel Astra J Sports Tourer 1,6 CDTI (100kW)

Uživatelský avatar
igorrohal
Příspěvky: 8
Registrován: 12 led 2015, 23:49

Re: Interval DPF pre vsetky dieslove motory!

Příspěvek od igorrohal » 05 kvě 2015, 21:43

oka tak diik, pomohli ste mi. Budem teda sledovat ten ventilator a smrad, aby som to nevypol, ked to bezi a zbytocne tak neskracoval zivotnost filtra. Spotrebu sledovat nebudem, lebo nemam kde, nemam palubak :)
Astra J ST (r.2010), 1.7 CDTi (A17DTJ), 81kW

Pollyno
Příspěvky: 12
Registrován: 21 pro 2014, 11:19

Re: Interval DPF pre vsetky dieslove motory!

Příspěvek od Pollyno » 20 črc 2015, 22:52

Neskúšal to niekto z vás riešit držanim motora v otačkach na dialnici? nieco na sposob zaradiť 5 stupen namiesto 6 teho a ist predpisovych 140-150? Pytam sa z toho dovodu, že tu padol taký názor, že na nemeckých dialnicách s tým nemajú také problémy.

Uživatelský avatar
tomax
Příspěvky: 182
Registrován: 17 říj 2014, 23:27

Re: Interval DPF pre vsetky dieslove motory!

Příspěvek od tomax » 20 črc 2015, 23:07

Ano, delam to pravidelne. Ale neni to jen o otackach, motor musi byt radne zatizen, coz je v mem pripade rychlost nad 180 km/h.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)

Uživatelský avatar
igorrohal
Příspěvky: 8
Registrován: 12 led 2015, 23:49

Re: Interval DPF pre vsetky dieslove motory!

Příspěvek od igorrohal » 21 črc 2015, 00:00

Vraj staci konstantne nieco nad 2 tisic otacok a drzat to, to je myslim aj v manuale ku autu, takze rychlostny stupen si vyber podla toho, ako rychlo sa chces hybat :) Ale nie, ja tomu uplne nerozumiem, napriklad, tu na fore som sa snazil dozvediet, ze ako mozem bez palubneho vediet, ze mi bezi regeneracia a ludia (s palubakom) velakrat spominaju, ze je spotreba cez volnobeh proste XY-krat vyssia a zvuk motora tiez iny (+ smrad)... A prisiel som do servisu v Presove a tam ma presviedcali zase o tom, ze vazne to nemam sancu pocas volnobehu zistit, pretoze vraj pri poklese otacok sa to hned prerusuje a vypina.... takze ja osobne uz neviem, kde je pravda a ako to presne funguje :) Ak by niekto vedel presne vysvetlit, ako to u mojho auta presne technologicky funguje, velmi by som sa potesil :):)

Inak u mna to zatial konci u toho, ze jazdim aj tak 90% kilometrov na dialnici z Nemecka na Slovensko, takze verim, ze to mojemu autu a DPF nejako prospieva, resp. ze este nieco vydrzi... Inak, mam za sebou 17 tisic Km s touto Astrou a este som regeneraciu nezaznamenal ani raz, ale hovorim, vacsinou som na dialnici, takze tam je to asi tazsie zistit, hlavne ked nemam ten palubak... Zdravim Vas
Astra J ST (r.2010), 1.7 CDTi (A17DTJ), 81kW

Uživatelský avatar
tomax
Příspěvky: 182
Registrován: 17 říj 2014, 23:27

Re: Interval DPF pre vsetky dieslove motory!

Příspěvek od tomax » 21 črc 2015, 02:57

Princip resen zde. Dalnice tomu hodne pomaha, tam dostava DPF smysl.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)

Odpovědět