ESP Servis + Chybné spalovanie motora + Znížený výkon motora
ESP Servis + Chybné spalovanie motora + Znížený výkon motora
Zdravim.
Chcel by som sa podeliť a dať do diskusie nasledovný problém ktorý sa na mojej Astre ST začal objavovať pred 2 tyždnami a stále z času na čas sa objavuje.
Astra ST je vyrobená v auguste 2013, má za sebou prvu garančnú prehliadku. Najazdených je cca 22-tis km
Jedná sa o žlto svietiacu kontrolku elektronického riadenia stability a regulácie preklzu a zobrazenie hlášky ESP servis na informačnom displeji medzi budíkmi.
Pravidelne (za poslednýtyžden 3x) pokial je počas noci rosa a auto je ráno uplne mokré sa mi stáva pri vyjazde na dialnicu pri uplne zahriatom motore na teplotu 90 stupnov (od štartu musím prejsť min 4-5 km po vyjazd na dialnicu) pri rychlosti od 120km/h že začne blikať na žlto kontrolka nesprávnej funkcie (vid obrazok) a spolu snou svieti súvisle na žlto koktrolka elektronického riadenia stability a regulácie preklzu. Po 15 sekundách kontrolka nesprávnej funkcie prestane blikať ale kontrolka elektronického riadenia stability a regulácie preklzu spolu s výstarhou ESP servis svieti až dovtedy kym nevypnem motor. Pri opätovnom štarte sa zdá že je všetko v poriadku až do opätvvoného výskytu chyby. Počas toho ako kontrolka svieti je tlačidlo Elektronické riadenie stability (TC/ESC) nefunkčné. Nieje možné podržaním tohoto tlačidla riadenie stability vypnúť ani ho opätovné zapnúť.
8.10.2014 som s tým bol v servise Opel Autotrend na Rožnavskej po prvý krat. Keďže po vykonaní diagnostiky počítač nemal zaznamenanú žiadnu chybu, poslali ma preč že chyba sa neprejavila a teda nemajú ani čo opravovať, že všetko je v poriadku
13.10.2014 sa mi uvedená situácia zopakovala pričom som ihneď šiel do servisu aby videli o čo sa jedná. Kedže nemali volného mechanika auto mi nevedeli zobrať a zistiť príčinu poruchy. Doporučili mi objednať sa a auto pristaviť, čo som aj urobil na 15.10.2014.
15.10.2014 som siel ráno do servisu pričom počas cesty sa situácia s kontrolkami zopakovala, t.j priviezol som auto presne v stave kedy sa zobrazujú uvedené kontrolky. Samozrejme že počas diagnostiky na nič nenarazili a nechali si auto v servise cez noc, s prislubom že budú v diagnostike pokračovať na druhy deň počas jazdy.
Nemáte niekto skusenosti s podobným problémom? Podla toho čo som našiel na internete by problem mohol sposobovať skrat v kabelázi dôsledkom spomínanej vlhkosti.
Akým spôsobom je možné riešiť uvedenú situáciu aby servis dokázal identifikovať závadu? Nakoľko doterajšia skúsenosť so zaujmom o vyriešenie je zo strany servisu velmi zlá. Ochota žiatna, iba samé výhovorky.
Prikladám obrazok vedených kontroliek
Tlačidlo TC a ESC
Popis kontroliek z priručky
Za užitočné informácie vopred Ďakujem
Chcel by som sa podeliť a dať do diskusie nasledovný problém ktorý sa na mojej Astre ST začal objavovať pred 2 tyždnami a stále z času na čas sa objavuje.
Astra ST je vyrobená v auguste 2013, má za sebou prvu garančnú prehliadku. Najazdených je cca 22-tis km
Jedná sa o žlto svietiacu kontrolku elektronického riadenia stability a regulácie preklzu a zobrazenie hlášky ESP servis na informačnom displeji medzi budíkmi.
Pravidelne (za poslednýtyžden 3x) pokial je počas noci rosa a auto je ráno uplne mokré sa mi stáva pri vyjazde na dialnicu pri uplne zahriatom motore na teplotu 90 stupnov (od štartu musím prejsť min 4-5 km po vyjazd na dialnicu) pri rychlosti od 120km/h že začne blikať na žlto kontrolka nesprávnej funkcie (vid obrazok) a spolu snou svieti súvisle na žlto koktrolka elektronického riadenia stability a regulácie preklzu. Po 15 sekundách kontrolka nesprávnej funkcie prestane blikať ale kontrolka elektronického riadenia stability a regulácie preklzu spolu s výstarhou ESP servis svieti až dovtedy kym nevypnem motor. Pri opätovnom štarte sa zdá že je všetko v poriadku až do opätvvoného výskytu chyby. Počas toho ako kontrolka svieti je tlačidlo Elektronické riadenie stability (TC/ESC) nefunkčné. Nieje možné podržaním tohoto tlačidla riadenie stability vypnúť ani ho opätovné zapnúť.
8.10.2014 som s tým bol v servise Opel Autotrend na Rožnavskej po prvý krat. Keďže po vykonaní diagnostiky počítač nemal zaznamenanú žiadnu chybu, poslali ma preč že chyba sa neprejavila a teda nemajú ani čo opravovať, že všetko je v poriadku
13.10.2014 sa mi uvedená situácia zopakovala pričom som ihneď šiel do servisu aby videli o čo sa jedná. Kedže nemali volného mechanika auto mi nevedeli zobrať a zistiť príčinu poruchy. Doporučili mi objednať sa a auto pristaviť, čo som aj urobil na 15.10.2014.
15.10.2014 som siel ráno do servisu pričom počas cesty sa situácia s kontrolkami zopakovala, t.j priviezol som auto presne v stave kedy sa zobrazujú uvedené kontrolky. Samozrejme že počas diagnostiky na nič nenarazili a nechali si auto v servise cez noc, s prislubom že budú v diagnostike pokračovať na druhy deň počas jazdy.
Nemáte niekto skusenosti s podobným problémom? Podla toho čo som našiel na internete by problem mohol sposobovať skrat v kabelázi dôsledkom spomínanej vlhkosti.
Akým spôsobom je možné riešiť uvedenú situáciu aby servis dokázal identifikovať závadu? Nakoľko doterajšia skúsenosť so zaujmom o vyriešenie je zo strany servisu velmi zlá. Ochota žiatna, iba samé výhovorky.
Prikladám obrazok vedených kontroliek
Tlačidlo TC a ESC
Popis kontroliek z priručky
Za užitočné informácie vopred Ďakujem
Naposledy upravil(a) adam84 dne 05 lis 2014, 13:28, celkem upraveno 3 x.
Opel Astra ST Cosmo, Farba: Silver Lake, Rok a mesiac výroby:2013/august, Motor: 1,4 Turbo 103kW
- Reklama
Re: Signalizacia ESP Servis na palubovke
Skusenost nemam. No na G-ckove astre sa mi stavalo, ze v zime ABS sem tam vyplo a svietila kontrolka. Bolo to parkrat. Nakoniec chyba bola v nalomenom kabliku pri naboji kolesa. Takze nakoniec pomohla len vymena naboja, kedze kablik bol nalomeny v takom mieste, ze sa to nedalo prekablovat. Diagnostika mi tiez nic nesignalizovala. Skus prebehnut kabelaz, ci nahodou. Alebo pri nastartovanom aute pohybat s nimi, ci sa nahodou nevyhodi chyba. Ale to je len tip.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Signalizacia ESP Servis na palubovke
@Xavier: Ďakujem za odpoveď. Zatial je to v servise, tieto kontroly by mali vykonať primárne oni.
Dnes mi pršla prvá odpoveď zo servisu: "Dobrý deň, chcel by som Vás informovať o prebiehajúcej diagnostike na vašom vozidle. Motor má problém so spalovaním zmesy, oslovili sme technické oddelenie TAC. Čakáme ešte aj na ich vyjadrenie než začneme rozoberať motor. Ešte Vám zavolám v piatok."
Nie je to nič potešujúce. Podla ich slov na nahradné vozidlo nemá človek po 12mesiacoch už nárok. Tak som momentálne bez auta.
Dnes mi pršla prvá odpoveď zo servisu: "Dobrý deň, chcel by som Vás informovať o prebiehajúcej diagnostike na vašom vozidle. Motor má problém so spalovaním zmesy, oslovili sme technické oddelenie TAC. Čakáme ešte aj na ich vyjadrenie než začneme rozoberať motor. Ešte Vám zavolám v piatok."
Nie je to nič potešujúce. Podla ich slov na nahradné vozidlo nemá človek po 12mesiacoch už nárok. Tak som momentálne bez auta.
Opel Astra ST Cosmo, Farba: Silver Lake, Rok a mesiac výroby:2013/august, Motor: 1,4 Turbo 103kW
Re: Signalizacia ESP Servis na palubovke
17.10.2014 - Dnešné info zo servisu: Zistili že sa pridierajú ventily vplyvom usadeného karbónu. Chystajú sa ich vyčistiť, rovnako ako aj spalovací priestor a sacie potrubie.
Neviem ale či takáto závada môže mať niečo spoločná s chybou trakčnej kontroly (môžno to uvodne blikanie kontrolky nesprávnej funkcie).
Neviem ale či takáto závada môže mať niečo spoločná s chybou trakčnej kontroly (môžno to uvodne blikanie kontrolky nesprávnej funkcie).
Opel Astra ST Cosmo, Farba: Silver Lake, Rok a mesiac výroby:2013/august, Motor: 1,4 Turbo 103kW
Re: Signalizacia ESP Servis na palubovke
Na rocnom aute? Usadeny karbon a pridierajuce sa ventily? To pozeram.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Signalizacia ESP Servis na palubovke
Tiež sa čudujem ako je to vobec možné. Palivo tankujem na Shell-ke a v nízkych otáčkach nejazdím. Našiel som jeden podobný problem na nasledovnom fore kde úžívateľ Astry ST s rovnakým motorom má podobný problém. Jemu to robí po dlhšej jazde, mne hned na začiatku. Servis mal presne rovnaké zistenia po diagnostike s chybným spalovaním motora. Po prečítaní jeho skúsenosti sa týmto problémom potýkal dlho avšak výsledok opráv neuviedol. Skúsim ho skontaktovať ako dopadol.Xavier píše:Na rocnom aute? Usadeny karbon a pridierajuce sa ventily? To pozeram.
http://forum.autobazar.eu/opel-astra-j- ... 20hlavicky
Opel Astra ST Cosmo, Farba: Silver Lake, Rok a mesiac výroby:2013/august, Motor: 1,4 Turbo 103kW
Re: ESP Servis na palubovke + problem so spalovaním motora
Adam84, na ktorej Shellke v BA tankujes ? Ja som na G-cku tankoval vylucne na Bajkalskej a mal som problemy s trasenim motora po starte za studena a hodilo mi to chybovu hlasku nieco ako nahodny problem so spalovanim na 1 a 3 valci. Pri tom probleme sa mi na G rozsvietila kontrolka symbol auticka dokonca na cerveno. Potom po zapnuti zapalovania nezhasla ale svietilacna zlto ( v pamati ostala chybova hlaska ). Okamzite som zacal tankovat inde a mal som dobru skusenost s Agip a ich Supertechom. Momentalne do Jcka tankujem na OMV Trnavska ( snazim sa len tam ) a syn tam tankuje naftu. Pri tom Agipe isiel motorvna G tichsie a kludnejsie. Na J sa mi to trasenie objavilo raz na chvilu, bez chyboveho hlasenia ( tankoval som OMV v B. Bystrici ). Ak by sa zopakovalo, okamzite tankujem Supertech. Sam neviem, preco ho netankujem od zaciatku.
Astra J, 1,4 T, 103 kW, Enjoy+, Silver lake, 02/2013
Re: ESP Servis na palubovke + problem so spalovaním motora
Tankujem v prevažnej miere na čerpačke Shell pri Logistickom Parku pri Senci, občas v Malackach na Shell. V BA tankujem minimalne. Nechce sa mi veriť že by to mohlo byť spôsobené palivom. Som v tom že Shell ma palivá ktoré sú v poriadku. Preto tankujem len tam.
Po navrate auta zo sevisu môžem vyskúšať ine benzínky.
Ono to trasenie zaznamenavam iba niekedy pri rannom štarte oplne studeného motora. Kontrolky sa rozsvietia až ked sa motor zahreje pri vyššej rychlosti a to iba ked je vlhko. Zatial pri iných okolnostiach som túto chybu nezaznamenal.
Ďakujem za odporučenie.
Po navrate auta zo sevisu môžem vyskúšať ine benzínky.
Ono to trasenie zaznamenavam iba niekedy pri rannom štarte oplne studeného motora. Kontrolky sa rozsvietia až ked sa motor zahreje pri vyššej rychlosti a to iba ked je vlhko. Zatial pri iných okolnostiach som túto chybu nezaznamenal.
Ďakujem za odporučenie.
Opel Astra ST Cosmo, Farba: Silver Lake, Rok a mesiac výroby:2013/august, Motor: 1,4 Turbo 103kW
Re: ESP Servis na palubovke + problem so spalovaním motora
Podelim sa z odpoveďou užívateľa ktorý mal rovnaký problém a taktiež si prešiel celou tortúrou. Zatial tu táto informácia nebola celkom zodpovedaná:
Verím že niekomu pomôže, hlavne informácia pre tých majiteľov ktorý mate podobný problém, všimol som si že viacerí tu máte podobný prodblem, chodte do servisu nech s tym Opel začne niečo robiť.
''
Prajem pekný večer.
V prvom rade ma mrzí, že mate takýto problem, no mate aj štastie, lebo na túto závadu som už asi uplný expert Trvalo to rok aj pol, kým sa zavada odstranila
Len zhrniem: priznaky:
- trasenie motora, skoro až celeho auta pri štarte
- nahodny jav, v zime sa nevyskytoval (ak boli teploty okolo 0 a menej)
- ak už išlo o silné trasenie, rozsvietil sa napis Servise ESP, plus svietila kontrolka motora
- otačky oscilovali, prípadne, v niektorých prípadoch prudko vystrelili
V mojom prípade sa postupovalo metodou pokus - omyl, nakoľko bolo ťažké to zdiagnostikovať a servis v PP nemal poňatia čo to môže byť.. Aj ked sa to raz podarilo zachytiť ked auto bolo na diagnostike, a údaje boli nasledne odoslane do Opel centra v Nemecku na analyzu.
Vymenili mi tieto časti: modul zapaľovania, vstreky, regulator tlaku paliva, sviečky, natačacie valčeky, kontrola motora - piestne kružky atd atd.. už ani sam neviem.
Nakoniec sa zavada odstranila výmenou pretlakoveho ventilu.. Neviem presne, či sa to tak vola, môžem zistiť.. Odvtedy to už 3 mesiace nerobí..
Držím palce, keby niečo, píšte
"
Verím že niekomu pomôže, hlavne informácia pre tých majiteľov ktorý mate podobný problém, všimol som si že viacerí tu máte podobný prodblem, chodte do servisu nech s tym Opel začne niečo robiť.
''
Prajem pekný večer.
V prvom rade ma mrzí, že mate takýto problem, no mate aj štastie, lebo na túto závadu som už asi uplný expert Trvalo to rok aj pol, kým sa zavada odstranila
Len zhrniem: priznaky:
- trasenie motora, skoro až celeho auta pri štarte
- nahodny jav, v zime sa nevyskytoval (ak boli teploty okolo 0 a menej)
- ak už išlo o silné trasenie, rozsvietil sa napis Servise ESP, plus svietila kontrolka motora
- otačky oscilovali, prípadne, v niektorých prípadoch prudko vystrelili
V mojom prípade sa postupovalo metodou pokus - omyl, nakoľko bolo ťažké to zdiagnostikovať a servis v PP nemal poňatia čo to môže byť.. Aj ked sa to raz podarilo zachytiť ked auto bolo na diagnostike, a údaje boli nasledne odoslane do Opel centra v Nemecku na analyzu.
Vymenili mi tieto časti: modul zapaľovania, vstreky, regulator tlaku paliva, sviečky, natačacie valčeky, kontrola motora - piestne kružky atd atd.. už ani sam neviem.
Nakoniec sa zavada odstranila výmenou pretlakoveho ventilu.. Neviem presne, či sa to tak vola, môžem zistiť.. Odvtedy to už 3 mesiace nerobí..
Držím palce, keby niečo, píšte
"
Opel Astra ST Cosmo, Farba: Silver Lake, Rok a mesiac výroby:2013/august, Motor: 1,4 Turbo 103kW
Re: ESP Servis na palubovke + problem so spalovaním motora
Po tyždni (15.10.2014 - 23.10.2014) stravenom v servise vyjadrenie servisu bolo nasledovne:
"Na vozidle sme zistili problém so zapalovaním zmesy. Diagnostik uznal za vhodné vymeniť zapalovací modul (disk modul). Tiež sme použili palivové aditívum na rozpustenie nečistôt v spalovacom priestore a sacom trakte. Následná skúšobná jazda 250km. Chod motora bez problému"
Naštastie motor ako taký nerozoberali ako pôvodne odhadovali.
Od 23.10.2014 do dnes 29.10.2014 som nazdil cca 700km a zatial nepozorujem čudné správanie motora pri štartovaní ani hlásenie kontroliek. Je pravda že sa trochu ochladilo a nebýva ráno tak vlhko ako ked sa chyba objavovala. Neostáva nič ine len testovať a počúvať chod motora nadalej.
"Na vozidle sme zistili problém so zapalovaním zmesy. Diagnostik uznal za vhodné vymeniť zapalovací modul (disk modul). Tiež sme použili palivové aditívum na rozpustenie nečistôt v spalovacom priestore a sacom trakte. Následná skúšobná jazda 250km. Chod motora bez problému"
Naštastie motor ako taký nerozoberali ako pôvodne odhadovali.
Od 23.10.2014 do dnes 29.10.2014 som nazdil cca 700km a zatial nepozorujem čudné správanie motora pri štartovaní ani hlásenie kontroliek. Je pravda že sa trochu ochladilo a nebýva ráno tak vlhko ako ked sa chyba objavovala. Neostáva nič ine len testovať a počúvať chod motora nadalej.
Opel Astra ST Cosmo, Farba: Silver Lake, Rok a mesiac výroby:2013/august, Motor: 1,4 Turbo 103kW