Koupě Astra J Sports Tourer
Koupě Astra J Sports Tourer
Ahoj všem,
Aktuálně vybírám rodinné auto a velice mě zaujal Opel Astra J Sport Tourer. Ročně najezdím necelých 15 tisíc kilometrů, většinou po okrskách.
Nepotřebuji trhače silnic, spíše spolehlivé auto. Zaujal mě motor 1.7 CDTi nafta a 1.6 16V benzín, nechám si ale poradit.
S Opelem zatím nemám žádné zkušenosti,můžete mi prosím poradit vhodnou motorizaci a na co si případně dát při koupi pozor? Rozpočtem bych se chtěl vejít do 150 tisíc korun.
Aktuálně vybírám rodinné auto a velice mě zaujal Opel Astra J Sport Tourer. Ročně najezdím necelých 15 tisíc kilometrů, většinou po okrskách.
Nepotřebuji trhače silnic, spíše spolehlivé auto. Zaujal mě motor 1.7 CDTi nafta a 1.6 16V benzín, nechám si ale poradit.
S Opelem zatím nemám žádné zkušenosti,můžete mi prosím poradit vhodnou motorizaci a na co si případně dát při koupi pozor? Rozpočtem bych se chtěl vejít do 150 tisíc korun.
- Reklama
Re: Koupě Astra J Sports Tourer
Ahoj.
I když mám Opel Astra ST v naftě, sice novější, s 1,6 a jsem s ním moc spokojen, při Tvém nájezdu do 15 tis. bych Ti doporučoval spíše benzín. Já už mám třetího Opla. Na co si dát pozor ? Vezmi si s sebou automechanika, ať si to pořádně prohlédne. A hlavně, zvláť u nafty, bych si nechal udělat emise.
I když mám Opel Astra ST v naftě, sice novější, s 1,6 a jsem s ním moc spokojen, při Tvém nájezdu do 15 tis. bych Ti doporučoval spíše benzín. Já už mám třetího Opla. Na co si dát pozor ? Vezmi si s sebou automechanika, ať si to pořádně prohlédne. A hlavně, zvláť u nafty, bych si nechal udělat emise.
Nyní: Astra J Sport Tourer, 1,6 CDTI - 81 kW, r.v. 2016
Ex: Škodovky, VW, Honda Civic 2,2
Astra G, 1,8 benzin, hatchback
Astra H, 1,7 CDTI, caravan, 81 kW, COSMO
Ex: Škodovky, VW, Honda Civic 2,2
Astra G, 1,8 benzin, hatchback
Astra H, 1,7 CDTI, caravan, 81 kW, COSMO
Re: Koupě Astra J Sports Tourer
Mám Astru 1.6 16V 85kW (atmosféricka, nie turbo) už 6. rok a zatiaľ som spokojný. Nie je to žiadny trhač asfaltu, je to svižné "tak akurát", len pri zapnutej klíme mu pri predbiehaní chýba troška dychu - no na bežné jazdenie či v meste alebo aj mimo mesta je v pohode (1.4 atm. je na hmotnosť Astry J slabá).
Ale hlavne 1.6-tka atm. nemá (v súčastnosti veľmi preferované) ekokurvítka ako je DPF, EGR a iné serepetičky.
Ročne najazdím málo - okolo 10 tis. km s priemernou spotrebou 7,5L/100km s pomerom 60% mesto, 40% okresky.
Zatiaľ čo som bol nútený vymeniť je termostat - odišlo vyhrievanie, ale to je "stará bolesť" tohto motoru (A16XER).
Tiež by som sa na tvojom mieste prikláňal skôr k zážihovému motoru ako ku vznetovému, no konečné rozhodnutie na Tebe.
Ale hlavne 1.6-tka atm. nemá (v súčastnosti veľmi preferované) ekokurvítka ako je DPF, EGR a iné serepetičky.
Ročne najazdím málo - okolo 10 tis. km s priemernou spotrebou 7,5L/100km s pomerom 60% mesto, 40% okresky.
Zatiaľ čo som bol nútený vymeniť je termostat - odišlo vyhrievanie, ale to je "stará bolesť" tohto motoru (A16XER).
Tiež by som sa na tvojom mieste prikláňal skôr k zážihovému motoru ako ku vznetovému, no konečné rozhodnutie na Tebe.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Koupě Astra J Sports Tourer
Jj, taky si říkám, že je pro mě nafta zbytečná s tímto najezdem. Ta 1.6 16V benzín zní docela zajímavě.. Jak je to s rozvodama? Řemen nebo řetěz?
Re: Koupě Astra J Sports Tourer
1.6-ka má ozubený remeň, mení sa (podľa nového) raz za 6 rokov alebo 150 000km (doteraz bola predpísaná výmena raz za 10 rokov/150 000km no neviem z akého dôvodu to výrobca časovo skrátil - možno sa výrobca zichruje a možnože slabšia kvalita remeňa).
Ja idem práve so svojou na výmenu 4.2., "meškám" cca 3 mesiace ale kilometrový priebeh mám len polovičný.
Ja idem práve so svojou na výmenu 4.2., "meškám" cca 3 mesiace ale kilometrový priebeh mám len polovičný.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Koupě Astra J Sports Tourer
Naftu pri tom najazde mozes uplne zavrhnut. Ak nejazdis aspon trasy 35km+ ani o tom neuvazuj. Zabijes dpf, auto nedostanes v zime ani na pracovnu teplotu, atd. V konecnom dosledku nic neusetris pri takom najazde, lebo to auto si vypyta spat na suciastkach.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Koupě Astra J Sports Tourer
Ja je psano vyse, pro naftu neni takovy maly najezd nic dobryho a motor by ti za nej moc nepodekoval. Jedine ze by si mel naftu zadarmo, to by pak za stalo za zvazeni Cili zbyva benzin a u nej doporucuji se svest jak 1.6 atmosferou, tak taky nafoukanou 1.4 88/103 kW. A ver ze po tomhle budes mit jasno a okamzite pujdes do nafoukany 1.4ky
Astra G 3 dv. X16XEL
Astra H 5 dv. Z16XEP
Astra J ST A14NET
Astra H 5 dv. Z16XEP
Astra J ST A14NET
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě Astra J Sports Tourer
Tak přidám taky pár poznatků.
V roce 2015 jsme se rozhodli vyměnit Astru G z roku 2006 za Astru J. Investoval jsme čas a peníze do toho abych se projel v daných motorizacích.
Plánoval jsem koupi Astry J 5dv.
1.4 16v 100k - to jsme zavrhl, hned z hlediska hmotnosti
1.6 16v 115k atmosféra - ta se mi zdále na klasické ježdění po městě OK, pokud jezdí člověk v 1 - 2 osobách v pohodě. Jenže mi jezdáme i na výlety po dálnici a ve 4 lidech plně naložení a tak když jsem zapl klimatizaci a zjistil, že na tom budu stejně jako ve staré Astře, to znamená žádný rezervní výkon, tak jsem si udělal pouze puntík do užšího výběru.
1.4 Turbo 88kW vs. 103kW . osobně jsem měl půjčené obě a neviděl jsem v tom žádný viditelný výkon a to ani v akceleraci apod. Proto jsem vzal 88kW, byla levnější.
Pokud plánuješ Astru J Sport Tourer, tak bych na 99% šel do 1.4 Turbo a to 103kW (140k), ta 1,6 atmosféra bude asi na to málo a má krouťák 115, 1.4 Turbo má 200, tak že je to oněco znát.
Taky najezdím cca 13 - 15 000km a spotřebu mám 6,6, u Sport Tourer bude cca 7 - 7,2 lit. / 100km
V roce 2015 jsme se rozhodli vyměnit Astru G z roku 2006 za Astru J. Investoval jsme čas a peníze do toho abych se projel v daných motorizacích.
Plánoval jsem koupi Astry J 5dv.
1.4 16v 100k - to jsme zavrhl, hned z hlediska hmotnosti
1.6 16v 115k atmosféra - ta se mi zdále na klasické ježdění po městě OK, pokud jezdí člověk v 1 - 2 osobách v pohodě. Jenže mi jezdáme i na výlety po dálnici a ve 4 lidech plně naložení a tak když jsem zapl klimatizaci a zjistil, že na tom budu stejně jako ve staré Astře, to znamená žádný rezervní výkon, tak jsem si udělal pouze puntík do užšího výběru.
1.4 Turbo 88kW vs. 103kW . osobně jsem měl půjčené obě a neviděl jsem v tom žádný viditelný výkon a to ani v akceleraci apod. Proto jsem vzal 88kW, byla levnější.
Pokud plánuješ Astru J Sport Tourer, tak bych na 99% šel do 1.4 Turbo a to 103kW (140k), ta 1,6 atmosféra bude asi na to málo a má krouťák 115, 1.4 Turbo má 200, tak že je to oněco znát.
Taky najezdím cca 13 - 15 000km a spotřebu mám 6,6, u Sport Tourer bude cca 7 - 7,2 lit. / 100km
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: Koupě Astra J Sports Tourer
Len poopravím krouťak - nie 115 ale 155, 115 je HP (konských síl) a ani diaľnica so štyrmi cestujúcimi mu nerobí nejaké veľké problémy (má totiž "skrátenú" prevodovku oproti ostatným i keď trošku na úkor otáčok alias spotreby), tempomatových 135 km/h v pohode aj do mierneho tiahleho kopca.
Turbo je cítiť (u 1.4/103kW), ale oproti 1.6 sú "kazovejšie", no proti gustu žiadný dišputát - najlepšie je si ich vyskúšať.
Dobre by bolo vyskúšať 1.6T/132kW - mal som tu česť - je to žihadlo.
Turbo je cítiť (u 1.4/103kW), ale oproti 1.6 sú "kazovejšie", no proti gustu žiadný dišputát - najlepšie je si ich vyskúšať.
Dobre by bolo vyskúšať 1.6T/132kW - mal som tu česť - je to žihadlo.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Koupě Astra J Sports Tourer
Já souhlasím se vším, co bylo napsáno. 1.4T ideální kombinace. Já se chci taky vrátit z 1.7CDTI k benzínu a ještě navíc japonské značky, z důvodu propadu zůstatkové hodnoty.
Na druhou stranu bych ještě zohlednil, kolik chceš do toho auta vrazit a jak dlouho ho plánuješ mít. Protože na 1.7CDTi zase nemůžu říct nic špatného, je to spolehlivý traktor s děsivým projevem za studena, zahřívá se hezky rychle a mám najeto už 260 tisíc km (kupováno při 180 tisíc) a neselhalo nic likvidačního, až na to, že já zacpaný DPF vyřešil jeho likvidací, ikdyž by to šlo např. čištěním, které bych tak černě neviděl, ale to je moje blbost.
No chci tím říct, že když vybereš dobře prověřenou 1.7CDTI např s najetými 100 tisíci km, bude o několik desítek tisíc levnější než 1.4 T, kterých je na výběr málo a budeš mít s tvým nájezdem i tak několik let klid.
Na druhou stranu bych ještě zohlednil, kolik chceš do toho auta vrazit a jak dlouho ho plánuješ mít. Protože na 1.7CDTi zase nemůžu říct nic špatného, je to spolehlivý traktor s děsivým projevem za studena, zahřívá se hezky rychle a mám najeto už 260 tisíc km (kupováno při 180 tisíc) a neselhalo nic likvidačního, až na to, že já zacpaný DPF vyřešil jeho likvidací, ikdyž by to šlo např. čištěním, které bych tak černě neviděl, ale to je moje blbost.
No chci tím říct, že když vybereš dobře prověřenou 1.7CDTI např s najetými 100 tisíci km, bude o několik desítek tisíc levnější než 1.4 T, kterých je na výběr málo a budeš mít s tvým nájezdem i tak několik let klid.