Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?
Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?
Ahoj vespolek... jsem tu naprosto nový, protože utíkám od Volva , a to do Astry ST 1,4T, 103 kW... výbava v pohodě, do budgetu se mi vejde vše... ale řeším (a to čistě technicky a uživatelsky, nikoli finančně), jestli manuál nebo automat... Manuál je v Astře skvostný..., ale automat je automat... máte tucha, co je to zač a jak je na tom se spolehlivostí a funkcí? Láká mě to... Díky...
update: identifikoval jsem automat, je to: http://en.wikipedia.org/wiki/GM_6T40_transmission
update: identifikoval jsem automat, je to: http://en.wikipedia.org/wiki/GM_6T40_transmission
- Reklama
Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?
Test tohoto motoru s automatem je zde - http://automoto.cas.sk/clanok/185775/te ... vo-pre-lud
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?
spousta lidi tvrdi ze automat nikdy, ze spotreba a sportovni jizda a tohle a tamto a blabla.. to je ta znama skupina lidi co si vyzkousela automat pred dvaceti lety ve starym pazoutu apod, no ano pro sportovni styl jizdy neni AT tolik vhodny, ale kolik casu jezdi clovek sportovne a kolik normalne ze a spotreba a dynamika jsou uz dnes dost podobne s manualem... ale ten komfort to je proste k nezaplaceni, od popojizdeni v kolonach po dalnici, kde si to klidne podradi o dva stupne, coz s manualem obvykle neudelam a nevyuzivam tak plny potencial motoru. Ano i ja jsem o nem uvazoval, avsak kvuli velkemu priplatku sem od nej upustil. Mame AT v Mercedesu a tam je skvostny a bavit se s nim jde stejne dobre jako s manualem.
Jedinne obavy bych mel, ze je to prevodovka od Oplu, resp. GM, nemam s tim zkusenost. Chodu bych se nebal, ten bude precizni, ale spis zivotnosti.
Dnes jsem mluvil se svym mechanikem (z autorizovaneho servisu v Praze) a ptal jsem se na ty prevodovky. Problemy s prevodovkami byl pry u prvnich Vectra C, starsi uz byly ok. Pry ty same co jsou v Astrach davaji i do Insignie a funguji naprosto bez problemu, ze sice v Astre s ni nejezdil, ale v Insignii ano a tam funguje krasne. Nesmeji to byt ty easytronic, ty zlobi. Dodnes pry na servise nemeli jedinou Astru ani Insignii s rozbitou automatickou prevodovkou.
Jedinne obavy bych mel, ze je to prevodovka od Oplu, resp. GM, nemam s tim zkusenost. Chodu bych se nebal, ten bude precizni, ale spis zivotnosti.
Dnes jsem mluvil se svym mechanikem (z autorizovaneho servisu v Praze) a ptal jsem se na ty prevodovky. Problemy s prevodovkami byl pry u prvnich Vectra C, starsi uz byly ok. Pry ty same co jsou v Astrach davaji i do Insignie a funguji naprosto bez problemu, ze sice v Astre s ni nejezdil, ale v Insignii ano a tam funguje krasne. Nesmeji to byt ty easytronic, ty zlobi. Dodnes pry na servise nemeli jedinou Astru ani Insignii s rozbitou automatickou prevodovkou.
Corsa D Sport 1.4T 88Kw http://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
Astra J Cosmo 1.6T SIDI 125Kw http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Astra J Cosmo 1.6T SIDI 125Kw http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?
ja som jazdil 3,5 roka na C mercedese automat, najlepšia vec na svete...
teraz mam manual, samozrejme kvoli financiam, keby chcem do astry automat musel by som tam dat 2liter a + priplatok za automat by ma vysiel oprati tomu co mam teraz asi 3 tisic eur viac inak by som do toho siel...
ale neviem ako je natom opel s automatom...v brozure udavali na 1,6tku benzin bez turba s automatom spotrebu 9,9 v meste a manual pod8 takze neviem ci bude vychytany ,,,
teraz mam manual, samozrejme kvoli financiam, keby chcem do astry automat musel by som tam dat 2liter a + priplatok za automat by ma vysiel oprati tomu co mam teraz asi 3 tisic eur viac inak by som do toho siel...
ale neviem ako je natom opel s automatom...v brozure udavali na 1,6tku benzin bez turba s automatom spotrebu 9,9 v meste a manual pod8 takze neviem ci bude vychytany ,,,
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 04 čer 2018, 11:36
Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?
Tak abych si odpověděl, v 224 kkm automat umřel a vyžadoval celkovou repasi za 70 tisíc Kč. Pravděpodobná příčina byla netěsnost v olejovém okruhu a ztráta oleje.tnemec píše:Ahoj vespolek... jsem tu naprosto nový, protože utíkám od Volva , a to do Astry ST 1,4T, 103 kW... výbava v pohodě, do budgetu se mi vejde vše... ale řeším (a to čistě technicky a uživatelsky, nikoli finančně), jestli manuál nebo automat... Manuál je v Astře skvostný..., ale automat je automat... máte tucha, co je to zač a jak je na tom se spolehlivostí a funkcí? Láká mě to... Díky...
update: identifikoval jsem automat, je to: http://en.wikipedia.org/wiki/GM_6T40_transmission
Jinak automat je to mizerný a má spoustu neduhů a SW zpíčenin, zejména chování při zapojení tempomatu, kdy je schopen v kopci, který normálně udrží na 6, podřadit až na 4... Naprosto nesmyslně. Automat je dobrá věc, ale tento ne.
Astra J Sportstourer, 1.4 T, 103 kw; aut. 6
Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?
224? To vydrzel dost. Manual M32 klidne umre pri 160 (pokud jezdi na puvodni olej) nebo pri 30, kdyz je spatne smontovan ve vyrobe. Ale zase je pravda, ze oprava i vymena oleje jsou levnejsi.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?
Na ja mam automat ale v kombinacii s 2.0cdti
Ak je sucast vybavy aj flexride tak vies vyuzit aj sportovejsi charakter auta.
Nie je to GM ale AISIN af40. A pouziva tuto prevodovku aj ford aj volvo a neviem kto este...
Ma nejake neduhy ale ci je to od vyroby alebo len nejakym "opotrebenim" neviem.kupoval som ako jazdenku.
Neduhy: pri prudkom brzdeni je schopna zo 6. Preradit az do 1. Alebo 2. Stupna aj napriek tomu ze nezastavim a velmi dlho drzi tu rychlost zaradenu. Ako by sa vyplasila
Pri ustalenej rychlosti 90-100km/h v rezimoch normal a tour radi 6.° a dusi motor doslova. Otacky kolisu a auto trasie. Nechce podratit do 5.° ci je vadna prevodovka alebo je to dosledok prilisneho eko nastavenia neviem. SW tam mam najnovsi a aj olej bol vymeneny preplachom nie refreshom.
V rezime sport sa nic take nedeje. Ten vseobecne drzi vyssie otacky a aj radi akcnejsie....
Spotrebu neriesim.
Radi plynule bez trhania i ked sa obcas zadari ale nie je to casto.
Akurat neviem ci je ta ista prevodovka aj pri benzine...
Ak je sucast vybavy aj flexride tak vies vyuzit aj sportovejsi charakter auta.
Nie je to GM ale AISIN af40. A pouziva tuto prevodovku aj ford aj volvo a neviem kto este...
Ma nejake neduhy ale ci je to od vyroby alebo len nejakym "opotrebenim" neviem.kupoval som ako jazdenku.
Neduhy: pri prudkom brzdeni je schopna zo 6. Preradit az do 1. Alebo 2. Stupna aj napriek tomu ze nezastavim a velmi dlho drzi tu rychlost zaradenu. Ako by sa vyplasila
Pri ustalenej rychlosti 90-100km/h v rezimoch normal a tour radi 6.° a dusi motor doslova. Otacky kolisu a auto trasie. Nechce podratit do 5.° ci je vadna prevodovka alebo je to dosledok prilisneho eko nastavenia neviem. SW tam mam najnovsi a aj olej bol vymeneny preplachom nie refreshom.
V rezime sport sa nic take nedeje. Ten vseobecne drzi vyssie otacky a aj radi akcnejsie....
Spotrebu neriesim.
Radi plynule bez trhania i ked sa obcas zadari ale nie je to casto.
Akurat neviem ci je ta ista prevodovka aj pri benzine...
OPEL Astra J.....2.0 CDTI 118kW.....6°AT.....r.v. 2011.....http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=652
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 04 čer 2018, 11:36
Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?
Jsem si taky myslel, že tam mám Aisin AF40-6, ale servisák mě vyvedl z omylu, je to ta GM sračka a přestože mám automaty rád, tak tohle se prostě nechová dobře... Dá se s tím jezdit, ale nic o čem psát domů.dusan992 píše:Na ja mam automat ale v kombinacii s 2.0cdti
Ak je sucast vybavy aj flexride tak vies vyuzit aj sportovejsi charakter auta.
Nie je to GM ale AISIN af40. A pouziva tuto prevodovku aj ford aj volvo a neviem kto este...
Ma nejake neduhy ale ci je to od vyroby alebo len nejakym "opotrebenim" neviem.kupoval som ako jazdenku.
Neduhy: pri prudkom brzdeni je schopna zo 6. Preradit az do 1. Alebo 2. Stupna aj napriek tomu ze nezastavim a velmi dlho drzi tu rychlost zaradenu. Ako by sa vyplasila
Pri ustalenej rychlosti 90-100km/h v rezimoch normal a tour radi 6.° a dusi motor doslova. Otacky kolisu a auto trasie. Nechce podratit do 5.° ci je vadna prevodovka alebo je to dosledok prilisneho eko nastavenia neviem. SW tam mam najnovsi a aj olej bol vymeneny preplachom nie refreshom.
V rezime sport sa nic take nedeje. Ten vseobecne drzi vyssie otacky a aj radi akcnejsie....
Spotrebu neriesim.
Radi plynule bez trhania i ked sa obcas zadari ale nie je to casto.
Akurat neviem ci je ta ista prevodovka aj pri benzine...
A vypadá to, že možná bude třeba ještě udělat mozek za 40
Astra J Sportstourer, 1.4 T, 103 kw; aut. 6
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?
Ahoj kolegové.
Nechce se mi zakládat nové téma a chci pouze všeobecné postřehy, od těch co máte zkušenosti s automatickými převodovkami. Celých 22 let řídím auto s manuálem a s automatem jsem jel jednou před snad 20 lety pár km. Dnes je situace už zcela jiná a přesto že za automat je velký příplatek, tak mě to nemine a manuál v dalším autě už nebudu moci pravděpodobně mít, proto chci pomalu zjistit, co a jak.
Moc se předem omlouvám za trapné otázky, ale víte jak to je, když člověk, toto nikdy neochtnal.
- Jak často je doporučena výměna oleje v automatické převodovce.
- Na co si dávat pozor, aby převodovka vydržela co nejdéle.
- Když přijedu na křižovatku a je červená, u manuálu vyřadím na neutrál, co dělá automat, má tam pořád jedničku, když budu stát na brzdě. Mám tedy dát páku do polohy N a jak se pak budu chtít rozjet do polohy D, případně M
- Předpokládám, že jak budu chtít přeřadit na jakoukoliv volbu, tak by mělo vždy být vozidlo v klidu a sešlápnutý pedál brzdy.
- Dá se za jízdy přejít z D na M reřim, jen potažení páky. Neničí se převodovka.
- Parkovací poloha P, kola jsou zablokovány, zařaďte pouze při stojícím vozidle a pokud je zabrzděna ruční brzda - osobně ruční brzdu v zimě nezatahuji, aby nepřimrzla. Když bych nechal zařazenou zpátečku R, vypl motor a zamkl auto, je auto bezpečně zajištěno, jako u manuálu a nebo je opravdu potřeba vždy v takovém stavu zařadit P volbu.
Pravděpodobně to sice bude OPEL Grandlant X a to PSA používá automatické převodovky ASIN.
Nechce se mi zakládat nové téma a chci pouze všeobecné postřehy, od těch co máte zkušenosti s automatickými převodovkami. Celých 22 let řídím auto s manuálem a s automatem jsem jel jednou před snad 20 lety pár km. Dnes je situace už zcela jiná a přesto že za automat je velký příplatek, tak mě to nemine a manuál v dalším autě už nebudu moci pravděpodobně mít, proto chci pomalu zjistit, co a jak.
Moc se předem omlouvám za trapné otázky, ale víte jak to je, když člověk, toto nikdy neochtnal.
- Jak často je doporučena výměna oleje v automatické převodovce.
- Na co si dávat pozor, aby převodovka vydržela co nejdéle.
- Když přijedu na křižovatku a je červená, u manuálu vyřadím na neutrál, co dělá automat, má tam pořád jedničku, když budu stát na brzdě. Mám tedy dát páku do polohy N a jak se pak budu chtít rozjet do polohy D, případně M
- Předpokládám, že jak budu chtít přeřadit na jakoukoliv volbu, tak by mělo vždy být vozidlo v klidu a sešlápnutý pedál brzdy.
- Dá se za jízdy přejít z D na M reřim, jen potažení páky. Neničí se převodovka.
- Parkovací poloha P, kola jsou zablokovány, zařaďte pouze při stojícím vozidle a pokud je zabrzděna ruční brzda - osobně ruční brzdu v zimě nezatahuji, aby nepřimrzla. Když bych nechal zařazenou zpátečku R, vypl motor a zamkl auto, je auto bezpečně zajištěno, jako u manuálu a nebo je opravdu potřeba vždy v takovém stavu zařadit P volbu.
Pravděpodobně to sice bude OPEL Grandlant X a to PSA používá automatické převodovky ASIN.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?
K te vymene oleje. Vyrobce ji vetsinou nepredepisuje, protoze je docela draha, ale oprvari automatu doporucuji kazdych 60tisic km.
Zalezi od typu, ale vymena oleje muze stat i 20tisic Kc. Treba litr do Aisinu je za 2500Kc v Peugeotu a nevim kolik tam toho jde, ale bezne napriklad 6litru, dale potrebujes novy filtr, ten je take za par tisic, tesneni a podle typu prevodovky i plechovy kryt. U nekterych ale nevymenis celou napl, potrebujes na to specialni odsavacku, tu maji jenom opravari prevodovek, original servisy vypusti jenom polovinu a doleji novy olej. Ale u tveho najezdu asi nic nehrozi, nebo si kup zakladni 5letku na prevodovku.
Proste u nas automaty moc nejdou, protoze jak novy majitel priplaci, tak majitel ojetiny plati, kdyz ne za opravu, tak za olej a o neco vyssi spotreba, naladeni sw - ma svoji hlavu, nektere neumi vyradit na neutral, tak treba i z kopce pridavaji plyn. Myslim, ze zrovna ten Aisin v 2.0hdi to dela, ale v benzinu vyrazuje. Pokud se tedy nepletu.
Zalezi od typu, ale vymena oleje muze stat i 20tisic Kc. Treba litr do Aisinu je za 2500Kc v Peugeotu a nevim kolik tam toho jde, ale bezne napriklad 6litru, dale potrebujes novy filtr, ten je take za par tisic, tesneni a podle typu prevodovky i plechovy kryt. U nekterych ale nevymenis celou napl, potrebujes na to specialni odsavacku, tu maji jenom opravari prevodovek, original servisy vypusti jenom polovinu a doleji novy olej. Ale u tveho najezdu asi nic nehrozi, nebo si kup zakladni 5letku na prevodovku.
Proste u nas automaty moc nejdou, protoze jak novy majitel priplaci, tak majitel ojetiny plati, kdyz ne za opravu, tak za olej a o neco vyssi spotreba, naladeni sw - ma svoji hlavu, nektere neumi vyradit na neutral, tak treba i z kopce pridavaji plyn. Myslim, ze zrovna ten Aisin v 2.0hdi to dela, ale v benzinu vyrazuje. Pokud se tedy nepletu.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011