Hlaska navstivte skoro Servis
Re: Hlaska navstivte skoro Servis
Ak dojdu zhavice a budem menit tak pridam nejake foto...
Opel Astra J ST 1.7CDTI 81Kw Enjoy r.v. 11\2013
- Reklama
Re: Hlaska navstivte skoro Servis
to jack: neni napisany typ kliesti v knihe? lebo ten konektor nie a nie odpojit uz som na nervy....toto neni mozne uz take banality riesit.... Ten dlhy valcek co je nasadeny na zhavici je z tvrdeho plastu, takze stlacat podla mna to nebude asi treba.....skor podpacit a vytiahnut...stojim zatial na mieste, nastriekal som len na zhavice wdcko...
Opel Astra J ST 1.7CDTI 81Kw Enjoy r.v. 11\2013
Re: Hlaska navstivte skoro Servis
Tie kliešte vyzerajú ako zahnuté elektrikárske kliešte, tu je odkaz kde je potrebné na tom valčeku stlačiť (z oboch strán) a malo by sa to dať stiahnúť.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... l_and_lpv/
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... l_and_lpv/
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Hlaska navstivte skoro Servis
Realita je trosku inde, je tam iny konektor...ale uz vyrabam klieste si takze neskor bude postup a foto...
Opel Astra J ST 1.7CDTI 81Kw Enjoy r.v. 11\2013
- matusbelusak
- Příspěvky: 469
- Registrován: 28 bře 2016, 10:23
Re: Hlaska navstivte skoro Servis
na mojej 1,7 mam takyto konektor, bol som to omrknuť a vybera sa jednoducho hore zatlačením z oboch stran a sa uvolní, žiadne kliešte na to netreba aspoň teda na takyto konektor
Opel Astra ST 1,7 CDTI 81kw 2011 ( 208 000 km )
Re: Hlaska navstivte skoro Servis
Navod na vymenu zhavicov Astra J 1.7CDTi po FACELIFTE
Postup:
1. Aspon 1 den pred, nastriekat zavity zhavicov 3x denne WD40 alebo niecim podobnym..
2. Nahriat motor v den vymeny minimalne na 70 stupnov...
3. Konektor staci silou vytiahnut smerom nahor... nakolko je dlhy a hlboko, odporucam si pomoct podpacenim na vrchu srobovakom alebo drotom ako som to
urobil ja...idu v pohode vytiahnut, trvalo asi cca 2 minuty vytiahnut vsetky...
4. Stacilo mi nasadit malu gola sadu na zhavic, kluc 10mm s predlzenim nastavcom a jednoducho povolit.... Islo to lahko, treti zhavic povolil moj 5 rocny syn bez
srandy...
5. Vymenit hned po povoleni za nove aby nenapadali tam necistoty, zvolil som znacku Denso za prijatelnu cenu...
6. Pre mna najhorsi krok, utiahnut s citom okolo 15Nm bez momentoveho kluca...nedaval som tam ziadnu pastu nakolko som usudil ze je absolutne nepotrebna
a mozno by som to nou pri dalsej vymene len zhorsil...
Vysledok je taky, ze keby kazdy robil aspon minimalne raz za 60 000Km udrzbu zhavicov (opel odporuca menit po 30 000km), nemal by stym nikto problem a eliminovalo by sa tym riziko utrhnutia zhavica pri starsich motoroch s velkym nabehom km..
Prikladam paru foto:
Postup:
1. Aspon 1 den pred, nastriekat zavity zhavicov 3x denne WD40 alebo niecim podobnym..
2. Nahriat motor v den vymeny minimalne na 70 stupnov...
3. Konektor staci silou vytiahnut smerom nahor... nakolko je dlhy a hlboko, odporucam si pomoct podpacenim na vrchu srobovakom alebo drotom ako som to
urobil ja...idu v pohode vytiahnut, trvalo asi cca 2 minuty vytiahnut vsetky...
4. Stacilo mi nasadit malu gola sadu na zhavic, kluc 10mm s predlzenim nastavcom a jednoducho povolit.... Islo to lahko, treti zhavic povolil moj 5 rocny syn bez
srandy...
5. Vymenit hned po povoleni za nove aby nenapadali tam necistoty, zvolil som znacku Denso za prijatelnu cenu...
6. Pre mna najhorsi krok, utiahnut s citom okolo 15Nm bez momentoveho kluca...nedaval som tam ziadnu pastu nakolko som usudil ze je absolutne nepotrebna
a mozno by som to nou pri dalsej vymene len zhorsil...
Vysledok je taky, ze keby kazdy robil aspon minimalne raz za 60 000Km udrzbu zhavicov (opel odporuca menit po 30 000km), nemal by stym nikto problem a eliminovalo by sa tym riziko utrhnutia zhavica pri starsich motoroch s velkym nabehom km..
Prikladam paru foto:
Opel Astra J ST 1.7CDTI 81Kw Enjoy r.v. 11\2013
Re: Hlaska navstivte skoro Servis
Pěkný návod, přidám sem svoje poznatky z výměny žhavicí svíčky na 2.0 CDTi:
Vadnou svíčku oznamuje hláška "Service soon", v paměti závad nic nebylo. Dá se vypozorovat i hrubším startem za studena, motor se jakoby chvilku hádá, než jde hladce.
Konkrétní vadnou svíčku jsem identifikoval změřením jejího odporu. Dobrá svíčka má minimální odpor, okolo 1 Ohmu, vadná měla přes 30 Ohmů.
Na 2.0 CDTi jsou možné dva typy žhavicích svíček - obyčejná za řádově asi 500,- a se senzorem tlaku ve válci za řádově 2500,-. Tyto dva typy svíček nejsou zaměnitelné, mají jiný konektor na kabelovém svazku. Údajně ani originál Opel servis nedokáže ani podle výbavy, kódu motoru nebo VIN předem říct, jaké svíčky v motoru jsou, musí se podívat dovnitř. Můžou být i namíchané, např. 2 + 2. Já jsem měl všechny se senzorem tlaku, výměna všech by tedy byla záležitost 10000,-
Konektor na svíčkách nebylo problém stáhnout a samotná svíčka šla povolit úplně snadno, nemusel jsem nahřívat motor nebo tak. Utahovací moment je jen 8 Nm, údajně se při překročení snadno poškodí, utahoval jsem tedy momentovým klíčem.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... placement/
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... g_removal/
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... tallation/
Vadnou svíčku oznamuje hláška "Service soon", v paměti závad nic nebylo. Dá se vypozorovat i hrubším startem za studena, motor se jakoby chvilku hádá, než jde hladce.
Konkrétní vadnou svíčku jsem identifikoval změřením jejího odporu. Dobrá svíčka má minimální odpor, okolo 1 Ohmu, vadná měla přes 30 Ohmů.
Na 2.0 CDTi jsou možné dva typy žhavicích svíček - obyčejná za řádově asi 500,- a se senzorem tlaku ve válci za řádově 2500,-. Tyto dva typy svíček nejsou zaměnitelné, mají jiný konektor na kabelovém svazku. Údajně ani originál Opel servis nedokáže ani podle výbavy, kódu motoru nebo VIN předem říct, jaké svíčky v motoru jsou, musí se podívat dovnitř. Můžou být i namíchané, např. 2 + 2. Já jsem měl všechny se senzorem tlaku, výměna všech by tedy byla záležitost 10000,-
Konektor na svíčkách nebylo problém stáhnout a samotná svíčka šla povolit úplně snadno, nemusel jsem nahřívat motor nebo tak. Utahovací moment je jen 8 Nm, údajně se při překročení snadno poškodí, utahoval jsem tedy momentovým klíčem.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... placement/
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... g_removal/
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... tallation/
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Re: Hlaska navstivte skoro Servis
Super taktiez, tak a mame to pokope
Opel Astra J ST 1.7CDTI 81Kw Enjoy r.v. 11\2013
Re: Hlaska navstivte skoro Servis
Ja mám tie žhaviace sviečky so senzormi. Presne ako píšeš ani Opel servis nevedel čo tam je až keď to otvorili to zistili. Výmena jednej ma stála 150€ ostatné 3 že treba nechať tak pokiaľ sa neozývajú
Astra J ST 2.0 CDTi, 201 PS 147kW cosmo, 2014
Re: Hlaska navstivte skoro Servis
Tak po třičtvrtě roce odešla již druhá žhavicí svíčka. Projev byl tentokrát o něco ráznější, auto prakticky nastartovalo na 3 válce a třáslo tak, že jsem v první chvíli čekal nejmíň mrtvou spojku i se setrvačníkem. Napoprvé taky nevyskočila hláška "Service vehicle soon", až když se problém se startem zopakoval. Přeměření ukázalo na vadnou žhavičku.
Přidávám i přehledovou fotku umístění žhavicích svíček na motoru 2.0 CDTi
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003