Brzdy
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Osobně tyto potíže prozatím nemám a jsem rád. Ale jak popisuješ Xavier v tototo má asi největší zkušenosti. Co vím od jiných uživatelů, co zde na forum nechodí, tak dost z nich měnila třmeny a to jen zadní. Více ti napíše Xavier.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
- Reklama
- matusbelusak
- Příspěvky: 469
- Registrován: 28 bře 2016, 10:23
Re: Brzdy
Neviem ako su riesene po facelifte ale pred, sa riesila vymena iba vodiacich čapov, tie z vyroby boli uzsie a pri brzdeni tam bola vôľa, viem ze po vymene za druhe (boli širšie o desatinky milimetra) tak to prestalo, ale zase na druhej strane ja mam astru 2011 a musim povedat ze ked s rukou potrasiem zadnym strmenom tak tu volu cítiť na tych čapoch, ja som nemenil za hrubsie zatial, ale pri brzdeni bez problemov, ziadne zvuky, na tvojom mieste by som skontroloval tie čapy v akom sú stave, ci su namazane, ci nie su tam na sucho, moze byť poskodena prachovka, skus to, ak tak vymen ich a kup sadu novych okolo 10€ stoji sada na zadnu napravu
Opel Astra ST 1,7 CDTI 81kw 2011 ( 208 000 km )
Re: Brzdy
Dovolím si sepsat moje poznatky k brzdám, pískání, klepaní jak jsem řesil, nevyřesil a nakonec vyřešil...
1) výměna vodících kolíků. Vyhodit ten kolík bez gumy a nahradit ho tím s gumou V každé brzdě mít tedy 2 s gumou, levnější neorigo je možné pořídit na MLparts
https://www.doopla.cz/dily/vodici-kolik ... -2121.html
https://www.astra-j.cz/download/file.ph ... &mode=view
2) správné mazivo na vodící kolíky v dostatečném množství. Origo je Molykote, nebo použít to, co je součástí neoriginálních vodících pinů. Jiné tam nesmí přijít, kvůli té gumě, reaguje to s ní, stejně tak jako při aplikaci čističe brzd, který ji změkčí. Takže nestříkat na gumové části brzd.
https://www.doopla.cz/dily/mazivo-molyk ... -2694.html
3) při výměně destiček použít nové plíšky, pouze pokud jsou měděný. Pokud jsou stříbrný/šedý dělají pazvuky (tip z autorizáku). Jeden čas dávali k origo destičkám ty šedý, mechanik je rovnou zahodil a nechali jsme původní měděný (zlatý). Teď jsem je bral znovu a už dávají zase měděný. Samozřejmostí je namazat dostatečně tyto plíšky, mazivem na to určeným, ne měděnou pastou (nevydrží)
např.: Mazivo na brzdy TEXTAR CERATEC
4) na vnějších destičkách je nutné mít oboustranou samolepící fólii 3M VHB, stejně jako ty plíšky, už ji zase k origo zadním destičkám dávají. Tato fólie přilne ke třmenům a zabraňuje pazvukům. Osobně ji dávám i na vnitřní destičku, aby se přilepila i k pístku. Výhodou je, že při uvolnění brzdy, se destička líp odsune od kotouče a není slyšet kovový zvuk, než si kotouč destičky sám odtlačí. Používám fólii od ATE https://www.apm.cz/ate-lepici-folie-na-desticky/
Tato fólie je zmíněna i v TSB (Apply 3M foil to the backside of the outer brake pad ), viz dále...
5) utáhnutí šroubů specifickým způsobem viz. TSB
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... le_noises/
6) strhnutí hran kotouče vnitřních i vnějších z obou stran! Pískání většinou způsobuje ten vnější. Zapřít si pilník o brzdič, udělat si páku a otáčet kotoučem tak dlouho, až tam není nikde žádná hrana. Smirkem odstranit veškerou rez z míst, kde k ní mají destičky blízko. Někdo smirkem strhne i hrany destiček.
zde jsou taky užitečné informace https://www.youtube.com/watch?v=ZvtjnxpFRbU
Tak to jsou snad všechny moje poznatky a při dodržení tohto všeho nic nepíská, neskřípe a na nerovnostech (kostkách) nic ani necinká, třeba to někomu pomůže...
1) výměna vodících kolíků. Vyhodit ten kolík bez gumy a nahradit ho tím s gumou V každé brzdě mít tedy 2 s gumou, levnější neorigo je možné pořídit na MLparts
https://www.doopla.cz/dily/vodici-kolik ... -2121.html
https://www.astra-j.cz/download/file.ph ... &mode=view
2) správné mazivo na vodící kolíky v dostatečném množství. Origo je Molykote, nebo použít to, co je součástí neoriginálních vodících pinů. Jiné tam nesmí přijít, kvůli té gumě, reaguje to s ní, stejně tak jako při aplikaci čističe brzd, který ji změkčí. Takže nestříkat na gumové části brzd.
https://www.doopla.cz/dily/mazivo-molyk ... -2694.html
3) při výměně destiček použít nové plíšky, pouze pokud jsou měděný. Pokud jsou stříbrný/šedý dělají pazvuky (tip z autorizáku). Jeden čas dávali k origo destičkám ty šedý, mechanik je rovnou zahodil a nechali jsme původní měděný (zlatý). Teď jsem je bral znovu a už dávají zase měděný. Samozřejmostí je namazat dostatečně tyto plíšky, mazivem na to určeným, ne měděnou pastou (nevydrží)
např.: Mazivo na brzdy TEXTAR CERATEC
4) na vnějších destičkách je nutné mít oboustranou samolepící fólii 3M VHB, stejně jako ty plíšky, už ji zase k origo zadním destičkám dávají. Tato fólie přilne ke třmenům a zabraňuje pazvukům. Osobně ji dávám i na vnitřní destičku, aby se přilepila i k pístku. Výhodou je, že při uvolnění brzdy, se destička líp odsune od kotouče a není slyšet kovový zvuk, než si kotouč destičky sám odtlačí. Používám fólii od ATE https://www.apm.cz/ate-lepici-folie-na-desticky/
Tato fólie je zmíněna i v TSB (Apply 3M foil to the backside of the outer brake pad ), viz dále...
5) utáhnutí šroubů specifickým způsobem viz. TSB
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... le_noises/
6) strhnutí hran kotouče vnitřních i vnějších z obou stran! Pískání většinou způsobuje ten vnější. Zapřít si pilník o brzdič, udělat si páku a otáčet kotoučem tak dlouho, až tam není nikde žádná hrana. Smirkem odstranit veškerou rez z míst, kde k ní mají destičky blízko. Někdo smirkem strhne i hrany destiček.
zde jsou taky užitečné informace https://www.youtube.com/watch?v=ZvtjnxpFRbU
Tak to jsou snad všechny moje poznatky a při dodržení tohto všeho nic nepíská, neskřípe a na nerovnostech (kostkách) nic ani necinká, třeba to někomu pomůže...
Corsa D Sport 1.4T 88Kw http://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
Astra J Cosmo 1.6T SIDI 125Kw http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Astra J Cosmo 1.6T SIDI 125Kw http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Re: Brzdy
Ahoj Phrz,
díky za tvůj podrobný návod. Ohledně těch vodících kolíků do třmenů. V tý sadě jsou dva - jeden s gumou a druhý bez. To mám koupit 8 sad když bych to chtěl na všechny 4 třmeny? Nebo ty původní gumové můžu nechat?
Díky za případnou reakci
díky za tvůj podrobný návod. Ohledně těch vodících kolíků do třmenů. V tý sadě jsou dva - jeden s gumou a druhý bez. To mám koupit 8 sad když bych to chtěl na všechny 4 třmeny? Nebo ty původní gumové můžu nechat?
Díky za případnou reakci
Re: Brzdy
Ty puvodni muzes urcite ponechat, porovnej je s novyma, ta guma na nich se ale taky sjizdi a myslim, ze jde koupit i zvlast. Prozkoumej ten mlparts
Ty piny hlavne musi chodit dobre, nesmi byt poskozena manzeta, vznika tam pak rez az to zatuhne.
Doplnil bych jeste, ze desticky musi chodit ve trmenech volne, resp. musi jit snadno nasadit rukou, u nekterych neorigo bylo nutne pouzit pilnik a ubrousit barvu
Musim rict, ze po absolvovani toho co jsem sepsal, se desticky sjizdeji naprosto rovnomerne, ale rozborku delam kazdej rok.
Ty piny hlavne musi chodit dobre, nesmi byt poskozena manzeta, vznika tam pak rez az to zatuhne.
Doplnil bych jeste, ze desticky musi chodit ve trmenech volne, resp. musi jit snadno nasadit rukou, u nekterych neorigo bylo nutne pouzit pilnik a ubrousit barvu
Musim rict, ze po absolvovani toho co jsem sepsal, se desticky sjizdeji naprosto rovnomerne, ale rozborku delam kazdej rok.
Corsa D Sport 1.4T 88Kw http://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
Astra J Cosmo 1.6T SIDI 125Kw http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Astra J Cosmo 1.6T SIDI 125Kw http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Re: Brzdy
Najeto 77500 km. Sjeté zatím moc nejsou, ale od výměny za tyto destičky se určitě víc špiní kola. Čím to může být? Moc měkké nebo tvrdé, nebo to už je známka opotřebení kotoučů, anebo to tak prostě je...?Marek L píše:Vyměnil jsem přední brzdové desky. Najeto 61800 km. Originály měly tloušťku cca 0,5 mm před akustickým plíškem.
1,4T - 88 kW, přední kotouče průměr 276 mm. Použil jsem destičky ATE 13.0460-7262.2. Cena 1050 kč. Pasují. Uvidíme, kolik najedou.
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - B14NEL - CD 600 - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback
Re: Brzdy
je to prirodzena vlastnost materialu dosticiek..ATE su dobre dosky, ale maksie..zato vsak dobre brzdia, zial opacna stranka veci je, ze prasia a disky ostavaju po nich spinavsie..
tvrdsie dosky zas tak neprasia-nespinia disky, ale slabsie brzdia..
potom su dosky z "inych" materialov, ktore dobre brzdia a nespinia..ale zas ich cena je trosku vyssia voci bezne kupovanym
tvrdsie dosky zas tak neprasia-nespinia disky, ale slabsie brzdia..
potom su dosky z "inych" materialov, ktore dobre brzdia a nespinia..ale zas ich cena je trosku vyssia voci bezne kupovanym
Opel Astra J 1,4T 103kW [9/2010]
Re: Brzdy
Dnes som urobil na Astre menšiu "údržbu" bŕzd pretože mi na diaľnici pri rýchlosti cca 130-135 km/h začínali sem-tam pískať brzdy na niektorom zadnom kolese - horúce neboli, len to popískovalo, stačilo len ťuknúť na brzdu a prestalo to - pri menšej rýchlosti (120 a menej) sa piskot nevyskytoval.
Použil som postup a poznatky, ktoré tu popísal Phrz - premazal som aj vodiace čapy, pliešky som očistil do vysokého lesku a jemne ich "lízol" keramickým mazivom, strhol hranu na kotúčoch, očistil celý strmeň aj doštičky a preventívne odmastil - všetko je čistučké (skoro ako nové) a ide hladko, nič nezadrháva.
Čo ma prekvapilo je, že pri nájazde 50000 km sú brzdové doštičky opotrebované len z polovice, predpokladám že do cca 80000 km v pohode vydržia. Skúšobná jazda dopadla nad očakávanie dobre - brzdí výborne, už nič nepíska, nešúcha, nedrhne, .... a ide to "ako ďas".
Použil som postup a poznatky, ktoré tu popísal Phrz - premazal som aj vodiace čapy, pliešky som očistil do vysokého lesku a jemne ich "lízol" keramickým mazivom, strhol hranu na kotúčoch, očistil celý strmeň aj doštičky a preventívne odmastil - všetko je čistučké (skoro ako nové) a ide hladko, nič nezadrháva.
Čo ma prekvapilo je, že pri nájazde 50000 km sú brzdové doštičky opotrebované len z polovice, predpokladám že do cca 80000 km v pohode vydržia. Skúšobná jazda dopadla nad očakávanie dobre - brzdí výborne, už nič nepíska, nešúcha, nedrhne, .... a ide to "ako ďas".
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo