Aditív do nafty a DPF filter
Aditív do nafty a DPF filter
Je možné pridávať aditíva do nafty pri motoroch s DPF filtroch? Jedná sa mi o aditív VIF. Nemôže dôjsť k poškodeniu DPF filtra? Mám Astru J - 2.0l - 121kW
- Reklama
Re: Aditív do nafty a DPF filter
Ja ho pridavam cely rok davam zimny VIF a zatial sa nic nestalo a myslim si ze sa ani nic nestane.Zatial s Vifom som nabehal 16tis.km bez problemov.
ASTRICKA J 1.7 CDTI 92 kW SPORT
Re: Aditív do nafty a DPF filter
papak13: a zaznamenal si i nejakú zmenu na aute, myslím spotreba, lepšie štartovanie v zime, chod motora, atď...po používaní VIF-ka. Dnes mi prišlo prvé VIF a pri najbližšom tankovaní ho vyskúšam. Hľavne ho chcem na zimu skrz tých našich náft. Ale som zvedavý, či sa to nejak i prejaví na chode motora, či spotrebe.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Aditív do nafty a DPF filter
Chod motora je podla mojho nazoru stale rovnaky.Xavier píše:papak13: a zaznamenal si i nejakú zmenu na aute, myslím spotreba, lepšie štartovanie v zime, chod motora, atď...po používaní VIF-ka. Dnes mi prišlo prvé VIF a pri najbližšom tankovaní ho vyskúšam. Hľavne ho chcem na zimu skrz tých našich náft. Ale som zvedavý, či sa to nejak i prejaví na chode motora, či spotrebe.
Spotreba je podla zapisovania ta ista mozno o 0,1-0,2 deci mensia ale neviem ci je to vifom.
V zime som nemal problem nikdy so zamrznutim nafty aj pri -23 stupnov ako bolo tuto zimu. susedia po natankovani na tej istej pumpe bez vifka uz nenastartovali.
ASTRICKA J 1.7 CDTI 92 kW SPORT
Re: Aditív do nafty a DPF filter
Doostal som odpoveď priamo od www.vif.cz:
Vážený pane,
v praxi může vlivem použití nevhodného paliva nebo nevhodného motorového
oleje docházet k poškození filtru pevných částic nebo alespoň k rychlejšímu
zanášení, které si vynucuje častější vypalování, i k poškození katalytického
systému. Aby k tomu nedocházelo, nesmí palivo obsahovat žádný kov, protože
sloučeniny kovů tvoří po spálení popel, který se usadí ve filtru částic a
pochopitelně z něho nejde odstranit vypálením, dále nesmí obsahovat síru,
jejíž sloučeniny zvětšují hmotnost částic a nesmí obsahovat ani fosfor,
který se mimo jiné podílí i na tvorbě popelu. Motorové oleje se ale bez
přísad obsahujících tyto látky doposud nedokážou obejít, takže vznikla ve
výkonnostní klasifikaci ACEA (www.acea.com) třída C, definující složení a
vlastnosti motorových olejů se sníženým obsahem popelu , síry a fosforu,
které se k filtru částic chovají šetrněji. Tyto zásady plně respektuje
složení výrobku Super Diesel Aditiv, který je zcela bezpopelný a neobsahuje
žádné kovy, síru ani fosfor. V provozu vozidla s filtrem částic se projevuje
příznivě, protože mimo jiné obsahuje látku typu bezpopelného oxidovadla,
zvyšujícího cetanové číslo, ale i zlepšujícího spalování a zmenšujícího
tvorbu částic, tj. sazí, vznikajících při každém spalování nehomogenní
směsi, které je typické pro vznětový motor. Je pravda, že odborné časopisy
provedly různé testy a publikovaly jejich výsledky, ale nikoliv testy vlivu
na filtr částic, protože od r. 2007 se postupně měnilo složení motorové
nafty zvyšováním povinného přídavku metylesterů (bionafty) a také proto, že
jejich obsah v naftě nepřetržitě kolísá a nelze zajistit palivo stálého
složení pro dlouhodobé jízdní zkoušky. Zkušenosti z dlouhodobějšího provozu
ale existují, protože stejné komponenty jako obsahuje Super Diesel Aditiv,
ale v jiných poměrech obsahují i prémiové nafty a dosažené výsledky spojené
s jejich používáním jsou všestranně více než dobré. Proto se negativních
vlivů na filtr částic není třeba obávat.
Petra Najmanová
Vážený pane,
v praxi může vlivem použití nevhodného paliva nebo nevhodného motorového
oleje docházet k poškození filtru pevných částic nebo alespoň k rychlejšímu
zanášení, které si vynucuje častější vypalování, i k poškození katalytického
systému. Aby k tomu nedocházelo, nesmí palivo obsahovat žádný kov, protože
sloučeniny kovů tvoří po spálení popel, který se usadí ve filtru částic a
pochopitelně z něho nejde odstranit vypálením, dále nesmí obsahovat síru,
jejíž sloučeniny zvětšují hmotnost částic a nesmí obsahovat ani fosfor,
který se mimo jiné podílí i na tvorbě popelu. Motorové oleje se ale bez
přísad obsahujících tyto látky doposud nedokážou obejít, takže vznikla ve
výkonnostní klasifikaci ACEA (www.acea.com) třída C, definující složení a
vlastnosti motorových olejů se sníženým obsahem popelu , síry a fosforu,
které se k filtru částic chovají šetrněji. Tyto zásady plně respektuje
složení výrobku Super Diesel Aditiv, který je zcela bezpopelný a neobsahuje
žádné kovy, síru ani fosfor. V provozu vozidla s filtrem částic se projevuje
příznivě, protože mimo jiné obsahuje látku typu bezpopelného oxidovadla,
zvyšujícího cetanové číslo, ale i zlepšujícího spalování a zmenšujícího
tvorbu částic, tj. sazí, vznikajících při každém spalování nehomogenní
směsi, které je typické pro vznětový motor. Je pravda, že odborné časopisy
provedly různé testy a publikovaly jejich výsledky, ale nikoliv testy vlivu
na filtr částic, protože od r. 2007 se postupně měnilo složení motorové
nafty zvyšováním povinného přídavku metylesterů (bionafty) a také proto, že
jejich obsah v naftě nepřetržitě kolísá a nelze zajistit palivo stálého
složení pro dlouhodobé jízdní zkoušky. Zkušenosti z dlouhodobějšího provozu
ale existují, protože stejné komponenty jako obsahuje Super Diesel Aditiv,
ale v jiných poměrech obsahují i prémiové nafty a dosažené výsledky spojené
s jejich používáním jsou všestranně více než dobré. Proto se negativních
vlivů na filtr částic není třeba obávat.
Petra Najmanová
Re: Aditív do nafty a DPF filter
Papak13:
Co to kostuje ?
Co to kostuje ?
Uz coskoro
Astra ST 2.0 CDTi 121kw/165k Cosmo, Silver Lake, AFL+USB+Bluetooth, ParkAsiist P+Z, Ergo. predne sedadla,
Astra ST 2.0 CDTi 121kw/165k Cosmo, Silver Lake, AFL+USB+Bluetooth, ParkAsiist P+Z, Ergo. predne sedadla,
Re: Aditív do nafty a DPF filter
Cena na nete:8,25 EUR - 500ml mas na 500l nafty. Dava sa 20ml/20l nafty. Je letny a zimny VIF.
Re: Aditív do nafty a DPF filter
Ahoj.
Ja už dávam do J-čkovej Astry 3 roky WIF-ko stále len zimné a nenaštartovala mi len raz, ale to umrela 7 ročná batéria od výroby auta.
Výfuková koncovka býva čierna sem tam ju musím utrieť handrou. Neviem prečo, možno predchádzajúci majiteľ dal vykuchať DPF filter.
Ale na diagnostike sa filter normálne hlásil a aj "povedal" koľko má najazdené.
Ja už dávam do J-čkovej Astry 3 roky WIF-ko stále len zimné a nenaštartovala mi len raz, ale to umrela 7 ročná batéria od výroby auta.
Výfuková koncovka býva čierna sem tam ju musím utrieť handrou. Neviem prečo, možno predchádzajúci majiteľ dal vykuchať DPF filter.
Ale na diagnostike sa filter normálne hlásil a aj "povedal" koľko má najazdené.
Astra Sports Tourer 2.0 CDTI 160PS 2011/03
Re: Aditív do nafty a DPF filter
aj ja mam na mojej 2,0 cdti sem tam cierny vyfuk.... ono dpfko vyrazne stlmi cierne kudole dymu ale sem tam pri vypalovani idu sadze von...
auto mam od 0 km a teraz cca 115 t najazdene ... ziadne chyby s dpf a ked vypaluje tak vypaluje...
auto mam od 0 km a teraz cca 115 t najazdene ... ziadne chyby s dpf a ked vypaluje tak vypaluje...
Opel Astra J ST 2.0 CDTi 121kW
Re: Aditív do nafty a DPF filter
Také používám VIF letní i zimní a to po dobu 3 let. Bez problémů startuji i mínusových teplotách. Jsem přesvědčen, že při kolísající kvalitě naší nafty (a to tankuji výhradně Shell a Benzina) je to nutnost. Najeto 112000 km zatím bez závady (ťuk ťuk ťuk).
Od 23.9.2014 Astra J Enjoy 1,6 CDTI 81 kW
EX Astra J 1,6 XER (prý 85 kW) Enjoy
EX Astra J 1,6 XER (prý 85 kW) Enjoy