Tak jsem zpět s dobrou zprávou .
MOTOR SE PŘESTAL TŘÁST
Poslední dny motor dostal co proto. Po výměně svíček, kdy situace byla stejná, jsem natankoval plnou nádrž SHELL V-POWERU 95 + 100ml VIFu. Zajel z Ostravy do hor, směr Jeseníky, kde jsem motoru dal co proto, ve stoupání v ostrých vracečkách na 2s jsem motor točil až k 5000ot. pak zařadil na rovince na 3s opět atakoval 4500 - 5000ot. Následně přišla další vracečka, tak podřadil jsem na 2s a pořád dokola. Po návratu najeto 300km a teplota okolo 22st. Když jsem se podíval na projev zahřátého motoru v rozmezí 800 - 1300ot, tak byl o mnoho lepší. Pak mě čekal další km maratón po dálnici na Jižní Moravu, tam jsem to opět nešetřil, točil i do 5000ot. najeto přes 400km, Po návratu milé překvapení, otevřel jsem kapotu a překvapení , motor se nechvěl na volnoběh, vše OK, venku 25st. Dnes ráno opět 100km a bez chvění motoru, venkovní teplota 25st
S motorem jsem nic nedělal kromě svíček a 2 nádrže jiného paliva + koňské dávky VIFu + ho pořádně, ale opravdu pořádně prohnal ve vysokých otáčkách.
Najeto 900km na nových svíčkách za 7 dní od výměny. Spotřeba 6,1lit / 100km.
Za pár dní mě čeká km maratón po Polsku, tak opět důkladné protažení, pak dám vědět info.
Edit - úvaha: Z mého hlediska není chyba v palivu, protože od první nádrže tankuji paliva renovovaných značek Shell, OMV, MOL, ale důvod bude v krátkých trasách, které jezdím, i přestože Astru dost často protáhnu i na delší trasu a motor po zahřátí do provozní teploty cca po 20 - 25km pěkně provětrám, tak za důsledek na tom je zimní období. Kdy motor se ani po 20km pořádně neprohřeje a tím pádem se v motoru, pravděpodobně na ventilech usadí nežádoucí věci. S nástupem jara a najednou ježdění po výletech a důkladné provětrání motoru ve vyšších otáčkách se vše vypálí a s motoru přes výfukové potrubí jde ven. Hold neuvěřitelné přísné EURO normy na motory.
Uvidím s dalšími najetými km.
1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
- Reklama
Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
Netvrdím, že to bolo len sviečkami, ale sviečky "robia veľa" - vlastná skúsenosť, ja mením sviečky po 30 tisícoch a na nejaké doporučenia výrobcu ohľadom rôzne dlhých výmien mám svoj názor.
Ja mením:
Sviečky -1x za 30000km-max.
Olej + filter - 15000km alebo raz za rok
Vzduchový filter - 30000km a medzitým 1x ročne vyčistiť
Kabínový filter - 1x ročne
Nemŕznúca chladiaca zmes - 1x za 5 rokov
Brzdová kvapalina - 1x za 2 roky
ostatné veci ako drážkovaný remeň, rozvody,...atď. tak tie podľa servisného manuálu
Ja mením:
Sviečky -1x za 30000km-max.
Olej + filter - 15000km alebo raz za rok
Vzduchový filter - 30000km a medzitým 1x ročne vyčistiť
Kabínový filter - 1x ročne
Nemŕznúca chladiaca zmes - 1x za 5 rokov
Brzdová kvapalina - 1x za 2 roky
ostatné veci ako drážkovaný remeň, rozvody,...atď. tak tie podľa servisného manuálu
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
No já měl v plánu v 50 000 km měnit svíčky, tak jsem to urychlil. Jinak se řídím stejně jako ty. Jen olej a filtr měním 2x za rok, jezdím krátké trasy. Určitě 10let / 120 000km to je hodně přehnané.
Olej + filtr = 6000 - 7000km = 2x za rok
Olej + filtr = 6000 - 7000km = 2x za rok
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
Menil jsem pri 110 a klidne by 120 daly. Vypadali stejne jako tvoje po 30. To nejsou obycejne svicky, ktere se meni pri 60.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011