chladící kapalina
Re: chladící kapalina
"Nicméně při otevření víčka expanzní nádobky se tekutina tlakem a mírným syčením opět zčásti nalije do expanzní nádobky. Nenapadá Vás někoho příčina potíží? Bojím se, aby to nebylo v motoru. Autorizovaný servis již nikdy více. 20 000 fuč a problém trvá."
prasknuta hlava...myslím
prasknuta hlava...myslím
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012
- Reklama
Re: chladící kapalina
To si myslim, ze by mal olej vo vode alebo opacne - na viecku olej zlty mazut, kvapkova skuska by mala ostre hrany a z vyfuku biely dym.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladící kapalina
Tak to je masakr. Jak ale píše BLESK, souhlasím s ním. Na 150 - 200km takový únik musí být někde vidět.
a) pokud by bylo těstění pod hlavou KO, byl by oléj ve vodě, případně pokud by šla chadící kapalina do válců, šel by bílí dým s výfuku, případně v oleji by byla bílá emulze a poznalo by se to na měrce od oleje.
b) Pokud už je měněný chladič, tak bych ho ještě jednou překontroloval, zda není vadný, i to se stává, ale řekl bych že to by šlo asi poznat.
c) Nová nádobka + víčko, ale i zde by to bylo vidět.
No já měl na Astře G problém, že podle měrky oleje jsem poznal, že mi tam přibívá něco. Proto jsme si myslel, že to bude voda, ale nakonec to byl benzín, cca 2dc za 1500km (na 1 válci v 82tis. km odešli kroužka). Trvalo to cca 3 měsíce hledání závady. V autorizovaném service řekli výměna celého motoru za 60tis kč, oprava mě vyšla 12tis kč a Astra jezdí do dneška a má najeto dalších 55tis. km.
Osobně bych šel asi touto cestou:
a) Oslavil bych Romana K = Brno a nebo Dennyho - Pardovice. Domluvol se zda je možné auto dovést.
b) Pokud je to k nim daleko, pokusil bych se s nimi telefonicky spojit a pobavit se o tom.
c) Dolel bych chladící kapalinu do nádobky nastartoval na cca pár min (volnoběh) pak vypnul motor, ráno bych se podíval na měrku oleje, zda tam není bílá emulze, překontroloval hladinu v nádobce. Jinak bych hodil auto na zvedák nastartoval a sledoval, pod autem i z hora jak se chová, prošel veškeré hadice, plastové kolena apod. Vždit to musí jít ten únik někde vidět. sedl do auta a přidával plyn apod.
Pokud bude třeba mám i k dispozici telefonní kontakty na uvedené 2 kolegy.
a) pokud by bylo těstění pod hlavou KO, byl by oléj ve vodě, případně pokud by šla chadící kapalina do válců, šel by bílí dým s výfuku, případně v oleji by byla bílá emulze a poznalo by se to na měrce od oleje.
b) Pokud už je měněný chladič, tak bych ho ještě jednou překontroloval, zda není vadný, i to se stává, ale řekl bych že to by šlo asi poznat.
c) Nová nádobka + víčko, ale i zde by to bylo vidět.
No já měl na Astře G problém, že podle měrky oleje jsem poznal, že mi tam přibívá něco. Proto jsme si myslel, že to bude voda, ale nakonec to byl benzín, cca 2dc za 1500km (na 1 válci v 82tis. km odešli kroužka). Trvalo to cca 3 měsíce hledání závady. V autorizovaném service řekli výměna celého motoru za 60tis kč, oprava mě vyšla 12tis kč a Astra jezdí do dneška a má najeto dalších 55tis. km.
Osobně bych šel asi touto cestou:
a) Oslavil bych Romana K = Brno a nebo Dennyho - Pardovice. Domluvol se zda je možné auto dovést.
b) Pokud je to k nim daleko, pokusil bych se s nimi telefonicky spojit a pobavit se o tom.
c) Dolel bych chladící kapalinu do nádobky nastartoval na cca pár min (volnoběh) pak vypnul motor, ráno bych se podíval na měrku oleje, zda tam není bílá emulze, překontroloval hladinu v nádobce. Jinak bych hodil auto na zvedák nastartoval a sledoval, pod autem i z hora jak se chová, prošel veškeré hadice, plastové kolena apod. Vždit to musí jít ten únik někde vidět. sedl do auta a přidával plyn apod.
Pokud bude třeba mám i k dispozici telefonní kontakty na uvedené 2 kolegy.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: chladící kapalina
Kotek - to, že otvoríš viečko na teplom motore a voda vyskočí hore, to je normalne.
Aký máš typ motora?
Pozeral si zakaždým pod auto? chladiaca voda je mastná, takže ju pod autom nájdeš. Prezri si s mobilom + svetlom alebo foto+kamera všetky hadice, spoje v motore. Mobilom sa dostaneš tam, kde voľným okom nie. Sleduj, čo v motore je mokré, mastné od mastnej vody.
Mne vymieňali 3x hadice, kolená, viečko, tesnenia a na tretí raz tuším to prestalo tiecť.
Tieklo to z takej trubky, čo ide do turba. Tieklo to priamo na motor a z neho na zvody a výfuk - takže už počas jazdy som cítil spálený pach fridexu, a vedel som, že to zas tečie.
Takisto si ľahni pod motor a mobilom pofoť všetko čo sa dá. (hlavne aby vtedy nebolo auto mokré od dažďa, cesty...)
na obrázku si všimni
modrá šípka ukazuje na vytečenú ružovu chladiacu kvapalinu
oranžová šípka ukazuje vratnu chladicu ku turbu, ktoru menili mne a bol v nej naozaj problem
a ružová šípka ukazuje tiež možné miesto úniku.
Aký máš typ motora?
Pozeral si zakaždým pod auto? chladiaca voda je mastná, takže ju pod autom nájdeš. Prezri si s mobilom + svetlom alebo foto+kamera všetky hadice, spoje v motore. Mobilom sa dostaneš tam, kde voľným okom nie. Sleduj, čo v motore je mokré, mastné od mastnej vody.
Mne vymieňali 3x hadice, kolená, viečko, tesnenia a na tretí raz tuším to prestalo tiecť.
Tieklo to z takej trubky, čo ide do turba. Tieklo to priamo na motor a z neho na zvody a výfuk - takže už počas jazdy som cítil spálený pach fridexu, a vedel som, že to zas tečie.
Takisto si ľahni pod motor a mobilom pofoť všetko čo sa dá. (hlavne aby vtedy nebolo auto mokré od dažďa, cesty...)
na obrázku si všimni
modrá šípka ukazuje na vytečenú ružovu chladiacu kvapalinu
oranžová šípka ukazuje vratnu chladicu ku turbu, ktoru menili mne a bol v nej naozaj problem
a ružová šípka ukazuje tiež možné miesto úniku.
2011 - Astra J 1.4T Sports Tourer Sport (212 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
Re: chladící kapalina
V úvodu mého příspěvku je uvedeno, že se jedná o citaci z jiného fora - tedy nejsem tím postiženým. Citoval jsem to jako další odstrašující příklad úrovně servisu Opel.
Pokud chcete radit tak tady : http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php? ... 4ae71bb7da
nebo přímo autorizovanému servisu Opel.
Pokud chcete radit tak tady : http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php? ... 4ae71bb7da
nebo přímo autorizovanému servisu Opel.
Simca Elyse, Škoda 120 Rapid, Škoda MB 100, Škoda 120, Škoda Forman,
WV Passat IV 1,9TDi combi, VW Passat V 1,9TDi combi,
Opel Astra G 2.0 Di caravan,
Opel Corsa D 1,4 16V,
Opel Astra J Sports Tourer 1,6 CDTI (100kW)
WV Passat IV 1,9TDi combi, VW Passat V 1,9TDi combi,
Opel Astra G 2.0 Di caravan,
Opel Corsa D 1,4 16V,
Opel Astra J Sports Tourer 1,6 CDTI (100kW)
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladící kapalina
Tak dnes jsem opět kontroloval hladinu chladící kapaliny a pořád se to drží na těch cca 2dc úniku, za posledních 6 měs únik ani kapka. Vypadá to, že pokud je na max. rysce, tak se tlakem dostane ven a tak zvažuji, že to nechám tak a tím pak únik nebude žádný. Ročně najezdím 13tis. km.
Celkově si myslím, že motoru 1.4 Turbo nesetí, mít provozní kapaliny na MAX ryskách, jak olej, tak chladící kapalina. Motor to pak tlačí ven.
Celkově si myslím, že motoru 1.4 Turbo nesetí, mít provozní kapaliny na MAX ryskách, jak olej, tak chladící kapalina. Motor to pak tlačí ven.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: chladící kapalina
rasag - môj pôvodný astra-G 1.6 16V žral olej asi 0,7l/1000km (sedelo podľa tabuľky v manuáli). Tiež som kdesi na fóre a aj zo skúseností zistil, že ak držím hladinu oleja na max ryske, tak sa skôr minie, ako keď je tesne v dolnej tretine.
Ale či to je vedecký názor alebo len dojem..to neviem. Po poslednej oprave mám chladiacu zmes (J - 1.4T) na maxime už rok a je pokoj. Aj keď občas ma zostresuje, keď po odstavení auta cítim spáleninu po chladiacej zmesi (zvykla vytekať na zvody výfuku) - ale únik z nádobky neregistrujem.
Ale či to je vedecký názor alebo len dojem..to neviem. Po poslednej oprave mám chladiacu zmes (J - 1.4T) na maxime už rok a je pokoj. Aj keď občas ma zostresuje, keď po odstavení auta cítim spáleninu po chladiacej zmesi (zvykla vytekať na zvody výfuku) - ale únik z nádobky neregistrujem.
2011 - Astra J 1.4T Sports Tourer Sport (212 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
Re: chladící kapalina
Tak som opäť zaznamenal únik chladiacej kvapaliny, teda asi ide o ňu, taká mazľavá priesvitná gebuzina. Pod motorom na betóne som dnes ráno objavil mláku. Už raz to bolo opravované, popriťahovali tie pásky okolo hadice. Buď je ten istý problém v súvislosti s aktuálnymi mrazmi, alebo nejaké tesnenie. Šľak aby to trafil
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Re: chladící kapalina
Takze zmena, najdeny novy unik - tesnenie medzi vodnou pumpou a termostatom prepusta male mnozstvo kvapaliny, ktora kvapka dole na kompresor klimy, ktoreho koleso je z vnutornej strany mastne a s nalepnym prachom - to som si vsimol uz skor, takze to tam je uz nejakey ten piatok. Unik tak 1cm na 3000km.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: chladící kapalina
MilanS + blesk - pridajte fotky, mobilom sa to dá odfotiť celkom dobre.
Tiež som si všimol, že sa to stalo vlani v zime, keď sú výkyvy teplôt z mrazu na 100C tak vtedy povoľujú tie tesnenia. Asi nejaká ekologická guma.
Tiež som si všimol, že sa to stalo vlani v zime, keď sú výkyvy teplôt z mrazu na 100C tak vtedy povoľujú tie tesnenia. Asi nejaká ekologická guma.
2011 - Astra J 1.4T Sports Tourer Sport (212 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)