Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
To blesk: jeden raz isiel s astrou j r.v.2010 do opel servisu nech mu vymenia olej za zlty...technik sa vyjadril ze tam ide cerveny olej a nic ine, a ze ziadny zlty olej ani nepozna je to dilema na dlho......
Ja by som dal olej novy samozrejme original co tam ma ist....odmeral by som kolko som vypustil a dolial by som utcite naspat kvoli mazaniu 1 deci naviac....len tomu pomozes.....aj tak jedna z chyb tych prevodoviek je malo oleja z vyroby...
Ja by som dal olej novy samozrejme original co tam ma ist....odmeral by som kolko som vypustil a dolial by som utcite naspat kvoli mazaniu 1 deci naviac....len tomu pomozes.....aj tak jedna z chyb tych prevodoviek je malo oleja z vyroby...
Opel Astra J ST 1.7CDTI 81Kw Enjoy r.v. 11\2013
- Reklama
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
Moje obe astry mali m32 kanalikove. Prva sla ako po masle. Terajsia ako som pisal uz v inom vlakne pomalsie a s tym narazom akoby do steny pri rychlom radeni z niektorych stupnov. Po vymene oleja je to citelne lepsie, ale na prvu sa nechyta. Z toho usudzujem, ze aj o!ej vela spravi a myslim si, ze sa tie prevodovjy vyravaju asi vo viacerych zavodoch, ci montazou to je. Lebo dve rovnake prevodovjy aby sa spravali tak odlisne je cudne.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
S tym mnozstvom oleja je to sporne. Vo vyrobe doplnuje kvapaliny stroj, ktory da presne tolko, kolko ma nastavene, jedine ze by to bolo zle nastavene, ale nedolieva tam nikto rucne, podla toho ako sa vyspi. Vela oleja skodi rovnako ako malo, inak by ho tam dali 4litre a nie 2. Myslim, ze olej dolievaju az vo vyrobe auta, nie vo vyrobni prevodoky, takze do ST doleju az v UK, HB v PL, ked uz je prevodovka na motore a ma pripojene poloosi.
Obycajne plati pravidlo, co predpise vyrobca, to tam ma ist. Teraz mozeme spekulovat, ze moze existovat aj nieco lepsie, ale testoval to niekto na 100 prevodovkach 200tisic km, ze vie nieco preukazat?
Pokial dobre viem, tak zlty pouziva Fiat od zaciatku a aj tam im tie prevodoky odchadzaju, takze ak je to pravda, tak to je dokaz, ze zlty nepomoze.
Hlavny problem je, ze lozisko ide "nasucho" a prehrieva sa. Snad pomoze menit olej po 60tisckm, nech uz je akykolvek. To je stare pravidlo - lepsie lacny olej menit casto, nez nechavat drahy dlho.
Obycajne plati pravidlo, co predpise vyrobca, to tam ma ist. Teraz mozeme spekulovat, ze moze existovat aj nieco lepsie, ale testoval to niekto na 100 prevodovkach 200tisic km, ze vie nieco preukazat?
Pokial dobre viem, tak zlty pouziva Fiat od zaciatku a aj tam im tie prevodoky odchadzaju, takze ak je to pravda, tak to je dokaz, ze zlty nepomoze.
Hlavny problem je, ze lozisko ide "nasucho" a prehrieva sa. Snad pomoze menit olej po 60tisckm, nech uz je akykolvek. To je stare pravidlo - lepsie lacny olej menit casto, nez nechavat drahy dlho.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
Takto, olej sa vo vyrobe vazi a tak dolieva. Nemeria sa mnozstvo ale vaha... Od vyroby tam bolo aj malo oleja nie chybou stroja, nakolko bolo lozisko nedostatocne mazane, mozno zle umiestnene kde nedostal poriadne olej. Preto vravim ja by tam dolial urcite o 1 deci naviac, bavime sa o 1 deci oleja nie o 1 liter naviac....Takze reci ze to uskodi su neopodstatnene lebo je to banalne mnozstvo ktore urcite pomoze a urcite neuskodi. Prevodova skrina ma taktiez pretlakovy ventil..
Kazdy olej degraduje, takze moj nazor je olej liat original a menit raz za 5 rokov aspon, ziadne lacne a menit casto....
Po kazdej oprave m32 prevodovky tam mechanici leju o 2deci naviac oleja, takze nieco na tom bude..
Inak moj osobny priklad, ked som mal prve auto tak nalial som do prevodovky namiesto cerveneho oleja biely a dokonca o 1 liter naviac odjazdil som tak 5 rokov a absolutne ziadny problem....auto dozilo az po srotovisko a ziadne prasknutie skrine ani poskodenie prevodovky sa neudialo, mal som stastie no a zistil som to tak ze a skontrolujem olej cez kontrolny srub a vytieklo tolko ze som sa az zlakol
Kazdy olej degraduje, takze moj nazor je olej liat original a menit raz za 5 rokov aspon, ziadne lacne a menit casto....
Po kazdej oprave m32 prevodovky tam mechanici leju o 2deci naviac oleja, takze nieco na tom bude..
Inak moj osobny priklad, ked som mal prve auto tak nalial som do prevodovky namiesto cerveneho oleja biely a dokonca o 1 liter naviac odjazdil som tak 5 rokov a absolutne ziadny problem....auto dozilo az po srotovisko a ziadne prasknutie skrine ani poskodenie prevodovky sa neudialo, mal som stastie no a zistil som to tak ze a skontrolujem olej cez kontrolny srub a vytieklo tolko ze som sa az zlakol
Opel Astra J ST 1.7CDTI 81Kw Enjoy r.v. 11\2013
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
Porovnanie olejov - zaujimave je, ze ten stary GM olej cervenej farby 1940182 do 2012 (GL4) ma takmer rovnake vlastnosti ako Tutela Transmission Matryx
https://www.pli-petronas.com/uk/product ... la-technyx
(Cim vyssia viskozita, tym hustejsi)
Zaujimave je, ze pri 100C, co je casto jazda po dialnici 6st, je hustejsi, nez novy zlty olej. Preto ho asi Opel stale doporucuje pre stare prevodovky bez mazacieho kanalika, ze sa lepsie drzi na loziskach???
Mam tu vypis zo systemu GM, pre automat dokonca zachovavaju nazov Tutela, takze je predpoklad, ze aj manual bude Tutela. (Dalej je tam este Total Elf, ale to je pre motory a prevodovky Renault v dodavkach) Novy zlty 1940004 ma este aj nazov BOT 303. To by mal byt Tutela Car(Transmission) Technyx GL-4+
http://www.extranetpli.eu.petronas.com/ ... ec_ENG.pdf
(Cim vyssia viskozita, tym hustejsi)
Zaujimave je, ze pri 100C, co je casto jazda po dialnici 6st, je hustejsi, nez novy zlty olej. Preto ho asi Opel stale doporucuje pre stare prevodovky bez mazacieho kanalika, ze sa lepsie drzi na loziskach???
Mam tu vypis zo systemu GM, pre automat dokonca zachovavaju nazov Tutela, takze je predpoklad, ze aj manual bude Tutela. (Dalej je tam este Total Elf, ale to je pre motory a prevodovky Renault v dodavkach) Novy zlty 1940004 ma este aj nazov BOT 303. To by mal byt Tutela Car(Transmission) Technyx GL-4+
http://www.extranetpli.eu.petronas.com/ ... ec_ENG.pdf
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
- matusbelusak
- Příspěvky: 469
- Registrován: 28 bře 2016, 10:23
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
Pridávam sa k problémom s prevodovkou, dnes som autičko odviezol do servisu, nie autorizovaný ale jeden známy mi bude robiť, hučali mi ložiska na 3 a 4 prevodovom stupni tak už som to takto poriešil, predpokladaná cena opravy je 600€ len prevodovka, lebo to bude robiť nejaky odborník čo sa na tie prevodovky špecializuje, vymenené všetky ložiská + tesnenia+ robota, ešte neviem či sa bude meniť aj spojka či nie uvidím po 2 týždnoch jak si prevezmem auto, tak potom sa s vami podelim o skusenosti s novo repasovanou prevodovkou
Opel Astra ST 1,7 CDTI 81kw 2011 ( 208 000 km )
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
matusbelusak, vitaj v klube. Koľko to má najazdené? (prípadne si to daj do podpisu)
Tiež mi to hučalo na 3+4 stupni. U koho to opravuješ? Mne to robil Miro z Dudiniec, ktorý je na to špecialista.
Tak držím palce.
Tiež mi to hučalo na 3+4 stupni. U koho to opravuješ? Mne to robil Miro z Dudiniec, ktorý je na to špecialista.
Tak držím palce.
2011 - Astra J 1.4T Sports Tourer Sport (212 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
- matusbelusak
- Příspěvky: 469
- Registrován: 28 bře 2016, 10:23
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
gotha: tak najazdené mam 155 000 ale už to počuť par tisíc km, tak ja to dávam tu u jedného v michalovciach kedže som odtiaľ a dudince mi su trošku daleko a tu je tiež odborník už robil kopec M32 prevodoviek, a mechanik je známy a odporúčal mi ho takže nemal som čo rozmýšľať, vymení v nej všetky ložiská tesnenia a neviem čo ešte to uvidím potom, tak snad to bude fajn, a ty po oprave ako sa ti to pozdáva? ide radenie lepšie?
Opel Astra ST 1,7 CDTI 81kw 2011 ( 208 000 km )
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
myslim si, ze pocut aj u mna na 3ke loziska. blizim sa k 150ke. auto 2014 s mazacimi kanalikom, asi tolko ci tam ten kanalik je, ci nie.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
Ten kanalik je asi iba na hradeli s prevodmi 1-2 a 5-6? Obycajne hucia tieto prevody, ak si to dobre pamatam.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011