Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
Mclean nic nerobis zle. Medziplyn samozrejme nepouzivas. Tu bola debata, ako tam dostat 1. prevodovy stupen za jazdy. Vysvetlenie bolo, ze sa to da s medziplynom. Nie som odbornik ale ide tam o zosuladenie motora s prevodovkou ( ak som to zle napisal opravte ma ). Tatra 815 nemala synchronizovanu prevodovku a zaradit tam akukolvek rychlost bez pohrania sa s medziplynom bolo nemozne. Vela starych machrov, ktory presedlali s T 148 na 815 nevedeli radit rychlosti.
Astra J, 1,4 T, 103 kW, Enjoy+, Silver lake, 02/2013
- Reklama
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
zdravím, jen dotaz ohledně množství oleje do té M32 ( 1,4T 103kW 2012 ). Dočítám se o 2,4l/2,6l...
dle http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... fications/ 2,0l/2,2l
dle http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html je to zase 1,9l
...to má i mech. v softu, 1,9l při generálce, 1,8 při výměně. Dnes jsem měnil, vyteklo cca 1,8-1,9 (žlutého) , tak se dalo přesně 2,0 l (GM 1940004). Nooo nejsem z toho moc chytrej. Dík za radu.
dle http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... fications/ 2,0l/2,2l
dle http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html je to zase 1,9l
...to má i mech. v softu, 1,9l při generálce, 1,8 při výměně. Dnes jsem měnil, vyteklo cca 1,8-1,9 (žlutého) , tak se dalo přesně 2,0 l (GM 1940004). Nooo nejsem z toho moc chytrej. Dík za radu.
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
Myslim, ze tam je kolem 2l, ale kdyz otevres sroub, nevytece vsechno, jenom asi 1,8, takze tolik potom i doplnis, presne hodnoty ale neznam. Mozna lepsi bude zavolat do Oplu a zeptat se co pise jejich TIS.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
je to ten krok 5 v tomto videumclean píše:co je to medziplyn?
https://www.youtube.com/watch?v=tescWzTlGQ0
Ako tam chlapik hovori, "moderne" auta maju synchrony a tak nemusis robyt medzyplyn.
Myslim, ze spiatocka nema synchron a "jednotka" mozno tiez nema synchron, ale niesom si isty ...
dalsie zaujimave / poucne videa
https://www.youtube.com/watch?v=FnXLZg_O1rk
https://www.youtube.com/watch?v=xeoLRWCNGcA
Zafira-C Cosmo 1.4T 103kW LPG ( B14NET ) 8/2015
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
Chlapi čaute, tu som dostal super kontakt na repasy a opravy M32, je to v Detve, tam (alebo v neďalekej Hriňovej) robili prevodovky tuším do BVP a T72 ale i traktorov
http://prevodovka-opel-m32.webnode.sk/o ... -odpovede/
http://prevodovka-opel-m32.webnode.sk/o ... -odpovede/
2011 - Astra J 1.4T Sports Tourer Sport (212 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
Ano ten clovek tu par stran dozadu odpovedal na otazky.
Ak tu este chodi, tak sa opytam na vysvetlenie tohoto:
http://mtrservis.webnode.sk/news/zamena ... dovke-m32/
Od 2011 pridali mazaci kanal k problematickemu lozisku, ale tiez zacali davat "plastove" loziska, ktore vydrzia iba 100tisic km?
Ak tu este chodi, tak sa opytam na vysvetlenie tohoto:
http://mtrservis.webnode.sk/news/zamena ... dovke-m32/
Od 2011 pridali mazaci kanal k problematickemu lozisku, ale tiez zacali davat "plastove" loziska, ktore vydrzia iba 100tisic km?
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
Blizi sa dalsia vymena po dalsich 60tisic km a stale nemam jasno v oleji. Budem premyslat tu.
Opel predpisuje:
Co pise o Tutele prevodovka-opel-m32.webnode.sk:
Takze je mozne, ze do 2011 je Tutela transmission Matryx 75W-85 , API GL4
od 2012 je Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+
Aky je rozdiel okrem farby je v GL4 a GL4+?
Specifikacia API nepozna GL4+, pravdepodobne ide iba o dodatocnu aditivaciu.
https://www.oleje.cz/forum/rozdil-mezi- ... t4114.html
Otazka za milion:
Preco Opel nedporucuje novy olej GL4+ aj do povodnych prevodoviek bez mazacieho kanalika ale len do tych upravenych?
Je to tym, ze ten olej tam nie je vhodny?
Alebo nechceli minat peniaze na testy starych prevodoviek s novym olejom?
Mam riskovat a dat GL4+ alebo sa drzat vseobecneho doporucenia:
Pre zjednodusenie som neuvazoval so ziadnym inym olejom Shell, Moly, Fuchs, Castrol, Motul,... kde je sitaucia este neprehladnejsia, kde napriklad Fuchs doporucuje do 2011 olej GL5, ktory je uplne nevhodny do synchronizovanych manualnych prevodoviek.
Uplne som zavrhol zvysovanie objemu naplne (sposobuje vyssie tlaky a zhorsuje spotrebu, zvolavacka na Cruze v US) a tiez som zavrhol nekompetentnost Opelu v urcovani vhodnosti oleja, odbornikov tam maju, dalsich ma dodavatel oleja, ale mozu tam byt ine dovody ako pisem vyssie.
Opel predpisuje:
Objem 1,9-2,4L - kym nezacne vytekat kontrolnym otvorom– Do modelového roku 2011 (včetně) pro všechny manuální převodovky a Easytronic.
Objednací číslo GM: 93165290
Objednací číslo Opel: 1940182 (19 40 182)
Doporučená cena: 349,09 Kč
Naše cena: 314 Kč
Nepotvrdena farba: cervena
SAE 75W-85 API GL4
Specifikacia tu nie je uvedena, ale podla neoficialnych/nepotvrdenych informacii, je toto olej od Petronasu - Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+– Od modelového roku 2012 pro vše mimo D16, D20 a F17
Objednací číslo GM: 93165694
Objednací číslo Opel: 1940004 (19 40 004)
Doporučená cena: 490,66 Kč
Naše cena: 442 Kč
Nepotvrdena farba: zlta
Co pise o Tutele prevodovka-opel-m32.webnode.sk:
jednou z možností je výmena prevodového oleja za GM 1940004 alebo Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+(radenie je ostré) , alebo Tutela transmission Matryx 75W-85 , API GL4 (radenie je mäkšie) a interval výmeny prevodového oleja vykonať každých 60 000km
Takze je mozne, ze do 2011 je Tutela transmission Matryx 75W-85 , API GL4
od 2012 je Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+
Aky je rozdiel okrem farby je v GL4 a GL4+?
Specifikacia API nepozna GL4+, pravdepodobne ide iba o dodatocnu aditivaciu.
https://www.oleje.cz/forum/rozdil-mezi- ... t4114.html
Otazka za milion:
Preco Opel nedporucuje novy olej GL4+ aj do povodnych prevodoviek bez mazacieho kanalika ale len do tych upravenych?
Je to tym, ze ten olej tam nie je vhodny?
Alebo nechceli minat peniaze na testy starych prevodoviek s novym olejom?
Mam riskovat a dat GL4+ alebo sa drzat vseobecneho doporucenia:
Při výběru převodového oleje platí obdobné zásady, jako při výběru motorového oleje.
1. První zásadou při výběru převodového oleje je řídit se pokyny výrobce automobilu, obsaženými v příručce u každého vozidla. Jen výrobce převodovky (vozidla) může odpovědně říci, který olej lze použít. Prakticky žádný výrobce nedoporučuje určitou značku oleje (odporuje to zákonům o hospodářské soutěži v Evropské unii). Výrobci převodovek (automobilů) doporučují oleje podle tzv. výkonnostní specifikace, např. API GL-4, API GL-5, VW TL 726 Y a viskozitní specifikace SAE, např. 75W, 80W-90.
2. Pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL-4, pro hypoidní převodovky API GL-5. Nepoužívejte oleje API GL-5 namísto olejů API GL-4 a naopak, můžete tak poškodit synchronizaci, respektive hypoidní převody.
Pre zjednodusenie som neuvazoval so ziadnym inym olejom Shell, Moly, Fuchs, Castrol, Motul,... kde je sitaucia este neprehladnejsia, kde napriklad Fuchs doporucuje do 2011 olej GL5, ktory je uplne nevhodny do synchronizovanych manualnych prevodoviek.
Uplne som zavrhol zvysovanie objemu naplne (sposobuje vyssie tlaky a zhorsuje spotrebu, zvolavacka na Cruze v US) a tiez som zavrhol nekompetentnost Opelu v urcovani vhodnosti oleja, odbornikov tam maju, dalsich ma dodavatel oleja, ale mozu tam byt ine dovody ako pisem vyssie.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
Tu tiez hovori o tej hladine oleja (nova M32 do astry K).
https://www.youtube.com/watch?v=140QbEY00-k
Velke koleso rozprskne olej smerom hore, tam kde je potrebny (loziska, synchrony, kolesa), cim klesne jeho hladina dola a kladie mensi odpor = lepsi vykon, nizsia spotreba. Preto, je v prevodovke tolko oleja, kolko tam maximalne moze byt.
https://www.youtube.com/watch?v=140QbEY00-k
Velke koleso rozprskne olej smerom hore, tam kde je potrebny (loziska, synchrony, kolesa), cim klesne jeho hladina dola a kladie mensi odpor = lepsi vykon, nizsia spotreba. Preto, je v prevodovke tolko oleja, kolko tam maximalne moze byt.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
- matusbelusak
- Příspěvky: 469
- Registrován: 28 bře 2016, 10:23
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
to nejde dat napr z verzie 1,7 CDTI faceliftovej prevodovka m32 s mazacim kanalikom do tej verzii astry pred faceliftom? su tam ine rozmery abo co? alebo dalsia otazka, ked do tej m32 bez kanalika sa da maximum oleja nebude to mazat tak ako tato nova co je spominana vysie?
Opel Astra ST 1,7 CDTI 81kw 2011 ( 208 000 km )
Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)
Jedna hriadel je tam ina, ak sa nemylim. Myslim, ze preto nejde pouzit kryt s kanalikom na staru prevodovku. Ale to je opacna strana, takze vystup by mal byt rovnaky a prevodovka zamenitelna. Oleja ma byt tolko, kolko predpisuje vyrobca, ani menej ani viac.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011