Tvrda spojka

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Tvrda spojka

Příspěvek od blesk » 05 zář 2016, 12:08

Chcem sa opytat, ci aj vy mate na 1.4T tvrdy spojkovy pedal. Porovnanval som s inymi autami. Niekde som cital, ze ak ztvrdne, tak uz je opotrebovana lamela (alebo pritlacny tanier). Kedze auto nemam od nova, tak neviem, ake to bolo predtym.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Reklama
 

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Tvrda spojka

Příspěvek od jack » 05 zář 2016, 13:03

Možno niečo pravdy bude na tom stvrdnutí pedálu pri opotrebení, tiež som to niekde "počul" - ja mám stlačiteľný veľmi ľahúčko, ale mám motor 1.6-ku. Minule som išiel na švagrovom 8 ročnom Opli Agila cca 150 km a on má oproti môjmu tiež dosť tvrdý pedál spojky (nazval som ho posilovacím strojom na ľavú nohu) a keď som "presedlal" späť do svojho, tak v prvom momente som si myslel, že mi odišla spojka, tak to išlo stlačiť ľahúčko.
Pokiaľ sa ti opotrebovala spojka, tak na 99% spojková lamela a nie prítlačný tanier.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

pico
Příspěvky: 622
Registrován: 17 pro 2012, 16:44
Bydliště: Bratislava - Ruzinov

Re: Tvrda spojka

Příspěvek od pico » 05 zář 2016, 13:26

Spojkovy pedal ide lahko.
Astra J, 1,4 T, 103 kW, Enjoy+, Silver lake, 02/2013

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Tvrda spojka

Příspěvek od blesk » 05 zář 2016, 13:59

Tak to bude asi tym opotrebenim. 4roky v meste predosleho majitela sa museli nejako prejavit. Este na porovnanie, v inych autach, co som skusal, ide spojka lahko, asi ako plyn v Astre.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=30
"samozřejmě, že sílu na pedál určuje přítlačák, ale ta síla je závislá na opotřebení což je síla lamely.. čím víc opotřebovaná lamela(slabší lamela) tím je potřeba větší síla na stlačení. až to někdy budeš sundávat tak se mrkni na ten přítlačák. jednotlivé packy talířové pružiny jsou na nové lamele skoro rovnoběžně s přítlačákem. pokud je opotřebovaná tak jsou packy posunuté směrem k ložisku. prostě z principu talířové pružiny je to tak dané.. "
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Uživatelský avatar
Dulus
Příspěvky: 83
Registrován: 26 kvě 2014, 10:22
Bydliště: KE

Re: Tvrda spojka

Příspěvek od Dulus » 06 zář 2016, 09:25

na svojej ex 1.6 som taktiez mal uz riadne tvrdy spojkovy pedal, auto malo cca 55 000 km , ale vacsina jazdena po meste takze to moze mat suvis s opotrebenim.
Opel Astra J Cosmo HB MY2015 1.6 CDTI
Opel Mokka Cosmo MY2014 1.4T 4x4
Opel Corsa E 5dv 1.4 Excite MY2018 + vela vybavy
ex *Opel Astra J Enjoy HB 2010 1.6*
ex *Opel Astra J ST Cosmo 2012 1.4T*

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Tvrda spojka

Příspěvek od blesk » 06 zář 2016, 11:21

Mne sa ale zda, ze ked som sedel v interiery Astry K 1.4T, tak ten pedal posobil rovnako tvrdo, ako moj. Myslim, ze to niekto pisal i k recenzii novej K. Tiez som porovnaval Focus 1.6i (110tisic km) a 1.6d a diesel mal tvrdu spojku (36tisic km), asi ako mam teraz v Astre. Myslel som, ze vyssi krutak, tak ma silnejsiu spojku (ale bez dvojhmoty). Teraz som isiel v Octavii 3 1.6d a necakal som taku makku spojku v nafte.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Tvrda spojka

Příspěvek od jack » 06 zář 2016, 11:50

Neviem-neviem či ma krútiaci moment motoru niečo spoločné s tvrdosťou ovládania spojky (s veľkosťou sily potrebnej na jej stlačenie) - myslím si že len veľmi málo. Už v prvom mojom príspevku som spomenul, že u švagrovej Agily je strašne tvrdá spojka - čo do sily potrebnej na jej stlačenie - a Agila, ako väčšia "nákupná taška" s 1.2-kou motorom má výkon a krútiaci moment menší ako nejaká Felícia, u ktorej (otcová) ide spojka stlačiť aj rukou (a to nespomínam moju Astru, kde ide ešte ľahšie).
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Uživatelský avatar
JakubM
Příspěvky: 28
Registrován: 03 črc 2016, 13:51

Re: Tvrda spojka

Příspěvek od JakubM » 07 zář 2016, 15:02

Mám 1.6 a jsem na tom stejně. Pedál je tvrdý a s rostoucí venkovní teplotou se to zhoršuje. Jako bonus mi tam do pedálu cvrkná při sešlápnutí nějaká pružinka, ne vždy ale často.

Psal jsem v příspěvku: http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=16&t=971

Příští měsíc se na to plánuji podívat a s mechanikem rozebrat - dám info.

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Tvrda spojka

Příspěvek od blesk » 07 zář 2016, 15:34

Pruzinka tam je, kdyz se podivas na ten pedal zespoda, obcas ji slysim jak pracuje, ale myslim, ze u mne funguje pravne. Puvodne jsem myslel, ze Opel nastavil pedal s vetsim odporem skrz tu pruzinku a ze ji nahradim mekcim variantem, ale rozebrat cely ten pedal spojky, to neni jen tak :|
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Uživatelský avatar
cORP.
Příspěvky: 16
Registrován: 07 črc 2016, 10:33
Bydliště: okr. Senec
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvrda spojka

Příspěvek od cORP. » 10 zář 2016, 00:02

mam astru gtc 1,4t NET a tak isto mam tvrdu spojku, v opel servise ju na moj podnet mackal a povedal ze je normalna, zrejme to tak ma byt, kazdopadne na predoslej astre h 1,4xep som po vozeni na j - ckovej skoro pretlacil ten pedal do podvozku ako islo lahko :D
Opel Aastra GTC 2012, 1,4T 103kw š/s, enjoy + svetelna sada + 18" alu

Odpovědět