Problem_Motor_Valec_1.4 Turbo 103kW / 140k

Odpovědět
Xavier
Příspěvky: 2303
Registrován: 18 čer 2012, 16:00

Re: Problem_Motor_Valec_1.4 Turbo 103kW / 140k

Příspěvek od Xavier » 02 úno 2016, 11:45

presne, na obale vifka je napisane, z enie je na skodu viacej :) otazka, ci pre vyrobcu , ci pre nas :) kazdopadne ja neriesim tiez presne kolko. natiahnem 2x plnu injekcnu 20ml a raz odhadom do polovice a hotovo. a neriesim ci som dal 50 ci 54l
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L

Reklama
 

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Problem_Motor_Valec_1.4 Turbo 103kW / 140k

Příspěvek od blesk » 03 úno 2016, 11:17

Z recenze Sveta Motoru a Merivy - o Skodovkach toho vedi vic, nez napr o Oplu
meriva 14net.jpg
Jednoduchý motor nebojuje s karbonem na ventilech, takže kupujícího ojetiny nemusí strašit obavy, jestli předchozí majitel nezadělal
na problém tankováním levného benzinu. Nejspíš proto bývá v lepší kondici i motorový olej, což se odráží na delší výdrži proměnného časování ventilů a rozvodového řetězu. Jeho vytažení a nutnost kompletní opravy (kolem 15 000 Kč) jsou velmi vzácný jev.
Recenze Astry nebosahovala nic o kolabujicich motorech ani o M32 prevodovkach. Ano po 2013 je to uz ok, ale to jsou TSI taky uz veresene po urcite dobe.
Naposledy upravil(a) blesk dne 03 úno 2016, 11:38, celkem upraveno 2 x.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Xavier
Příspěvky: 2303
Registrován: 18 čer 2012, 16:00

Re: Problem_Motor_Valec_1.4 Turbo 103kW / 140k

Příspěvek od Xavier » 03 úno 2016, 11:22

ta prevodovka bola uz aj pred 2013 s mazacim kanalikom. tusim od zaciatku 2012. mam tu istu prevodovku co v predoslej 2012. s tym rozielom, ze tato mi pride pomalsia a horsia. to sme uz ale rozoberali v prislusnom vlakne
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L

patcube
Příspěvky: 18
Registrován: 20 črc 2015, 17:56

Re: Problem_Motor_Valec_1.4 Turbo 103kW / 140k

Příspěvek od patcube » 14 úno 2016, 18:48

Zdravim vas, reagujem trosku s opozdenim. Ten problem s pretekanim chladiacej kvapaliny po vymene zotrvacnika, bola jednoznacne chyba servisu, kedy "experti" nedotiahli jednu sponu na hadici, naooko to vyzeralo, ze Ok, ale ked sa toho chytili, tak to povolilo a striekalo to tam hlava nehlava. No comment, s veducim servisu som si to poriadne vydiskutoval.
Co sa tyka motora, ten zatial ide v poriadku, presiel som asi 7000 km. Tankujem takmer len Slovnaft, aditiva nepridavam, ale skusim sa na to pozriet a pridat. Modlim sa, aby toto umorene auto uz jazdilo bez problemov

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Problem_Motor_Valec_1.4 Turbo 103kW / 140k

Příspěvek od jack » 15 úno 2016, 08:44

Nerád niečo komentujem bez bližšieho oboznámenia sa s problémom, ale keď "len zabudli" dotiahnúť blbú sponu na hadici - tak si myslím, že nebudem ďaleko od pravdy keď poviem, že najpravdepodobnejšie majú na svedomí aj ten zotrvačník. Pokiaľ si pri tom nebol a nevidel si, čo robili, tak tam pri montáži stačí, že nedotiahnú na uťahovací moment jednu-dve skrutky alebo neutiahnú ich vôbec a môže sa to prejaviť už spomínaným klepaním, príp. príčina môže vzniknúť aj spätným namontovaním zotrvačníka nie na rovnakú "pozíciu" - t.j. pootočením na kľukovom hriadeli o jeden otvor upevňovacej skrutky, pretože zotrvačník je (mal by byť) pri prvomontáži motoru vyvážený spolu s kľukovým hriadeľom (niektoré automobilky to robia - Opel neviem). Pred demontážou z kľuk. hriadeľa by sa mala jeho pozícia poznačiť (pokiaľ montáž umožňuje ho nechtiac pootočiť), tak isto aj pri demontáži spojky na zotrvačník trebárs pri výmene lamely je nutné označiť polohu taniera na zotrvačníku.
(Neberte moje konštatovanie záväzne, je to môj názor a presvedčenie - nie som automechanik, ale "tak trochen" do toho vidím)
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Uživatelský avatar
miro_c
Příspěvky: 29
Registrován: 13 lis 2013, 21:54

Re: Problem_Motor_Valec_1.4 Turbo 103kW / 140k

Příspěvek od miro_c » 17 úno 2016, 17:00

Cau precital som cele vlakno ale nespomenul si konkretny servis. Pre nas ostatnych aby sme sa mu vyhli .
Astra J 1,4 T ST 103 kW LPG cosmo biela 2013

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Problem_Motor_Valec_1.4 Turbo 103kW / 140k

Příspěvek od blesk » 22 úno 2016, 17:10

1.8TSI - prvni generace:
1.8tsi2.jpg
1.8tsi3.jpg
Recenze Astra H na auto.cz
Astra byla od začátku nabízena s opravdu bohatou paletou pohonných jednotek. Ty zážehové jsou vždy vlastní konstrukcí značky. Zajímavé je, že v závislosti na objemu mohou mít rozvody poháněny buď ozubeným řemenem, nebo řetězem. Druhou jmenovanou koncepci využívá nejmenší agregát 1.4 Twinport Ecotec. „Řetěz tady bohužel v rozporu s očekáváním není věčný. Pokud majitel vozu jezdil na výměny oleje po 30.000 km, obvykle je řetěz po ujetí 150.000 km vytahaný,“ říká Zdeněk Veselý. A důrazně doporučuje zkrátit interval výměny oleje na 20.000 km. Řetěz tady sice může přeskočit, nicméně v Auto Technik Zralý toto dosud neřešili. Příliš dlouhý proběh na olej s sebou přináší ještě jeden rébus a tím je zvýšená spotřeba oleje. „Stane se to většinou po najetí 100.000 km a důvodem je zapékání pístních kroužků,“ říká Veselý. Opět by pomohlo zkrátit interval výměny oleje.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Problem_Motor_Valec_1.4 Turbo 103kW / 140k

Příspěvek od blesk » 29 bře 2016, 16:27

Muzeme byt radi, ze mame neprime vstrikovani:

"Např. Toyota, ale také jiné automobilky, údajně nové motory konstruují s přímým i nepřímým vstřikováním právě proto, aby využily výhody přímého vstřikování pro vyšší výkon a nižší spotřebu, ale zároveň se neochudili o tento mechanismus samočištění sání."


http://www.autoforum.cz/technika/takhle ... oc-pomalu/

Tady napriklad 1.7CDTi (ne 1.6):
http://forum.autobazar.eu/opel-1-6-cdti ... 67001.html


Zvazuju, ze pri dalsi vymenu oleje udelam dekarbonizaci BG USA v Renocaru v Brne, ale bude to s tim jejich predrazenym olejem, co se mi nechce:
http://bmw.renocar.com/sluzby-a-servis.html?id=5

V Autodiesel casaku byl na to test a rozpustilo to vsechen karbon v EGR a sani.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Uživatelský avatar
mater
Příspěvky: 540
Registrován: 25 srp 2015, 20:55

Re: Problem_Motor_Valec_1.4 Turbo 103kW / 140k

Příspěvek od mater » 29 bře 2016, 21:33

ako pises, mame posledne motory s nepriamym vstrekom ;-) ked si pozries ponuku novych aut tak vykonnejsie benziny skoro vsetky priame vsterkovanie ...

ak som to dobre pochopil tak v pripade nepriameho vstrekovania by to nemal byt problem.
preco chces teda robit dekarbonizaci? kolko mas km? jazdis iba kratke trasy?

ked napriklad raz za mesiac idem cca 200km po dialnici 120km/h cca 2800/min (neviem presne) staci to?
alebo mam z casu spravit par km cez daky kopec a povytacat na 4000/min?
Zafira-C Cosmo 1.4T 103kW LPG ( B14NET ) 8/2015
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Problem_Motor_Valec_1.4 Turbo 103kW / 140k

Příspěvek od blesk » 29 bře 2016, 22:48

U nepriameho vstreku benzin (a aditivum v nom) omyva nasavacie venily, takze tie sa daju takto cistit. 1.4T sice nema EGR, ale ma variabilne vacky, ktore recirkuluju spaliny, takze k nejakemu zakarbonovaniu dochadza. A vlaste k nemu dochadza casom u kazdeho motora. Dalsi zdroj karbonu je jazda na nizke otacky, kedy je recirkulacia najvacsia - vacky su posunute inak, nez na vykon. A treti zdroj je olej - pretahovanie vymeny a teplotne pretazovanie - turbo je blizko olejovych trubiek a chladica oleja, co je asi z dovodu emisii - turbo (spojene s katom) rychlo ohreje olej a cely blok, takze v normovanom cykle dosiahne rychlejsie prevadzkovu teplotu. Jasne ze tym znizuje zivotnost, ale 5rokov zaruky to vydrzi. (Podobne u TSI rychle zahrievanie katu plamenom pri studenom starte alebo chladenie ventilov benzinom pri rychlej jazde, to len ze Opel v tom nie je sam). Takze zrojov na karbon tam je dost, preto zvazujem nejaku dekarbonizaciu, ktora uvolni piestne kruzky a prida nejaky ten kilowat, co sa za tu dobu stratil. Pripadne usetrim a dam nejaky preplach motora, co rozpusta karbon pred vymenou oleja. 2800otacok asi nebude stacit, neviem, pri akych sa posuva vacka, aby nerecirkulovala (u atmo Hondy myslim az niekde okolo 4000otacok), skor by som daval aspon tych 3500. Na predoslej atmosfere som jazdil dialnice na 3800otacok na neaditivovany benzin a to ju vzdy dobre precistilo, aj ked teda nemala ziadnu recirkulaciu.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Odpovědět