Sports Tourer 1.4 T 88 kW
Sports Tourer 1.4 T 88 kW
Zhruba před rokem jsem se rozhodl obměnit vozový park a nahradit dosluhující Vectru B. Auto to bylo výborné, ale začalo se projevovat jeho stáří (najeto 230t km, RV 1997) - koroze na dveřích, problémy s klimou, vibrace od přední nápravy atd..
Vzhledem k dobrým zkušenostem s autorizovaným servisem jsem se rozhodl, že to bude opět Opel. Líbil by se mi třeba Renault Megane, ale např. cena za výměnu rozvodového řetězu u našeho staršího Clia v místním servisu mně poněkud zaskočila. Omrknul jsem i konkurenci - I30 mi přišla vevnitř poněkud laciná, navíc neměla aut. klimu, Golfa jsem zase zavrhnul jako nejvíc kradené auto.
O motoru bylo rozhodnuto, vzhledem k ročnímu nájezdu a nekultivovanosti dieselové 1.7, raději benzín a případně časem předělat na plyn.Zbývalo tedy rozhodnout zda to bude nová či starší Astra. To bylo dilema ! Háčko by vyšlo s 1.6 na 330 tisíc, nové Jéčko s 1.4 T na 410 tisíc. Absolvoval jsem zkušební jízdu s oběma vozy a stále jsem se nemohl rozhodnout. Nakonec jsem obětoval pětistovku a na jeden den zapůjčil Astru H 1.6 a bylo to.
Astra H není špatné auto, ale bohužel je zastaralé. Nejvíc mě odradily ty vibrace plynového pedálu při určitých otáčkách motoru - to neměla ani Lada Navíc mi vadila absence denního svícení nebo to ovládání blinkrů . Tyhle vady bych ještě přežil, kdybych nejezdil s autem po dálnici. Po nájezdu na dálnici a překročení 100 kilometrové rychlosti se začne u staršího modelu drát dovnitř hluk motoru, větru od čelního skla i bočních dveří. Při stotřiceti už to přebíjí i rádio a s komfortní jízdou to už nemá mnoho společného. To v novém modelu je ticho, je jen slyšet, jak boční zrcátka proráží vzduch.
Takže nakonec zakoupena v rámci Opel 24 hodin:
Astra ST 1.4 T 88kW Enjoy
modrá barva (někde jsem musel šetřit)
dvouzónová klima
dešťový senzor
samostmívací zrcátko
palubní PC
volant potažený kůží
rádio CD 400
elektrická parkovací brzda
ráfky z lehkých slitin 17
Přemýšlel jsem i o lepší výbavě, ale ty příplatky jsou dost vysoké a nechtěl jsem zbytečně zvyšovat pořizovací cenu. Uvažoval jsem i o silnější 1.4 T, ale ta nabízí vyšší výkon až ve vyšších otáčkách a turbo motory jsou dělány především pro jízdu na spotřebu, kdy motor točí kolem dvoutisíc otáček.
Vozidlo přišlo v květnu 2011. První kilometry nebyly zrovna požitek, řazení šlo ztuha, v nižších otáčkách škubání, při sešlápnutí plynu zase divné zvuky z motoru. Několikrát mi to na křižovatce ze začátku i chcíplo
V současné době najeto 12 000 km, dlouhodobá spotřeba 7,3l/100km, pro srovnání stejně těžká Vectra brala 8 litrů (stejné trasy). Jízdní komfort a objem kufru mi přijde stejný jako měla Vectra, holt pokrok.
V rámci záruky měněna vodní pumpa, přetěsněna převodovka.
Vzhledem k dobrým zkušenostem s autorizovaným servisem jsem se rozhodl, že to bude opět Opel. Líbil by se mi třeba Renault Megane, ale např. cena za výměnu rozvodového řetězu u našeho staršího Clia v místním servisu mně poněkud zaskočila. Omrknul jsem i konkurenci - I30 mi přišla vevnitř poněkud laciná, navíc neměla aut. klimu, Golfa jsem zase zavrhnul jako nejvíc kradené auto.
O motoru bylo rozhodnuto, vzhledem k ročnímu nájezdu a nekultivovanosti dieselové 1.7, raději benzín a případně časem předělat na plyn.Zbývalo tedy rozhodnout zda to bude nová či starší Astra. To bylo dilema ! Háčko by vyšlo s 1.6 na 330 tisíc, nové Jéčko s 1.4 T na 410 tisíc. Absolvoval jsem zkušební jízdu s oběma vozy a stále jsem se nemohl rozhodnout. Nakonec jsem obětoval pětistovku a na jeden den zapůjčil Astru H 1.6 a bylo to.
Astra H není špatné auto, ale bohužel je zastaralé. Nejvíc mě odradily ty vibrace plynového pedálu při určitých otáčkách motoru - to neměla ani Lada Navíc mi vadila absence denního svícení nebo to ovládání blinkrů . Tyhle vady bych ještě přežil, kdybych nejezdil s autem po dálnici. Po nájezdu na dálnici a překročení 100 kilometrové rychlosti se začne u staršího modelu drát dovnitř hluk motoru, větru od čelního skla i bočních dveří. Při stotřiceti už to přebíjí i rádio a s komfortní jízdou to už nemá mnoho společného. To v novém modelu je ticho, je jen slyšet, jak boční zrcátka proráží vzduch.
Takže nakonec zakoupena v rámci Opel 24 hodin:
Astra ST 1.4 T 88kW Enjoy
modrá barva (někde jsem musel šetřit)
dvouzónová klima
dešťový senzor
samostmívací zrcátko
palubní PC
volant potažený kůží
rádio CD 400
elektrická parkovací brzda
ráfky z lehkých slitin 17
Přemýšlel jsem i o lepší výbavě, ale ty příplatky jsou dost vysoké a nechtěl jsem zbytečně zvyšovat pořizovací cenu. Uvažoval jsem i o silnější 1.4 T, ale ta nabízí vyšší výkon až ve vyšších otáčkách a turbo motory jsou dělány především pro jízdu na spotřebu, kdy motor točí kolem dvoutisíc otáček.
Vozidlo přišlo v květnu 2011. První kilometry nebyly zrovna požitek, řazení šlo ztuha, v nižších otáčkách škubání, při sešlápnutí plynu zase divné zvuky z motoru. Několikrát mi to na křižovatce ze začátku i chcíplo
V současné době najeto 12 000 km, dlouhodobá spotřeba 7,3l/100km, pro srovnání stejně těžká Vectra brala 8 litrů (stejné trasy). Jízdní komfort a objem kufru mi přijde stejný jako měla Vectra, holt pokrok.
V rámci záruky měněna vodní pumpa, přetěsněna převodovka.
- Reklama
Re: Sports Tourer 1.4 T 88 kW
Dik za vycerpavajici info, ale to co popisujes u hacka mi teda jako "problem" neprijde a to s nim uz 2 roky jezdim, ale samozrejme je jasny ze H ---> J musi byt pokrok vzdyt maji od sebe 5 let
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Sports Tourer 1.4 T 88 kW
On si časem člověk zvykne a pak už mu to nepřijde, obzvlášť pokud jezdí jedním autem. My se v tom roce zbavovali ještě dalších dvou aut, takže jsem měl možnost srovnání.
Ale přiznám se, že Háčko se mi vizuálně líbí víc, jenže to chce 1.8 motor a lepší výbavu. Ale ojetinu už bych nekoupil, češi jsou národ zlodějů - půlka aut v bazarech má stočený tachometr a druhá byla bouraná
Ale přiznám se, že Háčko se mi vizuálně líbí víc, jenže to chce 1.8 motor a lepší výbavu. Ale ojetinu už bych nekoupil, češi jsou národ zlodějů - půlka aut v bazarech má stočený tachometr a druhá byla bouraná
Re: Sports Tourer 1.4 T 88 kW
Dobre si urobil s výberom J, tiež sme riešili rovnakú dilemu či H, alebo J. Inak vyzerá to tak, že rozdiel medzi silnejšou a slabšou 1.4 T je len v softe RJ, tak že by mohlo ísť zo slabšej urobiť silnejšiu.
Aký si mal problém s prevodovkou, prečo Ti ju pretesňovali?
Aký si mal problém s prevodovkou, prečo Ti ju pretesňovali?
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, origo diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: Sports Tourer 1.4 T 88 kW
Měnili simerink, ale dalo to fušku si na ten výraz vzpomenout
Re: Sports Tourer 1.4 T 88 kW
Mne sa robí jemný olejový povlak z vrchu prevodovky a mám dojem že to ide z prevodovky okolo tyčky radenia. Pri zvolávačke som sa na to pýtal a povedali mi že je to OK, že je to z dôvodu odvetrania prevodovky.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, origo diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: Sports Tourer 1.4 T 88 kW
Ake sú skúsenosti s týmto motorom, spoľahlivosť a spotreba ?
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Re: Sports Tourer 1.4 T 88 kW
Nový zadní nárazník - 26 tisíc
Re: Sports Tourer 1.4 T 88 kW
Hlavi, jaky byl duvod vymeny vodni pumpy? Netesnost kolem tesneni?
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011