Návod -Výměna oleje - 1,4 turbo 88kW/120k - 103kW/140k
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo
pokračování
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
- Reklama
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo
A to je všechno. Možná to někdo využije při výměně oleje na svém voze. Odpočítávání na palubním počítači jsem nijak neměnil, jelikož to opravdu nechám až na ročním oficiálním servise. Pravděpodobně poznají, že nějaká výměna proběhla, jelikož originál filtr byl GM, nový je BOSCH, takže uvidíme co na to řeknou v servisu. Celkem se do motoru vešlo přesně 4 litry oleje.
- Přílohy
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo
Neskutečný fotoseriál , jenom ze zvědavosti: kolikátka je ten imbus-torx?
Astra - 07/2015 - 103kW
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo
Ten návod se ti fakt povedl. Pěkná fotodokumentace. To auto máš zvedlé na zvedáku?
Dříve: Opel Astra F 1,4 16V 66kW 1997
Nyní: Opel Astra J 1,4 T 88kW 2014
Nyní: Opel Astra J 1,4 T 88kW 2014
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo
Radku, pekne a prehľadne urobený postup výmeny oleja, len by som doporučil ešte dve veci:
1) - na uťahovanie olej. filtru a vypúšťacej skrutky použiť momentový kľúč a uťahovať to predpísaným
momentom
Prečo? Pretože materiál stárne a umelohmotné vičko filtru ako aj "hliníková" vypúšťacia skrutka oleja aj vplyvom dosť veľkého tepla menia svoje vlastnosti - tvrdnú a vytvárajú sa mikrotrhliny a pri nechcenom nadmernom utiahnutí môžu buď prasknúť alebo sa môže poškodiť závit.
Momentový kľúč bol nedávno v Lídli za 15 Eur - skoro zadarmo - kúpil som si ho a využívam ho aj pri doťahovaní matiek pri výmene kolies.
2) - pri povolení výpušťacej skrutky oleja doporučujem vždy vymeniť aj tesniaci krúžok a styčnú plôšku na olej vani jemne namazať olejom a po dotiahnutí skrutky to otrieť.
Tesnici krúžok stojí cca 1 Euro.
Prečo? Pretože gumenný krúžok (guma) namáhaný teplom stráca elasticitu - tvrdne - po povolení nenadobudne pôvodný tvar, ostane stlačený a pri následnom použití už nemusí dostatočne tesniť. Veď aj z tohto dôvodu sa preventívne mení tesniaci krúžok na viku olej. filtru.
1) - na uťahovanie olej. filtru a vypúšťacej skrutky použiť momentový kľúč a uťahovať to predpísaným
momentom
Prečo? Pretože materiál stárne a umelohmotné vičko filtru ako aj "hliníková" vypúšťacia skrutka oleja aj vplyvom dosť veľkého tepla menia svoje vlastnosti - tvrdnú a vytvárajú sa mikrotrhliny a pri nechcenom nadmernom utiahnutí môžu buď prasknúť alebo sa môže poškodiť závit.
Momentový kľúč bol nedávno v Lídli za 15 Eur - skoro zadarmo - kúpil som si ho a využívam ho aj pri doťahovaní matiek pri výmene kolies.
2) - pri povolení výpušťacej skrutky oleja doporučujem vždy vymeniť aj tesniaci krúžok a styčnú plôšku na olej vani jemne namazať olejom a po dotiahnutí skrutky to otrieť.
Tesnici krúžok stojí cca 1 Euro.
Prečo? Pretože gumenný krúžok (guma) namáhaný teplom stráca elasticitu - tvrdne - po povolení nenadobudne pôvodný tvar, ostane stlačený a pri následnom použití už nemusí dostatočne tesniť. Veď aj z tohto dôvodu sa preventívne mení tesniaci krúžok na viku olej. filtru.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo
Ten klíč je TORX, ale velikost nevím. Auto mám v garáži - mám montážní jámu, takže je lehký přístup ke spodní části auta.
A ty dvě doporučení - ano, moment by se měl dodržovat a těsnění měnit.
A ty dvě doporučení - ano, moment by se měl dodržovat a těsnění měnit.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo
No toto je to co tu chybělo, skvělá práce Radku a moc díky za takto rozsáhlou foto dokumentaci. Jak jsi měnil oléj, kolik % měl ještě živostbost, jen tak pro zajimavost .
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo 88kW/120k - 103kW/140
parada, vdaka za taky podrobny foto navod
Na novej zafire som od augusta / srpen nabehal cca 8500km. PP ukazuje opotrebovanie oleja cca 66%. Robil som prevazne dlhe trasy.
Ked tu citam, ze niektori clenovia menia pri zabehu aj po 2000km tak rozmyslam, ze by som aj ja vymenil olej mimo predpisany interval. Vytiahol som miekru a prstami chytil olej, nemozem povedat ze je ako novy, ale cierny nieje. Co myslite?
Na novej zafire som od augusta / srpen nabehal cca 8500km. PP ukazuje opotrebovanie oleja cca 66%. Robil som prevazne dlhe trasy.
Ked tu citam, ze niektori clenovia menia pri zabehu aj po 2000km tak rozmyslam, ze by som aj ja vymenil olej mimo predpisany interval. Vytiahol som miekru a prstami chytil olej, nemozem povedat ze je ako novy, ale cierny nieje. Co myslite?
Zafira-C Cosmo 1.4T 103kW LPG ( B14NET ) 8/2015
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo 88kW/120k - 103kW/140
Jestli jezdiš na plyn tak ti olej nesčerna ani při 15000km,funguje to na cng.Problem je akorat vyššimater píše:parada, vdaka za taky podrobny foto navod
Na novej zafire som od augusta / srpen nabehal cca 8500km. PP ukazuje opotrebovanie oleja cca 66%. Robil som prevazne dlhe trasy.
Ked tu citam, ze niektori clenovia menia pri zabehu aj po 2000km tak rozmyslam, ze by som aj ja vymenil olej mimo predpisany interval. Vytiahol som miekru a prstami chytil olej, nemozem povedat ze je ako novy, ale cierny nieje. Co myslite?
teplota motoru,častějši vyměna sviček a vstřiku kdýž dlouho nejezdiš na benzin.
Astra J 1.4 XER / Enjoy / Edice 20 let / Opel 500 / model 2012
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo 88kW/120k - 103kW/140
Mě PP ukazuje 55% při nájezdu 7000 km při 5 měsících provozu. Jak na to PP přišel neřeším.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015