Pridávam do pátracej akcie ďalší zvuk.
Počuť jemné vrčanie niekde spredu od palubnej dosky. Je závislé len od rýchlosti auta - tiež sa zrýchľuje, spomaľuje, v kľude a do 10km/h žiadny. Nesúvisí s otáčkami motora, ventilátorom, klimatizáciou.
Napadá ma len jedna vec - náhon tachometra? Vrčalo mi to niekedy na 25 ročnej Zastave 1100
Ja som po podobnom zvuku tu patral a pocul som ho hlavne pri parkovani. Popisoval som to ako zvuk od palivoveho cerpadla, ktory ide z palubovky. Takisto ho registrujem a v ovela rychlejsej frekvencii pri dojazde napr. ku krizovatke. Tipol by som to na automaticke doladovanie klapiek ventilacie. Niekedy po nastartovani to v palubovke hraje ako orchester a myslim, ze su to tie klapky.
Astra J, 1,4 T, 103 kW, Enjoy+, Silver lake, 02/2013
podla toho co popisujes, tak z mojej skusenosti som presvedceny, ze to bude ventilator (vpravo vpredu pred spolujazdcom pod odkladacou schrankou).
Prave tiahlo stieraca je blbo konstrukcne vyriesene a moze po nom stekat voda priamo do kurenia
Vysledkom je, ze zhrdzavie os ventilatora - a prave to je to bzucanie, co pocujes. Bude to hlucne iba pri niektorych rychlostiach ventilatora a urcitej rychlosti auta (rezonancia). Az to postupne odide a nebude sa tocit vobec...
Myslel som na ventilator, robilo mi to Punte ale zvuk bol zavisly o otáčok ventilátora. Toto nie.
Moholo by to byť v prípade, že by tie lopatky pasívne roztáčal nápor vzduchu. Pri zapnutí by sa ta le malo zmeniť a nemení sa to.
Dik za manuál, možno to skúsim rozobrať a premazať, dám vedieť.
Ventilátor som nerozoberal. Zvuk sa zintenzívňuje. Bol som s tým v neoficiálnom servise v PP(super prístup), po jazde a počúvaní na zdviháku hučí diferenciál . Treba to rozobrať, nájsť - vymeniť vadné ložiská.
Teraz mi zostáva zistiť nakoľko opravu bude kryť základná 6 ročná záruka (je to samá výnimka). Podľa toho sa potom rozhodnem či pôjdem cez oficiálny alebo neoficiálny servis.
Čo mi hovoril mechanik napr. pri podobnej chybe prevodovky, ktorú máme všetci s 1,4 NET, - odchádzajú postupne ložiská. Chybné nie sú ale ložiská ale zlý design prevodovky ktorá sa zle premazáva. To ale ešte netuším kde bude problém u mňa . Auto musí vydržať do 6/2015, možnosť je aj nechať to tak a strčiť ho potom do AAA auto so zapnutým rádiom