zahriatie

Odpovědět
Uživatelský avatar
OldStanda
Příspěvky: 427
Registrován: 04 srp 2015, 16:38
Bydliště: Ostrava

Re: zahriatie

Příspěvek od OldStanda » 16 pro 2016, 14:20

Vidíš, na to jsem úplně zapomněl, že tam musí být originál klíč, aby se obešel základní imobilizér. Já ten druhý klíč v bypassu považoval za něco jiného. Každopádně by stačil pouze ten čip s druhého klíče. Teď je otázka, kde je ten čip (nebo celý klíč) fyzicky umístěn, protože kolem spínačky je cívka, která zajišťuje komunikaci s tím čipem. Buď je přilepen někde pod plasty kolem volantu, nebo by musel ten alarm přes CAN tohle simulovat, v což nevěřím. Nebo by mohl z toho klíče ten údaj načíst a pomocí svého čipu ho předat dál, což může vysvětlovat ten název bypass.
A moc nevěřím ani v to, že ten alarm ví, jestli je zařazena rychlost. Podle mě nastartuje a je mu to jedno, akorát si tu vyřazenou rychlost musí každý pohlídat.
A jak píšeš, tak k zahřátí auta je ideální bufík, což je nezavislé topení na motoru.
Astra - 07/2015 - 103kW

Reklama
 

Uživatelský avatar
léťa
Příspěvky: 45
Registrován: 07 bře 2015, 08:38
Bydliště: Břeclav

Re: zahriatie

Příspěvek od léťa » 16 pro 2016, 15:09

To Marek L - na ten quick heat jsem se ptal dealera a ten mi vysvětlil, že se do topení namontuje nějaké elektrické topení, které rychleji ohřeje vzduch a v kabině je tím pádem rychleji teplo.
Na ohřátí motoru je nejlepší Webasto nebo Eberspaecher, ale cena :cry: ta je mimo.
Dříve: Opel Astra F 1,4 16V 66kW 1997
Nyní: Opel Astra J 1,4 T 88kW 2014

Xavier
Příspěvky: 2303
Registrován: 18 čer 2012, 16:00

Re: zahriatie

Příspěvek od Xavier » 16 pro 2016, 20:38

Krásne si to Bezdo napísal. Auto má slúžiť nám a nie mi jemu. A to s tými deťmi a bundami detto. U našich ok. Nakopnem auto a necham ho zahriať 10_15min. Ale v bytovke i keď mám státie vo dvore nehrozí. A do 5stupnoveho auta dieťa neposadim. Sám dobre viem, aké je to ráno. Tiez so. Tak sadaval bez bundy ved sedačka volant hreju. A vôbec to prospešné nebolo. A to auto tiež nie je z cukru. Staráme sa o ne, ale preháňať to netreba. Mna to držalo 3mes. pri funglovke. A už teraz ani neviem pomaly koľko km mám. Teda dnes viem, bolo na garancke a aj ho umyli. Tak vyzerá k svetu :-)
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L

Uživatelský avatar
mater
Příspěvky: 540
Registrován: 25 srp 2015, 20:55

Re: zahriatie

Příspěvek od mater » 22 pro 2016, 09:56

#1
niekde tu zaznela myslienka ze zahrievanim motora na volnobehu sa nezahreje prevodovka ...

chcem len pridat iny pohlad:

Predpokladam ze ked niekto zohrieva motor tak ho nastartuje a potom v nom nesedi (cca 10minut) => takze spojka nieje vytlacena a skoro vsetko sa v prevodovke toci. Ano nezohreje sa to na pracovnu teplotu, ale uplne studene to nebude.

A co sa tyka toho ze moze vznikat pnutie medzi blokom motora a prevodovkou, tak si nemyslim ze to bude nebezpecne. Predsa teplota bloku nestupne skokovo. Blok motora a prevodovka su spojene pevne, tepelny prestup tam bude.

#2
Tak ako to tu bolo uz spomenute, na kratke trasy, do 20km, proste sadmene do auta v bundach {vyjst z garaze na ulicu, otvorit / zatvorit brany} a neagresivnou jazdou ideme, cca 80-90km/h na petke. Po 10km auto v pohode kury ale neprehaname {mame nastavene auto na 19} ved uz vystupujeme.

Ak by sme isli na dlhsiu trasu, tak by som to spravil asi tak isto s tym ze na najblizsej pumpe by sme dotankovali a povyzliekali sa. Alebo by sme sa zastavili pri nejakom obchode kupit nieco pod zub na cestu.
Zafira-C Cosmo 1.4T 103kW LPG ( B14NET ) 8/2015
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012

Xavier
Příspěvky: 2303
Registrován: 18 čer 2012, 16:00

Re: zahriatie

Příspěvek od Xavier » 22 pro 2016, 10:34

mater, chodime na 25km a uprednostnujem vyhriat auto ako zastavit a vyzliekat sa. mnohokrat uz maly nema naladu znova absolvovat vsetko dokola. a hlavne vec bezpecnosti. tie pasy v sedacke maju tu ochranu, aby netlacili..a na hladkych zimnych bundach sa tie pasy smikaju dole na ramena aj ked su dobre napnute, ci okolo krku golier bundy nedovoli presne a dobre osadit pas. preto neriskujem to, ze ked zabrzdim mi vyleti z pasov, lebo sa bunda smyka. toto inak bolo aj v jednom clanku, kde pisali o bezpecnosti sedaciek, ich fungovania a ake su poranenia v bunde a bez, ked vsetko je presne ako ma byt.mam2.5 rocneho syna. mozno u 5-6 rocnych su ramena sirsie a nie tak blizko krku, tak tam to az nie je take citelne.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L

Uživatelský avatar
mater
Příspěvky: 540
Registrován: 25 srp 2015, 20:55

Re: zahriatie

Příspěvek od mater » 22 pro 2016, 11:09

#1
este som zabudol, auto sice kuri po cca 10km ale kym sa riadne zohreje tak treba najazdit mozno viac ako 50km ...

#2
Jasne, rozumiem ti, ja tiez mam dakedy nervy kym usadim nase deti takmer 6 a 4 roky { a potom sa sofer ma sustredit na premavku }

Starsi syn uz ma sedacku kde sa pouziva riadny pas, mladsia dcera ma este sedacku na ktorej su dalsie pasy, teraz v zime ked je v bunde tak je uz tesna, asi zacnem hladat na bazosi vacsiu.

Ta synova sedacka nieje tepla, je to plast na ktorom je latka, takze je to dost studene. Posledne ju vyberam z auta a pred jazdou ju montujem, je to isofix, takze je to rychle.
Zafira-C Cosmo 1.4T 103kW LPG ( B14NET ) 8/2015
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012

Xavier
Příspěvky: 2303
Registrován: 18 čer 2012, 16:00

Re: zahriatie

Příspěvek od Xavier » 22 pro 2016, 13:38

Mater, budem ti oponovat. Bod 1 nie je pravidivy. Auto aj na volnobehu ma po 10min v interieri cca 19-20°c. A pri jazde duplom. Za 10km sice vodu nemam na 90ke, ale pri nastavenom rezime auto a 21-22°c je auto rovnomerne vykurene a vobec netreba bundu ani pre dieta. Osobne Idem zo SA na sopornu a R1 a v soporni davam dole bundu rano a kym sa vyzliekam auto vetram cez otvorene dvere, lebo je az prehnane vykurene. A to prve zajhriatie mi pride taky suchy teply vzduch horsej kvality.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L

bezdo
Příspěvky: 96
Registrován: 13 úno 2015, 09:11
Bydliště: Prievidza

Re: zahriatie

Příspěvek od bezdo » 22 pro 2016, 18:56

Uz som pisal,ze mam pocit,ale aj citim,ze sa mi rano,teraz ked stale mrzne ovela lahsie radi najma 1,ale aj ostatne stupne tam idu plynule. Ja som mal so spojkou problem,musel som ju viac krat odvzdusnovat,to sa odstranilo,ale v studene rana sa radilo tuhsie. Ked si teraz auto povrci,je to lepsie.
K sedackam- nech si skusia, taki ktori mali deti,ked sa sedacky este nemuseli pouzivat zapnut tam decko v bunde,ale aby tie pasy mali aj fungovat... musi to byt riadne tesne.
Ked toto chcem zapnut v bunde a nasledne vyzliect a potom zapnut bez,budu volne a nemaju ziadnu funkciu,takze by som to musel stale nastavovat a na to ani cas ani chut nemam.
Preto auto si zohrejem a kedze po dvoch minutkach prepne do plynu,neohrozujem ani zivotne prostredie ak by niekto namietal tuto stranku vrcania na mieste...
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012

pico
Příspěvky: 622
Registrován: 17 pro 2012, 16:44
Bydliště: Bratislava - Ruzinov

Re: zahriatie

Příspěvek od pico » 23 pro 2016, 11:14

Musim suhlasit s Xavierom. Aj ked je vonku -10, tak po 10 minutach je auto obyvatelne. Neznasam soferovat v bunde, takze ja nastartujem, dam ofuk celneho skla, vyhrievanie zadneho okna a ometam auto. Po par minutach uz vidiet na celnom skle, ze lad sa roztapa. Dam dole bundu a vyrazam. Skutocne po chvilke je v aute prijemne.
Zena je zmrzlak. Ona po celu cestu ( 200 km ) sedi v bunde a este si nechava aj rukavice a to ma na svojej strane nastavenych 24°.
Spominam na svoju Skodu 110 L. Robil som 20 km od bydliska a dochadzal som autom. Zacala "kurit" tesne pred prichodom do ciela.
Astra J, 1,4 T, 103 kW, Enjoy+, Silver lake, 02/2013

Uživatelský avatar
OldStanda
Příspěvky: 427
Registrován: 04 srp 2015, 16:38
Bydliště: Ostrava

Re: zahriatie

Příspěvek od OldStanda » 24 pro 2016, 06:39

mater píše:#1
niekde tu zaznela myslienka .......
Klidně napiš, že jsem to byl já ;) . Nejsem cíťa a couvnu, když napíšu debilitu.
Žádné bundy neřeším, protože vyjíždím z (netopené) garáže a 95% jízd mám 5km do práce. Jedině když vyjíždím od tama, tak chvilku trvá, než sundám clonu z čelního okna a seškrábnu ty boční, což je max. 2-3 minuty.
Do těch 10 minut budu souhlasit, že se to dá, ale určitě se najdou ti, co to trápí i 20 minut a to už nebude svědčit ničemu.
Astra - 07/2015 - 103kW

Odpovědět