Brzdy
Re: Brzdy
Ahoj. V kolika km jste měnili přední nebo zadní kotouče? Nevíte, kolik mají mít minimální tloušťku? Najeto 60 tis. Přední desky cca 2 mm, zadní 4 mm, plocha kotoučů má podle mě jen lehké vrásky, ale jde i o tu minimální tloušťku, ne? Dík.
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - B14NEL - CD 600 - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback
- Reklama
Re: Brzdy
Minimálna hrúbka disku predného kolesa môže byť min. 23mm, zadného 10mm.
Minimálna hrúbka brzdového obloženia je 2mm u predných aj zadných doštičiek.
Pokiaľ už nemajú predpísanú povolenú hrúbku, tak sa musia vymeniť, ale vždy v pároch, t.j. obidva brzdové kotúče vpravo alebo vľavo (predné alebo zadné) a brzdové doštičky na tiež na obidvoch stranách či vpredu alebo vzadu.
Kotúče je potrebné dať dole, presústružiť, zmerať hádzavosť a podľa výsledku sa rozhodnúť, že či ich vymeniť alebo ešte používať ďalej.
Minimálna hrúbka brzdového obloženia je 2mm u predných aj zadných doštičiek.
Pokiaľ už nemajú predpísanú povolenú hrúbku, tak sa musia vymeniť, ale vždy v pároch, t.j. obidva brzdové kotúče vpravo alebo vľavo (predné alebo zadné) a brzdové doštičky na tiež na obidvoch stranách či vpredu alebo vzadu.
Kotúče je potrebné dať dole, presústružiť, zmerať hádzavosť a podľa výsledku sa rozhodnúť, že či ich vymeniť alebo ešte používať ďalej.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Brzdy
Vyměnil jsem přední brzdové desky. Najeto 61800 km. Originály měly tloušťku cca 0,5 mm před akustickým plíškem.
1,4T - 88 kW, přední kotouče průměr 276 mm. Použil jsem destičky ATE 13.0460-7262.2. Cena 1050 kč. Pasují. Uvidíme, kolik najedou.
1,4T - 88 kW, přední kotouče průměr 276 mm. Použil jsem destičky ATE 13.0460-7262.2. Cena 1050 kč. Pasují. Uvidíme, kolik najedou.
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - B14NEL - CD 600 - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback
Re: Brzdy
Dnes jsem přezouval na zimní obutí a při té příležitosti prohlédl brzdy.
Vše jsem rozebral pročistil, namazal a zase složil. Je fakt, že na ty zadní jsem se musel prvně podívat na video návod, ale dalo se to zvládnout. Očekával jsem bídný stav destiček, jelikož výše je uvedeno, že výměny po cca 60 tisících není výjimka, ale byl jsem překvapen. Mám najeto cca 58 000 km. Všechny destičky v hodně dobré kondici, opotřebení minimální, kotouče skoro jak nové, hrana cca 0,3 mm, lehce jsem ji strhl šábrem do hladka. Destičky opotřebení cca 1 - 2 mm. Pokud to půjde i dále podobně, očekávám že by destičky a kotouče na mém autě a při mém stylu jízdy mohly vydržet cca 120 000 až 150 000 km.
Vše jsem rozebral pročistil, namazal a zase složil. Je fakt, že na ty zadní jsem se musel prvně podívat na video návod, ale dalo se to zvládnout. Očekával jsem bídný stav destiček, jelikož výše je uvedeno, že výměny po cca 60 tisících není výjimka, ale byl jsem překvapen. Mám najeto cca 58 000 km. Všechny destičky v hodně dobré kondici, opotřebení minimální, kotouče skoro jak nové, hrana cca 0,3 mm, lehce jsem ji strhl šábrem do hladka. Destičky opotřebení cca 1 - 2 mm. Pokud to půjde i dále podobně, očekávám že by destičky a kotouče na mém autě a při mém stylu jízdy mohly vydržet cca 120 000 až 150 000 km.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Při včerejším přezouvání, také kontrola brzd a výsledek je takový.
Kotouče jsou v pořádku a jeví pouze min. opotřebení po 45 130km. Brzdové desky přední jsou na cca polovině své životnosti. Zadní ty jdou naprosto v pohodě, tam úbytek skoro žádný.
Pokud se tedy nic nestane, tak odhad je cca 90 - 100tis km na přední desky a zadní mnohem více.
Kotouče jsou v pořádku a jeví pouze min. opotřebení po 45 130km. Brzdové desky přední jsou na cca polovině své životnosti. Zadní ty jdou naprosto v pohodě, tam úbytek skoro žádný.
Pokud se tedy nic nestane, tak odhad je cca 90 - 100tis km na přední desky a zadní mnohem více.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: Brzdy
Brzdy na astra su najslabsie miesto toho auta. Mne vydrzali dost, kedze jazdim na dialnici a dlhe trasy. Ale ta konstrukcia. Pri prvej astre problemy so zalepovanim pri 60-70tisic. Precistenie stacilo. Pri sucasnej to cistim tusim kazdych 30tis. Nevravim o prednej brzde, kde za pol roka stale nemam doriesenu brzdu. Raz sa vymenili kotuce, ze su uz zjazdene a zvlnili sa. O 3-4mesiace nove kotuce zase triasli. Tak som ich vymenil. O 2mesiace to iste. Tak sa stocili predosle, co som nastastie odlozil, kedze fakt mali nabehaných 40tis dialnicnych a chybalo minimum. Tie uz trasu zase a zajtra ide auto zase s brzdami. tentokrat sa vymeni strmen. Bol som v opli, teraz to robi iny mechanik. Výsledok ten isty. Tak uz snad to teraz klapne a bude to ten strmen. Najhorise na tom je to, ze vzdy po vymene super a treba cakat 2mesiace (10tis km kym sa to prejavi).
Tolko co riesim brzdy na dvoch novych autach som predtým nikdy neriesil. Konstrukcne za mna uplne najhorsie brzdy.
Tolko co riesim brzdy na dvoch novych autach som predtým nikdy neriesil. Konstrukcne za mna uplne najhorsie brzdy.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Brzdy
Ano su velmi zle, pritom su to ATE, ak si dobre spominam a firma je to skusena, napriklad na Fordoch s ich brzdami nie je problem, ale tam su riesene konstrukcne trochu inak. Tieto Oplacke su skor konstrukcne na VW/Skoda podobne.
Otazka ci by nepomohol strmen od inej firmy.
Otazka ci by nepomohol strmen od inej firmy.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Brzdy
ZOBRAL SOM ATE STRMEN. TEDA ASPON MECHANIK DOSTAL INSTRUKTAZ KUPIT TEN. UVIDIME. ALE CHCEM UZ JAZDIT A NIE KAZDE 2 MESIACE RIESIT TRASENIE VOLANTU PRI BRZDENI
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Brzdy
No, neviem či sú zlé, ale pripájam sa k názorom Astra-R@SAG a R@dek - pri každom umývaní auta ich nastriekam prípravkom na umývanie diskov (a bŕzd) od oteru z doštičiek a vystriekam wapkou, pri prezúvaní kontrolujem a preventívne prečistím všetky brzdy a musím povedať, že aj moje brzdy čo do opotrebenia sú na tom rovnako ako popisuje R@dek, čiže vzhľadom k tomu by som ich nenazval "veľmi zlé" - a brzdia tiež k spokojnosti. Astra je sama o sebe ťažké auto - ako celok - takže je predpoklad väčšieho namáhania bŕzd, ich väčšieho opotrebenia a z toho vyplýva aj väčšia starostlivosť o nich a častejšia údržba. Opotrebenie bŕzd záleží dosť aj od spôsobu jazdy.blesk píše:Ano su velmi zle, pritom su to ATE.
A u "čmúdov", ktorých motor je ešte o "niečo" ťažší ako benzínový to platí dvojnásobne.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo