Zdravim
Momentálne riešim s mojou Astrou podobný problém.
Taktiež niekedy pri štarte pocitujem podobny zvuk motora a trasenie auta, akurát sa ku tomu pridali iné problémy s vystražnými kontrolkami trakcie a chybnej funkcie motora
Celý popis je uvedený tu.
http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=16&t=543
Oslovil som pred malou chvilou noodles222 ako dopadol pri jeho reklamácií. Tak snád sa dozviem viac. KEbý ma niekto dáke užitočné informácie. Sem s nimi.
Ďakujem
Problém s nastartováním
Re: Problém s nastartováním
Opel Astra ST Cosmo, Farba: Silver Lake, Rok a mesiac výroby:2013/august, Motor: 1,4 Turbo 103kW
- Reklama
Re: Problém s nastartováním
me se zdaji ty problemy po nastartovani a chodem motoru stejne jako tady:
http://www.auto.cz/muze-benzin-cistit-p ... isti-88481
viz uryvek:
Největší problémy tohoto druhu mají motory, u nichž výrobce musel emisními limity Euro 5 či dokonce Euro 6 protlačit klasickou technologii MPI s nepřímým vstřikováním do sacích kanálů a škrticí klapkou. Vůbec nejhorší je to tam, kde tvorbu úsad podporuje zpětné vedení výfukových plynů do sání. A je jedno, zda jde o klasický ventil EGR s potrubím kolem motoru či jen proměnné časování ventilů. Tyto motory často zlobí nejen po studeném startu, ale zakolísají či zaškubají třeba po každém přidání plynu. Úsady v sání totiž ještě zhoršují takzvaný efekt palivového filmu coby zákonitou nectnost systému MPI. Když se zavře škrticí klapka, vysráží se na stěnách sání benzin (směs se ochudí), který se pak různou rychlostí zase odpařuje (směs obohatí). Úsady zvyšují množství tohoto benzinu, nad kterým řídicí jednotka nemá kontrolu.
Tomáš Svoboda s Fabií 1.4 16V si stěžuje, že v období od jara do podzimu otáčky motoru po startu zakolísají tak, že se nakonec i zakucká a zhasne. Rozjet se podaří i na několikátý pokus. To jasně mohou být úsady na ventilech. Proč v zimě motor startuje dobře? Protože za nízkých teplot řídicí jednotka obohatí pořádně, takže i po nasycení úsad zbude dost paliva pro rozběh agregátu.
Resenim je asi teda tankovat vervu 100 a pridat VIFko
http://www.auto.cz/muze-benzin-cistit-p ... isti-88481
viz uryvek:
Největší problémy tohoto druhu mají motory, u nichž výrobce musel emisními limity Euro 5 či dokonce Euro 6 protlačit klasickou technologii MPI s nepřímým vstřikováním do sacích kanálů a škrticí klapkou. Vůbec nejhorší je to tam, kde tvorbu úsad podporuje zpětné vedení výfukových plynů do sání. A je jedno, zda jde o klasický ventil EGR s potrubím kolem motoru či jen proměnné časování ventilů. Tyto motory často zlobí nejen po studeném startu, ale zakolísají či zaškubají třeba po každém přidání plynu. Úsady v sání totiž ještě zhoršují takzvaný efekt palivového filmu coby zákonitou nectnost systému MPI. Když se zavře škrticí klapka, vysráží se na stěnách sání benzin (směs se ochudí), který se pak různou rychlostí zase odpařuje (směs obohatí). Úsady zvyšují množství tohoto benzinu, nad kterým řídicí jednotka nemá kontrolu.
Tomáš Svoboda s Fabií 1.4 16V si stěžuje, že v období od jara do podzimu otáčky motoru po startu zakolísají tak, že se nakonec i zakucká a zhasne. Rozjet se podaří i na několikátý pokus. To jasně mohou být úsady na ventilech. Proč v zimě motor startuje dobře? Protože za nízkých teplot řídicí jednotka obohatí pořádně, takže i po nasycení úsad zbude dost paliva pro rozběh agregátu.
Resenim je asi teda tankovat vervu 100 a pridat VIFko
Corsa D Sport 1.4T 88Kw http://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
Astra J Cosmo 1.6T SIDI 125Kw http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Astra J Cosmo 1.6T SIDI 125Kw http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Re: Problém s nastartováním
Ano a taky to muze byt i skrtici klapka zanesena karbonem ze spetneho nasavani vyfukovych plynu a oleje z odvetravani klikovky. Takze koupit sprej na cisteni klapek/karburatoru a zkusit ji vycistit. Da se jeste diagnostikou prekalibrovat, aby si nasla min a max, ale mozna postaci ji jen na dalnici maximalne otevrit - plnym plynem.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011