Dotazy nového Astráka

Zde řešíme vše co se týká interiéru a exteriéru mimo tzv. tuningu a stylingu, na to máme jinou sekci...
Uživatelský avatar
tomax
Příspěvky: 182
Registrován: 17 říj 2014, 23:27

Re: Dotazy nového Astráka

Příspěvek od tomax » 17 srp 2015, 14:06

Ahoj, dovolim si na cast pridat sve komentare:

Automatické přepínání dálkových světel - Z meho pohledu funkce nespolehliva a v realnem svete ma velmi omezene pouziti. Pokud je zdroj svetla mimo urcity vyhled, nebo je schovany za svodidlem (kabina kamionu), tak clovek nechtene oslnuje a auto samo neprepne. Na druhou stranu, pokud je podel cesty nejaky zdroj svetla a zasahuje do vyhledu kamery, zbytecne prepina. Navic je to velmi pomale, prepina na posledni chvili (vetsina lidi vas vyblikne) a paradoxne po mijeni auta zbytecne ceka dalsi 2,5s nez prepne. Funkce je to hezka, ale nakonec jsem to prestal pouzivat. Navic velmi nevhodne zvolene zapinani/vypinani teto funkce a naprosto nehorazne velky kryt zabirajici cast vyhledu ridice.

Senzor stěračů - Naprosto dementni ovladani citlivosti bez moznosti pouzit jako prvni stupen interval. V praxi to znamena, ze pri lehkem desti to nejde spravne nastavit. Bud to nestira vubec nebo to stira porad - asi to hodne ovlivnuje film na skle. Resim to vypnutim a stiranim rucne podle potreby. Strasne moc bych chtel alespon jeden zakladni interval.

Parkovací senzory - Na parkovani ve meste nepouzitelne, protoze pipak zahlasi konec uz cca 20-30cm pred aktualni prekazkou. Takze do mensich mezer bud s citem nebo na pusinku. Budu to resit po zaruce montazi parkovaci kamery. Navic na Biturbo nejdou objednat predni senzory.

Vyhřívání sedadel a volantu - Za me prijatelne, i kdyz trva nahrati delsi dobu. Vyhrivani na volantu je spis jako funkce "aby me volant nestudil".

Podsvícení interiéru - Naprosto k nasrani pro delsi cesty v noci. Nejnizsi uroven podsviceni (palubka, radio) je stale tak velka, ze to obtezuje me oci a zbytecne to vic unavuje (zlate H!). Pokud jedu nekolik hodin v noci, vypinam podsviceni radia pres Config. Palubka bohuzel stahnout vic nejde a radio se pri jakemkoli ovladani znovu probudi.

Ergonomická přední sedadla - Elektricky nastavitelne sedadla bych si od Opelu uz nikdy neobjednal. Zpusob dofukovani bederky mi pripada nekvalitni oproti jinym znackam. Prakticky to znamena, ze se clovek opira o hodne tvrdy vzduchovy vak. Pokud sedim u spolujezdce (kde to nemam), citim se mnohem pohodlneji. Nekolik novinaru si stezovalo na testech, ze je z toho boli zada at voli jakekoli nastaveni - citim se podobne. Sportovnost sedadel je nedostatecna, velmi slabe bocni vedeni - ale to je jakysi opel-kompromis na prumernou velikost zadku/zad. Kdyby to bylo jeste sportovnejsi, tlusty clovek by se do toho nevesel.

Senzory tlaku v pneu - Naprosty souhlas, paskvil nejvyssiho kalibru. Zatim to resim prezouvanim, tedy mam porad ty stejne disky a v pneuservisu jsou zaskoleni, aby to neznicili.

Kufr/vnitrni prostor - Naproste zklamani a jeden z nejhorsich vysledku ve sve tride. Z venku velke auto, uvnitr spousta plastu a vyplni, vysledek je malo mista. Oktavka je nedostizna, Opel to trosku nezvladnul.

Vaha auta - 1700 kg je velky ulet (mam ja). Nema cenu vypisovat, jak to ovlivnuje jizdu/provoz. Proste to je spatne a auta maji ztracet na vaze, nikoliv s novou generaci nabirat stovky kil navic. Opel aspon tolik nepodvadi jako treba Ford u noveho Mondea.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)

Reklama
 

Uživatelský avatar
em.
Příspěvky: 8
Registrován: 22 led 2015, 14:29
Bydliště: Praha

Re: Dotazy nového Astráka

Příspěvek od em. » 17 srp 2015, 14:29

Takže se v podstatě shodujeme, až na to, že já tak kriticky nevidím funkci automatického přepínání světel. Ale máš pravdu, že jsem zapomněl zdůraznit - dle mého názoru - nešťastné řešení vypínání automatiky a ruční ovládání dálkových světel. Výsledek bývá ten, že toho chudáka před sebou ve snaze neoslnit naopak oslním ještě více, protože se s automatikou přetahujeme a výsledkem bývá naopak zapnutí dálkových světel. Může to být ale mojí nešikovností.
Jsem trochu uklidněn, že senzor stěračů není problém pouze mého auta.
Senzory stěračů a parkování, vyhřívání a "sportovnost" sedadel a volantu, senzory tlaku, obsah kufru a váha auta - i tady máme stejné pocity.
To "kosmické" podsvícení mi ale tak zlé nepřijde, vzpomínám si kdysi na nutné přelepení modré kontrolky dálkových světel ve Fordu Sierra, to bylo mnohem horší :-)
Díky Tobě i Xavierovi za potvrzení...
Naposledy upravil(a) em. dne 17 srp 2015, 14:32, celkem upraveno 1 x.
Astra J ST A20DTH Cosmo (MY2015)

Xavier
Příspěvky: 2303
Registrován: 18 čer 2012, 16:00

Re: Dotazy nového Astráka

Příspěvek od Xavier » 17 srp 2015, 14:32

tiez by som este dodal
citujem "Senzor stěračů - Naprosto dementni ovladani citlivosti bez moznosti pouzit jako prvni stupen interval. V praxi to znamena, ze pri lehkem desti to nejde spravne nastavit. Bud to nestira vubec nebo to stira porad - asi to hodne ovlivnuje film na skle. Resim to vypnutim a stiranim rucne podle potreby. Strasne moc bych chtel alespon jeden zakladni interval."

to si uplne vystihol. myslim si, ze je to softwarova zalezitost, kedze na 2012 to fungovalo o 200% lepsie. ale ani tonebolo dokonale. tu je to prakticky nepouzitelne, mam to na najcitlevejsom a niekedy reaguje velmi, niekedy sotva. beriem to ako dalsie kurvitko po facelifte, kde cosi fungovalo i ked nie na 100percent a dokazali to doladit na nulu. Palec hore inzinierom v opli.

ergonomicke sedadla. nechcel by som ich ani ja. obycajne cosmo sedadlo boli pre mna lepsie. bedrovu opierku mam uplne dozadu, teda nech ju necitim, lebo to pumpovanie fakt tvrde. a stale sa v nich citim stiesnene aj napriek mojim necelych 80kg.

vyhrievanie volantu a sedadiel v pohode. spociatku je volant teplejsi, ale potom sa to rozlozi a ok. za mna asi najviac pouzivana vec od januara som ju mal zapnutu tusim denne celu cestu az do marca/aprila

a teraz otazka, ako vypnes podsvietenie radia v noci?
ja som to stiahol tak, ze je to prijatelne, no i tak tacho je slabsie podsvietene ako display
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L

Uživatelský avatar
em.
Příspěvky: 8
Registrován: 22 led 2015, 14:29
Bydliště: Praha

Re: Dotazy nového Astráka

Příspěvek od em. » 17 srp 2015, 16:54

Nevím, jestli to tak Tomax myslel, ale mám pocit, že rádio (resp. obrazovka) jde skutečně někde v menu dočasně vypnout. Osobně tam dávám navigaci, která v nočním režimu zase tolik neoslňuje. Ale škoda, že nelze rádio (resp. obrazovka) nějakým tlačítkem jednoduše vypnout. Tedy alespoň mně to po "vypnutí" hodí (opět svítící) logo Opel...
Astra J ST A20DTH Cosmo (MY2015)

Uživatelský avatar
softOPC
Příspěvky: 571
Registrován: 05 úno 2013, 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy nového Astráka

Příspěvek od softOPC » 17 srp 2015, 18:57

Lze dohrát obrázky .jpg a .gif a stačí dát černou místo obrázku a vyvolat postupným stiskem tlačítka info.
ex.Astra OPC 2013 280k 12,2/100 downpipe, HJS cat, M-Tech Byla moc fajn
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz

Uživatelský avatar
em.
Příspěvky: 8
Registrován: 22 led 2015, 14:29
Bydliště: Praha

Re: Dotazy nového Astráka

Příspěvek od em. » 17 srp 2015, 19:53

Hmmmm, tak to je zajímavý trik, vyzkouším. Díky.
Astra J ST A20DTH Cosmo (MY2015)

pico
Příspěvky: 622
Registrován: 17 pro 2012, 16:44
Bydliště: Bratislava - Ruzinov

Re: Dotazy nového Astráka

Příspěvek od pico » 17 srp 2015, 20:40

Senzor dazda rovnako funguje aj v synovej Mazde 3. T.z., ze pri mrholeni casto vaha, ci zotrie sklo alebo nie. Sedadlo daj pozriet v servise lebo ja mam cez 120 kg ( uz s tym nieco robim ) a zatial ( klop na drevo ) nevrzga.
Astra J, 1,4 T, 103 kW, Enjoy+, Silver lake, 02/2013

janci4
Příspěvky: 60
Registrován: 02 dub 2015, 09:31

Re: Dotazy nového Astráka

Příspěvek od janci4 » 17 srp 2015, 21:37

Xavier píše:Celkom pekne a objektivne si to zhrnul. Skoda, ze vyrobca nema linku, kam by sa taketo cenne nazory dali zasielat.
+1

Xavier
Příspěvky: 2303
Registrován: 18 čer 2012, 16:00

Re: Dotazy nového Astráka

Příspěvek od Xavier » 17 srp 2015, 23:13

A ten trik ci stlmenie ide aj na cd400? Asi nie, ze?
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L

Uživatelský avatar
softOPC
Příspěvky: 571
Registrován: 05 úno 2013, 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy nového Astráka

Příspěvek od softOPC » 17 srp 2015, 23:50

No to jsem si neuvědomil, je to jen pro navi verze.
Naposledy upravil(a) softOPC dne 19 srp 2015, 09:07, celkem upraveno 1 x.
ex.Astra OPC 2013 280k 12,2/100 downpipe, HJS cat, M-Tech Byla moc fajn
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz

Odpovědět