Zatečená komfortná jednotka (Comfort Unit) výrobná vada?-
Zatečená komfortná jednotka (Comfort Unit) výrobná vada?-
Ahojte oplíkovci
sto rokov som tu nebol. Vyskytla sa mi zaujímavá situácia, čo mi prišla vhodná na zazdieľanie aj pre ostatných a možno mi aj poradíte niečo
Nenašiel som podobnú tému, tak som založil novú... snáď som to dobre pozeral.
Astra J R.V. 2012 103kW Cosmo, pôvodom podľa vin z Russelsheimu, čo už lepšie miesto si neviem predstaviť odkiaľ by malo pôvod
V skratke je to o tri odseky nižšie
V dĺžke:
Z auta mám transformer. Ale decepticon nie autobot. Počas jazdy počas masového sťahovania národov v nedeľu na R1 sa rozhodlo autisko testovať moje nervy. Začalo to opakovaným vypnutím tempomatu, potom sa pridalo samovoľný pohyb zadného stierača a dávkovaním kvapaliny na sklo, až dokiaľ nevyčerpalo kompletne celú nádržku. Palubák zahlásil prázdny stav nádržky a stierač si išiel ďalej a pumpa vysala aj to čo tam v nádržke nebolo Zastaviť to nešlo. Na Donovaloch nem dobrý nápad. Išiel som ďalej a pridalo sa zrazu náhodné chyby na palubovke, "Airbag, ESP, chyba serva, pokus o ukradnutie vozidla (WTF ), nedetekovaný pás spolujazdca a potom gradácia, vypnutie svetiel, vypnutie rádia, vypnutie ambient osvetlenia interériu, potom reset palubovky, random odomykanie/zamykanie počase cesty, deaktivácia smeroviek, výstražných svetiel. A nakoniec skapala palubovka zhasla úplne, Tma ako v tuneli. Svetlá šli nastaviť na tvrdo vypínačom, smerovky nefungovali vôbec. Palubovka ožila, ale ručičky ukazovali 0 ako pri zhasnutom motore. 0km, 0 ot/s, 0l v nádrži, 0°C motora a zamrznutý odometer Opakovalo sa to viackrát, sem tam nabehla palubovka so všetkými omaľovánkami ako mala a stierač sa ukľudnil a smerovky šli opäť. Otras takto jazdiť, úplne nebezpečné, zaradil som sa do pravého pruhu a spomalene jazdil až kým som nenarazil na pomalšie vozidlo predomnou Takto sa to opakovalo viac krát... až kým som neprišiel bezpečne na najbližšie odpočívadlo. Tam som to riskol, že snád reštart pomôže. Stalo sa tak. Motor som zhasol a kľúč vytiahol nech uvidím chyby palubáku pri inicializácii. Dal som kľúč späť a už som nenatočil. Radosť. Plne naložené auto + dvaja pasažieri, večer nedeľa a abnormálne plné odpočívadlo a diaľnica... Rozhodol som sa odpojiť batériu, otváranie dverí nefungovalo, tak som musel na štýl embéčiek otvárať ručne zvnútra každé dvere a dostať sa zvnútra do kufra ku kľúčom. Odpojil som batériu, počkal a zapojil. Všetko sa tvári OK, autodiagnostika nehlási žiadnu chybu, len motor neštartuje. Po 10 otočení kľúča, (už som sa bál, že pokazím štartér) to nabehlo a ukazovalo chybu nabíjania. Chyba baterky? Alternátor? Hmm.
Riskol som to a došiel do Bratislavy. Po 20 minútach to zmätkovalo podobne, len už bez mávania stieračov. Opäť výpadky svetiel, budíkov, tisíc hlásení chýb atď. Nechcel som riskovať odťah, alebo že to zdochne počas jazdy čo, motor šiel úplne dobre, žiadna zmena jazdných vlastností ani výpadok serva, len obslužná elektronika totálne zlyhávala. Tak som odkrivkal do cieľa. Keď som došiel domov, vytiahol som kľúč, a motor naštartoval sám Mám aj video. Bezkľúčový štart Bez nutnosti preprogramovania RJ.
Kľúč som vložil do zapaľovania, transformer zdochol, kľúč som vytiahol a brzdové svetlá svietili, ventilátor sa točil aj svetlá svietili ako keby motor bežal... chudák. Opätovný pokus o štart už neúspešný. Najedovaný som odpjil batériu aby mi transformer neušiel do rána, alebo niečo sa nestalo v noci.
Ráno som to chcel odviesť do servisu. Nezmyselné cvakanie zámkov dverí, inak žiadne chyby na palubovke. Otupela? Štart nemožný. Batériu som zmeral, nemala šťavu. Skúšačkou na alternátor som zmeral, že dával 14,4V, tak nie je na vine. Na káble som to ale natočil a autisko sa tvárilo, že je OK. Doniesol som to do nemenovaného autorizovaného servisu. Expresne ma vzali a tipovali batériu a vylúčili RJ, lebo inak by som ani nenaštartoval a motor nešiel. Čo sa mi zdala blbosť viniť ročnú super Exide Premium tuti fruti batériu, lebo auto blblo počas jazdy a totálne nezmyselne a zákerne. Alebo vraj alternátor. No už skôr...
Skrátené story a jeho jadro
Po pol dni skúšania a testovania batérie v servise odhalili, že v stredovom paneli zo strany spolujazdca pod krytom je kompoment - riadiaca jednotka komfortu naliata vodou... Doska skorodovaná, niektoré SMD súčastky rozpadnuté od vlhkosti. Urobili diagnostiku a vytlačili mi krásny "herbár" chýb, čo sa nazbieralo do logu. Ľúbivé čítanie veru... medzi chybami boli chuťovky ako výpadok komunikácie CAN, výpadok nárazových senzorov v prednej maske, výpadok airbagu, výpadok serva, výpadok neviem čoho, prestal som počúvať aj čítať... výpadok brzdového osvetlenia... proste ak by prišlo ku kriízovej situácii bezpečnosť nadovšetko.
V prílohe máte obrázok. Ako to vyzeralo v plnej paráde. Elektrikár mi prezradil, že vraj som tretí človek s týmto problémom.
Q1: Ako sa vôbec také môže niečo stať?
Autom sa posledné mesiace ani nejazdilo, je pravda, že boli väčšie zmeny teplôt, alebo pretieklo nejako od ďalšej fail vady z pravého stierača alebo z klímy? Netuším. Sklamanie s autom ako takým je trvalé.
Cenu vyčíslil servis na 500€ diel, programovanie jednotky 150€, nasadenie, diagnostika. Proste liter až sa zapráši ani neviem ako... I keď naozaj toľko do toho treba liať peňazí?
Videl som na bazároch predaj použitých RJ Komfortu, originál číslo dielu neviem. Ale cena z druhej ruky sa pohybovala okolo 70-150 euro.
Q2: Je to pre celú J sériu spred faceliftu rovnaký modul? Alebo záleží od stupňa výbavy alebo motora?
Q3: Je to vôbec nutné programovať? Vraj plug&play.
Q4: Dá sa toto považovať za výrobnú vadu?
Q5: Ak áno, existuje šanca to nejako vybojovoať o opravu bez krvácania peňaženky?
Ak ste to zvládli až sem, ďakujem vám za pozornosť. A námatkovo si prezrite aj svoje Astriská, ak sa rozhodnete ísť na dovolenku, aby vás to auto nenechalo kdesi v kopcoch mimo signálu GPS a mobilnej siete ako to už býva
Za hodnotné príspevky vopred ďakujem.
sto rokov som tu nebol. Vyskytla sa mi zaujímavá situácia, čo mi prišla vhodná na zazdieľanie aj pre ostatných a možno mi aj poradíte niečo
Nenašiel som podobnú tému, tak som založil novú... snáď som to dobre pozeral.
Astra J R.V. 2012 103kW Cosmo, pôvodom podľa vin z Russelsheimu, čo už lepšie miesto si neviem predstaviť odkiaľ by malo pôvod
V skratke je to o tri odseky nižšie
V dĺžke:
Z auta mám transformer. Ale decepticon nie autobot. Počas jazdy počas masového sťahovania národov v nedeľu na R1 sa rozhodlo autisko testovať moje nervy. Začalo to opakovaným vypnutím tempomatu, potom sa pridalo samovoľný pohyb zadného stierača a dávkovaním kvapaliny na sklo, až dokiaľ nevyčerpalo kompletne celú nádržku. Palubák zahlásil prázdny stav nádržky a stierač si išiel ďalej a pumpa vysala aj to čo tam v nádržke nebolo Zastaviť to nešlo. Na Donovaloch nem dobrý nápad. Išiel som ďalej a pridalo sa zrazu náhodné chyby na palubovke, "Airbag, ESP, chyba serva, pokus o ukradnutie vozidla (WTF ), nedetekovaný pás spolujazdca a potom gradácia, vypnutie svetiel, vypnutie rádia, vypnutie ambient osvetlenia interériu, potom reset palubovky, random odomykanie/zamykanie počase cesty, deaktivácia smeroviek, výstražných svetiel. A nakoniec skapala palubovka zhasla úplne, Tma ako v tuneli. Svetlá šli nastaviť na tvrdo vypínačom, smerovky nefungovali vôbec. Palubovka ožila, ale ručičky ukazovali 0 ako pri zhasnutom motore. 0km, 0 ot/s, 0l v nádrži, 0°C motora a zamrznutý odometer Opakovalo sa to viackrát, sem tam nabehla palubovka so všetkými omaľovánkami ako mala a stierač sa ukľudnil a smerovky šli opäť. Otras takto jazdiť, úplne nebezpečné, zaradil som sa do pravého pruhu a spomalene jazdil až kým som nenarazil na pomalšie vozidlo predomnou Takto sa to opakovalo viac krát... až kým som neprišiel bezpečne na najbližšie odpočívadlo. Tam som to riskol, že snád reštart pomôže. Stalo sa tak. Motor som zhasol a kľúč vytiahol nech uvidím chyby palubáku pri inicializácii. Dal som kľúč späť a už som nenatočil. Radosť. Plne naložené auto + dvaja pasažieri, večer nedeľa a abnormálne plné odpočívadlo a diaľnica... Rozhodol som sa odpojiť batériu, otváranie dverí nefungovalo, tak som musel na štýl embéčiek otvárať ručne zvnútra každé dvere a dostať sa zvnútra do kufra ku kľúčom. Odpojil som batériu, počkal a zapojil. Všetko sa tvári OK, autodiagnostika nehlási žiadnu chybu, len motor neštartuje. Po 10 otočení kľúča, (už som sa bál, že pokazím štartér) to nabehlo a ukazovalo chybu nabíjania. Chyba baterky? Alternátor? Hmm.
Riskol som to a došiel do Bratislavy. Po 20 minútach to zmätkovalo podobne, len už bez mávania stieračov. Opäť výpadky svetiel, budíkov, tisíc hlásení chýb atď. Nechcel som riskovať odťah, alebo že to zdochne počas jazdy čo, motor šiel úplne dobre, žiadna zmena jazdných vlastností ani výpadok serva, len obslužná elektronika totálne zlyhávala. Tak som odkrivkal do cieľa. Keď som došiel domov, vytiahol som kľúč, a motor naštartoval sám Mám aj video. Bezkľúčový štart Bez nutnosti preprogramovania RJ.
Kľúč som vložil do zapaľovania, transformer zdochol, kľúč som vytiahol a brzdové svetlá svietili, ventilátor sa točil aj svetlá svietili ako keby motor bežal... chudák. Opätovný pokus o štart už neúspešný. Najedovaný som odpjil batériu aby mi transformer neušiel do rána, alebo niečo sa nestalo v noci.
Ráno som to chcel odviesť do servisu. Nezmyselné cvakanie zámkov dverí, inak žiadne chyby na palubovke. Otupela? Štart nemožný. Batériu som zmeral, nemala šťavu. Skúšačkou na alternátor som zmeral, že dával 14,4V, tak nie je na vine. Na káble som to ale natočil a autisko sa tvárilo, že je OK. Doniesol som to do nemenovaného autorizovaného servisu. Expresne ma vzali a tipovali batériu a vylúčili RJ, lebo inak by som ani nenaštartoval a motor nešiel. Čo sa mi zdala blbosť viniť ročnú super Exide Premium tuti fruti batériu, lebo auto blblo počas jazdy a totálne nezmyselne a zákerne. Alebo vraj alternátor. No už skôr...
Skrátené story a jeho jadro
Po pol dni skúšania a testovania batérie v servise odhalili, že v stredovom paneli zo strany spolujazdca pod krytom je kompoment - riadiaca jednotka komfortu naliata vodou... Doska skorodovaná, niektoré SMD súčastky rozpadnuté od vlhkosti. Urobili diagnostiku a vytlačili mi krásny "herbár" chýb, čo sa nazbieralo do logu. Ľúbivé čítanie veru... medzi chybami boli chuťovky ako výpadok komunikácie CAN, výpadok nárazových senzorov v prednej maske, výpadok airbagu, výpadok serva, výpadok neviem čoho, prestal som počúvať aj čítať... výpadok brzdového osvetlenia... proste ak by prišlo ku kriízovej situácii bezpečnosť nadovšetko.
V prílohe máte obrázok. Ako to vyzeralo v plnej paráde. Elektrikár mi prezradil, že vraj som tretí človek s týmto problémom.
Q1: Ako sa vôbec také môže niečo stať?
Autom sa posledné mesiace ani nejazdilo, je pravda, že boli väčšie zmeny teplôt, alebo pretieklo nejako od ďalšej fail vady z pravého stierača alebo z klímy? Netuším. Sklamanie s autom ako takým je trvalé.
Cenu vyčíslil servis na 500€ diel, programovanie jednotky 150€, nasadenie, diagnostika. Proste liter až sa zapráši ani neviem ako... I keď naozaj toľko do toho treba liať peňazí?
Videl som na bazároch predaj použitých RJ Komfortu, originál číslo dielu neviem. Ale cena z druhej ruky sa pohybovala okolo 70-150 euro.
Q2: Je to pre celú J sériu spred faceliftu rovnaký modul? Alebo záleží od stupňa výbavy alebo motora?
Q3: Je to vôbec nutné programovať? Vraj plug&play.
Q4: Dá sa toto považovať za výrobnú vadu?
Q5: Ak áno, existuje šanca to nejako vybojovoať o opravu bez krvácania peňaženky?
Ak ste to zvládli až sem, ďakujem vám za pozornosť. A námatkovo si prezrite aj svoje Astriská, ak sa rozhodnete ísť na dovolenku, aby vás to auto nenechalo kdesi v kopcoch mimo signálu GPS a mobilnej siete ako to už býva
Za hodnotné príspevky vopred ďakujem.
ASTRA J 1,4 T 103kW Cosmo / 2012
- Reklama
Re: Zatečená komfortná jednotka (Comfort Unit) výrobná vada?
Človeče, hotový horor - neviem ako a prečo Ti tam natiekla voda, no na YT je video ako vyčistiť a dezinfikovať klímu v Astre a tam maník pred nastriekaním čistiacej peny cez prepadovú hadičku (za krytom na strane spolujazdca) odskrutkoval modul nejakej riadiacej jednotky (umiestnený priamo pod klímou) a zakryl ho igelitovým vreckom a handríkom - čiže sa o možnom zatečení tých modulov vie, ale výrobca s tým nerobí nič a zaujal pravdepodobne "polohu mrtvého chrobáka".
Link na to video: https://www.youtube.com/watch?v=OFZ5_6ivzac
Link na to video: https://www.youtube.com/watch?v=OFZ5_6ivzac
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Zatečená komfortná jednotka (Comfort Unit) výrobná vada?
Ak je ta RJ v stredovom paneli zo strany spolujazdca, ako sa tam moze dostat voda? Je to predsa v interieri. Alebo je to z klimy, ci cistenia klimy?
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Zatečená komfortná jednotka (Comfort Unit) výrobná vada?
Ďakujem za odpovede.
No toto video mi otvorilo oči. Je to presne tá jednotka, ako bola ukázaná vo videu. Presne túto mi otvorili a ukázali v nej vodu. Nový diel stojí okolo 550€. Nový zháňať sám nejdem. Ďakujem pekne.
Pre letom som dával do toho istého servisu tu klímu čistiť. Tak sa ich na to spýtam, že ako sa tam nabrala voda. Lebo to skorodovanie SMD dielov mohlo trvať nejakú dobu, nie je to za pár dní a v lete zasa toľko nepršalo a ja som niekoľko mesiacov nejazdil, lebo som bol v zahraničí. Kto vie, či tá hadička povolila sama a ulialo sa čosi do priestoru, alebo nedodržali dôsledne postup pri čistení klímy. Ťažko povedať. Ale tento argument použijem.
Existuje to možnosť vyreklamovať? To je podľa mňa nedokázateľné
No toto video mi otvorilo oči. Je to presne tá jednotka, ako bola ukázaná vo videu. Presne túto mi otvorili a ukázali v nej vodu. Nový diel stojí okolo 550€. Nový zháňať sám nejdem. Ďakujem pekne.
Pre letom som dával do toho istého servisu tu klímu čistiť. Tak sa ich na to spýtam, že ako sa tam nabrala voda. Lebo to skorodovanie SMD dielov mohlo trvať nejakú dobu, nie je to za pár dní a v lete zasa toľko nepršalo a ja som niekoľko mesiacov nejazdil, lebo som bol v zahraničí. Kto vie, či tá hadička povolila sama a ulialo sa čosi do priestoru, alebo nedodržali dôsledne postup pri čistení klímy. Ťažko povedať. Ale tento argument použijem.
Existuje to možnosť vyreklamovať? To je podľa mňa nedokázateľné
ASTRA J 1,4 T 103kW Cosmo / 2012
Re: Zatečená komfortná jednotka (Comfort Unit) výrobná vada?
Podla mna to nevyreklamujes. Ak nieco reklamujes a neuznaju ti reklamaciu, tak mas pravo na nezavisly posudok. Posudok hradi servis aj v pripade ak vinu nezavinil on. A kedze cena posudku asi prevysi diel, je to jeden zo sposobov ako na nich tlacit. Na druhej strane, potrebujes na to sikovneho pravnika, takze ak si neplatis pausalne nejakého, asi sa ti tym neoplati tiez zaoberat, lebo ti to zhltnu naklady.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Zatečená komfortná jednotka (Comfort Unit) výrobná vada?
pozeral som to video. ta rura, co ju odpajal, je rura kondenzu s AC?
celkom som nepochopil, preco volil tento sposob dezinfekcie. Len tak sa da dostat k vyparniku?
Ja pouzivam spray a idem zhora ako je filter, tak preto som prekvapeny.
Zaroven, ak ta rura nie je odpojena, ako moze zatiect do jednotky voda? Myslim si, ze tam bude suvis s manipuláciou pri cisteni.
celkom som nepochopil, preco volil tento sposob dezinfekcie. Len tak sa da dostat k vyparniku?
Ja pouzivam spray a idem zhora ako je filter, tak preto som prekvapeny.
Zaroven, ak ta rura nie je odpojena, ako moze zatiect do jednotky voda? Myslim si, ze tam bude suvis s manipuláciou pri cisteni.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Zatečená komfortná jednotka (Comfort Unit) výrobná vada?
Viac menej som podobnú odpoveď čakal, že sa to reklamovať nedá Ktovie ako riešili predošlých majiteľov rovnako poškodených...
Chcel by som vedieť, ako sa dá zistiť a posúdiť, kedy je vada vyslovene výrobná alebo defekt zo zlého dizajnu, ako je tu vlákno o prevodovkách.
Na súdne spory určite nemám nervy. Nenašiel som nikoho s podobným problémom
Dnes mal diel prísť, nikto sa mi neozval. No zajtra uvidíme, ale som bez auta pravdepodobne 2 týždne.
V servise sa pýtali , či som netepoval auto, alebo nevylial niečo na podlahu. A ja, že áno, ale už pred rokom. V auguste a septembri auto vôbec nejazdilo. A potom som ho 4krát prevetral na dlhšie trasy a potom denne do práce 20km. Nič viac. Ale ani raz za toto obdobie som nechytil žiadny seriózny dážď.
Je pravda, že som deň predtým ako sa to stalo auto umýval, alebo iba oplachoval záhradnou hadicou s mizerným tlakom a so zavretými oknami Ale žeby to natieklo od tejto akcie?, to je vysoko nepravdepodobné. Takže to musí byť klíma, alebo nejaká zrada, ktorá čakala a prejavila sa až teraz.
Ja som sám klímu nikdy ani tento panel nerozoberal, takže neovládam ako je uloženie hadičiek od klímy na odvod vlhkosti atď. Ale po pozretí videa sa mi to zdá jediný spôsob ako sa to tam mohlo dostať, resp. zhora to tam mohlo zatiecť, ale je to zrada. Nech na to nalejú vodu zhoda, či je niečo mokré pod palubovkou aj vyššie ako je tá jednotka.
Tak či tak, sa mi zdá servis dosť drahý. Najhoršie, že aftermarketové diely na to neexistujú. Čosi hovorili o programovaní jednotky, čo nviem posúdiť. Preto som oslovil fórum. Niečo sa programuje, ale toto mi prišla ako obyč doska s obslužným obdvodom pre elektroniku. Ešte skúsim otázku položiť inde. Či je to vyslovene jeden part number Komfort RJ pre celú sériu a či sa naozaj programuje. Aj iné autiská toto majú, tak rátam podobný princíp.
Chcel by som vedieť, ako sa dá zistiť a posúdiť, kedy je vada vyslovene výrobná alebo defekt zo zlého dizajnu, ako je tu vlákno o prevodovkách.
Na súdne spory určite nemám nervy. Nenašiel som nikoho s podobným problémom
Dnes mal diel prísť, nikto sa mi neozval. No zajtra uvidíme, ale som bez auta pravdepodobne 2 týždne.
V servise sa pýtali , či som netepoval auto, alebo nevylial niečo na podlahu. A ja, že áno, ale už pred rokom. V auguste a septembri auto vôbec nejazdilo. A potom som ho 4krát prevetral na dlhšie trasy a potom denne do práce 20km. Nič viac. Ale ani raz za toto obdobie som nechytil žiadny seriózny dážď.
Je pravda, že som deň predtým ako sa to stalo auto umýval, alebo iba oplachoval záhradnou hadicou s mizerným tlakom a so zavretými oknami Ale žeby to natieklo od tejto akcie?, to je vysoko nepravdepodobné. Takže to musí byť klíma, alebo nejaká zrada, ktorá čakala a prejavila sa až teraz.
Ja som sám klímu nikdy ani tento panel nerozoberal, takže neovládam ako je uloženie hadičiek od klímy na odvod vlhkosti atď. Ale po pozretí videa sa mi to zdá jediný spôsob ako sa to tam mohlo dostať, resp. zhora to tam mohlo zatiecť, ale je to zrada. Nech na to nalejú vodu zhoda, či je niečo mokré pod palubovkou aj vyššie ako je tá jednotka.
Tak či tak, sa mi zdá servis dosť drahý. Najhoršie, že aftermarketové diely na to neexistujú. Čosi hovorili o programovaní jednotky, čo nviem posúdiť. Preto som oslovil fórum. Niečo sa programuje, ale toto mi prišla ako obyč doska s obslužným obdvodom pre elektroniku. Ešte skúsim otázku položiť inde. Či je to vyslovene jeden part number Komfort RJ pre celú sériu a či sa naozaj programuje. Aj iné autiská toto majú, tak rátam podobný princíp.
ASTRA J 1,4 T 103kW Cosmo / 2012
Re: Zatečená komfortná jednotka (Comfort Unit) výrobná vada?
V tom videu chlapík hovorí, že pri čistení klímy čistiacou penou je potrebné ten blok BCM (alebo tak nejak) niečim zakryť (nejakým nepremokavým materiálom), lebo do neho môže pri čistení natiecť kondenzát z čistiacej peny a tým ho zničiť - môže sa spáliť - hovorí, že nový stojí desaťtisíce rubľov, čiže pravdepodobne tam bude nejaký problém s netesnosťou bloku topenia a klimatizácie - no aký, to neviem - bolo by to potrebné skutočne vidieť a popozerať potencionálne problémové miesto.
A robí to cez prepadovú hadičku preto, lebo cez ňu sa dostane najkratšou cestou priamo k radiátoru klímy - jednoduchšie ako zvrchu cez výduchové otvory (a zároveň prečistí aj odkapovú (prepadovú) hadičku).
A robí to cez prepadovú hadičku preto, lebo cez ňu sa dostane najkratšou cestou priamo k radiátoru klímy - jednoduchšie ako zvrchu cez výduchové otvory (a zároveň prečistí aj odkapovú (prepadovú) hadičku).
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Zatečená komfortná jednotka (Comfort Unit) výrobná vada?
Tady měl úplně stejný problém a píše, že tu BCM jednotku vyměnil za použitou (pokud jsem to pochopil správně), což bych u Oplu moc nečekal.
Stejně bych tu jednotku zkusil zachránit. Propláchl bych ji v isopropylalkoholu a pořádně vysušil. Ze začátku přirozeně a potom bych ji vzal i horkovzdušnou pistolí nebo fénem (přiměřeně). Pokud by se ani tak nechytla, tak bych vzal mikropájku a propájel vše co bych viděl (i ty šváby za pomocí fluxu). Opět bych ji testnul a kdyby stále nic, tak tam jsou i nějaké BGA šváby a ty bych zkusil prohřát horkovzduškou pořádně (tzv. reflow BGA). Postupně zvyšovat teplotu (pokud to pistole umožňuje, lepší je horkovzdušná stanice) a před tím je ideální dostat pod ten šváb nějaké tavidlo, používám kalafunu rozpuštěnou ve vzpomenutém isopropylakolholu. Z teploty cca 250°C ji zase postupně snižovat, kde celé by to mělo trvat 5-6 minut.
Stejně bych tu jednotku zkusil zachránit. Propláchl bych ji v isopropylalkoholu a pořádně vysušil. Ze začátku přirozeně a potom bych ji vzal i horkovzdušnou pistolí nebo fénem (přiměřeně). Pokud by se ani tak nechytla, tak bych vzal mikropájku a propájel vše co bych viděl (i ty šváby za pomocí fluxu). Opět bych ji testnul a kdyby stále nic, tak tam jsou i nějaké BGA šváby a ty bych zkusil prohřát horkovzduškou pořádně (tzv. reflow BGA). Postupně zvyšovat teplotu (pokud to pistole umožňuje, lepší je horkovzdušná stanice) a před tím je ideální dostat pod ten šváb nějaké tavidlo, používám kalafunu rozpuštěnou ve vzpomenutém isopropylakolholu. Z teploty cca 250°C ji zase postupně snižovat, kde celé by to mělo trvat 5-6 minut.
Astra - 07/2015 - 103kW
Re: Zatečená komfortná jednotka (Comfort Unit) výrobná vada?
Tiez sa priklanam tomu, ze skusit presusit a vyskusat. Tie ostatne postupy su na mna vysoka liga uz
Kazdopadne uz len ta fotka, ze je na nom voda, sposobuje skrat. Mozno by sa za sucha este dala rozchodit. Osobne podl avidea sudiac si nemyslim, ze by to bolo zle umiestnene navrhnute. Skor to mohlo byt neodbornou manipuláciou ci uz pri cisteni klimy, ci inak.
Kazdopadne uz len ta fotka, ze je na nom voda, sposobuje skrat. Mozno by sa za sucha este dala rozchodit. Osobne podl avidea sudiac si nemyslim, ze by to bolo zle umiestnene navrhnute. Skor to mohlo byt neodbornou manipuláciou ci uz pri cisteni klimy, ci inak.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L