chladící kapalina
Re: chladící kapalina
ide tam chladiaca G12
ubytok chladiacej kvapaliny sa mi prejavil po cca 18 000 cestou do HR na letnu dovcu, riesil som to tuna: http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=16&t=744
bolo to priamo po garancke, chybalo asi 0,7L ked som si v HR dialnicnce stupanie 140kmh, 40°C vsimol poskakovanie teploty chladiacej kvapaliny, ale ziadna hlaska nebola.
a teraz v zime som si vsimol, ked som to v oktobri dal opravit, ze sa mi auto po 10km stale nezohreje na 90°C, ked je vonku pod 10°C, co sa teda minulu zimu zohrialo aj ked bolo okolo 0°C. 10km je moja pravidelna cesta do prace, takze to mam dobre odsledovane.
v oktobri teda prisli na jednu vadnu deravu hadicku, diera bola malinka ubytok bol maly a postupny a najviac sa prejavil len v extremnej zatazi, kedy razom uniklo viac kvapaliny, ale aby si bezne clovek vsimol ubytok muselo by to liat ako z krhle, lebo servisaci hovorili ze 6 hodin hladali kde to ubyva mne...
ubytok chladiacej kvapaliny sa mi prejavil po cca 18 000 cestou do HR na letnu dovcu, riesil som to tuna: http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=16&t=744
bolo to priamo po garancke, chybalo asi 0,7L ked som si v HR dialnicnce stupanie 140kmh, 40°C vsimol poskakovanie teploty chladiacej kvapaliny, ale ziadna hlaska nebola.
a teraz v zime som si vsimol, ked som to v oktobri dal opravit, ze sa mi auto po 10km stale nezohreje na 90°C, ked je vonku pod 10°C, co sa teda minulu zimu zohrialo aj ked bolo okolo 0°C. 10km je moja pravidelna cesta do prace, takze to mam dobre odsledovane.
v oktobri teda prisli na jednu vadnu deravu hadicku, diera bola malinka ubytok bol maly a postupny a najviac sa prejavil len v extremnej zatazi, kedy razom uniklo viac kvapaliny, ale aby si bezne clovek vsimol ubytok muselo by to liat ako z krhle, lebo servisaci hovorili ze 6 hodin hladali kde to ubyva mne...
MEGANE I 1,6i 05-07
ALTEA 1,6 MPI 07-13
IGNIS 1,3 VVT LPG 1/13-10/14
ASTRA J TS A14NET LPG 10/14
ALTEA 1,6 MPI 07-13
IGNIS 1,3 VVT LPG 1/13-10/14
ASTRA J TS A14NET LPG 10/14
- Reklama
Re: chladící kapalina
blesk píše:Tak jsem zjistil, ze maly unik jeste neni zavada, kdyz to uz ale tece, je to problem:
5. Když trochu ubývá
Vodní pumpa může vykazovat malý průsak. Jedině tak je její hřídel glykolem mazána po celé délce. Pokud však barvivo není jen v okolí hřídele, ale už stéká v proudech, půjde o únik nadměrný. Chladicí kapalina se může ztrácet tempem maximálně 0,5 l/10 000 km, a ani to už není dobré – jen tak malý únik bude těžké odhalit. Nikdy nejezděte autem, kde mizí rychleji. Skrz poškozenou hlavu může pronikat do oleje, což znamená velké riziko zadření motoru.http://www.auto.cz/test-chladicich-kapa ... nout-78004Vžité označení G12 je původním obchodním označením originální kapaliny Volkswagenu odpovídající interní normě VW TL 774-D. Kapalina G12+ (dle normy VW TL 774-F) se od ní liší jen méně kontrastním barvivem. Původní G12 totiž příliš zbarvovala přirozené úniky skrz vodní pumpu, což zákazníky děsilo a věc reklamovali. A nechtěli slyšet, že aby byla pumpa mazána, musí určité velmi malé množství kapaliny propouštět.
Na original obalu GM je dolit kouhotkovou vodu.
V clanku je vysvetleni:
2. Používat destilovanou vodu?
Kvalitní chladicí kapaliny obsahují přísady proti tvorbě vodního kamene, tudíž je možné mísit je s běžnou vodou z kohoutku. Destilovaná (běžně k dostání u čerpacích stanic) by teoreticky měla být lepší, neboť žádné minerály neobsahuje. I většina výrobců používá do hotových směsí demineralizovanou vodu. „Demineralizovaná možná může být, ale destilovanou přímo zakazuji,“ vysvětluje František Lasovský, velmi zkušený mechanik z Čestlic za Prahou. „Voda, jejíž schopnost rozpouštět minerály a kovy není už částečně nasycená, je velmi hladová a agresivní vůči součástem motoru. Na základě svých dlouholetých zkušeností doporučuji vodu z kohoutku. Samozřejmě ne tvrdou z venkovské studny, ale měkkou z městského vodovodního řadu.“ Frantovi bychom věřili.
Navod na vymenu:
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... d_filling/
Takze pozor, zase zmena.
VW doporucuje davat misto kouhoutkove vody destilku
Co ja jsem naposled dolil asi 3dc chladici s kohoutkovou vodou, tak pumpa zahadne prestala rosit. Tak ja uz nevim Opel ma asi jine pumpy nez VW.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: chladící kapalina
Jednou jsem taky doleval nejakou tu decku a pouzil jsem prefiltrovanou vodu z kohoutku, po ktery se netvori vodni kamen ani v rychlovarne konvici, proste takovej kompromis mezi destilkou a obyc vodou
Corsa D Sport 1.4T 88Kw http://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
Astra J Cosmo 1.6T SIDI 125Kw http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Astra J Cosmo 1.6T SIDI 125Kw http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Re: chladící kapalina
Musim zaklepat, ale jak jsem dolil novou chladici smes s obycejnou vodou, tak zadny unik kolem vodni pumpy a hladina v expanzni nadrzce neklesla ani o 1mm za nekolik tisic km.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: chladící kapalina
Chladici kapalina se meni po 5 letech, dal jsem novou a stara pumpa zacala poradne tect. Hledal jsem jakou koupit v aftermarketu.
SKF, Ruville (INA), Airtex, Graf,....?
Nejlevnejsi je americka Airtex, ktera dodava do prvovyroby GM a Ford (i do Astry H) ale je az moc levna a nema dobre recenze.
Pozitivni recenze jsem nasel na italsky Graf. Jako jediny dodava i tesneni pro termostat a jediny ma cervene tesneni jako original. Ostatni maji cerne.
Myslim, ze Graf dela ten original pro GM, ale original ma na krabici Germany, tak nevim. Tesneni v EU je Germany cervene, v USA je Italy a taky cervene.
Mozna se dodavalo vic druhu od ruznych vyrobcu. Stara pumpa ma cerveny plast a nova cerny kolem lopatek. Aktualni Graf ma ten plast taky cerny.
Germany pumpy dela asi GK (mala firma) nebo Ruville (koncern Schaeffler INA), ten uz by dokazal dodavat do vyroby, mozna SKF,... Jenomze tesneni maji cerne a Ruville ma plast sede barvy.
SKF, Ruville (INA), Airtex, Graf,....?
Nejlevnejsi je americka Airtex, ktera dodava do prvovyroby GM a Ford (i do Astry H) ale je az moc levna a nema dobre recenze.
Pozitivni recenze jsem nasel na italsky Graf. Jako jediny dodava i tesneni pro termostat a jediny ma cervene tesneni jako original. Ostatni maji cerne.
Myslim, ze Graf dela ten original pro GM, ale original ma na krabici Germany, tak nevim. Tesneni v EU je Germany cervene, v USA je Italy a taky cervene.
Mozna se dodavalo vic druhu od ruznych vyrobcu. Stara pumpa ma cerveny plast a nova cerny kolem lopatek. Aktualni Graf ma ten plast taky cerny.
Germany pumpy dela asi GK (mala firma) nebo Ruville (koncern Schaeffler INA), ten uz by dokazal dodavat do vyroby, mozna SKF,... Jenomze tesneni maji cerne a Ruville ma plast sede barvy.
Naposledy upravil(a) blesk dne 24 kvě 2016, 11:24, celkem upraveno 1 x.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: chladící kapalina
ja som na g-cku daval len skfkove. uplna dovera
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: chladící kapalina
SKF bola dalsia alternativa o nieco drahsia. Najlacnejsi je Airtex, ale ze uz niesu taki dobri, ako boli.
No ale rozbalim Graf a pozeram tesnenie je cierne Takze vsetky pumpy, co sa daju zohnat maju cierne tesnenie, ale asi aj Opel zacal pouzivat ine pumpy mozno od ineho vyrobcu, ked ich tolko tieklo a ludia sa stazovali. Novy Graf ma iny hradel a farbu plastu, tak mozno od 2007-8 sa konstrukcia zmenila. Uvidime co vydrzi.
Stara pumpa vyzerala presne ako ta hore na obrazku s cervenym tesnenim.
Chlad. kvapalina tiekla cez lozisko, ktore sa krutilo uplne volne oproti novej a tiez z horneho srobu, ktory ide cez kryt rozvodovej retaze, tiekol olej (mozno az do toho loziska, preto sa krutilo tak lahko).
No ale rozbalim Graf a pozeram tesnenie je cierne Takze vsetky pumpy, co sa daju zohnat maju cierne tesnenie, ale asi aj Opel zacal pouzivat ine pumpy mozno od ineho vyrobcu, ked ich tolko tieklo a ludia sa stazovali. Novy Graf ma iny hradel a farbu plastu, tak mozno od 2007-8 sa konstrukcia zmenila. Uvidime co vydrzi.
Stara pumpa vyzerala presne ako ta hore na obrazku s cervenym tesnenim.
Chlad. kvapalina tiekla cez lozisko, ktore sa krutilo uplne volne oproti novej a tiez z horneho srobu, ktory ide cez kryt rozvodovej retaze, tiekol olej (mozno az do toho loziska, preto sa krutilo tak lahko).
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: chladící kapalina
Dalsie foto. Pristup celkom dobry, je potrebne odmontovat jeden drziak motora a vzduch filter a motor podlozit. Zhodit klinovy remen a vypustit vodu. Praca asi na 2hod s napustenim novej vody a odvzdusnenim.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: chladící kapalina
Unik chladiva - Odkedy začali mrazy, začala miznúť voda v chladiči. Asi tak pol litra za týždeň. ľahkým pohľadom som v motore nič nezistil.
raz sa mi zdalo, pod autom mokro, ale to nemusí nič znamenať. zriedka som zacítil v aute zatuchnutý pach chladiacej kvapaliny.
Rozmýšľam, čo to môže byť. Tiekol niekomu výmenník kúrenia, radiátor? Aká náročná je výmena? Alebo to bude vodná pumpa?
(motor je 1.4T, 2011)
raz sa mi zdalo, pod autom mokro, ale to nemusí nič znamenať. zriedka som zacítil v aute zatuchnutý pach chladiacej kvapaliny.
Rozmýšľam, čo to môže byť. Tiekol niekomu výmenník kúrenia, radiátor? Aká náročná je výmena? Alebo to bude vodná pumpa?
(motor je 1.4T, 2011)
2011 - Astra J 1.4T Sports Tourer Sport (212 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)