vrzgajuce klapky
- matusbelusak
- Příspěvky: 469
- Registrován: 28 bře 2016, 10:23
Re: vrzgajuce klapky
blesk: ako si sa dostal k tym motorcekom? tak mne to dost lezie na nervy aj ked da sa to prezit no neplanujem auto predat a som si isty ze je to pocut ovela viac ako ked som auto pred 2 rokmi kupil tak ze sa to bude viac a viac prejavovat si myslim, zaujimalo by ma ako tam tie klapky vyzeraju, ako to funguje by som mal lepsiu predstavu co s tym, nemali ste niekedy hoc na inych autach moznost to vidiet? typujem za vacsina aut pracuje na podobnom systéme, alebo napadlo mi neda sa k nim nejak dostat od spolujazdca? od priehradky alebo od vodica? nemam ani tusenie kde sa to nachadza aj ked sa na to urcite v najblizsej dobe pozriem,
a este tak dodatocne sa chcem spýtať ci nema nekto z vas ten navod na rozoberanie auta obrazkovy, raz tu bol ale nemozem to najst, tam boli ukazky ako kade co sa da rozobrat na astre
vopred vdaka za odpoved
a este tak dodatocne sa chcem spýtať ci nema nekto z vas ten navod na rozoberanie auta obrazkovy, raz tu bol ale nemozem to najst, tam boli ukazky ako kade co sa da rozobrat na astre
vopred vdaka za odpoved
Opel Astra ST 1,7 CDTI 81kw 2011 ( 208 000 km )
- Reklama
Re: vrzgajuce klapky
daval to arwy a mas to v autohifi uplne prve
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: vrzgajuce klapky
Nóó ja to už akosi nechápem - prepáč Matúš, ale veď na tej stránke čo som Ti dával odkaz - neviem už na čo (a písal si, že si ju uložíš) - je popísaný rozbor, montáž aj demontáž všetkého možného - čo máš sklerózu?matusbelusak píše: a este tak dodatocne sa chcem spýtať ci nema nekto z vas ten navod na rozoberanie auta obrazkovy, raz tu bol ale nemozem to najst, tam boli ukazky ako kade co sa da rozobrat na astre
vopred vdaka za odpoved
Odkaz na "razbórku" - pomenovanie "rozborka" ako na vojenčine: http://www.astra-faq.ru/razbor.html , je tam skoro všetko, od rozoberania stredného panelu, cez stĺpiky, tapacíry, ....atď. a netreba ani vedieť rusky, lebo sú tam obrázky a keby aj toto nestačilo, tak odkaz na jednu "html knihu" Jak na to Astra J: http://opelastraj.ru/
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
- matusbelusak
- Příspěvky: 469
- Registrován: 28 bře 2016, 10:23
Re: vrzgajuce klapky
Jack: to co myslis tu rusku stranku tu ulozenu mam ale ja hladam ten druhy navod co bol v PDF ...ale vdaka ajtak a neboj sa sklerozu nemam
Opel Astra ST 1,7 CDTI 81kw 2011 ( 208 000 km )
Re: vrzgajuce klapky
Radsej takto
No a ja konkretne som zopar motorcekov videl, ked som menil kabinovy filter a mal som demontovanu schranku pred spolujazdcom.
No a ja konkretne som zopar motorcekov videl, ked som menil kabinovy filter a mal som demontovanu schranku pred spolujazdcom.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
- matusbelusak
- Příspěvky: 469
- Registrován: 28 bře 2016, 10:23
Re: vrzgajuce klapky
No nic ja sa na to budem musiet sam pozriet, vy vsetci mi tu davate stranky na tu rusku ale tam nic take nie je co ja hladam, raz som mal v Pdf navod ako rozobrať jednotlive casti auta ako maska, svetla, oblozenie dveri a podobne, to bol navod ako pre debilov len ja som to mal v mobile starom a v novom to nemam a neviem kde to najst znova... chcel som tam najst ako rozobrat celu palubovku uplne celú von kde su sruby a podobne nie len stredovy panel a ine kokotiny...
Opel Astra ST 1,7 CDTI 81kw 2011 ( 208 000 km )
Re: vrzgajuce klapky
nemyslíš nahodou toto?
http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=15&t=221
http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=15&t=221
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012
- matusbelusak
- Příspěvky: 469
- Registrován: 28 bře 2016, 10:23
Re: vrzgajuce klapky
napíšem aj ja svoje skúsenosti s bzučiacimi motorčekmi ovládania klapiek. Od istého dňa som si všimol, že v palubovke občas niečo bzučí. Myslel som, že je to autorádio keď načítava CD mechaniku. Neskôr som však zistil, že je to servomotor ovládania klapiek smerovania vzduchu hore, stred, nohy. Nahlásil som to pri prvej garančke ako závadu, aby ten servomotor vymenili. Skúšal som na inej astre J toto prepínanie klapiek a nebolo počuť vôbec nič, čo som im v servise hovoril. Pri preberaní auta z prvej garančnej prehliadky mi ale povedali, že bzučivý zvuk nevedeli odstrániť, že aj servomotor vymenili a robilo to aj tak a že aj astra J sedan ktorú práve majú v predajni robí to isté a je to čisto nové auto. Vraj je to tak od výroby. Nechal som to teda tak, že si to pozriem doma a opravím sám. Mal som predstavu, že tento servomotor vymontujem a natlačím do neho nejakú hustejšiu vazelinu. Vedel som, že je to servomotor prepínania ovládania klapiek hore, stred a na nohy. Okrem tohto serva sú tam ešte ďalšie dve alebo štyri servá, ktoré riadia ľavú a pravú polku duálnej klimatizácie. Pod týmto bzučiacim servom je cca 10 cm veľké biele koleso s drážkami ktoré prepína klapky. Už keď som toto biele koleso chytil prstom, trocha ho zaťažil aby malo väčší odpor pri pohybe, tak bzučanie prestalo. Servomotor sa viac namáhal s jeho prestavením a nebzučal. Zabzučal len krátko vtedy, keď menil smer točenia, ľavotočivý, pravotočivý.
K tomuto servomotoru je ale problematické sa dostať. Myslím si, že ani v servise pri garančke ho nemenili, zavadzia tam taká kovová výstuha pod palubovkov. Bál som sa, že keď servomotor dám dole, už ho tam nenasadím. Skúsil som, či to biele koleso pod servomotorom má nejaké koncové polohy jeho ručným pootočením. Pootočil som ho o cca 3/4 otáčky a stále nebolo nadoraz. Skúsil som potom funkčnosť prestavenia klapiek elektricky a to bol gól. Elektronika vzduchotechniky ovládania klapiek bzučala, klepala, cukala a nevedela sa spamätať a niekam pohnúť. Vyplašil som sa, že som to totálne rozladil a vrátil pootočenie kolesa späť zhruba do pôvodnej polohy a znova vyskúšať elektrické ovládanie či pôjde. Chvalabohu sa chytilo a už klapky nastavovalo správne hore, stred a na nohy. Servomotor samozrejme bzučal celú dobu prestavovania. Vo svojej nevedomosti som počas tohto bádania ručne prestavil ešte jeden servomotor ovládania niečoho na ľavej polke klímy na čo som neskôr zabudol. Výsledkom bolo, že klíma zblbla, elektricky som nastavil maximálne chladenie na ľavej aj pravej polovici. Na pravej polke klíma chladila ako mala a na ľavej polke totálne kúrila. Žiadne točítko na prístrojovke horúci vzduch na ľavej polovici neovplyvnilo. Až keď som si spomenul na moje nešťastné prestavenie toho druhého servmotora, tak po jeho mechanickom vrátení naspäť začala klíma fungovať dobre, chladili, alebo kúrili obe polovice, každá reagovala na svoje ovládanie.
Nuž bol som prekvapený, že klíma a jej riadenie ako také nemá informáciu v akom stave sa nachádza, nemá nejaké koncové spínače, ktoré by po takomto experimentovaní vrátili klapky a servomotory do nejakej východzej polohy, aby celá klíma fungovala správne.
Čiže po ale 2 hodinovej snahe odstrániť bzučanie servomotora som bol tam kde som bol. Po týchto pokusoch, kedy som skoro úplne rozladil klímu som od nejakého vymontovania servomotora upustil. Nakoniec, keď som to už vzdal som ešte v stave beznádeje skúšal na servomotor a okolie tlačiť prstom, že či to bude mať nejaký efekt. Náhodne som zistil, že zatlačením na servomotor ovládania klapiek tento prestal bzučať. Toho som aj využil. Keďže pred týmto servomotorom bola tá inak zavadzajúca kovová výstuha palubovky vložil som medzi ňu a servomotor klin. Tento klin vytvára tlak na servomotor ako predtým ja prstom len trvale a bzučanie sa už nekoná. Zabzučí to len pri zmene smeru točenia servomotora. Je to také aladárske riešenie, ale je to lepšie ako predtým. Osobne by sa mi viac páčilo to vazelínové riešenie.
K tomuto servomotoru je ale problematické sa dostať. Myslím si, že ani v servise pri garančke ho nemenili, zavadzia tam taká kovová výstuha pod palubovkov. Bál som sa, že keď servomotor dám dole, už ho tam nenasadím. Skúsil som, či to biele koleso pod servomotorom má nejaké koncové polohy jeho ručným pootočením. Pootočil som ho o cca 3/4 otáčky a stále nebolo nadoraz. Skúsil som potom funkčnosť prestavenia klapiek elektricky a to bol gól. Elektronika vzduchotechniky ovládania klapiek bzučala, klepala, cukala a nevedela sa spamätať a niekam pohnúť. Vyplašil som sa, že som to totálne rozladil a vrátil pootočenie kolesa späť zhruba do pôvodnej polohy a znova vyskúšať elektrické ovládanie či pôjde. Chvalabohu sa chytilo a už klapky nastavovalo správne hore, stred a na nohy. Servomotor samozrejme bzučal celú dobu prestavovania. Vo svojej nevedomosti som počas tohto bádania ručne prestavil ešte jeden servomotor ovládania niečoho na ľavej polke klímy na čo som neskôr zabudol. Výsledkom bolo, že klíma zblbla, elektricky som nastavil maximálne chladenie na ľavej aj pravej polovici. Na pravej polke klíma chladila ako mala a na ľavej polke totálne kúrila. Žiadne točítko na prístrojovke horúci vzduch na ľavej polovici neovplyvnilo. Až keď som si spomenul na moje nešťastné prestavenie toho druhého servmotora, tak po jeho mechanickom vrátení naspäť začala klíma fungovať dobre, chladili, alebo kúrili obe polovice, každá reagovala na svoje ovládanie.
Nuž bol som prekvapený, že klíma a jej riadenie ako také nemá informáciu v akom stave sa nachádza, nemá nejaké koncové spínače, ktoré by po takomto experimentovaní vrátili klapky a servomotory do nejakej východzej polohy, aby celá klíma fungovala správne.
Čiže po ale 2 hodinovej snahe odstrániť bzučanie servomotora som bol tam kde som bol. Po týchto pokusoch, kedy som skoro úplne rozladil klímu som od nejakého vymontovania servomotora upustil. Nakoniec, keď som to už vzdal som ešte v stave beznádeje skúšal na servomotor a okolie tlačiť prstom, že či to bude mať nejaký efekt. Náhodne som zistil, že zatlačením na servomotor ovládania klapiek tento prestal bzučať. Toho som aj využil. Keďže pred týmto servomotorom bola tá inak zavadzajúca kovová výstuha palubovky vložil som medzi ňu a servomotor klin. Tento klin vytvára tlak na servomotor ako predtým ja prstom len trvale a bzučanie sa už nekoná. Zabzučí to len pri zmene smeru točenia servomotora. Je to také aladárske riešenie, ale je to lepšie ako predtým. Osobne by sa mi viac páčilo to vazelínové riešenie.
Re: vrzgajuce klapky
Len aby ten klin nemal za nasledok vacsieho opotrebovania serva v dosledku namahania. Inak neviem si celkom predstavit, co vam bzuci a vadi, lebo za jazdy ja nic nepocujem a ked stojim a je vypnuty motor, sem tam to po case zabzuci. Ale to asi po 5min vypnutom motore.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L