zahriatie

Odpovědět
Uživatelský avatar
papak13
Příspěvky: 160
Registrován: 31 pro 2011, 17:18

Re: zahriatie

Příspěvek od papak13 » 15 lis 2013, 08:03

Dnes som to vypozoroval na svojej 1.7 CDTI 92kW:

Auto som bral z garaze kde je cca 12-15st. Potom som presiel 2 km mimo mesto potom 3 km cez mesto a zase 2 km mimo mesto a auto malo 90 st.
Cize suma 7km a auto zohriate. Mal som vypnute kurenie resp na LO a otacky boli od 1500 do 2500 max.
ASTRICKA J 1.7 CDTI 92 kW SPORT

Reklama
 

pico
Příspěvky: 622
Registrován: 17 pro 2012, 16:44
Bydliště: Bratislava - Ruzinov

Re: zahriatie

Příspěvek od pico » 15 lis 2013, 11:21

U teba je velmi podstatne, ze si mal auto v garazi, kfe je 15 C. Cize ak to tebe trvalo 7 km, mal si uzatvoreny radiator a nejazdis dole z kopca, tak u jozkosa je to v poriadku. Ale tie hadice by som vyskusal.
Astra J, 1,4 T, 103 kW, Enjoy+, Silver lake, 02/2013

Uživatelský avatar
jozkos
Příspěvky: 93
Registrován: 09 čer 2013, 14:15

Re: zahriatie

Příspěvek od jozkos » 15 lis 2013, 20:44

no ked som mal na MB vadny termostat nedostal som sa nad 80 stupnov nikdy a ked som stal stale chladol, mne pekne drzi teplotu...

ano auto som mal vonku kde je cca 3-7 stupnov, dnes rano som trosku viac tomu slapal a zahrial sa mi "uz pri " 15 km :) skusim to mrknut jak ste pisali, ešte skusim vypnut kurenie pripadne zapnut klimu co to spravi.

pico
Příspěvky: 622
Registrován: 17 pro 2012, 16:44
Bydliště: Bratislava - Ruzinov

Re: zahriatie

Příspěvek od pico » 15 lis 2013, 21:03

Jozkos to bude v pohode. Ked sa dostanes na optimalnu teplotu a drzi ju, tak termostat pracuje. Kolega chodil do roboty na dieselovej Siere, trasa 5 km po meste a teply vzduch mu zacala davat par metrov pred cielom. Ja som bol dnes nakupovat, vonku 11 C a optimalnu teplotu som mal po cca 3 km. Astra stala tyzden vonku ale ja mam benzin 1,4.
Astra J, 1,4 T, 103 kW, Enjoy+, Silver lake, 02/2013

Uživatelský avatar
jozkos
Příspěvky: 93
Registrován: 09 čer 2013, 14:15

Re: zahriatie

Příspěvek od jozkos » 17 lis 2013, 19:48

tak dnes som v meste az po 15 km mal 90 stup. a všimohol som si ked este nemam zohriaty motor na 90 ale na menej napr 80 a stojim na mieste na neutrali par minut este mi teplota klesne, na 90st. to nerobi...

termostat?? nove auto ?? 11500KM 5mesiacov ho mam

Uživatelský avatar
softOPC
Příspěvky: 571
Registrován: 05 úno 2013, 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: zahriatie

Příspěvek od softOPC » 17 lis 2013, 21:13

U diesela je to celkem běžné, že pokud není dokonale zahřátý, teplota na volnoběh klesne, obzvlášť když je zapnuté topení.
ex.Astra OPC 2013 280k 12,2/100 downpipe, HJS cat, M-Tech Byla moc fajn
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz

furioso19
Příspěvky: 66
Registrován: 23 říj 2012, 08:52

Re: zahriatie

Příspěvek od furioso19 » 18 lis 2013, 07:51

je to normalne...ja som raz v mraze -18, presiel 30km, na 90 stupnov som bol po cca 20km a ked som zastavil na zeleznicnom priecesti asi na minutu, tak teplota klesla na cca 70.
Astra J ST, mahagon, model 2013, Cosmo, 2.0 cdti (121kw)

Uživatelský avatar
jozkos
Příspěvky: 93
Registrován: 09 čer 2013, 14:15

Re: zahriatie

Příspěvek od jozkos » 18 lis 2013, 19:22

tak som trochu ukludneny ::)
a zahrievanie ked je 8 stupnou 15m aj v meste tiez ok ?: )

Uživatelský avatar
softOPC
Příspěvky: 571
Registrován: 05 úno 2013, 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: zahriatie

Příspěvek od softOPC » 18 lis 2013, 20:49

Určitě jezdíš tak nějak na pohodu a klídek že? Já pokud Alfu trochu neprotáhnu, tak se zahřívá eco jízdou taky pěkně dlouho. Stačí, až je na teploměru aspoň 70st víc zatížit motor a hned se ohřeje rychle, stejné je to s dodávkou, ale ta má tu "výhodu" slabšího motoru v těžkém autě. Určitě si říkáš, nebudu motor honit dokud není ohřátý, jenže ten se neohřeje dokud ho nezatížíš, takže je vše kontraproduktivní. Hlavní problém málo zatěžovaného dieselu a provozu v nízkých otáčkách je jeho brzké zakarbonování sání a spalovacích prostor a porucha EGR ventilu způsobené téměř stálou jízdou v režimu otevřeného EGR ventilu a při podtáčení karbonace dílů turbodmychadla a tímto způsobem brzy odejde i dvouhmotový setrvačník, který se unaví neustálými rázy při provozu cca 1500rmp, které musí dorovnávat. Proto má moje žena instrukce první 1-2km točit kolem 2tis. a pak aspoň 2,5-2,8tis. Navíc asi 1x za 2 měsíce beru auto do parády já a 1x za rok jde na 1/2 hodiny na okruh. Prvních 5 minut lítáj z výfuku brikety a po skončení jízdy auto ožije, líp brzdí, prostě funguje. Každý motor je potřeba trochu využívat, jen ne moc a ani ne málo. Oboje je špatně.
ex.Astra OPC 2013 280k 12,2/100 downpipe, HJS cat, M-Tech Byla moc fajn
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz

Uživatelský avatar
jozkos
Příspěvky: 93
Registrován: 09 čer 2013, 14:15

Re: zahriatie

Příspěvek od jozkos » 19 lis 2013, 19:25

rozumiem, ale ked idem rano do prace na dialnici mam nad 70 stupnov dat z 6 na 4ku ?:)

jazdim asi tak ze mam 4ku pri 65 co je cca 1700otacok, ale v poslednej dobe sa snazim viac jazdit cez 2000ot.presne kvoli tomu co si pisal....
na 1500 nejazdim a ked mam nahoodu 1600 tak sa snazim ist aspon na 1700ot...tam je to tušim uz ok

Odpovědět