ASTRA J ST, A14NEL, 88kW, 1 - neťahá ; 2 - už sa ani nehýbe

solty
Příspěvky: 7
Registrován: 04 led 2019, 12:00

ASTRA J ST, A14NEL, 88kW, 1 - neťahá ; 2 - už sa ani nehýbe

Příspěvek od solty » 04 led 2019, 12:49

zdravím páni
zaregistroval som sa sem prioritne kvôli problémom s jéčkom.. popis viď nižšie
za každú radu vopred ďakujem

problém č. 1 - od 27.12.2018 - auto nemá ťah.. cca od 1800 otáčok a vyššie (TURBO.. ) vždy pri potrebe zvýšiť otáčky motora a zrýchliť auto je od motora počuť akoby odniekiaľ unikal vzduch, kontrolka motora nesvieti ! aj tak napichnute na diagnostiku a chyba žiadna nie je uložená. V 11/2018 3x vyhodilo kontrolku motora s chybou P1101. Všetko fungovalo OK aj z rozsvietenou kontrolkou motora až do 27.12. Teraz nič nesvieti a auto neťahá. Na voľnobehu tie zvuky syčania či úniku vzduchu nie sú. Na voľnobehu motor nie je kľudný, trasie ním až sa to prenáša do interiéru. Kontroloval som membránu čo je integrovaná v kryte hlavy valcov (geniálny ťah GM nakoľko vraj je každých 5-6 rokov táto membrána náchylná na zlyhanie - cena veka vyše 418,80 € - 55561426) a necítim na priloženom prste, že ťahá vzduch do vnútra, tak by mala byť OK. Nekontroloval som ešte nevratný ventil na vstupe do turba z odvetrávacej hadice kľukovej skrine vedúcej zo sania do turba (bodaj by to bola ona iba za 77 € v OPLI) a tiež nevratný ventil v samotnom saní - jasné, že nevymeniteľný diel - nech sa páči iba komplet sanie za krásnych 1218,00 € - 55573168. Nech to je niekde deravá hadica dáka.. len nie tá k turbu..

zdroje informácií :
https://youtu.be/DHreBH5UTF0
https://www.youtube.com/watch?v=4GfW_2owimI
https://www.youtube.com/watch?v=Jm2YW7U7570

problém č. 2 - od 3.1.2019 - auto sa už ani nepohne.. po prvej ani 5 km jazde od 27.12.2018 (cesta za známym riešiť problém č. 1), následnom zaparkovaní na cca 3 minúty a následnom naštartovaní - oops dáky zvuk od motora na úplnom začiatku štartu prirovnal by som ku kovu a "strihnutí" niečoho. Ok motor ide trasie ním ako píšem v probléme č. 1, do otáčok ide ale pri zaradení ktoréhokoľvek prevodového stupňa sa auto nepohne. Maličko a jemne s autom cukne ale to je všetko.. tak je to poloos ???
Po vypnutí motora už v stave kľudu motora ešte počuť dotáčanie sa zotrvačnosťou niečoho zo šuchotavým zvukom kovu na kov.. tak je to odtrhnutý stred lamely spojky ??? Taktiež po zaradení rýchlosti 1 alebo 3 (ostatné nebol čas skúšať, blokoval som premávku pri nakladaní auta na odťahovku) je možné auto bez veľkej námahy posúvať dopredu alebo dozadu. Žiaden odpor proti pohybu auto nevykazuje.. tak je to potom prevodovka M32 ??? Rok výroby auta je 11/2013.

Takže som večer skončil ako je na obrázku
https://ulozto.sk/!kgB02vmm3q29/img-201 ... 639224-jpg

5 ročné auto, 52 tis. km !!! Mám ho od 15.3.2018.

Za týždeň nejazdenia sa pridruží hentaký problém č. 2 ?????????????????? To mám také (ne)šťastie na akurát kazový kus auta ??? Šťastie mám iba v tom, že auto plne naložené batožinou a rodinou ma nechalo v štichu ešte v uliciach Nitry, pričom som chcel cestovať do Piešťan a na ďalší deň do Košíc. Alebo mám tak dokonalé auto, že sa pokazilo ešte niečo druhé a v servise to opravia počas jednej návštevy.. haha irónia s beznádejou už ma chytajú..

auto je odtiahnuté do servisu no začínajú robiť od 7.1.2018...

Reklama
 

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: ASTRA J ST, A14NEL, 88kW, 1 - neťahá ; 2 - už sa ani neh

Příspěvek od blesk » 04 led 2019, 18:23

No nepekny problem. Zacnem tym chybovym kodom 1101, ktory som mal aj ja, ked som mal spinavu skrtiacu klapku. Rozsvieti sa vzdy, ked cez MAF senzor preteka nestandardne mnozstvo vzduchu - napriklad diera v sani alebo strata vakua/podtlaku v motore - ten PCV veltil. Tu ho este asi nikto nemenil, ale v USA(youtube) to menia ako na beziacom pase. Tazko povedat preco, ale ked si vsimnes, furt maju problemy s PCV aj na inych autach. V EU ani nevieme, ze tam je taky ventil. Preto ho asi Nemci dali spolu s vekom ventilov, vsak on nezlyhava. Keby bol vadny - pretrhnuta membrana, sycalo by ti to tam pri volnobehu.
Ked uz sa to teraz nepohne, tak asi bude nieco ako pises - spojka, prevodovka, poloos. To bude asi iny problem nez ten 1101. Mas asi velku smolu. Jedine ze by to predosly majitel znicil, ak som to spravne pochopil, ze to je jazdenka.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

solty
Příspěvky: 7
Registrován: 04 led 2019, 12:00

Re: ASTRA J ST, A14NEL, 88kW, 1 - neťahá ; 2 - už sa ani neh

Příspěvek od solty » 07 led 2019, 13:48

aktuálne info :
lanká (tiahla) od šaltrpáky do prevodovky sú funkčné
poloosi sú v poriadku
najskôr v stredu pojde dole prevodovka, na placi už má rozobraté iné auto
takže dve lacnejšie varianty sú fuč.. ostáva teda už len prevodovka a spojka

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: ASTRA J ST, A14NEL, 88kW, 1 - neťahá ; 2 - už sa ani neh

Příspěvek od blesk » 07 led 2019, 14:29

Vyzera to skor na spojku, snad bude aspon dvojhmotak ok.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

solty
Příspěvky: 7
Registrován: 04 led 2019, 12:00

Re: ASTRA J ST, A14NEL, 88kW, 1 - neťahá ; 2 - už sa ani neh

Příspěvek od solty » 07 led 2019, 21:34

S tym zvukom co niekedy zaznie pri starte je v haji aj zotrvacnik.. zial uz mi to dva zdroje potvrdili

MilanS
Příspěvky: 320
Registrován: 15 pro 2012, 20:32
Bydliště: Slovensko - BN/TN

Re: ASTRA J ST, A14NEL, 88kW, 1 - neťahá ; 2 - už sa ani neh

Příspěvek od MilanS » 08 led 2019, 14:32

Nepríjemný škripavý zvuk pri štartovanie mám občas aj ja. Mechanik spomínal spojku, resp. možno len zotrvačník. Problém s prehadzovaním rýchlosti zatiaľ nemám. Mam podozrenie na manželkyn štýl jazdenia ako možnú príčinu. A čo som sa jej nadohováral.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex

solty
Příspěvky: 7
Registrován: 04 led 2019, 12:00

Re: ASTRA J ST, A14NEL, 88kW, 1 - neťahá ; 2 - už sa ani neh

Příspěvek od solty » 08 led 2019, 16:07

môj výsledok..
odtrhnutý zotrvačník !!! to bol presne ten zvuk po vypnutí motora.. niečo kovové sa ešte otáčalo a spomaľovalo..
a keďže aj spojkové ložisko už šuchoce tak hajde komplet nová spojková sada..
šak čo by nie pri 52 000 km v pohode šak bežná vec nie ? :stena: :stena: :stena:
stary zotrvak si zoberiem a pofotim ako raritu a postnem sem..
mám aj video s mojím štartom kde to počuť tak keď bude chvíľa času dám link aj na to..

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: ASTRA J ST, A14NEL, 88kW, 1 - neťahá ; 2 - už sa ani neh

Příspěvek od blesk » 08 led 2019, 16:19

Tak bud to nejak znicil predosly majitel, aj ked neviem ako by sa to dalo takto odtrhnut, snad iba narazom (napr zozadu) ineho auta pri zaradenej rychlosti (mimochodom, burane to nebolo?) alebo vada materialu.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

solty
Příspěvky: 7
Registrován: 04 led 2019, 12:00

Re: ASTRA J ST, A14NEL, 88kW, 1 - neťahá ; 2 - už sa ani neh

Příspěvek od solty » 08 led 2019, 23:27

prvý majiteľ, priznal škodovú udalosť na parkovisku.. šoférove dvere, tie menili v opli a zadné z rovnakej strany boli striekané, že tiež v opli. Tie šoférove nie úplne dokonale lícujú a sedia tak isto boli menené..
no viem už o viacerých autách s 1,4T s drnčiacim zvukom tak skôr by som už skonštatoval, že tie dvojhmoty asi robili z oceľového blata..
video z môjho štartovania :
https://ulozto.sk/live/!v3zeOGUuGnZF/vi ... 606879-mp4
zotrvák je ten prvý zvuk
no len čo je ten druhý pazvuk ???

azrael
Příspěvky: 247
Registrován: 30 kvě 2016, 19:09
Bydliště: Nitriansky kraj

Re: ASTRA J ST, A14NEL, 88kW, 1 - neťahá ; 2 - už sa ani neh

Příspěvek od azrael » 09 led 2019, 10:29

pri tak nizkom najazde (nepredpokladam, ze to stocili na take km) to moze byt nejaky vadny kus, asi si mal smolu :(
hadam to vymenis a mas na dalsich 10 rokov pokoj
Opel Astra J 1,4T 103kW [9/2010]

Odpovědět