Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
Baterie s klasickymi zatkami tam mali male dierky,kade to "dychalo",tym sa aj odparovala destilka. Ale ved toto je uplne uzatvorene,kade sa ma vyparit,ked ju mam dolievat?
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012
- Reklama
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
Neviem, predpokladam, ze niekde bude otvor, ked sa to ohreje, tak stupne tlak.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
No neviem ci je tam otvor,v robote sme mali baterie, ktore nafuklo ako balonik a už tak ostali, samozrejme boli po smrti...
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
Na zátkach sa už väčšinou dierky (otvory) nerobia, odvetrávací otvor sa robí centrálny pre všetky články na boku akumulátora alebo niekde skrytý pod viečkom. Mal som taký akumulátor zn. Yuasa na starom aute.
Olovené akumulátory s elektrolytom - používané v autách (nie gelové), ktoré sú tzv. "bezúdržbové" (správne povedané so zníženou údržbou alias starostlivosťou) sú konštruované tak, že majú pretlakový ventil, no voda, ktorá sa pri dobíjaní odparí, nezmizne z batérie tým tlakovým ventilkom, ale kondenzuje pod vikom a steká spät do článkov, preto sa nemusia dolievať, len podľa potreby dobiť. V prípade nejakej poruchy napr. pri prebíjaní a tvorení veľkého množstva plynov, ktoré nestihnú skondenzovať späť a vytvorení relatívne väčšieho tlaku v akumulátore (aby akumulátor neroztrhlo alebo "nevybuchol"), tak sa ten tlak eliminuje cez pretlakový ventil.
Olovené akumulátory s elektrolytom - používané v autách (nie gelové), ktoré sú tzv. "bezúdržbové" (správne povedané so zníženou údržbou alias starostlivosťou) sú konštruované tak, že majú pretlakový ventil, no voda, ktorá sa pri dobíjaní odparí, nezmizne z batérie tým tlakovým ventilkom, ale kondenzuje pod vikom a steká spät do článkov, preto sa nemusia dolievať, len podľa potreby dobiť. V prípade nejakej poruchy napr. pri prebíjaní a tvorení veľkého množstva plynov, ktoré nestihnú skondenzovať späť a vytvorení relatívne väčšieho tlaku v akumulátore (aby akumulátor neroztrhlo alebo "nevybuchol"), tak sa ten tlak eliminuje cez pretlakový ventil.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
Dakujem Jack za odpoved,z toho mi vyplýva, ze aj ten moj je bezudržbový, čomu aj zodpoveda tvar tých zatiek, su konštruovane, aby sa dali len dotiahnuť, nie povolit, otvorit.
Ja som už špekuloval ako skontrolovať hladinu, blesk pisal, že vhodnou udržbou prežije auto (čo by som rad), ale neviem či je vhodne do toho šprtať,ked zatial šlape. Ale potom už bude asi neskoro, kontrolovať, ked už začne byť problematická.
Ja som už špekuloval ako skontrolovať hladinu, blesk pisal, že vhodnou udržbou prežije auto (čo by som rad), ale neviem či je vhodne do toho šprtať,ked zatial šlape. Ale potom už bude asi neskoro, kontrolovať, ked už začne byť problematická.
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
U akumulátorov, pri ktorých nie je možnosť zmerať hustotu elektrolytu a tým aj ich stav nabitia, sa len meria napätie akumulátora v kľudovom stave, t.j. nezaťaženého (odpojeného od spotrebičov) akumulátora. Robí sa to takým špeciálnym "záťažovým" merákom, ktorý simuluje určitú zaťažiteľnosť akumulátora a tým aj jeho schopnosť dodávať určitý veľký elektrický náboj - majú to servisy a aj niektorí predajcovia akumulátorov.
Doma si odkázaný len na zmeranie napätia akumulátora obyčajným merakom - multimetrom.
Orientačné hodnoty napätia akumulátora (odpojeného):
100% - 12,8V
75% - 12,5V
50% - 12,4V
25% - 12,1V
0% - 11,9V
-hodnoty sú len približné, záleží na triede presnosti prístroja.
Ja používam taký jednoduchý elektronický meráčik s LED-kami z Lídlu - je to na meranie napätia akumulátoru a na meranie nabíjacieho prúdu. Jednoduché, účelné a blbuvzdorné - pripojíš na akumulátor a podľa rozsvietených LED vidíš približný stav aku ( a kupodivu je aj dosť presný).
Na nabíjanie mám okrem 20 ročnej klasickej trafonabíjačky s ampérmetrom (už ju nepožívam) "inteligentnú" nabíjačku MXS 5.0 od spoločnosti CTEK SVEDEN AB - tu stačí napojiť, zapnúť a "zabudnúť na ňu" - nabíja aj AGM akumulátory.
Doma si odkázaný len na zmeranie napätia akumulátora obyčajným merakom - multimetrom.
Orientačné hodnoty napätia akumulátora (odpojeného):
100% - 12,8V
75% - 12,5V
50% - 12,4V
25% - 12,1V
0% - 11,9V
-hodnoty sú len približné, záleží na triede presnosti prístroja.
Ja používam taký jednoduchý elektronický meráčik s LED-kami z Lídlu - je to na meranie napätia akumulátoru a na meranie nabíjacieho prúdu. Jednoduché, účelné a blbuvzdorné - pripojíš na akumulátor a podľa rozsvietených LED vidíš približný stav aku ( a kupodivu je aj dosť presný).
Na nabíjanie mám okrem 20 ročnej klasickej trafonabíjačky s ampérmetrom (už ju nepožívam) "inteligentnú" nabíjačku MXS 5.0 od spoločnosti CTEK SVEDEN AB - tu stačí napojiť, zapnúť a "zabudnúť na ňu" - nabíja aj AGM akumulátory.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
"Napriklad tlumice Flexride piskaji po otevreni dveri asi 1 min a to ani nemusim otocit klickem, takze do nich furt tece proud."
Mám Astru teprve 2 měsíce a všiml jsem si , že jen otevřu dveře a už z motorového prostoru něco "píská"
Zřejmě ty tlumiče.
Dneska jsem teda změřil odběr kolik to vůbec bere. Naměřil jsem 5A.
Mám Astru teprve 2 měsíce a všiml jsem si , že jen otevřu dveře a už z motorového prostoru něco "píská"
Zřejmě ty tlumiče.
Dneska jsem teda změřil odběr kolik to vůbec bere. Naměřil jsem 5A.
Astra J 1.7 CDTi 92 kW Cosmo Sport 2010
Astra G 1.6 16V 74 kW Opel 100 1999
Astra G 1.6 16V 74 kW Opel 100 1999
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
Tak mi to nedalo a pokusil som sa dostat von tie moje zatky,ze ak to pojde skontrolujem teda vysku elektrolitu...potrapil som sa,pouzil som najprv srobovak a kladivko na hrube posunutie v zavite,dost si to ten plast odniesol,ale inak to neslo....je to makke. Ked to povolilo,pichol som tam roztvorene noznice,aby krutiaci moment posobil z oboch stran a takto povolil postupne vsetky.
Pozriem dnu a vsetky suche...tak som zacal striekackou po plnej do kazdej striekat destilku,ale to si ani nevsimlo...tak som priamo z flasky nalieval asi centi nad kazdy clanok a kolko spolu? Asi 6dcl,skoro ma slahlo...tak neviem ci ju este zachranim,..."infuziu dostala,teraz lezi na ARO a nabija ju stara podctiva sovietska nabijacka", iba tuto som mal po ruke v pivnici. Elektronicku novu mam v garazi,ale to mam daleko...
Dostava desatinku kapacity 0,6A,uvidime zajtra...a potom na aute...
Pozriem dnu a vsetky suche...tak som zacal striekackou po plnej do kazdej striekat destilku,ale to si ani nevsimlo...tak som priamo z flasky nalieval asi centi nad kazdy clanok a kolko spolu? Asi 6dcl,skoro ma slahlo...tak neviem ci ju este zachranim,..."infuziu dostala,teraz lezi na ARO a nabija ju stara podctiva sovietska nabijacka", iba tuto som mal po ruke v pivnici. Elektronicku novu mam v garazi,ale to mam daleko...
Dostava desatinku kapacity 0,6A,uvidime zajtra...a potom na aute...
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
noo pekne.. som zvedavý na výsledok
to sú tie ich brzúdržbové baterky, doživotné náplne atd...
to sú tie ich brzúdržbové baterky, doživotné náplne atd...
Astra J ST 1,7CDTI Cosmo 9/2011
veľa železa za málo peňazí :)
veľa železa za málo peňazí :)
Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.
Pekna praca, snad ju este zachranis. Tiez by som dolieval aj pravidelne pred kazdou zimou, ale nemam otvory - podla trendu konzumneho zivota, pouzi a zahod (a hlavne kup novu, nech sa ekonomika toci).
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011