Stržená bezpečnostní matice
Stržená bezpečnostní matice
Strhnul jsem bezpečnostní matici (originální Opel) na letním kole, páté přezouvaní už nevydržela. Na rovinu, moc jsem si pozor nedával. Určitě by se měla dotahovat jako poslední (ne tak moc) a odtahovat jako první.
Vnější plášť se protáčí, takže nějaká drážka nepomůže. Napadlo mě odvrtat šroub a potom ho koupit nový, ale netuším jak dobře jde vyměnit? Navíc čekám, že bude z dobrého materiálu, takže i to odvrtání nebude jednoduché. Do té díry se s ničím moc dostat nejde.
Jestli uvažovat o servisu, tak asi raději přímo Opel, snad mají s těmi svými maticemi nějakou zkušenost. Jenže nyní jsou servisy plné.
Vnější plášť se protáčí, takže nějaká drážka nepomůže. Napadlo mě odvrtat šroub a potom ho koupit nový, ale netuším jak dobře jde vyměnit? Navíc čekám, že bude z dobrého materiálu, takže i to odvrtání nebude jednoduché. Do té díry se s ničím moc dostat nejde.
Jestli uvažovat o servisu, tak asi raději přímo Opel, snad mají s těmi svými maticemi nějakou zkušenost. Jenže nyní jsou servisy plné.
Astra - 07/2015 - 103kW
- Reklama
Re: Stržená bezpečnostní matice
Tak to ti nezávidím, taky se mi kdysi povedlo strhnout bezpečnostní ořech. V jednom servisu mi nabídli sundání pomocí diamantových hlav, takový zužující se závitník co se zvenku zakousne do matice a pak se dá otáčet. Ale píšeš, že se vnějšek protáčí, nevím jak originální Opel bezpečnostní matice vypadá.
Pokud jde o výměnu šroubu, ten systém se šroubem jako součástí náboje to umožňuje a běžně se to v případě problému (stržený závit, ulomený šroub) dělá, šroub se vyndá a narazí se tam nový. Jsou to stokorunové záležitosti. Akorát ti nepovím jak moc vadí, že je tam ještě kolo. Snad by se mohli k tomu šroubu dostat zezadu náboje?? Ale to hádám.
Pokud jde o výměnu šroubu, ten systém se šroubem jako součástí náboje to umožňuje a běžně se to v případě problému (stržený závit, ulomený šroub) dělá, šroub se vyndá a narazí se tam nový. Jsou to stokorunové záležitosti. Akorát ti nepovím jak moc vadí, že je tam ještě kolo. Snad by se mohli k tomu šroubu dostat zezadu náboje?? Ale to hádám.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Re: Stržená bezpečnostní matice
Fotku jsem neudělal, ale u Vojty jsou k vidění.
To mě nenapadlo, že by ten šroub šel říznout zezadu u náboje. Asi se stejně objednám v Oplu.
To mě nenapadlo, že by ten šroub šel říznout zezadu u náboje. Asi se stejně objednám v Oplu.
Astra - 07/2015 - 103kW
Re: Stržená bezpečnostní matice
Aha, chápu že z venku se nepovolí. Možná kdyby bylo ve správném rozměru něco takového
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Re: Stržená bezpečnostní matice
Jojo zvenku se ten plášť protáčí, což je na fotce vidět.
Nějaká sada na podobné šrouby, tu by mohli v servisu mít, kupovat to nebudu.
Nějaká sada na podobné šrouby, tu by mohli v servisu mít, kupovat to nebudu.
- Přílohy
-
- bezp-mat.jpg (5.34 KiB) Zobrazeno 35355 x
Astra - 07/2015 - 103kW
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stržená bezpečnostní matice
Jen pro upřesnění, sjel se ti nádstavec a nebo opravdu vnítřek matice. Pokud ořech, tak ten se fa nechat udělat, pokud máš bezpečnostní kartičku. Pokud ta matka, tak to bude složité, aby se nepoškodilo ALU. Na plechu by to bylo jednoduší. Jednou s otcem jsme udělali to tak, že na bezpečnostní šeoub se navařilo prodloužení a pak se to povoliko , ale stalo to nervů.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: Stržená bezpečnostní matice
Je opravdu stržená matice Radime, ten vnitřek je úplně vyžvýkaný Zbylé tři jsem sundal a dal místo nich klasické matice. Už jsem objednaný na úterý do Oplu (nejbližší termín), potom přehodím kola a poreferuji.
Astra - 07/2015 - 103kW
Re: Stržená bezpečnostní matice
Nezávidím a držím palce. Já jsem bezpečáky zrušil poté, co mi je už 2x utáhli v neorigo servise tak, že jsem byl v pasti, když jsem si chtěl sundat kolo ručně - a to křížovým klíčem. (Fajfka se nechytá ani omylem) A i tak, ta manipulace s tím bezpečákem je na zničení časem.
Stejně parkuju 50 procent doma v garáži, 40 v práci za branou a zbylých 10 nějak musí klapnout
Stejně parkuju 50 procent doma v garáži, 40 v práci za branou a zbylých 10 nějak musí klapnout
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - B14NEL - CD 600 - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback
Re: Stržená bezpečnostní matice
Ja tie originálne bezpečnostné matice mám tiež - na každom kolese jednu - no neuťahujem ich tak silno ako ostatné klasické. Matice na kolese uťahujem predpísaným momentom 140Nm a bezpečnostnú len s citom "tak akurát", pretože bez adaptéru sa povoliť nedajú aj napriek slabšiemu dotiahnutiu.
(A tým vyučeným "kreténom" čo si hovoria mechanici by som urazil pracky, keby mi uťahovali (ALU) kolesá bez momentového kľúča)
(A tým vyučeným "kreténom" čo si hovoria mechanici by som urazil pracky, keby mi uťahovali (ALU) kolesá bez momentového kľúča)
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Stržená bezpečnostní matice
Už si to hlídám. Ale dvakrát jsem to prošvihl. Ta jejich pistole brčela jak divá a já se pak divil.
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - B14NEL - CD 600 - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback