Stránka 1 z 2

Tvrda spojka

Napsal: 05 zář 2016, 12:08
od blesk
Chcem sa opytat, ci aj vy mate na 1.4T tvrdy spojkovy pedal. Porovnanval som s inymi autami. Niekde som cital, ze ak ztvrdne, tak uz je opotrebovana lamela (alebo pritlacny tanier). Kedze auto nemam od nova, tak neviem, ake to bolo predtym.

Re: Tvrda spojka

Napsal: 05 zář 2016, 13:03
od jack
Možno niečo pravdy bude na tom stvrdnutí pedálu pri opotrebení, tiež som to niekde "počul" - ja mám stlačiteľný veľmi ľahúčko, ale mám motor 1.6-ku. Minule som išiel na švagrovom 8 ročnom Opli Agila cca 150 km a on má oproti môjmu tiež dosť tvrdý pedál spojky (nazval som ho posilovacím strojom na ľavú nohu) a keď som "presedlal" späť do svojho, tak v prvom momente som si myslel, že mi odišla spojka, tak to išlo stlačiť ľahúčko.
Pokiaľ sa ti opotrebovala spojka, tak na 99% spojková lamela a nie prítlačný tanier.

Re: Tvrda spojka

Napsal: 05 zář 2016, 13:26
od pico
Spojkovy pedal ide lahko.

Re: Tvrda spojka

Napsal: 05 zář 2016, 13:59
od blesk
Tak to bude asi tym opotrebenim. 4roky v meste predosleho majitela sa museli nejako prejavit. Este na porovnanie, v inych autach, co som skusal, ide spojka lahko, asi ako plyn v Astre.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=30
"samozřejmě, že sílu na pedál určuje přítlačák, ale ta síla je závislá na opotřebení což je síla lamely.. čím víc opotřebovaná lamela(slabší lamela) tím je potřeba větší síla na stlačení. až to někdy budeš sundávat tak se mrkni na ten přítlačák. jednotlivé packy talířové pružiny jsou na nové lamele skoro rovnoběžně s přítlačákem. pokud je opotřebovaná tak jsou packy posunuté směrem k ložisku. prostě z principu talířové pružiny je to tak dané.. "

Re: Tvrda spojka

Napsal: 06 zář 2016, 09:25
od Dulus
na svojej ex 1.6 som taktiez mal uz riadne tvrdy spojkovy pedal, auto malo cca 55 000 km , ale vacsina jazdena po meste takze to moze mat suvis s opotrebenim.

Re: Tvrda spojka

Napsal: 06 zář 2016, 11:21
od blesk
Mne sa ale zda, ze ked som sedel v interiery Astry K 1.4T, tak ten pedal posobil rovnako tvrdo, ako moj. Myslim, ze to niekto pisal i k recenzii novej K. Tiez som porovnaval Focus 1.6i (110tisic km) a 1.6d a diesel mal tvrdu spojku (36tisic km), asi ako mam teraz v Astre. Myslel som, ze vyssi krutak, tak ma silnejsiu spojku (ale bez dvojhmoty). Teraz som isiel v Octavii 3 1.6d a necakal som taku makku spojku v nafte.

Re: Tvrda spojka

Napsal: 06 zář 2016, 11:50
od jack
Neviem-neviem či ma krútiaci moment motoru niečo spoločné s tvrdosťou ovládania spojky (s veľkosťou sily potrebnej na jej stlačenie) - myslím si že len veľmi málo. Už v prvom mojom príspevku som spomenul, že u švagrovej Agily je strašne tvrdá spojka - čo do sily potrebnej na jej stlačenie - a Agila, ako väčšia "nákupná taška" s 1.2-kou motorom má výkon a krútiaci moment menší ako nejaká Felícia, u ktorej (otcová) ide spojka stlačiť aj rukou (a to nespomínam moju Astru, kde ide ešte ľahšie).

Re: Tvrda spojka

Napsal: 07 zář 2016, 15:02
od JakubM
Mám 1.6 a jsem na tom stejně. Pedál je tvrdý a s rostoucí venkovní teplotou se to zhoršuje. Jako bonus mi tam do pedálu cvrkná při sešlápnutí nějaká pružinka, ne vždy ale často.

Psal jsem v příspěvku: http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=16&t=971

Příští měsíc se na to plánuji podívat a s mechanikem rozebrat - dám info.

Re: Tvrda spojka

Napsal: 07 zář 2016, 15:34
od blesk
Pruzinka tam je, kdyz se podivas na ten pedal zespoda, obcas ji slysim jak pracuje, ale myslim, ze u mne funguje pravne. Puvodne jsem myslel, ze Opel nastavil pedal s vetsim odporem skrz tu pruzinku a ze ji nahradim mekcim variantem, ale rozebrat cely ten pedal spojky, to neni jen tak :|

Re: Tvrda spojka

Napsal: 10 zář 2016, 00:02
od cORP.
mam astru gtc 1,4t NET a tak isto mam tvrdu spojku, v opel servise ju na moj podnet mackal a povedal ze je normalna, zrejme to tak ma byt, kazdopadne na predoslej astre h 1,4xep som po vozeni na j - ckovej skoro pretlacil ten pedal do podvozku ako islo lahko :D