Stránka 1 z 6
Trasenie motora 1.4T pri starte nad 15C
Napsal: 01 bře 2016, 19:18
od blesk
Ma niekto problem, ze pri starte nad nejakych cca 15C (v lete alebo vyhrievanej garazi v zime) zacne motor triast celou kabinou? Bezi ako na 3 valce. Staci milimerter stlacit plyn a chod sa vyrovna, po pusteni plynu je to ale spat. Pomoze len zaradit a vyrazit alebo preturovat motor v krajnom pripade (je studeny). Doteraz som si myslel, ze to je ventilmi a ze VIF pomoze. Prestalo to, ale preto, ze prisla zima a vtedy to nerobi.
Z ineho vlakna mam toto:
http://forum.autobazar.eu/opel-astra-j- ... 58648.html
nakoniec to vyriešila výmena pretlakoveho ventilu. a odvtedy pokoj.. ale bol to boj nevedeli čo maju už robiť tak menili pokus - omyl.
Zatial neviem o aky ventil sa jedna, ale nasiel som toto:
https://translate.google.com/translate? ... l/4894146/
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... om_engine/
Ide o to, ze do datumu 21.02.2011 montovali kryt ventilov s vadnym ventilom.
1) 55561426 - stary kryt
2) 55573746 - novy
Pri volnobehu z neho sical vzduch.
Ja uz mam ale kryt novy, takze tento ventil to nebude.
Ked uz pisem o sycani, tak od motora pocujem sycanie pri zatazi okolo 2500otacok. Ide to z pravej strany ako je vzduch filter. Mozno je to normalne, ked turbo saje vzduch. Mate to aj vy tak?
Re: Trasenie motora 1.4T pri starte nad 15C
Napsal: 01 bře 2016, 21:23
od Astra - R@SAG
blesk píše:Ked uz pisem o sycani, tak od motora pocujem syvzduch a pri zatazi okolo 2500otacok. Ide to z pravej strany ako je vzduch filter. Mozno je to normalne, ked turbo saje vzduch. Mate to aj vy tak?
Taky jsem to zaznamenal a přisuzuhi to právě Turbu, že nasáva vzduch a ne vždy na zaznamenám.
Re: Trasenie motora 1.4T pri starte nad 15C
Napsal: 01 bře 2016, 22:04
od blesk
Tak jsem rad ze to ma taky nekdo tak, o jeden problem min i kdyz to pri jizde rusi. Dela to prave v nejcasteji uzivanych otackach. Pri 1.6T jsem cetl, ze ladili turbo, aby nedelalo rusive zvuky. 1.4ka je v hierarchi niz takze asi nema takove vymozenosti.
Ted jeste poresit ten start a ventil.
Re: Trasenie motora 1.4T pri starte nad 15C
Napsal: 02 bře 2016, 10:06
od Phrz
Uplne presne stejne se nam chovala corsa 1.4t - pouze u studeneho motoru, venku teplo, lehke vibrace, chod jako na tri, v zime nic. VIF pomohlo ale ne hned, pri pravidelnem pouzivani to uz nedelalo, takze to prisuzuju ventilum a karbonu
Re: Trasenie motora 1.4T pri starte nad 15C
Napsal: 02 bře 2016, 19:45
od blesk
Jaky datum vyroby je ta Corsa? Jako ten karbon asi jo, protoze to vetsinou dela po kratkych jizdach mestem a naslednem startu. Ale proc ne v zime? Chapu ze je tam jine startovaci nastaveni v ECU. Potom by to vyresil SW update, kde se stejne bude startovat i v lete. Musim se na to zeptat v servisu, ale moc sanci jim nedavam.
Re: Trasenie motora 1.4T pri starte nad 15C
Napsal: 02 bře 2016, 21:18
od Phrz
Corsa je motor 14NEL, takze ten stejny co se dava do astry rok 12/2012 a konstrukcne ten samy co mas ty. Vypozoroval jsem, ze to delalo, kdyz to melo po startu zvysene otacky (coz dela jen za tepla). V servisu jsem to s tim mel, problem zaznamenali, ale reseni zadne, jen nejake uvahy o zkondenzovane vode ve valcich apod... Zacal jsem pak davkovat vif pokazde a pomohlo to.
Re: Trasenie motora 1.4T pri starte nad 15C
Napsal: 03 bře 2016, 10:57
od blesk
Ctu ten clanek a musim priznat, ze to do sebe zapada:
Jen za minulý týden přistály v redakční poště dva dotazy na toto téma. Tomáš Svoboda s Fabií 1.4 16V si stěžuje, že v období od jara do podzimu otáčky motoru po startu zakolísají tak, že se nakonec i zakucká a zhasne. Rozjet se podaří i na několikátý pokus. To jasně mohou být úsady na ventilech. Proč v zimě motor startuje dobře? Protože za nízkých teplot řídicí jednotka obohatí pořádně, takže i po nasycení úsad zbude dost paliva pro rozběh agregátu.
Když se na ventilech vytvoří úsady, po startu nasávají benzin jako houba. U zmíněné staré škodovky byl proto motor na sytič obohacený opravdu s rezervou, aby ta trocha ztraceného benzinu nevadila. A už vůbec motoru neškodilo, když se pak benzin z ventilů zase uvolnil. Z výfuku to zapáchalo jen neznatelně víc než obvykle.
Dnešní auto, u nějž složení výfukových plynů hlídají sondy lambda (čidla zbytkového kyslíku) před katalyzátorem i za ním, je v podobné situaci dost zoufalé. Bohatost je po startu nastavena právě tak akorát, a když začne trocha benzinu chybět, motor začne vynechávat. Řídicí jednotka okamžitě reaguje, směs obohatí – ale ejhle, přidaný benzin s sebou strhne i ten ulpívající v úsadách na ventilech. Sonda lambda hlásí bohatou směs, řídicí jednotka opět ochudí. A to se v cyklech opakuje tak, že motor leckdy i znovu zhasne. Diagnostika nepíše buď nic, nebo naopak všechno možné. Autoservis začne měnit sondy lambda, podezřívá vstřikovače z netěsnosti, měří kompresi a všelijak experimentuje na účet zákazníka.
Největší problémy tohoto druhu mají motory, u nichž výrobce musel emisními limity Euro 5 či dokonce Euro 6 protlačit klasickou technologii MPI s nepřímým vstřikováním do sacích kanálů a škrticí klapkou. Vůbec nejhorší je to tam, kde tvorbu úsad podporuje zpětné vedení výfukových plynů do sání. A je jedno, zda jde o klasický ventil EGR s potrubím kolem motoru či jen proměnné časování ventilů. - Nas pripad 1.4T
Tyto motory často zlobí nejen po studeném startu, ale zakolísají či zaškubají třeba po každém přidání plynu. Úsady v sání totiž ještě zhoršují takzvaný efekt palivového filmu coby zákonitou nectnost systému MPI. Když se zavře škrticí klapka, vysráží se na stěnách sání benzin (směs se ochudí), který se pak různou rychlostí zase odpařuje (směs obohatí). Úsady zvyšují množství tohoto benzinu, nad kterým řídicí jednotka nemá kontrolu.
http://www.auto.cz/muze-benzin-cistit-p ... edium=copy
Takze si myslim, ze SW update by to vyresil. Startovalo by se jako v zime. Ale problem by byl s emisni normou. Jenomze tu si dnes asi nikdo nedovoli porusit, po dieselgate.
Jan Karnolt z Fordu zase říká, že problémy s houpáním otáček po studeném startu u některých verzí motoru Duratec 1.6 Ti-VCT (případ jednotky s nepřímým vstřikováním a recirkulací spalin přes sací ventily) se spolehlivě řešily přehráním softwaru a přidáním čisticí přísady (výrobce Techron) do nádrže.
Techron je z US:
http://www.techron.com/
Dodava i pro GM a jine znacky:
http://www.kjautoplus.cz/co-nabizime-na ... 72009.html
Re: Trasenie motora 1.4T pri starte nad 15C
Napsal: 03 bře 2016, 11:17
od Phrz
Jojo zapada to uz jsem si ujasnil davno
. I znamemu to zacalo delat na O3 1.4TSI asi po 20tis km, uplne stejne priznaky, takze i primej vstrik na to trpi - rekl bych ze ale min. Navic dneska maj ty auta dostatek vykonu, tak na to uz nikdo moc neslape a jen tak to solicha v nizkejch otackach a nejaky jedno protahanuti za tyden nestaci. S tim 14NEL jsem jezdil dynamicky pac to v ty Corse jelo a stejne to nestacilo, az to aditivum pomohlo.
U toho neprimeho je vyhoda, ze benzin omyva ventily, tak to cisteni aditivem je asi dost ucinny.
Ten, kdo obcas tankuje aditivovany benzin nebo 98 (udajne byva zpravidla s aditivy) tak tenhle efekt taky minimalizuje, nicmene VIF je asi jednoduchy, levny a ucinny reseni. Ja to davam do Astry furt a problem se studenym startem nikdy zadnej nebyl.
Re: Trasenie motora 1.4T pri starte nad 15C
Napsal: 30 bře 2016, 14:38
od blesk
Minuly tyden jsem asi poprve natankoval stylem nejdriv VIF, potom benzin - aby se dobre promichal. Doted jsem doleval VIF dodatecne (abych nesaskoval na benzince). Navic jsem nalil o 10ml vic. No a musim rict, ze takovou spotrebu jsem jeste asi nedosahl. Celkove 1101km (furt pro prepocitavam, je tezke odhadnou kolik tam bylo presne pred tankovanim a po dojezdu) a vychazi to nekde kolem 5,2-5,8/100. Trasu, co jezdim asi kazdy mesic, mi bere 1/4 nadrze +/- podle podminek. Ted jsem neveril. Z nadrze ubylo jenom 1/8
No nevim, nejak tomu nemuzu uverit ale dnes po dalnici mozna placebo, ale pocitove jsem mel +10koni a lip to slo za plynem, jako by se konecne odlepil velky kus karbonu co nazbiral za 4roky ve meste
Odted - pokud uvidite nekoho s Astrou jak doleva VIF na benzince, tak to jsem ja.
Re: Trasenie motora 1.4T pri starte nad 15C
Napsal: 30 bře 2016, 14:45
od Xavier
nefukal 10konovy vietor odzadu
zartujem...mne vifko spotrebu navysilo