Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Honza75
Příspěvky: 6
Registrován: 29 úno 2016, 19:39

Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od Honza75 » 29 úno 2016, 19:58

Ahoj,
mám Astru 1,4T -103KW- najeto 67 000 km, při studeném startu se mi z motoru ozve kovový zvuk - šramot řetězu? Trvá to jen 1-2 sekundy, pak to přestane a motor běží tiše. Při opakovaném startu se to již neozve. Až motor vystydne, tak se to při startu ozve znovu....A pak zase klid.
Nevíte co by to mohlo být?? Napadá mě volný rozvodový řetěz, ale nikde jsem se nedočetl, že by na to astra trpěla, na rozdíl od TSI...

Předem díky za radu.
Naposledy upravil(a) Honza75 dne 01 bře 2016, 08:34, celkem upraveno 1 x.

Reklama
 

Uživatelský avatar
preston1793
Příspěvky: 33
Registrován: 29 zář 2015, 18:52
Bydliště: SK, Kosice

Re: Kovovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od preston1793 » 29 úno 2016, 22:51

zotrvacnik? alebo nieco ako sa riesilo tu na: http://forum.autobazar.eu/opel-astra-j- ... 58648.html
Astra 2014, 1.4 NET LPG Cosmo

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od blesk » 01 bře 2016, 16:37

Zalezi aky zvuk to je. Moze to byt aj retaz, 1-2sek su normalne, kym olej natlakuje napinak retaze a nez sa retaz napne, tak vydava zvuk ako traktor. 5 sek to uz by som riesil ci nie je retaz prilis natiahnuta.
preston ten problem mam aj ja. Skusim to cele preluskat, zatial tam su 2 body:
Podobný problém má aj koncern u starších 1.4 TSI. Tu je to z dôvodu ekológie. Elektronika sleduje teploty, čas od posledného štartovania a pri určitých podmienkach tlačí do motoru viac paliva za účelom rýchlejšieho zahriatia katalyzátoru. Niekedy je toho paliva toľko, že motor má problémy s bohatosťou zmesy, pritom zo sebou hádže a má otrasný zvukový prejav. Riešenie na to vraj nie je. Zaujímavé je,že sa to deje len pri plusových teplotách. Nebude to tu tiež tak?
ked pises, ze to v zime nerobilo, mne nove auto fakticky od novoti startovalo zle, ale bol som s tym 1. v DS v autorizaku, vycistili sviecky, potom to islo dobre chvilu, ked sa zopakovalo, prehrali mi soft, auto malo cca 4000km...mozem povedat, ze to pomohlo, ale prijmaci technik tvrdil, ze su velice haklive na kratke jazdy tieto vozy, ze startovacia davka je velka a pokial sa jazdi malo, nestihnu sa sviecky samocistit...ale to je fiat a najma ten nemenovany autorizak patri k tym najlepsim co poznam...
nakoniec to vyriešila výmena pretlakoveho ventilu. a odvtedy pokoj.. ale bol to boj nevedeli čo maju už robiť tak menili pokus - omyl.
Uz len zistit, ktory ventil to je.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od jack » 01 bře 2016, 18:13

Napinák reťaze je napínaný hydraulický, nie mechanicky nejakou pružinou?
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od blesk » 01 bře 2016, 18:55

Retaz hydraulicky olejom. Pruzinou je klinovy remen, kladkou ( v nej je asi pruzina) rozvodovy remen.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od jack » 01 bře 2016, 19:52

Keď hydraulicky - olejom, tak ako tu bol spomenutý ten pretlakový ventil, môže byť trochu zanesený a prepúšťať olej. Pri dlhšom státi nedrží olej v kanálikoch, olej stečie do olejovej vane a po naštartovaní, kým sa znova systém naplní a natlakuje olejom, tak môže tá reťaz hrkotať (čiste len teoretizujem) - no podľa mňa, je to možné.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Honza75
Příspěvky: 6
Registrován: 29 úno 2016, 19:39

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od Honza75 » 02 bře 2016, 14:49

Ten hydraulický napínák rozvodového řetězu dává smysl. Proto při studeném, nebo déle stojícím autě to po startu zarachotí, jde jen o okamžik, pak už normální zvuk motoru. Včera jsem to poslouchal a přijde mi, že ten zvuk jde z levé strany motoru ( když stojím čelem k autu). Teď jde o to, zda může v ten moment po startu dojít k přeskočení řetězu ?? Nebo to je normální projev tohoto motoru?? V minulosti jsem měl auta s rozvodovým řemenem, tam bylo ticho i když byl řemen již za horizontem. Vlastně neměl, Felicia měla řetěz, a ten po 100k KM rachotil jak starej řetězák, ale na funkci to němělo vliv :lol:

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od jack » 02 bře 2016, 15:55

(Prosím moderátora o zmazanie tohto príspevku - nechtiac som odklepol prázdny príspevok)
Naposledy upravil(a) jack dne 02 bře 2016, 15:58, celkem upraveno 1 x.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od jack » 02 bře 2016, 15:57

Honza75 píše: Teď jde o to, zda může v ten moment po startu dojít k přeskočení řetězu ?? Nebo to je normální projev tohoto motoru??
Preskočiť nepreskočí, to sa báť nemusíš, ale ja by som zašiel do servisu (Opel) čo na to povedia oni, že čo môže ten zvuk spôsobovať.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od blesk » 02 bře 2016, 19:58

Cital som kedysi na to nejaky nazor. Zarachotenie retze po starte je ok, ak trva 1-2sekundy. Tak to robili aj stare Mercedesy, kde ta 30rocna retaz este aj dnes taha v Afrike vodu zo studne. Potom ale prisli TSI a prevalil sa problem s rozvodmi, tak vsetci zacali mat strach o retaze.
Este jedna vec sposobuje rachot. Redsuvnik vacky.
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=28608
Napriklad Renault 1.6i ale i Ford TiVCT alebo Toyota VVTi maju s tym problem. To su predsuvniky ovladane hydraulicky, kde tiez trva, nez sa natlakuju.
My ale mame elektricke solenoidy na predsuvnikoch, tak neviem, ci nie su iba elektricke bez hydrauliky.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Odpovědět