Stránka 1 z 2

Nový motor - desatero zajizdeni, souhlasite?

Napsal: 28 pro 2015, 23:25
od JeanK3
Ahoj opelaci,
na netu ctu clanek od Svetu motoru : http://www.auto.cz/zajizdeni-noveho-vozu-poradime-80385
Jsem novym majitelem vozu Astry ST 1.6 CDTI 100kw a mam verit desateru a dodrzovat? Chci aby auto dobre slouzilo.
Diky


Desatero pro správné zajetí nového motoru

* Nenechávejte běžet studený motor déle než tři minuty na volnoběh, ale ohřejte jej na provozní teplotu klidnou jízdou!

* Během prvních 1000 km nevytáčejte benzinový motor nad 3500 ot./min, diesel na více než 2500 ot./min!

* S nízkými otáčkami to nepřehánějte a udržujte motor ve středním pásmu. Podtáčení mu škodí nejen v záběhu, ale i po zajetí.

* Po ujetí cca 1000 km vyměňte olej včetně filtru!

* Při nájezdu od 1000 do 2000 km postupně a v kratších intervalech zvyšujte otáčky a zatížení!

* Nejezděte ustálenou rychlostí, ale tempo střídejte, aby se komponenty zaběhly v nejrůznějších rychlostech a při různém teplotním zatížení!

* V průběhu zajíždění brzděte a akcelerujte plynule, vyvarujte se razantních změn!

* V případě přeplňovaného agregátu nechte motor po větší zátěži před zhasnutím pár vteřin vydýchat na volnoběh! To platí i po zajetí.

* Prvních 2000 km netahejte za autem přívěs!

* Po zajetí, tedy cca od 2000 km, využívejte celý rozsah provozních otáček. Nebojte se motor občas pořádně prohnat, aby se stačil průběžně vypalovat od usazenin.

Re: Nový motor - desatero zajizdeni, souhlasite?

Napsal: 29 pro 2015, 11:23
od R@dek
Auto jsem koupil v červnu, tento článek vyšel trošku později, respektive jsem jej četl až po zajetí.

U prodejce jsem se ptal jak zajíždět, do kolika kilometrů atd. Prodejce doporučil prvních cca 1000 km. nehrotit a pak již jezdit tak, že využívat celé spektrum otáček motoru.

S tím desaterem bych se dokázal ztotožnit, není tam nic nelogického. Myslím, že rozumný uživatel po nastartování motoru nesedne a okamžitě nebude točit do omezovače. Takže souhlasím, nastartovat a klidnou jízdou zahřát. Nezahřívat na místě.

Výměna oleje po cca 1000 km, ptal jsem se prodejce a tvrdil po roce nebo 30000 km. Samozřejmě podle manuálu. Já měnil mimo pořadí v 7000 km. Po 1000 km se mi to jeví brzo, ale rozhodně tím nic nepokazíš.

Doporučuji jezdit hlavou, studený motor zahřát klidnou jízdou a až po zahřátí využívat celý potencionál motoru. Tankovat pokud možno ověřenou kvalitu paliva.

Re: Nový motor - desatero zajizdeni, souhlasite?

Napsal: 29 pro 2015, 12:43
od Astra - R@SAG
Už i zde na tomto fóru je toho napsáno až dost, než jsem kupoval Astru J, měl jsem velký strach s Turbo benzínu a nes už se usmívám, dost toho tu napsal ohledně zajetí motoru uživatel Honzina a i další. Souhlasím s tímto desaterem a Radkem. Opravdu důležité je jizdit hlavou, pak ti auto bude sloužit dlouho.

Re: Nový motor - desatero zajizdeni, souhlasite?

Napsal: 29 pro 2015, 15:16
od mater
To zahrievanie kludnou jazdou som uz niekde zachytil, vraj zahrievanie na mieste nieje dobre pre naftaky s DPF filtrom.

Podla mna je dobre auto zahriat na mieste, netreba na 90C ale aspon trosku. Hlavne ak je vonku velka zima a auto stalo den dva.
A najdu sa vodici experti, ktori sa rovno z garaze pustia na "hlavny tah" kde potom kludnou jazdou obmedzuju ostatnych.

Mne to vychadza tak ze ked nastartujem, otvorim garaz, vycuvam, nalozim detvaky, otvorim branu, vycuvam, zatvorim branu a kym vyndeme z dediny tak sa rucycka pohne z 50C. Za dedinou idem cca 80 - 90 na petke kludnou jazdou kym nieje 90C a potom uz neriesim ;-)


NOTE:
zle som napisal prvu vetu ...

Re: Nový motor - desatero zajizdeni, souhlasite?

Napsal: 29 pro 2015, 23:25
od Xavier
Mater. To na mieste je nezmysel. Staci chvilu pockat min dve a pozvolna. Vidim to ked idem do prace. Nastartujem...ritual..sedadlo volant zadne okno. Potom brana pozvolna vygulam z dvora na ulicu. A potom prvych par radeni jemne do 2 tis. Potom uz ta jemnost nie je taka, ze uplne ale stale pozvolns. Poznam to uz podla zvuku auta. Su tam rozne stadia i za studena. Motor sa skor zahrieva a celkovo mu to podlamna viacej sedi. Druhy sposob. Ideme s maltym, tak vybehnem nakopnem auto, ten isty ritual vsetky vyhrevy auto rezim kurenia a idem dnu. Pomalky nachystame co treba, oblkeciueme sa a niekedy ide aj 10min takjto. Ale na 99% to uz nie je prva jazda v ten den, no auto stalo 4-5h. Nikdy sa mi za tych 10 mi neodlepila rucicka vody od nuly. Sice uz kuri je teplejsie auto. No mna to iba ten efekt, ze viem ze maly moze ist do auta bez bundy lebo za 1-2 jm tam bude c poho cez 20c, popripade po 1km ide bunda dole a nesedi ako mumak v zime av bunde. No podla mna to odnasa auto.

Re: Nový motor - desatero zajizdeni, souhlasite?

Napsal: 30 pro 2015, 07:14
od OldStanda
Hlavně ten dlouho trvající volnoběh způsobí velký rozdíl teplot mezi blokem motoru a převodovkou.
A ještě by jsem přidal brždění motorem, taky to moc nepřehánět, protože velká změna otáček zacvičí pěkně i s turbem.

Re: Nový motor - desatero zajizdeni, souhlasite?

Napsal: 30 pro 2015, 08:57
od softOPC
Na volnobeh zahrivam jen chvíli, pak pomalou plynulou jízdou. U brzdění motorem souhlasim, ale u situace, ze po vytoceni motoru je potřeba zpomalit je lepší jen ubrat plyn, než vyřadit. Změna otáček turba po ztrátě sily hnacích výfukových plynu je menší zlo, než změna tlaku a množství oleje mazajici ložiska turba. Omlouvam se za T9 :-)

Re: Nový motor - desatero zajizdeni, souhlasite?

Napsal: 30 pro 2015, 09:22
od OldStanda
Jo to jsem napsal blbost, z kopce jsou vstřiky zavřené, spíš jde jen o velkou změnu otáček motoru při podřazení.

Re: Nový motor - desatero zajizdeni, souhlasite?

Napsal: 30 pro 2015, 11:58
od mater
Zle som napisal prvu vetu v mojom komente, teraz je dobre.

Jasne, zahriat auto na 90C na mieste nema zmysel. Stale si myslim ze ked auto stoji "dlho" na zime tak je dobre ked sa nastartuje a povrci aspon 5minut. Ked s totalne studenym motorom vbehnes do premavavky tak sa dostavas do situacii ked musis trebars rychlo pridat. Predsa len 10C olej sa sprava inak ako 90C.

Re: Nový motor - desatero zajizdeni, souhlasite?

Napsal: 30 pro 2015, 19:47
od kotek
Já myslel, že zázračný olej GM Dexos2 dodávaný přímo Oplem za cenu 2500 Kč / 5l tohle všechno řeší a zvládá. A ještě vydrží 30.000 km !!! :lol: :lol: :lol: