Stránka 1 z 2

Spouští se sahara

Napsal: 11 lis 2015, 06:19
od dralan
Ahoj Opláci, poslední dobou jsem zaznamenal, že při krátké trase (cca 5-15 km) po příjezdu jede sahara. Někdy teploměr ukazuje již 90st. Někdy když je chladno, tak je sotva na začátku stupnice ale sahara taky běží. Najedo 35t km. Oleje i chl. kapaliny je dost, styl jízdy při neohřátém motoru je velmi umírněný. Díky předem za názory/rady.

Re: Spouští se sahara

Napsal: 11 lis 2015, 07:26
od softOPC
Pokud je zapnuta klima, nebo je na auto, tak vetraky muzou jet.

Re: Spouští se sahara

Napsal: 11 lis 2015, 07:37
od dralan
Klima vypnutá, na auto to také není :?:

Re: Spouští se sahara

Napsal: 11 lis 2015, 09:39
od blesk
Mne to nedela, ale vsiml jsem si to u novejsich koncernovych TDI, ze pri prijezdu na parkoviste jim furt toci ventilator. Mozna nejake vypalovani DPF, nebo chlazeni DPF, tezko rict.

Re: Spouští se sahara

Napsal: 11 lis 2015, 11:23
od softOPC
V tom případě jestli je to jen někdy, tak to bude souviset s vypalováním DPF jednotka nutí motor běžet v zátěži, tak spustí co může.

Re: Spouští se sahara

Napsal: 11 lis 2015, 11:29
od dralan
No nevím, posledních tak 5 "přískoků" to běželo pokaždé...

Re: Spouští se sahara

Napsal: 11 lis 2015, 19:46
od tomax
Tak idealni stav, opakuje se to hodne casto. Do servisu, napichnout diagnostiku a jet projet.

Re: Spouští se sahara

Napsal: 12 lis 2015, 06:17
od dralan
Záhada rozluštěna, včera odpoledne vyskočila hláška - filtr pev. částic plný - pokračujte v jízdě. Používám auto převážně na delší trasy, ale stačí týden v režimu krátkých jízd a DPF dělá takové kousky. Řešení ala EU, takže jsem najel 12 km, které jsem nepotřeboval a vyrobil emise, které jsem nemusel. :roll: :roll: :roll:
Blesk a sofOPC asi měli pravdu, motor postupně zřejmě zvyšoval zátěž aby se filtr vypálil ale nakonec to skončilo nucenou regenerací. :cry:

Re: Spouští se sahara

Napsal: 20 led 2016, 15:21
od Dulus
Ano vsimol som si to aj ja ale ten ventilator este ide chvilu aj po vypnuti motora a zamknuti. skor si myslim ze to je koli chladeniu, kedze pri vypalovani sa zvysuje teplota aby sa filter vypalil, ale to si myslim len ja. Cez diagnostiku sa to da odsledovat podla teploty katalyzatora, vzfukovych plynov (ak diagnostika dokaze vycitat tieto udaje), EGR je zvacsa zavrete a zvysi sa spotreba (pri volnobehu cca 2 litre). Inac to ze tu regeneraciu nijako neukazuje (resp ukaze az ked je dpf uplne plny, pripadne idealne by sa dala spustit rucne, alebo aspon nejaky indikator naplnenosti filtra aby sa clovek vedel zariadit) je ozaj fail. Uz parkrat sa mi stalo ze pri 2-4 cestach cca 90 km nic a potom ked clovek ide na kratku trasu na nakup, ci nieco si vybavit tak sa samozrejme spusti a nedokonci. Potom sa samozrejme spusti este raz cestou naspat a tiez sa nedokonci. No proste skvele riesenie.

Re: Spouští se sahara

Napsal: 20 led 2016, 16:00
od blesk
Na to kedysi odpovedal nejaky vyvojar, ze vela udajov v aute matie ludi, ktori nikdy nepoculi napr o DPF. Hned by sa objednavali do servisu a stazovali by sa. Ludia hlupnu a kontrolky a dodatocne udaje z aut miznu.