Stránka 1 z 2
1.4T a chyba P1101
Napsal: 07 dub 2015, 22:45
od blesk
Ahoj, mel tady nekdo problem s chybou P1101 - Funkce systemu sani vzduchu? Projevuje se nahodilym rozsvicenim oranzove kontrolku motoru, ktera bud po nejakem case zhasne nebo je mozne ji vymazat diagnostikou, ale po par nastartovanich se opet objevi. Motor funguje normalne, az na mirne syceni kolem 2500-3500 otacek z prave strany motoru, ale mozna to s tim nesouvisi.
Neco sem nasel na internetu. Par lidi tam tvrdi, ze je to vyrobni vada sani kolem roku 2010-2011, ktere se zanasi a kdo si stezoval, tomu ho vymenili - jedna se bud o sani, nebo o skrtici klapku. Byla na to nejaka svolavaci akce - kampan - TSB:
vymena klapky 558,109-J852510-24011
10-Q-019 - campaign
Da se najit o jakou kampan jde nebo seznam kamapni pro moje VIN? Pripadne nejaky seznam sw updatu?
Chyba postihuje vsechny modely s motorem 1.4T - A14NEL a A14NET
Nasel jsem tady toto:
http://vauxhall.workshop-manuals.com/as ... hp?id=4009
Od 1/2011 je nove sani, nektere motory ale maji stare sani az do 6/2011. Ja mam 3/2011.
Re: 1.4T a chyba P1101
Napsal: 08 dub 2015, 18:43
od snalim
Ahoj,
ano, mne sa to stalo, mal som este auto v zaruke. Menili mi sanie aj skrtiacu klapku. Dovod bol ten ako si napisal, ze sa tam cosi zanasalo.
Moja Astra je r.v. 5/2011, motor A14NEL.
M.
Re: 1.4T a chyba P1101
Napsal: 08 dub 2015, 19:15
od blesk
Ahoj, bol som v servise, ale nemaju tam na moje VIN ziadnu zvolavacku. Pozeral som si sanie podla toho vauxhall manualu a mam tam ten cerveny hribik - neodpadol, tak neviem ci uz mam to nove sanie a aj tak je tam ten problem. Auto je uz mimo zaruky a take sanie a klapka budu pekne drahe a to som si hovoril, ze nemam priamy vstrek, usetrim na vstrekovacoch
Este mi niekto poradil, aby som vycistil skrtiacu klapku, je pravda, ze uplne cista nie je - je tam trochu oleja a nalepenych spalin. Najblizsie to precistim sprejom na klapky. Ak by sa to zanasalo, tak raz za x rokov to nebude problem vycistit, s tym by som vedel zit.
Nemas nejake detaily k tej vymene, nejake cisla sania a klapky ktore menili, aby som si porovnal so svojim a mal argument voci servisu? Pripadne ak by si mi vedel poslat tvoje VIN, tak servis by z neho vytiahol uskutocnene vymeny. Neviem ale, ci su SR a CR prepojene.
Re: 1.4T a chyba P1101
Napsal: 08 dub 2015, 19:36
od johnyford
a neda sa ti uplatnit ta 5 rocna zaruka na motora prevodovku? ja to v zmluve mam,no ale ved ako klasika na slovensku,ked treba cosi menit,tak jedine za svoje
Re: 1.4T a chyba P1101
Napsal: 08 dub 2015, 19:48
od blesk
ta zakladna je len na veci, co sa len tak nepokazia - piesty, motor, prevodovka (no ta prevodovka sa mozno zide u 1.4T malo par ludi problem)
Ak mali vsetky motory zle sanie, ktore stoji povedzme 1000e, tak si Opel 2x rozmysli, ci vypise zvolavacku na vsetky motory alebo to vymeni iba tym, co sa v zaruke stazovali. Mne uz ostava asi iba pravidelne cistenie, alebo polske vrakovisko.
Re: 1.4T a chyba P1101
Napsal: 08 dub 2015, 20:22
od blesk
Pre zaujimavost americke ceny
http://parts.nalleygmc.com/showAssembly ... ly=1276708
klapka - BODY. Fuel Injection Air Meter - $112.66
sanie - MANIFOLD. Engine Fuel Intake Manifold - $325.25
Re: 1.4T a chyba P1101
Napsal: 08 dub 2015, 20:52
od snalim
Ahoj,
nemam k tomu cisla dielov, ale viem, ze to cele stalo cca 780 EUR. Som si povedal, ze mam stastie, ze sa mi to stalo mesiac pred koncom zaruky.
M.
Re: 1.4T a chyba P1101
Napsal: 06 srp 2015, 11:04
od blesk
Tak po asi 10 tisic km od vycisteni klapky je klid. Bylo tam trochu cerneho karbonu a trochu oleje. Ten olej je asi dan tim, ze podle servisniho planu se vzduchovy filtr meni az po 60tisickm, coz u predosleho majitele znamenalo 4 roky navic jezdeni po meste. Filtr byl uz ucpany a potom motor odsava olej z mazani turba - samozrejme se muze poskodit turbo. U turbomotoru bych menil saci filtr po 30tisic km max.
No a ten karbon? Ted jsem cetl clanek, kdo jezdi vetsinou mesto na nizke otacky na obycejny benzin muze pozorovat neklidny volnobeh z duvodu ze motor ma promenne casovani vsech ventilu a prave pres saci ventily je supluje princip EGR a ty se zanaseji. Na cisteni a nezanaseni se doporucuje aditivovany benzin:
http://www.auto.cz/muze-benzin-cistit-p ... isti-88481
Potvrzuju ten neklidny volnobeh, kdyz jezdim jenom po meste. Ted dolevam VIF do obycejneho benzinu. Zatim ok, ale chce to vic najezdit.
Re: 1.4T a chyba P1101
Napsal: 09 říj 2015, 13:57
od blesk
12tisic km a kontrolka zase sviti. Rozsvitila se po popojizdeni v kolone. Jinak to nic nedela, obcas neklidny volnobeh po studenem startu.
Nasel jsem, ze mozny vliv ma i nekvalitni palivo.
Kde v tankujete vy?
Ja Tesco, Makro, Albert (Unipetrol) nebo Globus (Slovnaft) - obycejnou 95ku a dolevam VIF na cisteni ventilu.
Netankuju na ONO nebo Unicorn. Poprve se kontrolka objevila na druhy den po natankovani v Praze na noname.
Ted jsem natankoval Tesco a na druhy den v kolone oranzova kontrolka motoru kod P1101 - MAF out of self test range.
Vim ze pomuze vycistit skrtici klapku, ale nechce se mi to delat kazdych 10tisic km, co pul roku.
Nasel jsem service bulletin 3141 kde pro Rusko, Polsko se dava min senzibilni SW na palivo. Kdo vi co to udela se spotrebou a jestli mi to nahraji v CZ?
Možnosti vliv pouze na trhy Ruska, Turecka , Rumunska, Polska .
Stížnost svítí kontrolka MIL , DTC P1101 bez jakýchkoliv porušení jízdní vlastnosti .
Důvod Nedostatek software / nízké kvality paliva.
Výroba implementace méně citlivé diagnostický software s MG 14 .
Náprava
V případě stížností zákazníků přeprogramovat ECU méně citlivé
diagnostický kalibrace k dispozici na TIS2Web od 03.24.2014.
Poraďte klienta k použití pouze palivo z důvěryhodného
dodavatelů, aby se zabránilo opakování problémů!
Pokud problém nastane znovu, zkontrolujte těleso škrticí klapky
Na karbonových úsad a vyčistěte čističem
sací systém.
Obnovit hodnoty uložené v paměti s diagnostický modul GDS / Pracoviště
Funkce / resetování řídicí jednotka motoru "Reset hnací plyn
Flap ".
Re: 1.4T a chyba P1101
Napsal: 09 říj 2015, 18:30
od Astra - R@SAG
Osobně tankuji pouze OMV a Shell - klasické obyčejné palivo N-95 + přidávám VIF.