klepkavy zvuk pri volnobehu
klepkavy zvuk pri volnobehu
Dnes som urobil po dialnici 320 km. Ked som po hodine nasrtartoval ( motor nebol uplne vychladnuty ) zvonku bolo pocut pravidelny klepkavy zvuk na volnobehu z motora. Po pridani plynu sa frekvencia klepkania trochu zvysila a po ubrati znizila. Ked som znova po 15 minutach nasrtartoval uz som to nepocul. V aute to nebolo pocut vobec. Co to mohlo byt EGR ?
Astra J, 1,4 T, 103 kW, Enjoy+, Silver lake, 02/2013
- Reklama
Re: klepkavy zvuk pri volnobehu
Dnes rano som nastartoval a ide ako hodinky. Oleja dost. Tak neviem, nie je v motorovom priestore nejaky odvzdusnovaci ventil ? Rozvodova retaz by snad skorej chrastila, ako klepotala, ci ? Dnes som to znova skusal. Tak pri studenom motore to nerobi. Pri zahriatom na prevadzkovu teplotu takisto nie. Ale pocujem to pri starte este tepleho motora, kedy to postupne stichne, az do zohriatia na 90 C. Zeby ventily Tankujem na OMV klasiku 95-ku.
Astra J, 1,4 T, 103 kW, Enjoy+, Silver lake, 02/2013
Re: klepkavy zvuk pri volnobehu
Já mám asi paranoiu z něčeho stejného viz. mp3.
Mám stejný motor (1.4T-103kW), ale za studena to nepozoruju, hlavně je to slyšet, když přijedu v noci ke garáži a jdu odemykat. Jenže to je motor klasicky zahřátý na 90°C.
Je to zvuk jak s dieselu (ventily), ale mám auto teprve 14 dní a najeto cca 300km, tak doufám, že se to usadí po najetí více km.
Mám stejný motor (1.4T-103kW), ale za studena to nepozoruju, hlavně je to slyšet, když přijedu v noci ke garáži a jdu odemykat. Jenže to je motor klasicky zahřátý na 90°C.
Je to zvuk jak s dieselu (ventily), ale mám auto teprve 14 dní a najeto cca 300km, tak doufám, že se to usadí po najetí více km.
Astra - 07/2015 - 103kW
Re: klepkavy zvuk pri volnobehu
Taky jsem měl podezření na různé pazvuky, většinu z nich dělá ventilátor chlazení, když zapne klima, sepne se a dělá pazvuky jakoby od motoru.
ex.Astra OPC 2013 280k 12,2/100 downpipe, HJS cat, M-Tech Byla moc fajn
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
Re: klepkavy zvuk pri volnobehu
Zni to jak vymlacene lozisko.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: klepkavy zvuk pri volnobehu
Mám s tím jít prudit do servisu, když mi před 16 dny popřáli hodně šťastných kilometrů
Astra - 07/2015 - 103kW
Re: klepkavy zvuk pri volnobehu
No pokud nemyslis ten sici stroj - ten je normalni, tak klepani v pozadi bych urcite nechal proverit, navic se to deje po zahrati, takze to budou hned slyset. Nedelam si ale iluze o jejich schopnostech. Jinak existuje fonendoskop pro serivisy, kterym se posloucha, co kde klepe. Zni to jako blbost, ale klepani jde perfektne lokalizovat.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: klepkavy zvuk pri volnobehu
Nasadil si mi brouka do hlavy. Díval jsem se po zahraničních fórech a objevil něco podobného http://www.antaraownersclub.com/forum/k ... ic854.html , sice pro Antaru, ale škoda, že tam nikdo nedal ten zvuk a není tam zmíněný přesný motor (do toho se 1.4 ani nestrká).
Vše je tam o hromadě týdnů, které auta strávily v servisu. Jeden mluví a prosakujícím ventilu v hlavě valců, další o přeprogramování časů vstřikovačů, potom je tam zmíněna výměna EGR ventilu a řídící jednotky. Také se tam hovoří o vibracích, což já nepozoruju, ale mám to od začátku, tak doufám, že nekecám.
Hlavně tam jsou všichni spokojeni s přístupem od Vauxhallu, jak na to úžasně jebe
Uvidím, jak se to bude chovat dalších pár týdnů, pokud by se to zhoršovalo, tak to budu řešit.
Vše je tam o hromadě týdnů, které auta strávily v servisu. Jeden mluví a prosakujícím ventilu v hlavě valců, další o přeprogramování časů vstřikovačů, potom je tam zmíněna výměna EGR ventilu a řídící jednotky. Také se tam hovoří o vibracích, což já nepozoruju, ale mám to od začátku, tak doufám, že nekecám.
Hlavně tam jsou všichni spokojeni s přístupem od Vauxhallu, jak na to úžasně jebe
Uvidím, jak se to bude chovat dalších pár týdnů, pokud by se to zhoršovalo, tak to budu řešit.
Astra - 07/2015 - 103kW
Re: klepkavy zvuk pri volnobehu
Existuje spousta for, kde řeší převodovku m32, ale našel jsem ještě tohle:
http://prevodovka-opel-m32.webnode.sk/
Podľa informácií bola začiatkom roka 2012 inovovaná prevodovka s označením M32. Inovácia spočínala v pridaní mazacieho kanálika na koncové ložisko spodného hriadeľa . Zaujímavosťou je že výrobca prevodovky nezmenil predpätie na spodnom hriadeli pre rýchlostné stupne 1,2,5,6. Takže môžeme očakávať predĺženie životnosti ložísk v prevodovke ale pravdepodobne nie úplné odstránenie závady.
Navíc ještě změnili od roku 2011 výrobce ložisek - z původních TIMKEN na SNR a FAG, které mají menší životnost, udává se cca 100 000km a TIMKEN měl 150 000 - 200 000 km
Konstrukční vada M32jky, ale od nova by to dělat nemělo... Podle info Opel dal minulý rok 15mil EUR na vývoj nových 5.st a 6.st převodovek, dostanou větší synchrony a kulisu mimo převodovku, která Opel posunou mnohem dále i údajně za konkurenci!!
Ale ta bude až v Astře K
Co dodat, Opel to teda s M32 moc nedal!!!!
Týká se to motorů s označením A14 Net, A14 Nel, A17DTE, A17DTF,
A17DTC, A17DTN, A17DTS
B16DTH
A16XHT
A16LET
A14NEL, A14NET
mit Start-Stop
Já už mám B16 Net - to má Euro 6 - dávali ho v roce 2015, takže údajně by měl být bez problémů, ale i tak mi tam místama na volnoběh něco klepká od převodovky bo odkud
http://prevodovka-opel-m32.webnode.sk/
Podľa informácií bola začiatkom roka 2012 inovovaná prevodovka s označením M32. Inovácia spočínala v pridaní mazacieho kanálika na koncové ložisko spodného hriadeľa . Zaujímavosťou je že výrobca prevodovky nezmenil predpätie na spodnom hriadeli pre rýchlostné stupne 1,2,5,6. Takže môžeme očakávať predĺženie životnosti ložísk v prevodovke ale pravdepodobne nie úplné odstránenie závady.
Navíc ještě změnili od roku 2011 výrobce ložisek - z původních TIMKEN na SNR a FAG, které mají menší životnost, udává se cca 100 000km a TIMKEN měl 150 000 - 200 000 km
Konstrukční vada M32jky, ale od nova by to dělat nemělo... Podle info Opel dal minulý rok 15mil EUR na vývoj nových 5.st a 6.st převodovek, dostanou větší synchrony a kulisu mimo převodovku, která Opel posunou mnohem dále i údajně za konkurenci!!
Ale ta bude až v Astře K
Co dodat, Opel to teda s M32 moc nedal!!!!
Týká se to motorů s označením A14 Net, A14 Nel, A17DTE, A17DTF,
A17DTC, A17DTN, A17DTS
B16DTH
A16XHT
A16LET
A14NEL, A14NET
mit Start-Stop
Já už mám B16 Net - to má Euro 6 - dávali ho v roce 2015, takže údajně by měl být bez problémů, ale i tak mi tam místama na volnoběh něco klepká od převodovky bo odkud
Naposledy upravil(a) maartasek dne 11 říj 2015, 16:39, celkem upraveno 2 x.
Re: klepkavy zvuk pri volnobehu
Nejobsahlejsi vlakno o M32 tady na foru je asi: http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=1 ... t=40#p7561
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011