Doostal som odpoveď priamo od
www.vif.cz:
Vážený pane,
v praxi může vlivem použití nevhodného paliva nebo nevhodného motorového
oleje docházet k poškození filtru pevných částic nebo alespoň k rychlejšímu
zanášení, které si vynucuje častější vypalování, i k poškození katalytického
systému. Aby k tomu nedocházelo, nesmí palivo obsahovat žádný kov, protože
sloučeniny kovů tvoří po spálení popel, který se usadí ve filtru částic a
pochopitelně z něho nejde odstranit vypálením, dále nesmí obsahovat síru,
jejíž sloučeniny zvětšují hmotnost částic a nesmí obsahovat ani fosfor,
který se mimo jiné podílí i na tvorbě popelu. Motorové oleje se ale bez
přísad obsahujících tyto látky doposud nedokážou obejít, takže vznikla ve
výkonnostní klasifikaci ACEA (
www.acea.com) třída C, definující složení a
vlastnosti motorových olejů se sníženým obsahem popelu , síry a fosforu,
které se k filtru částic chovají šetrněji. Tyto zásady plně respektuje
složení výrobku Super Diesel Aditiv, který je zcela bezpopelný a neobsahuje
žádné kovy, síru ani fosfor. V provozu vozidla s filtrem částic se projevuje
příznivě, protože mimo jiné obsahuje látku typu bezpopelného oxidovadla,
zvyšujícího cetanové číslo, ale i zlepšujícího spalování a zmenšujícího
tvorbu částic, tj. sazí, vznikajících při každém spalování nehomogenní
směsi, které je typické pro vznětový motor. Je pravda, že odborné časopisy
provedly různé testy a publikovaly jejich výsledky, ale nikoliv testy vlivu
na filtr částic, protože od r. 2007 se postupně měnilo složení motorové
nafty zvyšováním povinného přídavku metylesterů (bionafty) a také proto, že
jejich obsah v naftě nepřetržitě kolísá a nelze zajistit palivo stálého
složení pro dlouhodobé jízdní zkoušky. Zkušenosti z dlouhodobějšího provozu
ale existují, protože stejné komponenty jako obsahuje Super Diesel Aditiv,
ale v jiných poměrech obsahují i prémiové nafty a dosažené výsledky spojené
s jejich používáním jsou všestranně více než dobré. Proto se negativních
vlivů na filtr částic není třeba obávat.
Petra Najmanová