Stránka 1 z 1

Chrastění motoru

Napsal: 28 črc 2019, 16:33
od marsas
Zdravím vás.
Potřeboval bych opět radu. Když je motor zahřátý na 100°C plus mínus, tak při rozjezdech něco zachrastí zvukem jakoby ventily na staré škodě 120. Taktéž se to stane například při přejíždění retardéru po následném přídání plynu. Někdy to jde i mírně slyšet v kopci po sešlápnutí plynu. Různě jsem se dočetl, žeby to mohly být ucpané vstřikovače, karbon na ventilech, nebo nastavovače vaček atd....
Jen pro informaci: auto má vyměněné rozvody, včetně kladek a nastavovačů vaček které byly originál GM INA. Teď jsou taky INA, jen né GM. Součesně s tím proběhla i výměna ventilových zdvihátek.
Nemáte někdo zkušenost nebo radu, co to může způsobovat a jestli to je na sundání hlavy a vyčištění ventilů, nebo nějaký přípravek do benzínu, případně vyčistit vstřikovače?
Všem předem díky za rady.

Re: Chrastění motoru

Napsal: 30 lis 2019, 22:51
od marsas
Jen takové info. Od doby problému jsem začal pravidelně tankovat benzín Verva 100 od Benziny a zvuk začal postupně mizet až úplně vymizel. Možná opravdu úsady na ventilech nebo pístech a aditiva v benzínu je postupně odstraňují. Tím pádem se dostane do spalovacího prostoru veškeré vstříknuté palivo a motor nezarachtá (je to jen moje úvaha, ale možná na tom něco bude).

Re: Chrastění motoru

Napsal: 02 pro 2019, 14:21
od Astra - R@SAG
Taky jsem měl potíže s 1.4 Turbo, kdy po nastartování se motor třásk od 800 - 1200ot a přenášel to do celé karoserie. Myslel jsme si, že když dávám VIF, tak to bude stačit. Přesto to nestačilo a jak jsem začal tankovat 100 oktanový benzín a pokračoval v dávkování VIFu, to po 3 nádržích se stratilo a mám klid. Tak že věřím, že to pomohlo i tobě.