Culání ,motoru v tahu a servis ESP (1,6 85kW)

Odpovědět
Brutar.Lukas
Příspěvky: 2
Registrován: 16 bře 2019, 18:08

Culání ,motoru v tahu a servis ESP (1,6 85kW)

Příspěvek od Brutar.Lukas » 16 bře 2019, 18:20

Ahoj, fórum jsem si pečlivě pročetl, ale odpověď jsem nenašel. Mám benzín 1,6 85kW, najeto cca 70 000km, rok výroby 2015. Před 3 týdny mi motor začal studený cukat a ukázala se na palubce hláška "SERVIS ESP" a blikala u toho kontrolka motoru. po vypnutí a zapnutí motoru chyby z palubky zmizely, ale z projevu motoru nikoliv. Cuká za studena, při cca 1300-2000 otáček. Někdy i při běhu na volnoběh se auto chvěje. Tankuji výhradně u benziny, od této záležitosti výhradně Vervu+přilévám aditiva. Motor byl lepší a lepší, ale dnes se vše opakovalo. Nejezdím na nízké otáčky, spíš jsem dynamický řidič se spotřebou okolo 9l/100 km.
Na co se zaměřit, Svíčky, časování, rozvody? Někde tady jsem četl o ERG ventilu, že je zarostlý karbonem, opravdu má atmosferický benzín 1,6 85kW ERG ventil? Nejsem automechanik, ale při pohledu pod kapotu jsem ho neviděl.
Děkuji za každou radu, auto půjde do Oplu (HK) do servisu, ale abych tušil, co mu je a jestli je to častá vada, nebo ji budou 14dní hledat.

Reklama
 

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Culání ,motoru v tahu a servis ESP (1,6 85kW)

Příspěvek od jack » 16 bře 2019, 19:18

Príčin môže byť viac, spomeniem len tie najviac pravdepodobné:
- kedy boli menené sviečky, výrobca predpisuje životnosť 60000km, no z praxe je ich lepšie vymeniť po max. 30000km
- s včas nevymenenými sviečkami súvisí aj možnosť (dosť častá) poruchy zapaľovacej lišty (prebitie izolátora)
https://www.youtube.com/watch?v=eRs3KRy7wKU
- skontrolovať čistotu škrtiacej klapky a MAF senzoru (v telese vzduchového filtru)
príp. skontrolovať čistotu vzduchového filtru, no keďže to robí pri studenom motore, tak tam problém nepredpokladám
- chybu rozvodov tak isto nepredpokladám - výmena ozubeného remeňa je predpísaná pri 150000km/10rokov.
A táto motorizácia EGR ventil nemá, tak isto ani DPF a iné serepetičky, s ktorými sú (len) problémy
Tu máš najčastejšie sa vyskytujúce chyby u Astry J
https://www.youtube.com/watch?v=ZBNVPkB7Xvs
https://www.youtube.com/watch?v=6LlPDvzUn3s
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Brutar.Lukas
Příspěvky: 2
Registrován: 16 bře 2019, 18:08

Re: Culání ,motoru v tahu a servis ESP (1,6 85kW)

Příspěvek od Brutar.Lukas » 20 bře 2019, 20:58

Děkuji "Jack" za odpověď, bla zcela pravdivá.
Dneska jsem si Astru přivezl se servisu. U servisu na 60 000km servis opomenul (Honda HK) výměnu svíček, takže výměna svíček a bohužel to odnesla i zapalovací lišta... Astra teď krásně táhne, a snad zas bude na chvíli pokoj.

Odpovědět