1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.
Napsal: 21 čer 2018, 08:31
Ahoj kolegové pokusím se co nejpodrobněji popsat chování.
Motor 1.4 Turbo 88kW/120k najeto 39000km
a) V březnu jsem byl na garanční prohlídne a byl měněn oléj za novou genereraci 5W30, dle nařízení OPLU, to co lijou do Astry K 1.4 TURBO - pravděpodobně toto příčinou nebude.
b) před pár dny jsem si všiml, že ráno jak startuji, jako by Astra jela cca 20s na 3 válce, začte se dusit, ŘJ přidá palivo a pak zase uvere, to vše trvá velice krátce, při teplotě cca 15stupňů. Proto jsem to začal řešit v jiném vlákně - http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=7&t=879 . Proto jsem natankoval zcela jiné palivo, do té doby jsem tankoval MOL N-95 + VIF, proto jsem natankoval SHELL V-POWER 95 + jsem dal konskou dávku VIFU
c) Od té doby jsem nic zvláštního nezaznamenal a vypadalo to, že se vše podařilo vyřešit, jenže ne. Před pár dny jsem si všiml, na křižovatce, že při zahřátem motoru mám spotřebu na volnoběh 0,4 - 0,5 a otáčky motoru jsou klasicky na 800ot. Zarazila mě ta spotřeba, protože doposud jsem mel vždy 0,6 - 0,8lit. (nevím zda to může být aditivovaným palivem a velkou dávkou VIFU).
d) Při vystupování z auta s nastartovaným motorem jsem se dotkl dveří a ty mírně rezonovali. Otevřel jsem kaporu a dívám se, že zahřátý motor se chvěje a nejvíce se chvěje hadice mezi motorem a baterií (pravděpodobně ta kterou protéká voda a je tam termostat) . Motor jinak jede bez komplikací kontrolována hladina oleje + vody, teplota motoru je na budíku normální a podle ukazatele PC, je teplota taky OK 103 - 104stupně. Táhne a nepozoruji pokles výkonu. Alternátor pracuje taky podle PC v pořádku.
e) Proto jsem jel za kolegou co má čínskou diagnostiku , ale žádná chyba nebyla nalezena, žádné kontrolny nesvítí, vše se chová normálně. Proto jsme nastartovali Astru od kolegy co má stejný motor a tam jsme mohly posoudit, že to opravdu není normální u toho mého motoru.
f) Dnes ráno jsem opět nastartoval studený motor a hne jsem otevřel kapapu a koukal jak se to chová. Motor se netřásk, ani havice vše OK, aji jak spadli otáčky na 800, spotřeba 0.8, říkam si super. Nastoupím jedu do práce cca 5km, přijedu k práci, nechávám dochlazovat turbo, koukám, spotřeba 0,4 - 0,5 a otáčky 800. Otevřu kapotu a motor se zase chvěl a na na t´hadici to bylo vidět nejvíce.
g) Tak že pokud je motor studený a vlastně jede na automatický sitič, má otáčky 1100 - 1200 a ty pak plesají cca po pár sekundách na 800ot. motor je v pohodě, zak se zahřeje, tak spotřeba klesné a začně se chvět. To s tím problémem na 3 válce co se popisuje v tom jiném vlákně, se mi pomalu vytrácelo, udělalo to cca ještě 3x, ale poslední dobou se i ráno oteplilo.
Napadli mě tyto věci:
- Svíčky
- Zapalovací lišta
. Sylenblog motoru
To vše pomalu vylučuji, protože se spíše přikláním k chudé směsy benzínu a jak se zvýší otáčky tím se do motoru dostane více paliva a chvění přestane.
Napadá vás něco prosím, obávám se že v Oplu na nic nepřijdou a pokud ano tak to bude mnoho trvat mraky dnů a ještě si to nechají velive drahé.
Motor 1.4 Turbo 88kW/120k najeto 39000km
a) V březnu jsem byl na garanční prohlídne a byl měněn oléj za novou genereraci 5W30, dle nařízení OPLU, to co lijou do Astry K 1.4 TURBO - pravděpodobně toto příčinou nebude.
b) před pár dny jsem si všiml, že ráno jak startuji, jako by Astra jela cca 20s na 3 válce, začte se dusit, ŘJ přidá palivo a pak zase uvere, to vše trvá velice krátce, při teplotě cca 15stupňů. Proto jsem to začal řešit v jiném vlákně - http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=7&t=879 . Proto jsem natankoval zcela jiné palivo, do té doby jsem tankoval MOL N-95 + VIF, proto jsem natankoval SHELL V-POWER 95 + jsem dal konskou dávku VIFU
c) Od té doby jsem nic zvláštního nezaznamenal a vypadalo to, že se vše podařilo vyřešit, jenže ne. Před pár dny jsem si všiml, na křižovatce, že při zahřátem motoru mám spotřebu na volnoběh 0,4 - 0,5 a otáčky motoru jsou klasicky na 800ot. Zarazila mě ta spotřeba, protože doposud jsem mel vždy 0,6 - 0,8lit. (nevím zda to může být aditivovaným palivem a velkou dávkou VIFU).
d) Při vystupování z auta s nastartovaným motorem jsem se dotkl dveří a ty mírně rezonovali. Otevřel jsem kaporu a dívám se, že zahřátý motor se chvěje a nejvíce se chvěje hadice mezi motorem a baterií (pravděpodobně ta kterou protéká voda a je tam termostat) . Motor jinak jede bez komplikací kontrolována hladina oleje + vody, teplota motoru je na budíku normální a podle ukazatele PC, je teplota taky OK 103 - 104stupně. Táhne a nepozoruji pokles výkonu. Alternátor pracuje taky podle PC v pořádku.
e) Proto jsem jel za kolegou co má čínskou diagnostiku , ale žádná chyba nebyla nalezena, žádné kontrolny nesvítí, vše se chová normálně. Proto jsme nastartovali Astru od kolegy co má stejný motor a tam jsme mohly posoudit, že to opravdu není normální u toho mého motoru.
f) Dnes ráno jsem opět nastartoval studený motor a hne jsem otevřel kapapu a koukal jak se to chová. Motor se netřásk, ani havice vše OK, aji jak spadli otáčky na 800, spotřeba 0.8, říkam si super. Nastoupím jedu do práce cca 5km, přijedu k práci, nechávám dochlazovat turbo, koukám, spotřeba 0,4 - 0,5 a otáčky 800. Otevřu kapotu a motor se zase chvěl a na na t´hadici to bylo vidět nejvíce.
g) Tak že pokud je motor studený a vlastně jede na automatický sitič, má otáčky 1100 - 1200 a ty pak plesají cca po pár sekundách na 800ot. motor je v pohodě, zak se zahřeje, tak spotřeba klesné a začně se chvět. To s tím problémem na 3 válce co se popisuje v tom jiném vlákně, se mi pomalu vytrácelo, udělalo to cca ještě 3x, ale poslední dobou se i ráno oteplilo.
Napadli mě tyto věci:
- Svíčky
- Zapalovací lišta
. Sylenblog motoru
To vše pomalu vylučuji, protože se spíše přikláním k chudé směsy benzínu a jak se zvýší otáčky tím se do motoru dostane více paliva a chvění přestane.
Napadá vás něco prosím, obávám se že v Oplu na nic nepřijdou a pokud ano tak to bude mnoho trvat mraky dnů a ještě si to nechají velive drahé.