Stránka 1 z 2
Servis ESP a Servoriadenia
Napsal: 16 led 2018, 14:08
od Dark69
Vcera vecer som nastartoval a hned ako som sa pohol vyskocilo asi vsetko co mohlo... Zasvietili kontrolky Servis ESP a Servis Servoriadenia.... Volant bol tuhsi a v zatackach auto plavalo divne...
Doma som to napojil na OP-Com a naskytli sa zaujimave hlasky:
- Strata komunikacie so senzorom natocenia uhlu kolies
- Strata komunikacie s riadenim
- Strata komunikacie s radiom
- Strata komunikacie s riadiacou jednotkou napajacieho obvodu
a dalsia jedna velmi zaujimava hlaska:
- Strata komunikacie - Podpätie
Vsetko som zmazal a vsetko zatial funguje...
Stretli ste sa niekto stym? Bateria je original ale je ok, startuje vyborne, alternator po nastartovani dobija 14,4V
Nieco sa muselo po starte stat..
Vsimol som si ze ked len otocim klucikom do polohy 2 a stojim pri aute alebo otvorim kapotu tak pocujem dost silno elektriku ako bzuci... Robi to aj Vam? neviem ci to robilo aj pretym.....dikk
Re: Servis ESP a Servoriadenia
Napsal: 16 led 2018, 15:13
od jack
Niekde som už čítal o tomto náhodnom probléme - takéto hlášky sa zvyknú objaviť pri slabom akumulátore, aj keď len ako náhodná chyba. Jednou z príčin môže byť aj zlý kontakt na svorkách akumulátoru alebo na niektorom spoji (veľký prechodový odpor), či už z dôvodu nedotiahnutia alebo oxidácie.
Pri štartovaní je akumulátor "namáhaný" veľkým prúdovým odberom a pokiaľ už nie je v najlepšej kondícií, tak sa to môže chvíľkovo prejaviť aj kritickým poklesom napätia.
Aj napriek tomu, že štartuje dobre, ja by som ho nechal nabiť do pĺna nejakou inteligentnou nabíjačkou (napr. ja mám CTEK MX 5.0 -
https://www.alza.sk/hobby/ctek-mxs-5-0- ... 525407.htm) v režime Recond a potom ju nechal preveriť záťažovým testom - možnože už akumulátoru začína "dochádzať dych".
Mne pod kapotou nebzučí nič, len občas (cca 1x za 30-45min.) čo som si všimol, niečo na sekundu-dva zabzučí - nie som si istý, ale myslím že to bude mať niečo spoločné s podtlakom v posilovači bŕzd a s ABS - Astra si žije svojím životom.
Re: Servis ESP a Servoriadenia
Napsal: 16 led 2018, 15:23
od Dark69
Ako vravis, bude to tym akumulatorom aj ked startuje dobre... Predsa je origo a ma uz 4 roky a 3 mesiace... Asi nezvladol po starte uz napajat vsetky cidla... Niekedy sa zda aj dobry akumulator a je zly... Jazdim velmi kratke trasy teraz...
Mam doma automaticku nabijacku s mikroprocesorom a s diplejom. Len ju musim najst a snad vyriesim problem
Re: Servis ESP a Servoriadenia
Napsal: 16 led 2018, 21:00
od Dark69
Tak bude to urcite baterka, v kludovom stave mala 12,2 V a po otoceni klucikom hned len 11,8 V
V case startovania padla na 9,8V co je velmi malo.... Pod 10 V uz by nemala ist...
Takze najprv ju skusim este dobit...
Neni niekde uz tema aka je tam presne baterka v 1.7CDTI 81kW?
Teraz tam nejaku velmi malu a nic neni napisane na nej...
Mozno si to najdem aj dovtedy
Re: Servis ESP a Servoriadenia
Napsal: 16 led 2018, 21:34
od jack
Re: Servis ESP a Servoriadenia
Napsal: 16 led 2018, 22:14
od Dark69
Diki
Re: Servis ESP a Servoriadenia
Napsal: 17 led 2018, 12:39
od Astra - R@SAG
Toto už se zde řešilo v jiném vlákne s ESP a po výměně baterky vše OK.
Re: Servis ESP a Servoriadenia
Napsal: 17 led 2018, 12:48
od Dark69
Ano uz sme na to prisli tiez, mojej davam este jednu sancu nabijam ju prave...
Podla tvojho popisu v jednej teme by mi mala ist bateria
12V 75Ah
Ale moja original je 12V 60Ah 540 EN
Takze asi to este zavisi od vybavy alebo co...
Re: Servis ESP a Servoriadenia
Napsal: 17 led 2018, 13:26
od jack
Možno aj podľa výbavy, ale pri dízlaku radšej silnejšiu s viac ampérhodinami - aspoň 75Ah, ale pokiaľ sa zmestí rozmerovo do kastlíku, tak aj silnejšiu. Záleží, koľko si ochotný za nový akumulátor dať.
Servis ESP a Servoriadenia
Napsal: 17 led 2018, 14:28
od Eisy
Chod na stranku napr. Varta a natukaj tam svoje udaje o aute , tam ti ukaze aku baterku tam mas dat ...