Kvílení motoru
Kvílení motoru
Zdravím, vlastním Chevrolet Cruze ale na Chevrolet fóru to je mrtvý tak se zkusím obrátit na vás. Koupil jsem v únoru Cruze s opláckou 1.6 83 kW, kód motoru F16D4, vychází z A16XER. Motor má najeto 118 tis, ve 112 tis. začal motor po ohřátí oleje kvílet viz. video, je to z garáže, tak je to výrazněji slyšet. Nejdřív jsem si myslel, že to bude ložisko, nebo volnoběžka alternátoru. Usoudili jsme s několika mechaniky co to slyšeli, že to jde přímo z motoru, tak mi bylo doporučeno tam nalejt aditivum do oleje TEC 2000. Dle mého očekávání se to nezměnilo. Nechal jsem pro jistotu udělat rozvody ale dělá to furt. Když to začalo dělat tak motor měl najeto na oleji 2 tis km. Tady je odkaz na video https://www.youtube.com/watch?v=OFVaeSc9fQM nejvíc je to slyšet, když padaj otáčky. Díky za názory.
- Reklama
Re: Kvílení motoru
Tady to nebude omoc lepsi Ale napada me jenom ten olej. Jaky si tam dal? U tec2000proplachu sa musi vymenit olej, dal si uz jiny? Jestli se to nepridrelo nekde na klikovce. A predesly majitel menil olej jak casto a jaky olej?
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Kvílení motoru
Olej dělal cca po 20 tis. každej rok. Tohle nebylo na proplach ale jako aditivum, tak jsem ho neměnil. Celou dobu s tím jezdil do autorizaku tak že davali dexos 2.
Re: Kvílení motoru
A tento olej byl taky Dexos2 a kde byl menen a kupovan? Za studena to nedela a po zahrati oleje zacne? Zadreny motor za studena normalne nastartujes, ale jak se zahreje, tak se zastavi. Proto myslim na nejake to mensi zadreni, kdyz to zacalo s novym olejem a po zahrati.baster píše:Když to začalo dělat tak motor měl najeto na oleji 2 tis km.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Kvílení motoru
Tomu akosi nerozumiem. Môžeš to vysvetliť?blesk píše: Zadreny motor za studena normalne nastartujes, ale jak se zahreje, tak se zastavi. Proto myslim na nejake to mensi zadreni, kdyz to zacalo s novym olejem a po zahrati.
Keď je raz motor zadretý, tak je skrátka zadretý, ani s ním nepohneš a ani ho nepretočíš - je akoby "zakuslý".
baster - a nemôže Ti pískať napr. ložisko na napínacej kladke alebo ložisko alternátoru, vodnej pumpy či spojkové prítlačné ložisko, popr. môže pískať aj ložisko v prevodovke na predlohovom hriadeli (nedostatočne mazané alebo "suché" mierne opotrebované ložiská zvyknú po zahriatí vydávať taký kvíliaci zvuk). Skús "zúžiť" oblasť toho zvuku "domácim stetoskopom" - stačí priložiť dlhšiu hrubšiu tyčku na niektoré miesta na motore a postupne eliminovať miesta, skadiaľ ten zvuk vychádza.
Alebo zájdi do servisu, kde bolo auto servisované a nech sa na to pozrú, možno budú vedieť, že "kde soudruzi z NDR udelali chybu" - (ale nie tak, že Ti rozoberú polku auta, nič nezistia a ty to zacvakáš).
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: Kvílení motoru
Samozrejme ked nie je uplne zakusnuty, len pridreny. Nastarujes, prejdes 500m a zdochne a nenatocis
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: Kvílení motoru
Olej měnili v autorizáku, i tu poslední výměnu. Přidřený to asi nebude, pač jsem s tím takhle najel 8 tis a motor funguje furt stejně. Když jsem nechal dělat rozvody, tak i vodní pumpu, včetně napínací kladky. Uvidíme, možná to budu prodávat v prosinci, tak se na to asi vykašlu