chladící kapalina
Re: chladící kapalina
Myslim, ze niekto iny tu uz pisal, ze mu to mnohokoleno prasklo a menil ho.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
- Reklama
Re: chladící kapalina
Po bitke je každý generál, ale aj tak sa vyjadrím.
V kľude som si preskúmal závadný diel, ktorý som si vypýtal z autorizovaného serivsu.
Stopy po avizovanej mikropraskline, ktorou uniká chladivo sa nenašli.
Vadné bolo tesnenie "O", ktoré ktosi pri predošlej montáži pricvakol a tým pádom netesnilo.
Táto vec ma stála teda dosť nervov a peňazí. Vymnieňali totiž celý modul plastového Multi kolena. (water outlet)
Ak teda budete mať podobný problém, skontrolujte si to, nie je to nič ťažké. (vytiahnuť prstom sponu, prípadne vymeniť O krúžok)
V kľude som si preskúmal závadný diel, ktorý som si vypýtal z autorizovaného serivsu.
Stopy po avizovanej mikropraskline, ktorou uniká chladivo sa nenašli.
Vadné bolo tesnenie "O", ktoré ktosi pri predošlej montáži pricvakol a tým pádom netesnilo.
Táto vec ma stála teda dosť nervov a peňazí. Vymnieňali totiž celý modul plastového Multi kolena. (water outlet)
Ak teda budete mať podobný problém, skontrolujte si to, nie je to nič ťažké. (vytiahnuť prstom sponu, prípadne vymeniť O krúžok)
2011 - Astra J 1.4T Sports Tourer Sport (212 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
Re: chladící kapalina
Pekna ukazka nekvalitnej prace autoservisov.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: chladící kapalina
pri kontrole stavu, či mi neuniká nič pod autom, som našiel o čosi viac ako vždy mokrú časť vane.
v nasledovnom príspevku obrázok:
pri pohlade na remenicu z klukoveho hriadela to vyzeralo takto:
Mokré fľaky tu:
v okolí remenice vodnej pumpy:v nasledovnom príspevku obrázok:
2011 - Astra J 1.4T Sports Tourer Sport (212 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
Re: chladící kapalina
a únik v okolí remenice vodnej pumpy
Ak je to chladivo, ako je možné, že kdesi sa netesnosť opraví a vyrazí to zasa inde? (Od poslednej opravy hadice do chladiacej nádobky som najazdil sotva 150km)
Ak je to olej, skadiaľ to ide?
S čím potrebujem poradiť - asi to je chladivo, či olej? Ak je to chladivo, ako je možné, že kdesi sa netesnosť opraví a vyrazí to zasa inde? (Od poslednej opravy hadice do chladiacej nádobky som najazdil sotva 150km)
Ak je to olej, skadiaľ to ide?
2011 - Astra J 1.4T Sports Tourer Sport (212 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
Re: chladící kapalina
Podľa farby, vzhľadu a štruktúry fľakov typujem na olej, chl. kvapalina je viac do červena.
Únik je najlepšie zistiť buď z jamy alebo zdvihnúť vysoko na zdviháku - takto je ťažko diagnostikovať miesto úniku, jedine to utrieť alebo nejako očistiť, pojazdiť autom a potom sa znova pozrieť, či sa neukáže miesto potenciálneho uniku.
Pokiaľ je to olej , tak najpravdepodobnejšie to vyzerá na gufero remenice kľukového hriadeľa, z vodnej pumpy olej nemá skade unikať alebo či "netlačí" olej turbo niekde cez saciu hadicu čo ide ku klapke (to by bol ten najhorší prípad). Ťažko tak "od stola" radiť.
Únik je najlepšie zistiť buď z jamy alebo zdvihnúť vysoko na zdviháku - takto je ťažko diagnostikovať miesto úniku, jedine to utrieť alebo nejako očistiť, pojazdiť autom a potom sa znova pozrieť, či sa neukáže miesto potenciálneho uniku.
Pokiaľ je to olej , tak najpravdepodobnejšie to vyzerá na gufero remenice kľukového hriadeľa, z vodnej pumpy olej nemá skade unikať alebo či "netlačí" olej turbo niekde cez saciu hadicu čo ide ku klapke (to by bol ten najhorší prípad). Ťažko tak "od stola" radiť.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
Re: chladící kapalina
Tiez sa priklanam k oleju, mozno mix s kvapalinou, ale oleja je tam viac - zlta farba. Vidim tam i ten cerveny silikon, ktorym tesnili solenoidy vacky. Kde to unika, musis ist po boku motora stale vyssie az prides na miesto, ktore uz je suche. Tie solenoidy nie je cele vidiet, mozno to ide od nich. Inde uz nema odkial unikat, mozno este kryt rozvodov medzi vackou a klukou. Alebo je to z klukovky a ako sa toci, tak rozhadzuje olej aj ponad klukovku.
Este asi 3 zo srob, ktorymi je pripevnena vodna pumpa, su dlhe a prechadzaju krizom cez kryt rozvodov az do bloku, takze ak nie su uplne utiahnute, tak olej z rozvodov moze cez tie sroby vytlacat von. Podla fotiek co mas, je to akoby olej vytekal z vodnej pumpy, najlepsie to pozriet nazivo. Nech sa na to pozrie nejaky mechanik, ale radsej uz nie ten s tym silikonom ani s hadickou.
Este asi 3 zo srob, ktorymi je pripevnena vodna pumpa, su dlhe a prechadzaju krizom cez kryt rozvodov az do bloku, takze ak nie su uplne utiahnute, tak olej z rozvodov moze cez tie sroby vytlacat von. Podla fotiek co mas, je to akoby olej vytekal z vodnej pumpy, najlepsie to pozriet nazivo. Nech sa na to pozrie nejaky mechanik, ale radsej uz nie ten s tym silikonom ani s hadickou.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: chladící kapalina
Ma ten motor olejovy chladic-vymenik olej voda? Mal by byt v tych miestach a podla mna je to zmes nemrzky a oleja specena od tepla.V tychto mrazoch dost tesneni povolilo.
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012
Re: chladící kapalina
Ma, ale ten je na prednej strane za turbom, toto vyzera, ze tecie z bocnej strany. Inak skontroluj aj ten vymennik, mne zacal mierne prepustat olej.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Re: chladící kapalina
Dnes ráno ma auto pozdravilo starou otrepanou hláškou "Coolant level low". (od servisu hadičky ubehlo max 250km)
Tak by som tipoval na vodnú pumpu. Aspoň dúfam. (Keďže mrzne a furt nič nestíham, tak som to nemal možnosť skúmať bližšie na mieste).
Pri kúpe auta mi ešte v lete servisák hovoril, že treba vymeniť gufero na kľukovom a tesnenia výmenníka-chladiča oleja. V inom servise mi to však vtedy v lete neopravili, pretože to vraj netečie. Avšak s tým ani nebol za posledných 10000km problém.
Nepoznáte niekto schopného servisáka v Žiline?
Tak by som tipoval na vodnú pumpu. Aspoň dúfam. (Keďže mrzne a furt nič nestíham, tak som to nemal možnosť skúmať bližšie na mieste).
Pri kúpe auta mi ešte v lete servisák hovoril, že treba vymeniť gufero na kľukovom a tesnenia výmenníka-chladiča oleja. V inom servise mi to však vtedy v lete neopravili, pretože to vraj netečie. Avšak s tým ani nebol za posledných 10000km problém.
Nepoznáte niekto schopného servisáka v Žiline?
2011 - Astra J 1.4T Sports Tourer Sport (212 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)