zahriatie

Odpovědět
Xavier
Příspěvky: 2303
Registrován: 18 čer 2012, 16:00

Re: zahriatie

Příspěvek od Xavier » 15 pro 2016, 13:12

tak na turbe som to neskusal este. praktizoval som to na atmosfere. ale ak by som rano nosil maleho na dlhsie trasy, auto by som okaslal. lebo sedet tam v bunde nie je bezpecne. tie pasy v sedacke lahsie sklzaju dole, atd. preto aj ked ideme od nasich, zvyknem auto na dvore nakopnut 5-10min skor. ale zase to je parkrat. a teraz otazka. co tomu turbu by malo vadit na volnobehu? ved nie je zatazovane a tak ako sa olehj postupne ohrieva, ohrieva sa aj turbo prestupom tepla. takze nie je tam ani to, ze olej by bol poto teply a turbo uplne chladne.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L

Reklama
 

Uživatelský avatar
OldStanda
Příspěvky: 427
Registrován: 04 srp 2015, 16:38
Bydliště: Ostrava

Re: zahriatie

Příspěvek od OldStanda » 15 pro 2016, 16:01

Jenže až se olej dostatečně zahřeje, tak se teprve dostane do všech míst, navíc např. bohatší směs benzínu tu vrstvu oleje narušuje. Všude je hromada článků, tenhle je z 11/2016 a dá se s ním souhlasit.

Ten dálkový start by měl vědět, jestli je zařazen nějaký převodový stupeň, což snímáno asi bude (když se na displeji objevuje info o přeřazení) a v tu chvíli nastartovat nesmí.
Astra - 07/2015 - 103kW

bezdo
Příspěvky: 96
Registrován: 13 úno 2015, 09:11
Bydliště: Prievidza

Re: zahriatie

Příspěvek od bezdo » 15 pro 2016, 18:43

Odpoviem
Stalo to 398e,bez alarmu toto nejde,je to druha funkcia alarmu ako som pisal. Najprv majster povedal,ze to nepojde,ale zazral sa do toho,obisiel nejakym plosakom kontrolu kontroly,preto som platil asi o 50€ viac,ako na ine auta.alarm stal 190 u nich,inak okolo 220€.http://www.autoalarmy.sk/katalog/autoal ... n-bus.html

Musis mat aj druhy kluc,ten sa dava do bajpasu,aby to fungovalo.
Spojka je samozrejme obidena,to nie je problem,to ie len bezpecnostny prvok...
Motor sa kupi druhy,ked ho slahne,tychto je dost:-) Co sa tyka prevodovky,mne sa pred tym rano radilo tazsie,teraz sa mi zda ze je to lahsie,ja mam prevodovku F17.
Zatial.max spokojnost,rano auto ide hladsie.
K turbu-je tam funkcia dochladovania turba.
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012

Uživatelský avatar
OldStanda
Příspěvky: 427
Registrován: 04 srp 2015, 16:38
Bydliště: Ostrava

Re: zahriatie

Příspěvek od OldStanda » 15 pro 2016, 19:08

Co teda přemosťuje ten bypass s druhým klíčem? Když bude zařazen převodový stupeň, nastartuje to?
Astra - 07/2015 - 103kW

bezdo
Příspěvky: 96
Registrován: 13 úno 2015, 09:11
Bydliště: Prievidza

Re: zahriatie

Příspěvek od bezdo » 15 pro 2016, 19:19

Ten baj pas je prave na ten druhy kluc,samozrejme ze nenastartuje, je tam takzvany rezervacny rezim,ktory musi nastat,inak nenastartujes.
Na stranke co som dal v predchadzujucej odpovedi je navod,pozri,tam je toho viac.aj navod.
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012

Uživatelský avatar
OldStanda
Příspěvky: 427
Registrován: 04 srp 2015, 16:38
Bydliště: Ostrava

Re: zahriatie

Příspěvek od OldStanda » 15 pro 2016, 21:52

Mě spíše zajímá konkrétní napojení do Astry a ne marketingové plky.
Předpokládám, že přestřihli drát na spínačce pro startování, vložili místo něho alarm a díky tomu je z něj imobilizér. Abys mohl dálkově startovat, tak ten drát přemostili druhým klíčem, takže z toho mi vychází, že když chceš dálkově nastartovat, tak v tu chvíli ten alarm auto nechrání. To je samozřejmě naprd.
A teď k tomu "rezervačnímu režimu", což vůbec nechápu, co to marketingově znamená. Tady jde o to, jestli ta jednotka dálkového startu umí poznat zařazenou rychlost? Podle mě to auto ví (opět připomenu, že se na displeji zobrazuje info o přeřazení na vyšší stupeň), takže by mohlo tu jednotku dálkového startu přes CAN sběrnici o zařazené rychlosti informovat.
Stačí klidně napsat, že to třeba nevíš, já taky jenom dedukuju.

Edit: Jinde jsem našel motážní návod, kde je i schéma, které je ovšem velice strohé a prakticky nic neříkající.
Astra - 07/2015 - 103kW

bezdo
Příspěvky: 96
Registrován: 13 úno 2015, 09:11
Bydliště: Prievidza

Re: zahriatie

Příspěvek od bezdo » 16 pro 2016, 06:55

pane old..., niektorí sa tu pýtali na zakladne fungovanie, cenu a podobne, tak som dal odkaz ktorý som prvý našiel, aby si o tom prečitali viac, ak ich to zaujíma. Nerobím žiadnu reklamu, som len obyčajný sledovač a sem tam prispejem na forum, kedze vlastním nie uplne bezchybnu astru...
Alarm auto chrani stale(moj prípad) su možne prípady, ze niektore auta na kratku dobu nechrani(dočital som sa v navode), ale kedze mam od výroby monitorovanie vnutorneho priestoru s alarmom a magic car je can bus, tak sa to spojilo a auto je po celu dobu chranene. NEVIEM podrobnosti, takto mi to vysvetlil majster.
Vratim sa k podstate, pôvodne som chcel webasto, ale ked po prieskume trhu som zistil cenu, nebol som ochotný do svojho pohodlia a rodiny az tolko investovať. A dokonca jedna asi najserioznejsia firma, neodporučala monťaž po konzultacii s webastom do tohto typu auta. Takže som hladal lacnejsiu možnost a po dlhom prehovarani mechanika, ktoremu sa do toho vobec nechcelo, lebo si zistoval, či to uz niekto do tohto typu auta montoval a zistil, ze bude priekopník....

P.S.1 Neviem kolký z Vas maju skusenost s ukladaním detí v hrubých zimných bundach do sedaciek. Nakolko mame dvojročne a štvormesačne deti, a jazdime často na dlhe trasy a ako som písal, bolo nepríjemne ich tam s palčom najprv doslova rvat a po desiatich minutach zastavovat a vyberat,vyzliekať a znovu zapínať.

P.S.2 je mi uplne jedno ci motor trpí, alebo nie, auto ma služiť mne a nie ja autu, na to bolo stvorene. Tiež som bol šetrilek motora a opravolal som aj nepokazene, ked som počul nejaký cudzi zvuk, od kedy mam rodinu a zahradku mam ine starosti.... Auto som vzdy predal za smiešnu cenu a bolo uplne jedno, ci je setrene, alebo nie...
Ale šetrite,ak naozaj moj motor zdochne, čomu neverím, a najdem nejaký šetrený po nemeckom dôchodcovi doktorovi, ktorý jazdil iba po dialniciach, tak si ho z úsmevom za par stoviek nášho upadajúceho EURA kúpim.
HAWK
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012

Uživatelský avatar
R@dek
Příspěvky: 283
Registrován: 23 čer 2015, 08:15

Re: zahriatie

Příspěvek od R@dek » 16 pro 2016, 07:55

Auto jsem nikdy na místě na volnoběh neohříval a ohřívat nebudu. Vždy po nastartování a zavření garážových vrat (nevyhřívaná garáž) pomalý odjezd. Když jedu do práce 5 km, tak si zimní bundu sundávat nemá cenu. Pokud jedeme někam dál, tak jsme děti nabaleny nenechávali, vždyť těch několik okamžiků než to začne topit lehce vydrželi. A nikdy zimou nebrečeli.

To je moje praxe, nikomu neberu to, že zahřívá na místě, klidně třeba pul hodiny, když to někomu vyhovuje.

Nicméně si myslím, že ohřátí interiéru není prioritou této diskuse. Jde o zahřátí auta - motoru, turba, převodovky a to praktikuji, jak jsem napsal výše, vyjetí se studeným vozem plynulou jízdou, po cca 15 km je teploměr, teď v zimě, již na 90°C, je fakt, že asi olej takovou teplotu nemá. Ale i potom nijak auto neženu. Ono totiž u nás mám na nejbližší dálnici 80 km. a na cestu kde by se dalo autu přitnout to je 30 km. Jinak v okolí samá vesnice v jednom kuse.

Auto je spotřební věc, ale já bych rád, aby mě sloužilo pokud možno co nejdéle a bez potíží. Jasně, zahřívat, nebo nezahřívat, není nikde dáno, že se něco nepokazí. Je to stroj.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015

Uživatelský avatar
OldStanda
Příspěvky: 427
Registrován: 04 srp 2015, 16:38
Bydliště: Ostrava

Re: zahriatie

Příspěvek od OldStanda » 16 pro 2016, 08:38

@bezdo: Pokud jsem se tě dotkl, tak se ti velice omlouvám, šlo mi jen o to, jak je fyzicky zapojen dálkový start.
Astra - 07/2015 - 103kW

Uživatelský avatar
Marek L
Příspěvky: 329
Registrován: 15 čer 2015, 16:00

Re: zahriatie

Příspěvek od Marek L » 16 pro 2016, 09:47

No podle toho popisu ten rezervační režim je stav nebo souběh okolností, které to umožní. Jinak se ten rezervák nezaktivuje. Tzn., že zařazeno být nemůže, musí být zabržděno a obejity bezpečnostní prvky jako sešlápnutí spojky před startem a komunikace imo a klíče a to asi zajišťuje ten druhý klíč.
S alarmem vůbec netuším a jak elektrikářsky, čert ví. Na to já být krátký. :(

Ale Astra měla za příplatek nezávislé topení, tak nevím, proč by to někdo neměl do toho auta doporučovat. Ale ta cena tuším katalogová 40000,-. To je pasé.

Ale kromě nezávislého topení byla ještě v ceníku položka tuším že Quick Heat. To bylo co?
Asi už musel jet motor, ale to byla nějaká podpora rychlejšího vytopení nebo co, má to někdo?
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - B14NEL - CD 600 - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback

Odpovědět