Astra J 1.4 Turbo (140 k)
Re: Astra J 1.4 Turbo (140 k)
Ked uz sme pri tej priemernej spoerbe. Ako to PP pocita?
predpokladam ze:
1) riadiaca jednotka vie kolko paliva vstrekuje. Dajme tomu ze to ma nejaku presnost, ktora sa da doladit.
2) riadiaca jednotka vie kolko km auto preslo. Presnost mozme povazovat za dostatocnu.
Vypocet priemernej spotreby. Vynulujem priemernu spostrebu v PP.
1) sposob
a) Ked sa nuluje tak sa PP opyta RJ kolko je km na odo metry. Takze ked treba v nejakom case spocitat priemernu spostrebu tak sa opyta RJ na stav odo metra a vie kolko km sa najazdilo od nulovania.
b) PP este musi spocitavat kolko paliva sa spotrebuje. Napriklad, kazdu minutu sa PP opyta RJ kolko paliva sa pouzilo na vstrekovanie od predchadzajuceho. Takze kazdu minutu spocita priemernu spotrebu.
Tento sposoby vypoctu je taky isty ako ked sa priemerna spotreba pocita rucne, medzi dvomi do plna taknovanymi nadrzami.
2) sposob
PP vie aktualnu spotrebu. Tu potom priemeruje ako vazeny priemer cez najazdene km. Napriklad, PP sa kazdych 1km opyta RJ aka je aktualna spotreba.
Vysledok moze byt odlisny od rucneho pocitania. Samozrejme cim castejsie sa opyta tak sa vysledok priblizi rucnemu.
Co robi PP ked auto stoji. Aktualnu vtedy pocita ako litre / hodinu. Ako to zohladni v priemernej spotrebe?
Tymto chcem povedat to, ze podla toho aky je algoritmus vypoctu tak sa da priemerna spotreba kalibrovat jednoduchsie alebo zlozitejsie alebo sa neda. Zaroven si treba uvedomit ze "opravar" auta nema vobec pristup k softveru RJ a PP. Moze bud menit niektore parametre alebo prepisat binarny tvar sofveru za nejaky iny.
predpokladam ze:
1) riadiaca jednotka vie kolko paliva vstrekuje. Dajme tomu ze to ma nejaku presnost, ktora sa da doladit.
2) riadiaca jednotka vie kolko km auto preslo. Presnost mozme povazovat za dostatocnu.
Vypocet priemernej spotreby. Vynulujem priemernu spostrebu v PP.
1) sposob
a) Ked sa nuluje tak sa PP opyta RJ kolko je km na odo metry. Takze ked treba v nejakom case spocitat priemernu spostrebu tak sa opyta RJ na stav odo metra a vie kolko km sa najazdilo od nulovania.
b) PP este musi spocitavat kolko paliva sa spotrebuje. Napriklad, kazdu minutu sa PP opyta RJ kolko paliva sa pouzilo na vstrekovanie od predchadzajuceho. Takze kazdu minutu spocita priemernu spotrebu.
Tento sposoby vypoctu je taky isty ako ked sa priemerna spotreba pocita rucne, medzi dvomi do plna taknovanymi nadrzami.
2) sposob
PP vie aktualnu spotrebu. Tu potom priemeruje ako vazeny priemer cez najazdene km. Napriklad, PP sa kazdych 1km opyta RJ aka je aktualna spotreba.
Vysledok moze byt odlisny od rucneho pocitania. Samozrejme cim castejsie sa opyta tak sa vysledok priblizi rucnemu.
Co robi PP ked auto stoji. Aktualnu vtedy pocita ako litre / hodinu. Ako to zohladni v priemernej spotrebe?
Tymto chcem povedat to, ze podla toho aky je algoritmus vypoctu tak sa da priemerna spotreba kalibrovat jednoduchsie alebo zlozitejsie alebo sa neda. Zaroven si treba uvedomit ze "opravar" auta nema vobec pristup k softveru RJ a PP. Moze bud menit niektore parametre alebo prepisat binarny tvar sofveru za nejaky iny.
Zafira-C Cosmo 1.4T 103kW LPG ( B14NET ) 8/2015
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012
- Reklama
Re: Astra J 1.4 Turbo (140 k)
Co to je? Matrix mne staci ak to daky programator u nich prekaliubruje a bude pokoj. Inak si myslim, ze jhe to zamerne v softe, kedze po prehrarti mi to casom nbarastalo zase...simulacia sadajuceho motora ..ved ked idu emisie
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Re: Astra J 1.4 Turbo (140 k)
Za dva měsíce provozu, kdy jsem si pro radost najezdil 4500 km po všech možných koutech,
pomalu, rychle atd. vysledováno, že tento motor v kombíku prostě žere 6,5 - 7,8.
Spotřebu nechci rozpitvávat, opakoval bych vás tu všechny dohromady.
Nemá cenu se radovat z toho, že dvakrát ročně zmáknu 400 km za 5,5, když pak jezdím
třičtvrtě roku Havířov - Ostrava do práce za 7,4. Proto platí za mě 1. věta.
Od koupě jsem ještě nevynuloval počítač č.2 a tam je dlouhodobý průměr 7,3.
Sranda je, jak jsem se jednou snažil půl dne srazit spotřebu klidnou - vlastně nudnou jízdou.
Povedlo se někde ze 6,7 na 6,5. Ale druhý den jsem dvakrát nastartoval za studena, ujel vždy tak kilometr do obchodu a bylo to zpátky.
Neřeším a spíš si užívám vymoženosti a komfort auta.
Jo jinak palubák ukazuje cca o 0,2 l míň, takže taky nic nového.
Obecně kašlu na rádce řazení a myslím, že ten motor je spokojenější když se aspoň trochu točí.
5. kvalt řadím, aby bylo aspoň 2000 ot. Pětka na 90 žere stejně jako šestka na 90, která mi přijde už podtočená. Šestku dávám tak ve 105- 110. Jsem rád, že tam je na delší cesty, auto neřve atd. Rozhýbat šestku ze stovky nahoru je trauma. Pětka celkem jde.
Na předjíždění a do kopců s 1,5-tunovou mrchou a třema osobama je tento motor spíše skromný.
Ale já to věděl a na auto byl určitý obnos peněz.
Měl jsem před koupí na celý víkend půjčenou ENJOY rv. 2012 najeto 37 tis. a výsledky totožné.
Za 103 kW mi bylo líto dávat 12 tis. jen za software. 103 kW taky na chvíli zapůjčeno a v běžném rozsahu otáček naprosto stejné. Stejný krouťák, jen to podrží výkon o pár set otáček déle.
Možná si spíš udělám radost po pěti letech po záruce čipem...
Tak asi tak.
pomalu, rychle atd. vysledováno, že tento motor v kombíku prostě žere 6,5 - 7,8.
Spotřebu nechci rozpitvávat, opakoval bych vás tu všechny dohromady.
Nemá cenu se radovat z toho, že dvakrát ročně zmáknu 400 km za 5,5, když pak jezdím
třičtvrtě roku Havířov - Ostrava do práce za 7,4. Proto platí za mě 1. věta.
Od koupě jsem ještě nevynuloval počítač č.2 a tam je dlouhodobý průměr 7,3.
Sranda je, jak jsem se jednou snažil půl dne srazit spotřebu klidnou - vlastně nudnou jízdou.
Povedlo se někde ze 6,7 na 6,5. Ale druhý den jsem dvakrát nastartoval za studena, ujel vždy tak kilometr do obchodu a bylo to zpátky.
Neřeším a spíš si užívám vymoženosti a komfort auta.
Jo jinak palubák ukazuje cca o 0,2 l míň, takže taky nic nového.
Obecně kašlu na rádce řazení a myslím, že ten motor je spokojenější když se aspoň trochu točí.
5. kvalt řadím, aby bylo aspoň 2000 ot. Pětka na 90 žere stejně jako šestka na 90, která mi přijde už podtočená. Šestku dávám tak ve 105- 110. Jsem rád, že tam je na delší cesty, auto neřve atd. Rozhýbat šestku ze stovky nahoru je trauma. Pětka celkem jde.
Na předjíždění a do kopců s 1,5-tunovou mrchou a třema osobama je tento motor spíše skromný.
Ale já to věděl a na auto byl určitý obnos peněz.
Měl jsem před koupí na celý víkend půjčenou ENJOY rv. 2012 najeto 37 tis. a výsledky totožné.
Za 103 kW mi bylo líto dávat 12 tis. jen za software. 103 kW taky na chvíli zapůjčeno a v běžném rozsahu otáček naprosto stejné. Stejný krouťák, jen to podrží výkon o pár set otáček déle.
Možná si spíš udělám radost po pěti letech po záruce čipem...
Tak asi tak.
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - B14NEL - CD 600 - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback
Re: Astra J 1.4 Turbo (140 k)
Perfektně zpracované hodnocení, žádné kecy. Kdyby to takto dělali všichni, tak tady není tolik balastu, kterým se je v případě, že člověk hledá něco konkrétního k dané motorizaci prokousávat.
Simca Elyse, Škoda 120 Rapid, Škoda MB 100, Škoda 120, Škoda Forman,
WV Passat IV 1,9TDi combi, VW Passat V 1,9TDi combi,
Opel Astra G 2.0 Di caravan,
Opel Corsa D 1,4 16V,
Opel Astra J Sports Tourer 1,6 CDTI (100kW)
WV Passat IV 1,9TDi combi, VW Passat V 1,9TDi combi,
Opel Astra G 2.0 Di caravan,
Opel Corsa D 1,4 16V,
Opel Astra J Sports Tourer 1,6 CDTI (100kW)
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra J 1.4 Turbo (140 k)
Marek L - tak přesně s tebou souhlasím, mám stejný motor a momentální spotřeba za 13000km kombinovaná 7lit / 100km. Taky jezdím převážně Ostrava - Havířov okolí, ale mám 5dv. Do paliva dávám VIF.
- čím víc jsem se snažil jet na spotřebu, tak ba naopak byla větší , když motor točím více, je to stejná spotřeba.
- Já taky testoval 103 vs. 88 a 12tis. navíc jsem nakonec nedal, zdálo se mi to zcela totožné a radši jsem si koupil větší výbavu a užívám si konfortu
- Jezdím převážně sám do práce a z práce a tak motorově v pohodě. Max. rychlost co jsem s toho dal bylo 220 tachometrových, ale pouze 1x. Na dálnici stejně jezdím 130-140 a při přijejíždění 160 a to je v pohodě.
- 6rych. stupeň taky řadím až při 100km hod. a snažím se motor pořád držet na hranici 1900 - 2000ot.
- čím víc jsem se snažil jet na spotřebu, tak ba naopak byla větší , když motor točím více, je to stejná spotřeba.
- Já taky testoval 103 vs. 88 a 12tis. navíc jsem nakonec nedal, zdálo se mi to zcela totožné a radši jsem si koupil větší výbavu a užívám si konfortu
- Jezdím převážně sám do práce a z práce a tak motorově v pohodě. Max. rychlost co jsem s toho dal bylo 220 tachometrových, ale pouze 1x. Na dálnici stejně jezdím 130-140 a při přijejíždění 160 a to je v pohodě.
- 6rych. stupeň taky řadím až při 100km hod. a snažím se motor pořád držet na hranici 1900 - 2000ot.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra J 1.4 Turbo (140 k)
Tak jsem v minulých dnech natankoval plnou nádrž a dodal VIF. Pak jsem po dobu 2 dnů jezdil pouze po městě, samá brzda plyn, semafory a výsledná kombinovaná spotřeba za 110km po městě byla 8,2 lit. Pak jsem o Valentýnu udělal km maratón po dálnici, okreskách a to celkem 200km, spotřeba klesla na 6,9lit.
Trasa:
a) Ostrava – Havířov = pohodová jízda na zahřátí motoru
b) Havířov – Ostrava Poruba
c) Ostrava Poruba – Frýdek Místek, Český Těšín, PL = Ostrava / FM – 130km/hod na 5rych. st., FM / Český Těšín – 130 / 160 km hod. na 6rych. st.
d) PL - Český Těšín – Havířov (okresky) – Ostrava
Motor jsem točil i na 5000ot. Ať se zase pěkně protáhne a zase se osvědčilo to co už tu bylo zmiňováno, čím více se snažíte jen na spotřebu, tak v konečném součtu ušetříte cca 0,3 na 100km. Zato požitek s jízdy žádný .
Trasa:
a) Ostrava – Havířov = pohodová jízda na zahřátí motoru
b) Havířov – Ostrava Poruba
c) Ostrava Poruba – Frýdek Místek, Český Těšín, PL = Ostrava / FM – 130km/hod na 5rych. st., FM / Český Těšín – 130 / 160 km hod. na 6rych. st.
d) PL - Český Těšín – Havířov (okresky) – Ostrava
Motor jsem točil i na 5000ot. Ať se zase pěkně protáhne a zase se osvědčilo to co už tu bylo zmiňováno, čím více se snažíte jen na spotřebu, tak v konečném součtu ušetříte cca 0,3 na 100km. Zato požitek s jízdy žádný .
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: Astra J 1.4 Turbo (140 k)
Zavidim ti...uprimne...ten pocit, ked 200km je maraton. Ja sa uz citim ako pajac, ktoreho posadia za volant a chod a kedysi mna soferovanie bavilo.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra J 1.4 Turbo (140 k)
Omlouvám se za OT: Mě strašně baví řídit, beru to jako relax po celodenní práci u PC a najít si trasu dálnice, okresky a mít cíl, žena chtěla něco nakoupit v PL, tak mi ani nevadilo, že to bude trochu zajížťka . Jinak jsem dělal také v minulosti obchodního zástupce jedné firmy a tam po 5 měs. za volantem jsem toho měl plné zuby. Denně 500 - 700km po pobočkách a nabízet sortiment, pak jsem zjistil, že mě řízení přestalo bavit a měl jsem k tomu odpor. Dnes už jsem ve stavu, že jezdím opět pro radost, jen tak . Pěkné slunečné počasí, dobrá muzika a jen tak si jet vyčistit hlavu a nakoupit něco malého třeba i 100km od domova. Pak hned se cítím lépe.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: Astra J 1.4 Turbo (140 k)
Tak jsem to jednu nádrž zkusil vydržet nevymazat průměrnou spotřebu a ode mě následující: palubák 6,1 l/100km, výpočtem 6,16 l/100km. Vzhledem k tomu, že jsem dotankovával méně pěnící naftu, u které by pistole měla cvaknout o něco později, považuju palubák na mé Astře za zcela přesný.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Re: Astra J 1.4 Turbo (140 k)
Trochu jsem váhal z otázkou,už se tu malinko psalo, pardon, ale přece:
Pánové co máte 1,4 88 nebo 103 kW, potvrdíte mi?...
V rozmezí 2200 - 3000 ot. a při polovičním plynu, jako že už něco po autu chci se ozývá šikmo zprava jakoby za palubou spolujezdce syčení šustění a při přeřazení si to tam jakože odfoukne.
Odfouknutí asi turbo nebo nějaký přetlakový ventil - vím, ale je to opravdu tak? Zajímavé je, že když sedím jako spolujezdec vpředu, tak je to slyšet mnohem míň. Jakoby z pozice řidiče bylo tím směrem horší tlumení zvuku zpod kapoty nebo tak.
Když to roztočím nad 3000 víceméně to zmizí, protože se to už točí asi moc rychle a nevnímám to.
Zvuk 1,4 benzín jako takový se mi líbí, ale to šustění je takové nějaké divné...
Snad to není vada.
Neodpovídejte mi prosím ve stylu ať jsem rád, že slyším turbo když ho mám. Kdybych vlastnil 2,8 turbo benzín, tak se to dá pochopit, ale u 1,4???
Díky a soráč za prudu. Když tak hudba to přehluší.
Pánové co máte 1,4 88 nebo 103 kW, potvrdíte mi?...
V rozmezí 2200 - 3000 ot. a při polovičním plynu, jako že už něco po autu chci se ozývá šikmo zprava jakoby za palubou spolujezdce syčení šustění a při přeřazení si to tam jakože odfoukne.
Odfouknutí asi turbo nebo nějaký přetlakový ventil - vím, ale je to opravdu tak? Zajímavé je, že když sedím jako spolujezdec vpředu, tak je to slyšet mnohem míň. Jakoby z pozice řidiče bylo tím směrem horší tlumení zvuku zpod kapoty nebo tak.
Když to roztočím nad 3000 víceméně to zmizí, protože se to už točí asi moc rychle a nevnímám to.
Zvuk 1,4 benzín jako takový se mi líbí, ale to šustění je takové nějaké divné...
Snad to není vada.
Neodpovídejte mi prosím ve stylu ať jsem rád, že slyším turbo když ho mám. Kdybych vlastnil 2,8 turbo benzín, tak se to dá pochopit, ale u 1,4???
Díky a soráč za prudu. Když tak hudba to přehluší.
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - B14NEL - CD 600 - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback