Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Honza75
Příspěvky: 6
Registrován: 29 úno 2016, 19:39

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od Honza75 » 21 lis 2016, 15:14

Ahoj, tak mi dlouho všichni říkali, že zacinkání rozvodového řetězu po startu nevadí ( i u Opla, tam dokonce technik tvrdil, že rozvody u tohoto motoru ještě neměnili :-), nu což, všechno je jednou po prvé...) až mi jednou ráno přeskočil řetěz na rozvodech. Naštěstí jen o zub a projevilo se to jen ztrátou výkonu a nerovnoměrným chodem motoru, jinak žádná další škoda. Ze začátku jsem si myslel, že odešlo turbo, protože to ztratilo výkon, ale po krátké prohlídce v servisu turbo vyloučili a podle diagnostiky odešlo prý čidlo otáček. Po výměně, ale problém trval dál, tak rozhodili rozvody a problém byl odhalen. Problém byl v hydraulickém válečku co přes vodící lištu napíná řetěz, ten poměrně rychle ztrácel tlak a řetěz nedostatečně napínal.Po nastartování auta a natlakování oleje sice během pár vteřin ( 1-2 vteřiny) řetěz zase napnul, ale jednou to prostě nestihl.... Takže když vám při studeném motoru zacinká rozvoďák, doporučuji výměnu rozvodů, protože by škody mohly být nedozírné... Já měl vlastně štěstí, že se nic nepotkalo.

Reklama
 

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od blesk » 21 lis 2016, 16:20

Co vim tak nekolik rozvodu uz menili, ale neni to nejak chonicka zavada. Mozna jenom materialova vada napinaku. Mimochodem, po kolika km menis olej a kolik si rekli za vymenu? Menili i vodni pumpu?
Jezdim nekdy na Fabii TSI a tam to tedy zarachta po startu uz docela hodne a navic ten retez hluci i jizdou mimo mesto, az je to neprijemne. Ale tam firma meni olej co 2 roky, takze se to da ocekavat.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Honza75
Příspěvky: 6
Registrován: 29 úno 2016, 19:39

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od Honza75 » 22 lis 2016, 09:24

Cena za celkovou výměnu vč. diagnostiky a nějakého toho ,, pátrání,, kde je problém byla 11 000kč a vodní pumpu neměnili.Výměna oleje doposud dle plánu servisní knížky, musel bych kouknout po kolika přesně to bylo měněno, ale tuším že po dvou letech.

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od blesk » 22 lis 2016, 09:36

Honza75 píše:...ale tuším že po dvou letech.
Presne to je ten problem.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Uživatelský avatar
R@dek
Příspěvky: 283
Registrován: 23 čer 2015, 08:15

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od R@dek » 22 lis 2016, 11:50

Pokud mě neklame paměť, výměny oleje musejí být 1 rok, nebo 30 000 km. On existuje i servisní interval oleje 2 roky? To bych nikdy neudělal.
Opel Astra J 1,4 turbo 103kW/140k notchback-SEDAN - drive - 2015

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1784
Registrován: 26 čer 2010, 13:14
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od Astra - R@SAG » 22 lis 2016, 12:01

Servisní interneval 2 roky má ŠKODOVKA a nebo 30tis km mám pocit.

Švagl má Škodovku a během 2 leté celé záruky, mu ve škodovce dělali pouze 1 garanční prohlídku a to tu 2 letou.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Honza75
Příspěvky: 6
Registrován: 29 úno 2016, 19:39

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od Honza75 » 22 lis 2016, 19:27

.Výměna oleje doposud dle plánu servisní knížky, musel bych kouknout po kolika přesně to bylo měněno, ale tuším že po dvou letech.[/quote]

Tak jsem se díval do servisky a olej měněn každý rok a ca.15 000km

Honza75
Příspěvky: 6
Registrován: 29 úno 2016, 19:39

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od Honza75 » 29 lis 2016, 07:56

Tak, dnes jsem mluvil ještě přímo s mechanikem co měnil ty rozvody a chyba mohla být v tom napínáku, ale hlavně byl prý značně vytahaný samotný rozvodový řetěz, takže asi kombinace obojího. Tak mě napadá, kde udělali soudruzi chybu, že po 70 000km je rozvodový řetěz vytahaný jak starý kšandy....Zlaté rozvodové řemeny!

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1784
Registrován: 26 čer 2010, 13:14
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od Astra - R@SAG » 29 lis 2016, 13:04

Řetěz v motoru se velmi natahuje, pokud se motor podtáčí v nízkých otáčkách. Proto se neříká nadarmo, že je potřeba motor vytáčet a zásadně nejezdit na spotřebu, měnit pravidelně oléj, do motoru přidávat aditivim do paliva a to by pro začátek mohlo stačit :D :D :D :D .
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Uživatelský avatar
Marek L
Příspěvky: 329
Registrován: 15 čer 2015, 16:00

Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW

Příspěvek od Marek L » 29 lis 2016, 17:34

Souhlas.
A hlavně si nevšímat rádce řazení, který je schopen při lehké zátěži naordinovat motoru
pětku v 75 km/h a šestku v devadesátce což u našich 1,4 TB znamená cca 1500 ot./min. :roll:
a úsporu paliva asi NIC, spíš jen problémy do budoucna. Já se snažím udržovat min. 2000 ot.
Samozřejmě vždy to nejde. Nejhorší je se rozhodnout v městě při 50 jestli jet za 3 nebo za 4, tak to nějak střídám...Mě se zdá ta čtyřka v poho až tak při 60.
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - B14NEL - CD 600 - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback

Odpovědět