Motor se dusí po startu, na plyn reaguje s prodlevou

Uživatelský avatar
webley
Příspěvky: 9
Registrován: 01 led 2014, 19:38
Bydliště: Ostravsko

Re: Motor se dusí po startu, na plyn reaguje s prodlevou

Příspěvek od webley » 23 srp 2015, 09:25

janci4 píše:Ak som dobre pochopil robi tito urcite na benzin. A na LPG to ide dobre?
Ked sa motor zohreje tak ide? alebo problem pretrvava?
No abych to objasnil. Když to začlo dělat byly zrovna vedra. Plyn byl tak blbě seštelovaný, že když jsem vycouval z parkovacího místa a zařadil jedničku, mezi tím se mi auto přeplo na plyn a dělalo to i na něj. Ted když mi to plynař přestavil na vyšší teplotu pro přepnutí a teploty šly dolů, tak se mi plyn přepne po nějakém cca 1-1,5km a to už je auto teplé a problém není. Ono hlavní znatelný problém je po startu. Start dobrý, náhle začnou klesat otáčky , udusí se atd. jak jsem psal. Ale ano, ted to dělá pouze na benzín, jelikož plyn se sepne později a motor je zahřátý.
Současnost: Opel Astra J Sports Tourer 1,4i 74kw
Minulost: Opel Vectra B 2,2dti čip na 150koní

Reklama
 

Desirehd
Příspěvky: 98
Registrován: 27 led 2014, 09:14

Re: Motor se dusí po startu, na plyn reaguje s prodlevou

Příspěvek od Desirehd » 23 srp 2015, 13:42

Tiež je možnost že sa mohli rozhádzať adaptačné hodnoty v RJ kvôli zle nastavenemu plynu.Neviem či to je možne aj pri oploch ale u niektorých značiek to je možné.Rieši sa to vymazaním adaptačných hodnôt v RJ,poprípade preflašovať celý softver RJ,potom je dobre po tomto ukone jazdiť len na benzín kým si RJ načíta nove hodnoty asi 500km ,dobre je jazdiť aj v meste aj po dialnici.Najlepšie a najistejšie by bolo asi ist do oplu nech ti nahodia nanovo softver RJ a potom dodrzať to čo som už písal.A dalej si treba nájsť naozaj kvalitný servis na LPG ked už nevieš aky tak sa treba riadiť podla toho ako dlho sa tomu už venuje,sám som bol svedok toho že za kvalitným servisom chodia ludia aj 100km.Mne moj servisak na LPG pri druhom aute stále radil ked bol nejaky problém,jazdit chvílu len na benzín a ked problém pretrváva tak to nieje potom v LPG.Možu to byť aj benzínove vstreky ktore sa zalepia preto že sa v lete minimalne používajú treba viazdiť aspon pol nadrže z nejakým lepším benzínom ktorý obsahuje aditíva ,ja tiež tankujem aspon raz za čas na OMV MaxxMotion.
Opel astra ST 103kw LPG

janci4
Příspěvky: 60
Registrován: 02 dub 2015, 09:31

Re: Motor se dusí po startu, na plyn reaguje s prodlevou

Příspěvek od janci4 » 23 srp 2015, 14:19

Desirehd píše:Tiež je možnost že sa mohli rozhádzať adaptačné hodnoty v RJ kvôli zle nastavenemu plynu.Neviem či to je možne aj pri oploch ale u niektorých značiek to je možné.Rieši sa to vymazaním adaptačných hodnôt v RJ,poprípade preflašovať celý softver RJ,potom je dobre po tomto ukone jazdiť len na benzín kým si RJ načíta nove hodnoty asi 500km ,dobre je jazdiť aj v meste aj po dialnici.Najlepšie a najistejšie by bolo asi ist do oplu nech ti nahodia nanovo softver RJ a potom dodrzať to čo som už písal.A dalej si treba nájsť naozaj kvalitný servis na LPG ked už nevieš aky tak sa treba riadiť podla toho ako dlho sa tomu už venuje,sám som bol svedok toho že za kvalitným servisom chodia ludia aj 100km.Mne moj servisak na LPG pri druhom aute stále radil ked bol nejaky problém,jazdit chvílu len na benzín a ked problém pretrváva tak to nieje potom v LPG.Možu to byť aj benzínove vstreky ktore sa zalepia preto že sa v lete minimalne používajú treba viazdiť aspon pol nadrže z nejakým lepším benzínom ktorý obsahuje aditíva ,ja tiež tankujem aspon raz za čas na OMV MaxxMotion.
suhlas

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 351
Registrován: 22 zář 2011, 19:39

Re: Motor se dusí po startu, na plyn reaguje s prodlevou

Příspěvek od Arwy » 23 srp 2015, 21:57

Minulý týždeň som bol v Opli na zvolávačkách a medzi rečou padla info, že motory bez hydraulických zdvihátiek prestavané na LPG začnú mať časom tebou popisovaný problém. Závada je v pridierajúcich sa ventiloch. Čaká Ťa repas hlavy, na SK sa cena pohybuje okolo 1000 EUR vrátane úpravy materiálu sediel ventilov.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, origo diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL

Desirehd
Příspěvky: 98
Registrován: 27 led 2014, 09:14

Re: Motor se dusí po startu, na plyn reaguje s prodlevou

Příspěvek od Desirehd » 23 srp 2015, 23:39

To som nevedel že astry nemaju hydroštely,ked ich nema webley v aute tak to ešte neznamená že odpálilo ventily ,možno ich bude stačiť nastaviť ručne.Večšinou sa nastavujú asi po 80000km tak som to mal na renaulte a ked tam je LPG tak sa musia nastaviť ešte skor asi po 40000km.Ked už su raz ventily pridraté tak už pomože asi len ich výmena.Najčastejšie sa to stáva zle nastavenim LPG a nešetrnou jazdou.Otázne je potom aký má význam mať v aute LPG ked nevie čo je príčinou zničenia ventilov.Predsa ich nebude meniť každých 20000km.
Naposledy upravil(a) Desirehd dne 24 srp 2015, 12:37, celkem upraveno 1 x.
Opel astra ST 103kw LPG

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Motor se dusí po startu, na plyn reaguje s prodlevou

Příspěvek od blesk » 23 srp 2015, 23:46

Adaptacne hodnoty sa daju vymazat odpojenim baterky.
Repas hlavy ho caka tak po 100tisic km, ak som to spravne pochopil, tak na plyn jazdi iba par km.

Ale ked je rec o ventiloch a robi to iba pri studenom starte, tak sa zase vratim k mojmu clanku o cistiacich benzinoch:
Jen za minulý týden přistály v redakční poště dva dotazy na toto téma. Tomáš Svoboda s Fabií 1.4 16V si stěžuje, že v období od jara do podzimu otáčky motoru po startu zakolísají tak, že se nakonec i zakucká a zhasne. Rozjet se podaří i na několikátý pokus. To jasně mohou být úsady na ventilech. Proč v zimě motor startuje dobře? Protože za nízkých teplot řídicí jednotka obohatí pořádně, takže i po nasycení úsad zbude dost paliva pro rozběh agregátu.


Stanislav Hrubý zase u své Octavie 1.6/74 kW z roku 1998 začal pozorovat škubání při přidání plynu, zejména v koloně. Dle Eura 2 se ještě emise neměřily hned po studeném startu, takže tento motor může být dost bohatý a nezakolísá. Když se pak ovšem po zahřátí vrátí do pásma regulace lambda, začne palivo pravidelně nasávané úsadami po každém přidání plynu chybět a motor vynechá pár zážehů. Pokud v obou případech v autě nesvítí kontrolka závady motoru a diagnostika nepíše žádnou chybu, dávají aditiva velmi slušnou šanci na obnovení normální funkce. U octavie bychom ještě neváhali s vyčištěním škrticí klapky.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Desirehd
Příspěvky: 98
Registrován: 27 led 2014, 09:14

Re: Motor se dusí po startu, na plyn reaguje s prodlevou

Příspěvek od Desirehd » 24 srp 2015, 12:37

Neviem ako to je pri opel astre ale adaptačne hodnoty sa daju síce vymazat aj odpojením baterky pri niektorých značkách aut.Najčastejšie je treba ich vymazať cez diagnostiku a su aj autá pri ktorých sa to neda ani po prvé ani podruhé ale je treba nahrat nový soft do RJ.Čo sa týka toho repasu hlavy,ked ho bude treba robiť tak to zrejme nebude koli tomu čo odjazdil na benzín ale kvoli zlé nastavenemu LPG ,ktorý nasledne poškodil ventily,kedže pri LPG sú trochu vyššie teploty spalovania,preto sa pri originalnom LPG od výroby dávajú pevnejšie ventily aj hlava je upravená.Niekto to rieši primazavaním ventilov čím sa aj prečistuju.To už je na zvážení každeho, ja v druhom aute primazavanie nemám kedže žena na nom nejazdí relly ani po dialnici.Ale aj tak sa mi moc nezdá že astra j nemá hydroštely.
Opel astra ST 103kw LPG

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 351
Registrován: 22 zář 2011, 19:39

Re: Motor se dusí po startu, na plyn reaguje s prodlevou

Příspěvek od Arwy » 26 srp 2015, 08:46

Nastavenie ventilovej vôle:
A/Z 16 XER po 150 000 km
Z 16 XER LPG po 120 000 km.
Cena je údajne dosť vysoká, preto sa nastavovanie v praxi veľmi nerobí.

1.4 turbo má hydraulické zdvihátka.

Ešte by si mohol skúsiť natankovať nejaký kvalitný benzín, pridať čistiace aditívum a vyjazdiť celú nádrž bez použitia LPG. Časom sa tie problémy určite vrátia, tak s tým počítaj.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, origo diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1784
Registrován: 26 čer 2010, 13:14
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor se dusí po startu, na plyn reaguje s prodlevou

Příspěvek od Astra - R@SAG » 26 srp 2015, 09:46

Já osobně používám aditivium VIF, u Astry G jsem na to jezdil cca 2 roky, pak jsem to přerušil a po 2 letech jsem se zase vrátil, bylo to znát. Do Astry J to dávám od 1 nadrže a právě včera jsem koupil další balení. Tankuji klasicky N-95 na OMV a Shellu + dám VIF.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Odpovědět