Výměna motoru A14NET v okolí Brna
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Tak jsem se díval v Polsku na celý polomotor a cena se pohybuje od 16 - 25 000Kč, najeto od 50 - 120 000km, u některých inzerátů je přímo napsáno rok výroby a do jakého roku výroby pasuje.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
- Reklama
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Tak mi to nedalo a podíval jsem se na to jak to vlastně je a zda pro naěe motory 1.4 Turbo se dělají písty s většími kroužky, kdyby došlo k výbrusu bloku motoru, právě při tomto problému.
Standard - https://opel.7zap.com/cs/car/p10/e/2/11-1/
PÍST S ČEPEM A KROUŽKY ÚPLNÝ - 3050Kč - 12200Kč za všechny 4ks komplet
KROUŽKY PÍSTNÍ SADA - 830Kč
KROUŽEK,PŘÍDRŽNÝ,PÍSTNÍ ČEP - 10Kč
Větší - https://opel.7zap.com/cs/car/p10/e/2/11-2/
PÍST S ČEPEM A KROUŽKY ÚPLNÝ,O 0.5MM VĚTŠÍ - 5144Kč - 20576Kč za všechny 4ks komplet
KROUŽKY PÍSTNÍ SADA,O 0.5MM VĚTŠÍ - 2500Kč
KROUŽEK,PŘÍDRŽNÝ,PÍSTNÍ ČEP - 10Kč
Jsou to doporučené ceny v Oplu, podle mě by se to dalo sehnat levněji. Z mého hlediska oprava motoru cca 32 - 35 000Kč, to znamená jsem na 50% ceny co ty byla zmíněna na začátku, kde byla odhadována cástka 70 000Kč.
Standard - https://opel.7zap.com/cs/car/p10/e/2/11-1/
PÍST S ČEPEM A KROUŽKY ÚPLNÝ - 3050Kč - 12200Kč za všechny 4ks komplet
KROUŽKY PÍSTNÍ SADA - 830Kč
KROUŽEK,PŘÍDRŽNÝ,PÍSTNÍ ČEP - 10Kč
Větší - https://opel.7zap.com/cs/car/p10/e/2/11-2/
PÍST S ČEPEM A KROUŽKY ÚPLNÝ,O 0.5MM VĚTŠÍ - 5144Kč - 20576Kč za všechny 4ks komplet
KROUŽKY PÍSTNÍ SADA,O 0.5MM VĚTŠÍ - 2500Kč
KROUŽEK,PŘÍDRŽNÝ,PÍSTNÍ ČEP - 10Kč
Jsou to doporučené ceny v Oplu, podle mě by se to dalo sehnat levněji. Z mého hlediska oprava motoru cca 32 - 35 000Kč, to znamená jsem na 50% ceny co ty byla zmíněna na začátku, kde byla odhadována cástka 70 000Kč.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Ja bych se pri hledani dilu ridil podle VIN.
Astra G 3 dv. X16XEL
Astra H 5 dv. Z16XEP
Astra J ST A14NET
Astra H 5 dv. Z16XEP
Astra J ST A14NET
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Jasně to je samozřejmost, VIN nemám a chtěl jsme jen zjistit orientačně, kolik by taková oprava stála a kolik stojí celý polomotor a do jaké varianty jít. Samozřejmě by se dalo ušetřit na tom, že se koupí pouze 1 válec a na ostatní pouze kroužka, ale podle OPLU prodávají vždy sadu 4 pístů.
Koupit motor o kterém nic nevím za cca 25000kč a nebo opravit stávající, o kterém vím co a jak. Hold to je vždy těžká otázka.
U Astra F 1.4 8v mi prosli po 20 000km nové rozvody a potkali se písty s ventyly, na píste vyl otisk jako by na ně podlo 20kg kladivo. Odnesli to všechny výfukové ventyly. Motor měl najeto 160 000km. Byl jsme před otázkou, zda koupit jiný, oravit stávající. Nakonec jsme opravili stávající a při prodeji měl 200 000km a vím, že nová majtelka s nim najezdila ještě mnoho.
Astra G 1.4 16v Twinport - do motorového oleje prosakoval benzín. Nemohli jsme na to 3 měsíce přijít, zda je vadná ŘJ motoru, nebo vstřiky, motor měl najeto 80 000km. Problém byl, že za 1500km přibylo 0,2 lit na měrce oleje, tak že to nešlo hned poznat. Jak se zjistilo že je to opravdu benzín, tak jsem byl před rozhodnutím, co odtatní díly v motoru ložiska apod, zda benzin je nepoškodil, když mazání nebylo optimální. Otázka, koupit jiný motor, nebo oprava stávajícího, případně prodéj Astry jako celek a koupit jinou. Motor se rozebral úplně do posledního škorubku, udělal kompletní repas hlavy, gufera apod. Nové pístní krožky atd. Oprava stála 11 000kč. Astra jezdí dodnes, nežere oléj a má super spotřebu, najeto 160 000km. Jezdí v naší rodině dodnes a dlouho ještě bude .
Koupit motor o kterém nic nevím za cca 25000kč a nebo opravit stávající, o kterém vím co a jak. Hold to je vždy těžká otázka.
U Astra F 1.4 8v mi prosli po 20 000km nové rozvody a potkali se písty s ventyly, na píste vyl otisk jako by na ně podlo 20kg kladivo. Odnesli to všechny výfukové ventyly. Motor měl najeto 160 000km. Byl jsme před otázkou, zda koupit jiný, oravit stávající. Nakonec jsme opravili stávající a při prodeji měl 200 000km a vím, že nová majtelka s nim najezdila ještě mnoho.
Astra G 1.4 16v Twinport - do motorového oleje prosakoval benzín. Nemohli jsme na to 3 měsíce přijít, zda je vadná ŘJ motoru, nebo vstřiky, motor měl najeto 80 000km. Problém byl, že za 1500km přibylo 0,2 lit na měrce oleje, tak že to nešlo hned poznat. Jak se zjistilo že je to opravdu benzín, tak jsem byl před rozhodnutím, co odtatní díly v motoru ložiska apod, zda benzin je nepoškodil, když mazání nebylo optimální. Otázka, koupit jiný motor, nebo oprava stávajícího, případně prodéj Astry jako celek a koupit jinou. Motor se rozebral úplně do posledního škorubku, udělal kompletní repas hlavy, gufera apod. Nové pístní krožky atd. Oprava stála 11 000kč. Astra jezdí dodnes, nežere oléj a má super spotřebu, najeto 160 000km. Jezdí v naší rodině dodnes a dlouho ještě bude .
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Chce se to rozhodnout jestli si dotycny jeste chce auto nechat = zainvestovat do opravy nebo nema chut se s tim srat a radsi si koupi neco jinyho. Asi by i tak nebylo od veci u motoru sundat hlavu aby se videlo jak to vypada nahore a pak ev. vyndat pisty aby se videl zbytek. A to urcite napovi vic co dal;-)
Astra G 3 dv. X16XEL
Astra H 5 dv. Z16XEP
Astra J ST A14NET
Astra H 5 dv. Z16XEP
Astra J ST A14NET
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Ahoj vsem,
omlouvam se za odmlku -- ackoli jsem se autu venoval, nemel jsem z duvodu jine prace moc casu reagovat. Ale velmi dekuji za veskere vase komentare, vazim si jich...
V mezicase nastalo par dulezitych aktualizaci: jak uz jsem psal, servis na aute konecne diagnostikoval zavadu. Spatna komprese 2. valce -- tedy zjevne problem, ktery jste tady popisovali. To vysvetluje i ony "ducharske" problemy, ktere to auto predtim vykazovalo... ;-/
Taky jsem si cetl na mnoha zahranicnich forech, ze tyhle problemy mj. zpusoboval i GMkem doporucovany olej Dexos 2 -- od jiste doby pry (v tichosti) presli na doporucovani oleje Dexos 1 generace 2, ktery pry minimalizuje rizika predcasneho vzniceni smesi ve valci - LSPI (Low Speed Pre Ignition). No, a az na jedinou vyjimku byl do me Astry nalevan prave Dexos 2. Netvrdim, ze je to jedina pricina, mozna to tomu problemu jen prispelo. (A jelikoz ten automat ma tendenci auto podtacet, mohl mu k problemu dopomoci.)
Taky jsem vyhrabal velky TP a poradne se podival na ta data: prvni registrace auta byla skutecne 05/2013, nicmene na druhe/licove strane je "Zaznam o schvaleni technicke zpusobilosti vozidla" s datem 10/2012. Takze je to pravdepodobne vyroba 2012 a tedy motor bez uprav. ;-(
Velmi me zaujala ta R@SAGova informace ohledne pistu se zesilenymi krouzky: chapu spravne, ze pokud se udela vybrus bloku motoru na tyto zesilene pisty, mohlo by to minimalizovat opakovani teto zavady? Tj. resilo by ten problem motoru pred faceliftem?
Jinak jsem se rozhodl motor nechat opravit (a idealne vyuzit ty zesilene pisty) -- a tankovat vysokooktanovy benzin, pohlidat si typ oleje a pripadne nechat udelat i ten vybrus. Nakonec mi jednoho servisaka doporucil rodinny znamy, ktery u nej servisuje firemni flotilu aut (a neda na nej dopustit). Tak doufam, ze to dopadne -- budu vas informovat...
omlouvam se za odmlku -- ackoli jsem se autu venoval, nemel jsem z duvodu jine prace moc casu reagovat. Ale velmi dekuji za veskere vase komentare, vazim si jich...
V mezicase nastalo par dulezitych aktualizaci: jak uz jsem psal, servis na aute konecne diagnostikoval zavadu. Spatna komprese 2. valce -- tedy zjevne problem, ktery jste tady popisovali. To vysvetluje i ony "ducharske" problemy, ktere to auto predtim vykazovalo... ;-/
Taky jsem si cetl na mnoha zahranicnich forech, ze tyhle problemy mj. zpusoboval i GMkem doporucovany olej Dexos 2 -- od jiste doby pry (v tichosti) presli na doporucovani oleje Dexos 1 generace 2, ktery pry minimalizuje rizika predcasneho vzniceni smesi ve valci - LSPI (Low Speed Pre Ignition). No, a az na jedinou vyjimku byl do me Astry nalevan prave Dexos 2. Netvrdim, ze je to jedina pricina, mozna to tomu problemu jen prispelo. (A jelikoz ten automat ma tendenci auto podtacet, mohl mu k problemu dopomoci.)
Taky jsem vyhrabal velky TP a poradne se podival na ta data: prvni registrace auta byla skutecne 05/2013, nicmene na druhe/licove strane je "Zaznam o schvaleni technicke zpusobilosti vozidla" s datem 10/2012. Takze je to pravdepodobne vyroba 2012 a tedy motor bez uprav. ;-(
Velmi me zaujala ta R@SAGova informace ohledne pistu se zesilenymi krouzky: chapu spravne, ze pokud se udela vybrus bloku motoru na tyto zesilene pisty, mohlo by to minimalizovat opakovani teto zavady? Tj. resilo by ten problem motoru pred faceliftem?
Jinak jsem se rozhodl motor nechat opravit (a idealne vyuzit ty zesilene pisty) -- a tankovat vysokooktanovy benzin, pohlidat si typ oleje a pripadne nechat udelat i ten vybrus. Nakonec mi jednoho servisaka doporucil rodinny znamy, ktery u nej servisuje firemni flotilu aut (a neda na nej dopustit). Tak doufam, ze to dopadne -- budu vas informovat...
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Osobně jsem ty písty neviděl, jaký je v nich rozdíl, vzal jsem to pouze podle katalogu, kde jsou uvedeny tyto 2 typy. Jinak to vypadá, že Astra byla dlouho na autosalonu, jako ukázková, protože 2012 / 10 a pak 1 majtel 2013, to by tomu odpovítalo.
Mě ze začátku dávali taky Dexos 2 v roce 2015, pak přešli od 2016 na Dexos 1 generace 2.
Držím palce, ať vše dobře dopadne a pro zajímavost by mě zajímala konečná cena opravy a případně i jak jste postupovali, co nakonec bylo použito za písty apod.
Mě ze začátku dávali taky Dexos 2 v roce 2015, pak přešli od 2016 na Dexos 1 generace 2.
Držím palce, ať vše dobře dopadne a pro zajímavost by mě zajímala konečná cena opravy a případně i jak jste postupovali, co nakonec bylo použito za písty apod.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory