Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
zabranit tomu lze tankovanim viceoktanoveho paliva napr. n98, ktere ma vetsi odolnost vuci detonacnimu spalovani. Pri podtoceni tedy nehrozi, ze se benzin sam vzniti ve chvili, kdy je pist v nevhodne uvrati a nedojde tak k destrukci pistu, nebo krouzku.
Corsa D Sport 1.4T 88Kw http://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
Astra J Cosmo 1.6T SIDI 125Kw http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Astra J Cosmo 1.6T SIDI 125Kw http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
- Reklama
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Tak poslední zprávy ze servisu zřejmě odhalily problém aktuálního motoru -- velmi špatná komprese na jednom z válců (s možným poškozením stěny válce). Ten problém tam zřejmě byl delší dobu, válec postupně slábl, až to vzdal úplně...
Má podle vás smysl tohle opravovat nebo raději jít do jiného motoru? (O kterém toho však moc vědět nebudu, tj. jeho nákup představuje nemalý risk.) Před časem jsem na některém z fór četl, že jednou sundaná hlava už (ani po přebroušení a s origo těsněním) nevydrží tolik, co originálně montovaná (ale spíše tak 20-30 tisíc km). Nemáte prosím někdo zkušenost (a delší nájezd po její demontáži)?
Díky všem.
Má podle vás smysl tohle opravovat nebo raději jít do jiného motoru? (O kterém toho však moc vědět nebudu, tj. jeho nákup představuje nemalý risk.) Před časem jsem na některém z fór četl, že jednou sundaná hlava už (ani po přebroušení a s origo těsněním) nevydrží tolik, co originálně montovaná (ale spíše tak 20-30 tisíc km). Nemáte prosím někdo zkušenost (a delší nájezd po její demontáži)?
Díky všem.
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Proto tankuji EVO PLUS 100 + přidávám lehce VIF už mám skoro 2 roky pokoj, žádné vybrace co jsem měl apod. Myslel jsem si, že když budu tankovat N-95 + VIF, tak to bude stačit, no ale pak se objevili vybrace mezi 800 - 1200ot. po najeti 40 000km. Výměna svíček nepomohla, tak jsem začal tankovat EVO PLUS 100 - snížila se spotřeba, motor nemá vybrace, je mnohem pružnější a tižší a mám pokoj. Rozdíl v nákladech není tak velký, protže se spotřeba snížila a hotovo.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
No nevím jak hlava těchto motorů, ale na Astře G 1.4 16v Twinport jsem díky benzínu prosakujícího do oleje a tím přibývání množství v olejové lázni, jsem se rozhodl pro kompletní překroužkování všech 4 válců, protože 1 výlec měl malé tlaky. Astra má najeto po tomto zákroku přes 90 000km a žádný problém nemá. Hlava byla srovnána, prošla tlaovou zkouškou, vše bylo OK, tak šla zpět.
pokud ale stěna válce bude poškozena, tak bych šel do jiného motoru. Protože bys musel u tohoto původního nechat udělat výbrus na všech 4 válvích, pak dát nové písty a větší pístní kroužka, otázkou, zda pro tento motor se dělá taková sada. Předpokládám, že se dělat nebude.
Proto bych šel do jiného motoru, který byl dodáván po FT a má už tuto problematiku vyřešenou.
pokud ale stěna válce bude poškozena, tak bych šel do jiného motoru. Protože bys musel u tohoto původního nechat udělat výbrus na všech 4 válvích, pak dát nové písty a větší pístní kroužka, otázkou, zda pro tento motor se dělá taková sada. Předpokládám, že se dělat nebude.
Proto bych šel do jiného motoru, který byl dodáván po FT a má už tuto problematiku vyřešenou.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Díky moc za názor. Prosím, ještě drobnost: je ten motor po FT stále A14NET nebo se ty motory poté značily B14NET?Astra - R@SAG píše: ↑04 bře 2020, 10:42pokud ale stěna válce bude poškozena, tak bych šel do jiného motoru. Protože bys musel u tohoto původního nechat udělat výbrus na všech 4 válvích, pak dát nové písty a větší pístní kroužka, otázkou, zda pro tento motor se dělá taková sada. Předpokládám, že se dělat nebude.
Proto bych šel do jiného motoru, který byl dodáván po FT a má už tuto problematiku vyřešenou.
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Rozdil je pouze v EURO normějeronimo píše: ↑04 bře 2020, 11:20Díky moc za názor. Prosím, ještě drobnost: je ten motor po FT stále A14NET nebo se ty motory poté značily B14NET?Astra - R@SAG píše: ↑04 bře 2020, 10:42pokud ale stěna válce bude poškozena, tak bych šel do jiného motoru. Protože bys musel u tohoto původního nechat udělat výbrus na všech 4 válvích, pak dát nové písty a větší pístní kroužka, otázkou, zda pro tento motor se dělá taková sada. Předpokládám, že se dělat nebude.
Proto bych šel do jiného motoru, který byl dodáván po FT a má už tuto problematiku vyřešenou.
A14NET - EURO5
B14NET - EURO6
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Od kterého roku byl fl? Myslel jsem ,že 6/2012 a když má rok 2013 tak by neměl být problém s praskáním
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Páni nerád sa Vám pletiem do debaty, ale trošku to poopravím - Astra pred FL a aj Astra po FL do určitého roku výroby bola osadená motorom s typovým označením A14NET. Až po určitom roku - teraz presne neviem či r.v. 2015 alebo 2016 - boli osadzované motormi s označením B14NET a to z dôvodu sprísnenia emisných noriem, tak ako to tu poznamenal Astra-R@SAG, čiže nie z dôvodu pred FL/a po FL. Akým motorom je konkrétna Astra osadená sa dá najlepšie zistiť pomocou VIN. A myslím, že až motory B14NET boli so spomínanou úpravou.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 26 čer 2010, 13:14
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Já objednával Astru J v roce 2014 a to 20 prosince, jako vánoční dárek . Do výroby se dostala koncem ledna 2015, kdy automobilka kompletovala díli na konkrétní můj vůz. Vyrobní zábod v Gliwicích (Polsko) opustila na konci února 2015. Pak se přestěhovala do centrálního skladu v Maďarsku a od tam urgentně do Ostravy k prodéjci a nakonec do mých rukou. Proč to zde píši je že přestože mám 02/2015, mám označení motoru A14NEL 88kw , cca od 03 možná až 04 roku 2015 se začla montovat B14NEL / B14NET a podle dohledaných informací se jená pouze o splnění přísnějších EURO norem 6. Pokud tedy člověk hledá motor ke koupi a bude kupovat pouze polomotor, bez turba, RJ, apod. To znamená blok motoru + až k víku ventilu, tak by tam neměl být problém.
Pokud někdo koupil Astru J v roce 2012 / 09, tak se to počítá jako modelový rok 2013. Tak je otázkou, jak to člověk bere. Přesné informace, kdy byl vůz vyroven, je možní zjistit podle VIN vozidla.
Jinak co vím, tak FL přišel mezi 06 - 08/2012, Pokud ale byl motor vyroben mnohem dříve a měliho na skladě, tak se mohlo stát, že byl namontován i později. Protože přesně není možné říci, že auto vyrobeno po tomto datu má automaticky upravený motor. Případně uvedený poškozený motor už měl konnstrukčně vyřešený problém a přesto došlo k poškození, ale to z jiné příčiny. Tak na dálku těžko říci.
Každopádně, bych se dotázal Romana K v Brně a on bude vědět, zda lze použit motor s NORMOU 6 a začínajícím označením B to vozu, kde byl starší nodel. Osobně sy myslím, že to problém nebude, protože u normy 6 si max. pohráli s úpravou SW v ŘJ.
Pokud někdo koupil Astru J v roce 2012 / 09, tak se to počítá jako modelový rok 2013. Tak je otázkou, jak to člověk bere. Přesné informace, kdy byl vůz vyroven, je možní zjistit podle VIN vozidla.
Jinak co vím, tak FL přišel mezi 06 - 08/2012, Pokud ale byl motor vyroben mnohem dříve a měliho na skladě, tak se mohlo stát, že byl namontován i později. Protože přesně není možné říci, že auto vyrobeno po tomto datu má automaticky upravený motor. Případně uvedený poškozený motor už měl konnstrukčně vyřešený problém a přesto došlo k poškození, ale to z jiné příčiny. Tak na dálku těžko říci.
Každopádně, bych se dotázal Romana K v Brně a on bude vědět, zda lze použit motor s NORMOU 6 a začínajícím označením B to vozu, kde byl starší nodel. Osobně sy myslím, že to problém nebude, protože u normy 6 si max. pohráli s úpravou SW v ŘJ.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Re: Výměna motoru A14NET v okolí Brna
Presne ako hovoríš, motory A14NET či B14NET by mali byť identické a líšiť sa budú (mali by sa) "len" v tom softwéri - možno že v nejakom tom nepodstatnom detailíku, no myslím že sú vzájomne zameniteľné - navonok pohľadom to nerozoznáš.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo